Problema ventilatie interior

Forum de discutii generale despre Citroen Xsara. Numai ce nu se incadreaza in categoriile de mai jos.

Moderator: Echipa Tehnica

jetson
just curious
Mesaje: 5
Membru din: Joi 16-Mai-2013 17:48
Localitate: buzau

Problema ventilatie interior

Mesajde jetson » Vin 17-Mai-2013 09:30

Salut,
Masina: Xsara 2.0HDI, 90cp, 2002
Problema: Ventilatorul din interior (aeroterma) functioneaza doar pe o viteza fff mica, unde nu porneste compresorul de AC, orice pozitie ar avea potentiometrul. Din cand in cind, cind vrea el, nu am observat vreo legatura cu nimic, isi creste la viteza in care este potentimetrul, pentru cateva secunde, dupa care cade iar.
Am desfacut tot, am verificat tranzistori, pastila de sub tablita aia in cruce, toate sunt in parametri.
Ce am observat: Pe firul galben, de comanda, din mufa cu 4 fire care intra in ventilator, am 1.3V constant, orice pozitie ar avea potentiometrul si bineinteles tensiunea creste, din cand in cand, cand se modifica turatia ventilatorul, de nebun.

Nu mai stiu ce sa fac, o sa mor de cald in masina :twisted:
Astept parerile voastre.
Va multumesc anticipat.

jetson
just curious
Mesaje: 5
Membru din: Joi 16-Mai-2013 17:48
Localitate: buzau

Mesajde jetson » Sâm 18-Mai-2013 14:00

Am schimbat tranzistorii si totul este neschimbat
Va rog ajutati-ma!!!

berzecus2003
pasionat
Mesaje: 236
Membru din: Dum 18-Apr-2004 16:30
Localitate: bucuresti

Mesajde berzecus2003 » Mar 11-Iun-2013 15:33

vezi potentiometru!!!

soctav25
just curious
Mesaje: 23
Membru din: Dum 01-Feb-2009 18:44
Localitate: slobozia

Re: Problema ventilatie interior

Mesajde soctav25 » Mar 11-Iun-2013 19:27

jetson scrie:Salut,
Masina: Xsara 2.0HDI, 90cp, 2002
Problema: Ventilatorul din interior (aeroterma) functioneaza doar pe o viteza fff mica, unde nu porneste compresorul de AC, orice pozitie ar avea potentiometrul. Din cand in cind, cind vrea el, nu am observat vreo legatura cu nimic, isi creste la viteza in care este potentimetrul, pentru cateva secunde, dupa care cade iar.
Am desfacut tot, am verificat tranzistori, pastila de sub tablita aia in cruce, toate sunt in parametri.
Ce am observat: Pe firul galben, de comanda, din mufa cu 4 fire care intra in ventilator, am 1.3V constant, orice pozitie ar avea potentiometrul si bineinteles tensiunea creste, din cand in cand, cand se modifica turatia ventilatorul, de nebun.

Nu mai stiu ce sa fac, o sa mor de cald in masina :twisted:
Astept parerile voastre.
Va multumesc anticipat.


Functie de ce tip de clima ai (automata sau manuala), in oglinda exterioara dreapta ai (sau nu) un senzor de temperatura exterioara iar in stanga afisorului pt. computer ai (sau nu) o grila ovala unde este senzorul de temperatura pt. interior. Verifica-i.

jetson
just curious
Mesaje: 5
Membru din: Joi 16-Mai-2013 17:48
Localitate: buzau

Mesajde jetson » Sâm 22-Iun-2013 21:13

Am rezolvat :lol: :lol:
Un idiot inaintea mea a schimbat aeroterma si se pare ca a pus una de pe o masina doar cu aer conditionat fara clima asta manuala pe care o are Xsara, si ii lipsea un fir.

berzecus2003
pasionat
Mesaje: 236
Membru din: Dum 18-Apr-2004 16:30
Localitate: bucuresti

Mesajde berzecus2003 » Lun 24-Iun-2013 18:38

super tare!

rtrd_dud
pasionat
Mesaje: 297
Membru din: Joi 02-Mar-2006 01:56
Localitate: Bucuresti

Mesajde rtrd_dud » Mar 01-Oct-2013 14:26

am si eu o problema cu aeroterma. am mers pe autostrada acum 1 sapt destul de linistit, am zis sa dau drumu la aeroterma la maxim ca sa se mai curete burlanele interioare, mare gresala, cand am oprit ventilatia si am vrut sa o repornesc ...nimic. oprit motor , scos borna, pus la loc , tot ... nimic , nu mai porneste deloc ventilatia, tranzistorii iam schimbat o singura data si de atunci au mers brici. acum nu iam verificat. cineva detine vreo explicatie pt care a murit subit ?

Avatar utilizator
cbx
pasionat
Mesaje: 2924
Membru din: Lun 20-Mar-2006 23:09
Localitate: bucuresti

Mesajde cbx » Mar 01-Oct-2013 15:20

ai verificat siguranta ?

rtrd_dud
pasionat
Mesaje: 297
Membru din: Joi 02-Mar-2006 01:56
Localitate: Bucuresti

Mesajde rtrd_dud » Mar 01-Oct-2013 15:39

da, cea din interior motor te referi. nu era niciuna arsa, cel putin le-am verificat pe toate... pareau inregula

Avatar utilizator
cbx
pasionat
Mesaje: 2924
Membru din: Lun 20-Mar-2006 23:09
Localitate: bucuresti

Mesajde cbx » Mar 01-Oct-2013 15:51

nu , cele din interior .... de pe bsi

rtrd_dud
pasionat
Mesaje: 297
Membru din: Joi 02-Mar-2006 01:56
Localitate: Bucuresti

Mesajde rtrd_dud » Mar 08-Oct-2013 13:43

si alea imi par in regula, le-am luat pe toate la mana, tind sa cred ca sunt tranzistorii dar acum vine intrebarea, daca aia erau arsi, nu trebuia sa mearga aeroterma la maxim ? app ce coduri au ca nu mai tin minte si vreau azi sa ma duc sa iau 2


Înapoi la “Citroen Xsara I-II - Berlina, Picasso”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 6 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187681
    Total subiecte 18620
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 24
    Users per day: 2
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11709
    Cel mai nou membru csty41