Pagina 1 din 2

Referitor filtre de aer sport.

Scris: Lun 12-Ian-2009 10:31
de bogdan78
Am studiat problema filtrelor de aer si am aflat cateva aspecte legate de utilizare lor. M-ar interesa aprecieri din artea posesorilor de Citroen.
Ar fi doua chestii de analizat. Am inteles ca exista filtre aer sport unse cu ulei...sau asa ceva..are cineva, cum se comporta?
Al doilea aspect ar fi legat de varianta de filtru de tip conic..despre cqare se spune ca iarna este excelent, dar vara datoritĂŁ aerului foarte cald cresc consumul si nu mai dau rezultatele scontate.
Eventual sugestii despre alte tiputi de filtre de aer sport.
Multumiri anticipate pt raspunsuri.

Scris: Lun 12-Ian-2009 12:02
de XENON
eu zic ca n-ai ce face montandu-ti filtru sport. eu am avut K&N (teoretic cea mai "buna" marca). da, se simte, chiar si la turatie mica, isi face treaba din punctul asta de vedere. dar problema apare la capitolul filtrare, adica protectia motorului.am vazut pe net un test home-made, cu mai multe filtre sport, printre care si K&N-ul si a rezultat ca filtrele sport maresc fluxul de aer in detrimentul filtrarii. si e logic: cum sa poti lasa mai mult aer sa treaca si totusi sa retii ila fel de multe impuritati? K&N zic ca secretul sta in acel ulei. s-a demonstrat ca nu. l-am dat jos dupa 500km parcursi.

Scris: Lun 12-Ian-2009 12:45
de bogdan78
Ai simtit ceva dubios la motor, dupa ce l-ai montat?

Scris: Lun 12-Ian-2009 13:50
de Andrei Anghel
in primul rand, din ce stiu eu, nu ofera nicio marire a puterii, poate 1 calutz, doi, acolo ...

dar, motorul "respirand" mai bine, obtii reprize mai bune, masina trage mai "curat" la o anumita viteza... si sa nu uitam Z G O M O T U L (care ar fi motivul ptr care mi-as pune eu filtru sport) care chiar e uimitor ... am vazut...de fapt mi-a fost incantat auzul la o intalnire clubc4 ... si masina nu avea si toba sport... doar filtru ... era :shock: :shock:

Scris: Lun 12-Ian-2009 14:09
de XENON
n-am simtit nimic dubios, ba din contra. chiar la turatii mici masina se comporta mai bine. de exemplu plecarea de pe loc era mult mai lina si nu era nevoie sa acelerez mai deloc, in genul unui diesel. am renuntat la filtru doar din cauza urmarilor ce ar putea aparea in timp.
a, a fost ceva ce nu mi-a placut, si anume calitatea filtrului, in sensul ca daca am strans usor colierul care tine filtrul pe furtunul adaptor (original si el, din acelasi set cu filtrul), filtrul mi-a cazut in mers, si dupa ce l-am strans un pic mai tare s-a deformat iremediabil. deci pe langa ca nu filtreaza bine mai e si prost construit. ma rog, exista si filtre cu baza de metal, nu bachelita ca la al meu.

Filtru Aer

Scris: Lun 12-Ian-2009 17:25
de toro
Vara trecuta am avut pus filtru -aer " PiperCross" si dupa aprox. 1000 km.am renuntat la el. Era foarte eficient ... dar nu la noi in tara . Cu praful si mizeria de pe drumurile noastre nu se merita . Am incercat si cu un filtru cu ulei " VforceE " , dar,, parerea mea ,,ca tot ce zice cartea teh. e sfant.

Scris: Lun 12-Ian-2009 18:22
de bogdan78
toro, sa inteleg ca nu ai observat diferenta decat la aer curat? si in orasele din Romania imbacsite cu praf nu se simte mare lucru cu filtru sport?
Adevarul este ca in Bucuresti este f mult praf. Dupa un concediu la munte in Retezat, vreau sa spun ca dimineata simteam in nari pe B-dul Lacul Tei miros inecacios de praf și fum. Si vorbim de 8 dimineata si -5grade afara.

Scris: Lun 12-Ian-2009 19:37
de XENON
cam ambiguu spus "un motor aspirat", fiindca motor aspirat este si al meu de 1l, cat si un V8 de 6l. castigul de putere, fie el din filtru, evacuare etc. este direct proportional cu puterea de fabrica a motorului.

Scris: Lun 12-Ian-2009 20:11
de Matrixu
Andrei Anghel scrie:in primul rand, din ce stiu eu, nu ofera nicio marire a puterii, poate 1 calutz, doi, acolo ...

dar, motorul "respirand" mai bine, obtii reprize mai bune, masina trage mai "curat" la o anumita viteza... si sa nu uitam Z G O M O T U L (care ar fi motivul ptr care mi-as pune eu filtru sport) care chiar e uimitor ... am vazut...de fapt mi-a fost incantat auzul la o intalnire clubc4 ... si masina nu avea si toba sport... doar filtru ... era :shock: :shock:


Vezi ca nu era doar filtru sport, era si admisie directa ;)

Scris: Lun 12-Ian-2009 22:04
de bogdan78
xsara88, cum se comporta filtrul tau vara la temperaturi peste 25-30 grade. Am inteles ca ar fi ceva probleme cu consumul.
Tobele mele sunt bune ar fi pacat sa le schimb acuma. cand vor aparea probleme poate ca o sa iau unele sport. Filtrul de aer sport pare o metoda relativ simpla de a imbunatatii este drept doar cu foarte putin performantele masinii. se pare insa ca sunt multe pareri pro si contra si vreau sa inteleg f bine fenomenul. Mai astept pareri si opinii de la posesori de citroen.

Scris: Mar 12-Mai-2009 11:41
de rtrd_dud
aduce cineva de pe forum filtru sport de carcasa ? as fi interesat si eu pt masina mea.

Scris: Mie 13-Mai-2009 08:58
de khan
eu, K&N

Scris: Mie 13-Mai-2009 17:35
de rtrd_dud
la ce bani andrei , sunt noi ? sunt modelu ala care se curata in cada cu solutie speciala la un anumit nr de km nu ?

Scris: Mie 13-Mai-2009 19:24
de mihaistan
1 la mana , la motorul diesel cu turbina se simte ! Dar odata ce ai pus admisie mai libera... trebuie si o evacuare mai libera ! eu la masina mea .. am admisie libera si evacuare libera(mai e decat finala) intradevar se aude sunetul de diesel mai pronuntat la relanti ,insa in mers multi au crezut ca am motor benzina :wink:
Asadar ,daca vreti sa obtineti ceva la roata , cu incredere filtru si evacuare !

FILTRU K&N

Scris: Joi 04-Apr-2013 18:40
de EUZEN
EUM AM AVUT PRIMA DATA UNUL CONIC SE SIMTE BINE ACELERATIA , CUPLUL FOARTE BUN , LA MOTORUL 2.0 HDI 90 CP DAR CRESTE VARA CONSUMUL, ACUM AM ACEIASI FIRMA DAR AM OPTAT PENTRU MODELUL CARE INTRA IN CARCASA ORIGINALA DE LA FILTRUL DIN FABRICA , CONCLUZIE PE TERMEN LUNG MERITA RECOMAND,
ACELERATIE MAI BUNA, ZGOMOTUL A SCAZUT LA TURATII MAI MARI SI NU DE NEGLIJAT AM OBSERVAT SCADEREA CONSUMULUI UNDEVA LA 0,5 LA SUTA, PLUS CA ACUM TRAGE AER RECE , NU DE LA MOTOR, AVATAJE SUNT DAR NU ASA CUM CRED UNII PUTERESI CAI MULTI ESTE O DIFERENTA SESIZABILA PE TERMEN LUNG LA DOI -TRI ANI RECUPEREZI INVESTITIA TOTAL. EU SUNT MULTUMIT SI NU REGRET ALEGEREA FACUTA NU VORBESC DE EFECTUL PLACEBO!!!
SPUN DUPA MULTE TESTARI CA LA MOTORUL 2.0 HDI 90 CP SE CUNOASTE!!!
BAFTA TUTUROR.