Pagina 1 din 2
intercooler pt xsara
Scris: Lun 24-Iul-2006 14:09
de xsara_hdi
hdi-ul de 90cai am observat ca nu are intercooler si as vrea ca inainte de chip sa ii montez un intercooler dar ceva mai mare decat are cel de 110 cai. aveti idee ce model de intercooler ar putea sa se potriveasca?? si bineinteles sa precizati si pretul in cazul in care stiti:D:D
Scris: Lun 24-Iul-2006 17:50
de dj01fad
intercooler ar trebui sa gasesti la 7-8 mil, asta daca il vrei nou; second se gasesc la 3-4 mil, dar trebuie sa cauti cu rabdare in ambele cazuri. daca ii pui intercooler o sa sara de la 90 la 100-105 cp.
Scris: Lun 24-Iul-2006 21:00
de nitro_od
second gasesc eu pe la 2-2.5
Scris: Lun 24-Iul-2006 21:02
de Arise
E clar ca nu sunt expert in masini, dar nu inteleg cum simpla montare a unui intercooler iti poate aduce astfel de plusuri de performante.
Sunt de accord ca intra aer mai rece... dar totusi, montajul intercoolerului este singura modificare ce trebuie facuta?
Scris: Lun 24-Iul-2006 21:04
de MARIAN
Ai studiat care mai sunt diferentele intre motoarele dotate cu interncooler si cele fara?
Scris: Lun 24-Iul-2006 21:40
de paco
Spuneti-mi si mie, ca eu am intercooler si nu stiu ce am!

Scris: Lun 24-Iul-2006 21:49
de bezz
da, va rog, dezvoltati subiectul si pentru astia mai profani (si fara intercooler)
Scris: Lun 24-Iul-2006 22:00
de dj01fad
diferente e posibil sa fie... dar nu mari; de aia am si spus ca daca ii pune o salta la 100 cp fara alte modificari; se stie ca modelul de fabrica cu intercooler are 110 cp asa ca.... in orice caz, diferente mari nu sunt la motoarele dotate si la cele nedotate cu intercooler; am un amic care a pus pe un bx nedotat cu intercooler asa ceva si s-a simtit foarte clar diferenta; exact faptul ca aerul care intra in motor este mai rece este singura smecherie... la motoare aspirate este altceva, dar, la turbo aerul suflat de turbina este fierbinte din cauza ca aceasta se incinge fff tare si racirea lui face minuni

@MARIAN: am studiat diferentele intre cx-urile mele la motoare (unul cu intercooler si unul fara) si nu am gasit niciuna... poate sa fie diferita presiunea la turbina dar nu prea cred... in orice caz, dupa ce e gata berlina ma apuc de modificari sa ii pun intercooler si vedem atunci.
Scris: Mar 25-Iul-2006 00:00
de khan
dj01fad scrie:am un amic care a pus pe un bx nedotat cu intercooler asa ceva si s-a simtit foarte clar diferenta
toate BX-urile TD au avut intercooler. daca asta nu avea inseamna ca cineva schimbase motorul si nu l-a transplantat cu totul. in rest, s-a explicat mai devreme ce face intercooler-ul. si da, poate aduce un plus de vreo 10 CP, chiar si mai mult daca vorbim de motoare cu gestiune electronica la care se poate face o remapare dupa montarea intercooler-ului
Scris: Mar 25-Iul-2006 11:19
de dj01fad
ala de care vorbesc eu nu avea, si nici nu stiu cauza; referitor la motoarele cu gestiune electronica ai dreptate, se pot face minuni, dar intr-o limita rezonabila.
Scris: Mar 25-Iul-2006 15:41
de MARIAN
@MARIAN: am studiat diferentele intre cx-urile mele la motoare (unul cu intercooler si unul fara) si nu am gasit niciuna...
Nu le-ai studiat in profunzime
La cx ar fi cam urmatoarele diferente:
-jigloarele de ulei care racesc fundul pistoanelor au diametrul marit
-arbore cotit diferit
-bielele sunt identice cu cele de 2.5injectie benzina
-volantul diferit
-ambreiaj identic cu cel de 2.5 injectie benzina
-pistoane noi cu canale de ungere pe langa bolturi
-pompa de ulei cu debit marit
Este normal ca prin introducerea interncoolerului sa se mareasca puterea motorului deoarece avand o cantitate mai mare de oxigen obtinem o "explozie" mai puternica in urma careia se obtine un lucru mecanic mai mare dar, si componentele motorului trebuie sa "suporte" socurile mai mari, altfel se ajunge in service.
Scris: Mar 25-Iul-2006 16:06
de dj01fad
@marian: la pistoane nu m-am uitat deoarece la turbo 2 nu am facut motorul bucati, dar cind am schimbat cutia m-am uitat special si am vazut ca volantele si abreiajul erau identice... in ceea ce priveste pompele de ulei, m-am uitat si le-am desfacut pe amindoua ca am avut ceva necazuri si am constatat ca sunt identice.
Scris: Mar 25-Iul-2006 16:50
de Pablo406
Eu stiam ca la hdi-urile de 110 cp e un alt model de injectie, recte cu presiunea mai mare ca la cel de 90. Mai e si turbosuflanta mai mare, de unde nevoia de intercooler.
@xsara_hdi: mai intreaba inainte sa pui intercooler pe la baietii cu tuning. Daca compilatorul tau stie ca trebuie sa primesca aer la o temperatura si tu i-l dai mai rece, poate ii da cu virgula si consumi motorina aiurea, fara sa ai si sporul de putere.
La dieselurile fara calculator, aerul rece e benefic, la celelalte e un pic mai complicat.
E doar o idee. Succes si tine-ne la curent.
Scris: Vin 28-Iul-2006 17:04
de xsara_hdi
pablo am vb cu niste baieti care se pricep si mi-au spus ca nu e necesar sa modific nimik la soft. am pe cineva care are un logan 1.5dci care are stock 65 cai. zilele astea isi monteaza intercooler si o sa masoare puterea. o sa postez aici rezultatele.
sunt aici masini care nu au avut intercooler si le-a fost montat unul??? daca da sa postati aici cum se simte prezenta intercoolerului
Scris: Sâm 29-Iul-2006 14:13
de Pablo406
Ziceam si eu asa. Eu am de la turbina la motor doua trasee, unul prin intercooler , altul printr-un schimbator de caldura prin care trece apa de racire. Chestia aia e controlata de cerebelu` motorului prin doua valvule actionate de la instalatia de vacuum.
Zic eu ca in functie de temperatura aerului de admisie se deschide un traseu sau altul.Oricum nu simt diferenta si nu stiu cind merge unul sau altul.
Succes cu intercoolerul si sa ne zici cum merge.