Chiptuning vs. Powerbox
Moderator: Echipa Tehnica
Chiptuning vs. Powerbox
Avand in vedere ca sunt pe punctul de a imi face un tuning la masina, am de ales intre aceste 2 variante.
Daca in ceea ce priveste chiptuning-ul se stie ce inseamna, referitor la powerbox, si aceasta tehnologie a evoluat, astfel ca acum acele dispozitive nu mai sunt doar o rezistenta, ci sunt mult mai complexe.
Mai concret, m-am oprit la urmatoarele variante:
1. Chiptuning de tip eco tuning, de la DimSport, la pretul de 850 ron cu tva;
2. Powerbox (reglabil) de la GoCar, la acelasi pret.
Atasez un link care va va duce la o pagina care prezinta interiorul produsului, astfel incat puteti vedea ce voiam sa zic mai sus.
Astept parerile voastre in favoarea uneia sau celailalte variante.
Va multumesc pentru ajutor.
Daca in ceea ce priveste chiptuning-ul se stie ce inseamna, referitor la powerbox, si aceasta tehnologie a evoluat, astfel ca acum acele dispozitive nu mai sunt doar o rezistenta, ci sunt mult mai complexe.
Mai concret, m-am oprit la urmatoarele variante:
1. Chiptuning de tip eco tuning, de la DimSport, la pretul de 850 ron cu tva;
2. Powerbox (reglabil) de la GoCar, la acelasi pret.
Atasez un link care va va duce la o pagina care prezinta interiorul produsului, astfel incat puteti vedea ce voiam sa zic mai sus.
Astept parerile voastre in favoarea uneia sau celailalte variante.
Va multumesc pentru ajutor.
citroen - o pasiune permanenta
- C i t r o n e l
- pasionat
- Mesaje: 461
- Membru din: Mie 17-Oct-2007 18:45
- Localitate: psaclub.ro
- Contact:
Interesant GoCar-ul, poate ar fi mai indicat ca si chip tunning-ul; daca te plictisesti de el poti incerca sa-l vinzi si probabil iti scoti 1/2 din banii dati.
Iar daca ai 2 masini identice il poti muta de pe una pe alta... din punctul asta de vedere poate m-ar tenta pe mine unul.
sa ne ti la curent ce ai ales si cum merge.
Iar daca ai 2 masini identice il poti muta de pe una pe alta... din punctul asta de vedere poate m-ar tenta pe mine unul.
sa ne ti la curent ce ai ales si cum merge.
si eu sint de parere ca ar fi mai interesant power-box-ul, macar ca il revinzi si recuperezi ceva in caz ca nu-ti place
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
- C i t r o n e l
- pasionat
- Mesaje: 461
- Membru din: Mie 17-Oct-2007 18:45
- Localitate: psaclub.ro
- Contact:
Ma gandesc ca powerbox-ul are si avantajul ca poate fi indepartat de pe masina in orice moment, in caz ca se doreste apelarea la garantie.
Pe de alta parte, cei care fac tuning zic ca modificarea este greu de depistat, si, asa cum o fac eu, adica cu o crestere mica de putere, nici nu va da de banuit.
Ceea ce ma intreb eu, este: in momentul modificarii, care sunt riscurile sa se strice computerul masinii, ireversibil adica sa trebuiasca inlocuit, si daca, in acest caz, cei de la garantii isi dau seama care e cauza defectarii?
Pe de alta parte, cei care fac tuning zic ca modificarea este greu de depistat, si, asa cum o fac eu, adica cu o crestere mica de putere, nici nu va da de banuit.
Ceea ce ma intreb eu, este: in momentul modificarii, care sunt riscurile sa se strice computerul masinii, ireversibil adica sa trebuiasca inlocuit, si daca, in acest caz, cei de la garantii isi dau seama care e cauza defectarii?
citroen - o pasiune permanenta
- C i t r o n e l
- pasionat
- Mesaje: 461
- Membru din: Mie 17-Oct-2007 18:45
- Localitate: psaclub.ro
- Contact:
Sa stii ca cei de la reprezentanta in general nu sunt niste idioti irecuperabili, pana acum ar cam fi trebuit sa se destepte si sa-si ia rolul in serios.
Daca calculatorul de injectie a fost reprogramat treaba asta se poate depista relativ usor, tot ce trebuie este un sw care citeste suma de control din ECU si o compara cu cea a sw-ului original.
In cazul in care se prind este absolut normal sa-ti scoata din garantie tot motorul-cutia de viteze etc. deoarece o gramada de componente vor fi suprasolicitate fata de normal.
ECU-rile mai noi au implementat un contor care se incrementeaza de fiecare data cand ECU este reprogramat, si apare la diagnoza de cate ori a fost reprogramat, de aici se poate usor vedea in service daca sw-ul ECU-ului este modificat neautorizat sau ca urmare a unei campanii a producatorului de SW upgrade.
vezi aici pozele unde apare contorul respectiv:
http://www.clubcitroen.ro/forum/viewtopic.php?t=11717
Exact ce am scris mai sus am mai postat pe un alt forum detinut de unii care fac tunning si mi-au sters rapid mesajul si pozele... sa mai intreb oare de ce ?
Cel care iti face tunning trebuie sa-si asume riscul stricarii ECU-ului si sa te despagubeasca daca este cazul deoarece se va intampla din vina lui.
Si mai mult, ar trebui sa-si asume si riscul defectarii motorului, turbinei, ambreiajului, cutiei de vieteze etc dar ei sunt smecheri cica iti dau garantie pe sw... adica pe nimic... deoarece sw-ul original al producatorului a fost modificat neautorizat - a se citi piratat - de x-ulescu care in cel mai bun caz este un SRL/PFA cu capital social minim adica 200ron ... frumos nu ?
p.s.
vezi ca sunt unii "tunneri foarte smecheri" care au invatat cum sa scape de coduri de eroare astfel incat desi ECU sesizeaza niste parametrii aiurea - ca urmare a modificarilor in hartile de injectie, de ex: presiune prea mare in turbina sau rampa de injectie - nu se vor mai inregistra erori in log sau martori aprinsi pe bord ceea ce este extrem de nasol ptr durata de viata a motorului.
Daca calculatorul de injectie a fost reprogramat treaba asta se poate depista relativ usor, tot ce trebuie este un sw care citeste suma de control din ECU si o compara cu cea a sw-ului original.
In cazul in care se prind este absolut normal sa-ti scoata din garantie tot motorul-cutia de viteze etc. deoarece o gramada de componente vor fi suprasolicitate fata de normal.
ECU-rile mai noi au implementat un contor care se incrementeaza de fiecare data cand ECU este reprogramat, si apare la diagnoza de cate ori a fost reprogramat, de aici se poate usor vedea in service daca sw-ul ECU-ului este modificat neautorizat sau ca urmare a unei campanii a producatorului de SW upgrade.
vezi aici pozele unde apare contorul respectiv:
http://www.clubcitroen.ro/forum/viewtopic.php?t=11717
Exact ce am scris mai sus am mai postat pe un alt forum detinut de unii care fac tunning si mi-au sters rapid mesajul si pozele... sa mai intreb oare de ce ?
Cel care iti face tunning trebuie sa-si asume riscul stricarii ECU-ului si sa te despagubeasca daca este cazul deoarece se va intampla din vina lui.
Si mai mult, ar trebui sa-si asume si riscul defectarii motorului, turbinei, ambreiajului, cutiei de vieteze etc dar ei sunt smecheri cica iti dau garantie pe sw... adica pe nimic... deoarece sw-ul original al producatorului a fost modificat neautorizat - a se citi piratat - de x-ulescu care in cel mai bun caz este un SRL/PFA cu capital social minim adica 200ron ... frumos nu ?
p.s.
vezi ca sunt unii "tunneri foarte smecheri" care au invatat cum sa scape de coduri de eroare astfel incat desi ECU sesizeaza niste parametrii aiurea - ca urmare a modificarilor in hartile de injectie, de ex: presiune prea mare in turbina sau rampa de injectie - nu se vor mai inregistra erori in log sau martori aprinsi pe bord ceea ce este extrem de nasol ptr durata de viata a motorului.
Am ales pana la urma powerbox-ul, deoarece este mai sigur si imi ofera posibilitatea sa aleg gradul de putere.
Tehnologia este aceea de a mari presiunea de injectie ceea ce inseamna ca, timpul de injectie ramanand constant, se va injecta ceva mai mult combustibil in cilindri, dar la o presiune mai mare, ceea ce e ok, si cred ca ecu-ul masinii se va adapta si va ajusta toate ceilalti parametrii. Cresterea nu e fenomenala si de aceea cred ca cei care au proiectat softul masinii au lasat acolo si o mica rezerva.
Marea diferenta fata de powerbox-urile care au inauntru doar o rezistenta, este aceea ca marirea presiunii nu este constanta, ci este in functie de solicitarile soferului si probabil sarcina.
Sper sa imi ajunga maine, si promit sa revin cu detalii si pareri.
Tehnologia este aceea de a mari presiunea de injectie ceea ce inseamna ca, timpul de injectie ramanand constant, se va injecta ceva mai mult combustibil in cilindri, dar la o presiune mai mare, ceea ce e ok, si cred ca ecu-ul masinii se va adapta si va ajusta toate ceilalti parametrii. Cresterea nu e fenomenala si de aceea cred ca cei care au proiectat softul masinii au lasat acolo si o mica rezerva.
Marea diferenta fata de powerbox-urile care au inauntru doar o rezistenta, este aceea ca marirea presiunii nu este constanta, ci este in functie de solicitarile soferului si probabil sarcina.
Sper sa imi ajunga maine, si promit sa revin cu detalii si pareri.
citroen - o pasiune permanenta
- C i t r o n e l
- pasionat
- Mesaje: 461
- Membru din: Mie 17-Oct-2007 18:45
- Localitate: psaclub.ro
- Contact:
Uite aici impresii:
http://www.reno.ro/index.php?showtopic= ... &p=2368875
si instalare:
http://www.reno.ro/index.php?showtopic= ... &p=2365099
http://www.reno.ro/index.php?showtopic= ... &p=2368875
si instalare:
http://www.reno.ro/index.php?showtopic= ... &p=2365099
citroen - o pasiune permanenta
multi "priceputi" si pe forumu' reno... transmite-le salutari de la mine Balanel
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
-
- pasionat
- Mesaje: 4211
- Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
- Localitate: Cluj-Napoca
- Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004
balanel scrie:Apropo de asta: daca de exemplu cei de la reprezentanta ma chiama pentru un upgrade la soft, in momentul in care ei fac asta, se pierde softul modificat.
Inca un avantaj al powerbox-ului.
din cate mi-au explicat baietii de la remapare, dupa ce ai platit initial cat a fost de platit, iti dau tie copiile dupa softul original si modificat, iar daca trebuie sa mergi la reprezentanta ti-l pun pe cel original, ei mentionand ca pentru aceste operatiuni nu mai platesti nimic.
Acum vine intrebarea: daca vine un upgrade de software si powerboxul nu mai merge cu softul actualizat?
"If in doubt, flat out!"
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 19 vizitatori
- Cauta in forum
- Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
- PARTENERI
- Link-uri utile
- Statistici
- Totals
Total mesaje 187757
Total subiecte 18618
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 24
Users per day: 2
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11707
Cel mai nou membru catalinos