Pagina 1 din 1

Tuning Audio

Scris: Dum 04-Noi-2007 17:23
de mbc
Acum ca s-a stabilizat putin situatia si incep zile mai insorite si pentru mine, ma gandeam sa lucrez putin la partea de audio a masinii mele. (Sa nu va aud ca nu merita sa bagi bani in audio pentru bx ca mai aveti de invatat). Ce vreau:
CD-Player MP3 (mi-am gasit modelul deja, e un mnc)
amplificator (si aici stiu cam cu ce se mananca)
condensator (putin cam in ceata)
subwoofer (nu am nici cea mai vaga idee, desi am testat niste bucati care imi place cum suna)

1. Amplificatorul va sta, cu siguranta in portbagaj, alimentarea se va face cu niste fire GROASE. vine intrebarea: cat de necesar este acel condensator de 1 Farad. E vorba de 2 milioane, pe care le-as da fara remuscari daca as sti clar ca merita, ca este o diferenta.
2. Acest condensator va fi legat permanent la curent sau nu? daca va fi legat, el ca si componenta a circuitului consuma curent? Cam cat?
3. boxele din usi nu doresc sa fie ceva tari pentru ca nu este prea mult spatiu pentru a le fece sa functioneze ireprosabil. Am doua boxe pe spate (cara tanjesc de mult dupa un amplif) dar momentan stau in acel planseu al portbagajului. sunt convins ca nu e o optiune prea buna. Care ar fi cea mai buna varianta?
4. Wooferul. desi nu stiu inca ce vreau sa pun, unde e optim sa fie plasat?
5. Cat de usoara/grea aiurea/calumea este construirea unui trunk layout. ma bate gandul de mult la asta, si avand in vedera ca batranul este expert in lucrul cu lemnul mi-ar face el cam tot ce e de facut. stie cineva ce ar trebui sa am in vedere daca ma apuc? de ce anume sa "ancorez" sceletul acestul trunk layout ca sa nu am vibratii nedorite?
Merci

Scris: Dum 04-Noi-2007 17:26
de mbc
ps: cine stie formula dupa care se calculeaza volumul incintei audio in raport cu difuzorul care va fi in acea incinta si eventualele gauri (bass reflex) si marimea loc. Merci

Re: Tuning Audio

Scris: Dum 04-Noi-2007 19:52
de AngelTero
mbc scrie:Acum ca s-a stabilizat putin situatia si incep zile mai insorite si pentru mine, ma gandeam sa lucrez putin la partea de audio a masinii mele. (Sa nu va aud ca nu merita sa bagi bani in audio pentru bx ca mai aveti de invatat). Ce vreau:
CD-Player MP3 (mi-am gasit modelul deja, e un mnc)
amplificator (si aici stiu cam cu ce se mananca)
condensator (putin cam in ceata)
subwoofer (nu am nici cea mai vaga idee, desi am testat niste bucati care imi place cum suna)

1. Amplificatorul va sta, cu siguranta in portbagaj, alimentarea se va face cu niste fire GROASE. vine intrebarea: cat de necesar este acel condensator de 1 Farad. E vorba de 2 milioane, pe care le-as da fara remuscari daca as sti clar ca merita, ca este o diferenta.
2. Acest condensator va fi legat permanent la curent sau nu? daca va fi legat, el ca si componenta a circuitului consuma curent? Cam cat?
3. boxele din usi nu doresc sa fie ceva tari pentru ca nu este prea mult spatiu pentru a le fece sa functioneze ireprosabil. Am doua boxe pe spate (cara tanjesc de mult dupa un amplif) dar momentan stau in acel planseu al portbagajului. sunt convins ca nu e o optiune prea buna. Care ar fi cea mai buna varianta?
4. Wooferul. desi nu stiu inca ce vreau sa pun, unde e optim sa fie plasat?
5. Cat de usoara/grea aiurea/calumea este construirea unui trunk layout. ma bate gandul de mult la asta, si avand in vedera ca batranul este expert in lucrul cu lemnul mi-ar face el cam tot ce e de facut. stie cineva ce ar trebui sa am in vedere daca ma apuc? de ce anume sa "ancorez" sceletul acestul trunk layout ca sa nu am vibratii nedorite?
Merci

in materie de woofer iti recomand ceva de la magnat minim300w RMS suna bine si sa fie de 30cm diametru de recomandat ar fi sa il pui in portbagaj , incinta iti trebuie cel putin de 45l in care intra un TUN din blastic pt bass reflect si un filtru de sunet indicat este sa antifonezi cutia wooferului cu vatelina pe peretii si imbinariile pt a nu elibera presiunea prin alte partii.
Aplificatorul alege unu care scoate 300w RMS indicat este sa fie cam de puterea wooferului pt a nu il incinge
pt a nu creea vibratii ale plasticelor si a tablei masinii ar fi bine sa faci o antifonare macar in locul unde amplasezi wooferul.
condensatorul din cate stiam este un fel de sursa de alimentare ca nu iti permite asa usor descarcarea bateriei sper sa nu ma insel aici.

Scris: Mie 22-Apr-2009 23:09
de bezz
pana la urma ai facut ceva cu modificarile sistemului audio? :)

- condensatorul - nu-i foarte necesar
- cea mai buna varianta e sa renunti la difurile spate
- pozitie optima woofer - pentru audiofili :) in cutie din fibra sub torpedou, la picioarele pasagerului, sealed max 30 litri si 300W rms
- ce inseamna trunk layout? :? incinta stealth sau placa avand pe ea difuzoare???

esti din cj nu? stiu pe cineva care lucreaza bine si nu foarte scump in cj, prieten de-al meu. fibra, cutii mdf, insonorizare, materiale, scule marfa din state si de pe ebay etc...

ps condensatorul NU este sursa de alimentare, mai degraba este un consumator electric si el...

Scris: Joi 23-Apr-2009 07:02
de mbc
mda... din pacate foarte putin... asta ca sa nu zic nimic... au aparut alte chestii pe lista de prioritati si saracul bx a ramas tot asa...

Scris: Joi 23-Apr-2009 07:09
de PEDROS69
Ca sa obtii un sunet de exceptie trebuie sa investesti in primul rand in boxe de calitate degeaba ai un cd player beton Alpine, Sony sau mai stiu eu ce firma consacrata daca boxele sunt de doi lei sacul.In alta ordine de idei amplificatorul trebuie sa aibe distorsiuni cat mai mici asa ca este preferabil un amplificator care sa aibe o putere mai mare decat cea a boxelor in asa fel ca la 50% din volum sa nu avem distordiuni de 1%. Difuzoarele de inalte drebuie sa fie directionate catre urechea umana iar cele de joase trebuie sa fie pozitionate cat mai jos.

Scris: Joi 23-Apr-2009 11:35
de mbc
da pedros, asa e. Problema e ca mai sunt si alte probleme:
-usile trebuie izolate
-portbagajul trebuie izolat
-trebuie traseu de fire
-trebuie cd player adevarat (NU SONY!!!!!!!!!!!!!!!!!!, e de 2 lei. am avut 2 pana acum)
-alarma pe masina
-geamuri antiefractie

bxul are locatie pentru difurile de inalte si sunt destul de bine pozitionate (pe plansa de bord).

Problema e ca daca ma apuc, ma apuc si fac treaba calumea. Daca nu, nu o fac pe jumate pentru ca rezultatele nu vor fi satisfacatoare. Eu acum doresc sa imi iau XM. Nu ar merita sa imi fac bxul daca imi iau xm... Plus ca mai am de lucru o gramada la casa, deci masina cam ramane...

Scris: Joi 23-Apr-2009 12:32
de bezz
mbc scrie:-usile trebuie izolate
-trebuie traseu de fire
-alarma pe masina


cam astea sunt prioritatile. cablurile nu mai sunt atat de scumpe (cablu de difuzoare OFC 2x1,5 mmp pentru difuri, cablu de chitara 8) cu mufe RCA lipite cu letcon pentru semnal, cablu de sudura :twisted: pentru alimentare) si ca material insonorizant aluband si burete autoadeziv cu celule inchise... o sa vezi ca bugetul nu-i asa infricosator. :wink:
diy style

Scris: Joi 23-Apr-2009 16:04
de mbc
stiu si eu ca nu sunt scumpe cablurile, dar sa le montezi e mult mai complicat pentru ca trebuie sa duci alimentare subwoofer, cablu semnal pana in spate, si trebuie sa nu se vada, dar sa si fie protejat. Nu vad cum ai pune in fata la bx subwooferul. parca nu as vrea sa renunt la torpedou

Scris: Joi 23-Apr-2009 19:51
de bezz
cablurile se trag prin praguri, foarte usor si sunt protejate.
torpedoul este asa de jos la bx si orientat spre genunchi? orcum, este o solutie exotica si "specializata" cea propusa de mine, 99% pun cutia din mdf in spate, in portbagaj. ca si mine, de altfel, eu insa voi opta pentru o cutie semi-stealth.

ce e ala trunk layout?

Scris: Joi 23-Apr-2009 20:51
de mbc
man.. n-am bani... Daca o sa am, o sa bag in casa, nu in masina. Prin "trunk layout" ma refeream la:
http://m.profilelayouts.com/pl/ss/1226.jpg
de exemplu... doar ca in romania daca parchezi o astfel de masina la un bloc ti-o sparge instant sa iti fure din ea, de aceea o sa fac (cand o sa fac) ceva mai discret, cu toate ascunse.

Scris: Joi 23-Apr-2009 21:41
de bezz
doamne fereste...ti se pare ca te oblig eu :lol:
scuze, n-am vrut sa sune asa... am vrut sa-ti dau o sugestie...

eu nu ma ocup cu instalari decat pe masina mea, daca cineva vrea sa-si faca masina, mai mult de niste sfaturi... n-am :oops: am prieteni in bransa, poate sa-i recomand pe ei. dar nu cu japca :)

auch, trunk layout e o porcarie scumpa si strict pentru show (masinile de expozitie ale producatorilor/importatorilor arata asa)... uita treaba aia, e si destul de scumpa.