Pagina 1 din 2
Tuning motor CX
Scris: Mar 23-Aug-2005 19:52
de Ford_V6
Ma gandeam sa urmez si la Cx reteta pe care am aplicat-o la Opel.
Chiulasa planata 1.5 mm , supape demascate
Axa cu came dbilas dynamic 310 grade
Arcuri supape intarite
Piggy Back pe debitmetru.
Cu astea motoru de la Opel de 2.2 dela 120 de cai sa-a ridicat la 180.
Cat o iesi din GTi u de citro . . . .200 ???
problema cu axa cu came este ca nici un tuner nu o produce deci nu am decat posibilitatea unui regrind la dbilas in germania.
Modificarea axei cu came, a chiulasei si arcurile de supape se ridica cam la 400 de euro cu totu . . .manopera o fac eu deci nu costa nimic . . . oare se merita ????
tuning motor cx
Scris: Mar 23-Aug-2005 20:50
de Dan Popa
Daca ii stii pe cei din Germania de ce nu le pui lor o intrebare, poate iti raspund ei. Sunt curios, la tuningul respectiv cat s-a modificat consumul?
Scris: Mar 23-Aug-2005 21:31
de Ford_V6
pai hai sa vb despre opel . . .consuma inainte de tuning cu motorul de 2.2 injectie L-jetronic cam 7 % afara si 10 % in oras cu cutie in 4 trepte si grup 4.22 . . .rotile sunt pe 15 195/50/15
dupa tuning consuma cam 8-9 % afara la mers linistit si 13 in oras cu piggy back pe lean mode. in forje pana la 7.500 rpm cu piggy back pe rich consuma cam 20-25 depinde si de benzina . . .oricum masina rupe cam tot ce misca . . .din pacate nu i-mi face fata ambreiaju si a trebuit sa-l desfac ca sa il modific. cand o sa fie gata o sa vin cu ea la o intalnire sa vedeti ce poate baba din 1967.
o sa vb in germania sa vad exact ce se poate face la axa ce cx. eu sunt unic importator in romania dbilas dynamic asa ca am o relatie destul de buna cu ei si pot face custom regrinduri si tot felul de alte modificari.
Scris: Mie 24-Aug-2005 08:28
de MARIAN
Era un englez care modifica harta de injectie adaugand niste montaje aditionale.Cei care au montat asa ceva spun ca au aproape 200cp.Mai este unul care zice ca are un tuning facut si a ajuns la aproape 400cp

Scris: Mie 24-Aug-2005 08:34
de nicum
stupid question: ce inseamna piggy back si lean mode

Scris: Mie 24-Aug-2005 09:22
de eugenro2001
MARIAN scrie:Era un englez care modifica harta de injectie adaugand niste montaje aditionale.Cei care au montat asa ceva spun ca au aproape 200cp.Mai este unul care zice ca are un tuning facut si a ajuns la aproape 400cp

Modificarea se numea Maikonics, s-a facut doar la CX25 Turbo (FordV6 are 2400). Exista doua versiuni, prima consta doar in modificarea tararii arcului de la waste-gate marind astfel presiunea de la turbo. Cea de-a doua foloseste un montaj care pacaleste ECU si modifica avansul. Din pacate respectivul a renuntat la modificarea CX-urilor precum si la orice suport tehnic, am auzit ca ajunsese sa fie sculat noaptea de posesorii de CX-uri modificate.
Problema este ca montajul aditional este turnat in rasina si nu stie nimeni ce contine.
Alta problema pentru cei care doresc sa modifice harta de injectie a CX-ului, este ca aceasta este scrisa in memoria ROM a microprocesorului, memorie care nu poate fi modificata si care este inclusa in microprocesor.
Acesta este dintr-o familie de procesoare Motorola pentru care nimeni nu mai are asamblor pentru a putea rescrie softul.
Se pare ca solutia ar fi MegaSquirt, un sistem de injectie full programabil si care se vinde sub forma de kit putand fi asamblat de cumparator. Deocamdata nu l-a implementat nimeni la CX.
Cel cu 400CP este Neil din Anglia, username-ul lui pe CX-L este CGAT la fel ca si numarul masinii.
Este vorba despre un CX Gti Turbo 2 vopsit cu vopsea perlescenta (care isi schimba culoarea in functie de unghiul de privire).
Are modificari mari la motor - radiator de ulei, 8 injectoare, modificari la turbo, ECU schimbat, ambreiaj special, volanta usurata, axa cu came, etc.
Scris: Mie 24-Aug-2005 09:47
de MARIAN
eugenro2001 scrie:Modificarea se numea Maikonics, s-a facut doar la CX25 Turbo (FordV6 are 2400). Exista doua versiuni, prima consta doar in modificarea tararii arcului de la waste-gate marind astfel presiunea de la turbo. Cea de-a doua foloseste un montaj care pacaleste ECU si modifica avansul.
Eu am un mesaj mai vechi al lui CGAT si spune ca modificarile aduse de Maikoniks(ai dreptate la el ma refeream) sunt atat la suflant(marirea pres pana la 1bar) cat si adaugarile ECU.Asta in prima faza ca pe urma a facut monstrul ala.
Scris: Mie 24-Aug-2005 10:49
de khan
harti modificate pentru orice fel de injectii se fac si in RO. la mastertuner.ro puteti afla cam tot. avantajul aici ar fi ca se face si reglajul tuturor parametrilor motorului pe role cu frine cu curenti turbionari. am mai scris despre asta pe aici
Scris: Joi 25-Aug-2005 06:37
de Ford_V6
Injectia de pe CX 2400 GTi este L Jetronic . . .este un sistem de injectie neprogramabil independent de aprindere . . . .nu sepoate recalibra ECU decat prin schimbarea unor rezistente in interiorul sau.
eu am la opel acest dispozitiv piggy back care se monteaza la debitmetru si pacaleste ECU sa dea mai multa benzina in rich mode si mai putina in lean mode.
e normal la un motor turbo sa apara cresteri f. mari prin marirea presiunii in turbo . . . la aspirat caii vin mai greu
Scris: Joi 25-Aug-2005 08:59
de khan
la mastertuner se inlocuieste calculatorul de injectie cu un altul in care se rescriu noile harti de injectie determinate pentru diferite plaje de turatii sau diferite sarcini. dupa inlocuire, toti parametrii pot fi setati si resetati la nesfirsit din butoane. de asta spuneam ca e o modificare ce se poate face la orice tip de masina care are un calculator de injectie, motorina sau benzina
Scris: Joi 25-Aug-2005 14:40
de nicum
"eu am la opel acest dispozitiv piggy back care se monteaza la debitmetru si pacaleste ECU sa dea mai multa benzina in rich mode si mai putina in lean mode"
ford_v6: poti fi mai explicit pentru profani?
Scris: Vin 26-Aug-2005 13:39
de Ford_V6
legat de mastertuner . . . . khan probabil ca ai dreptate dar oricum nu am de gand sa apelez la ei. . . .
acum legat de piggy back . . . se pleaca de la premisa ca sistemul de injectie dozeaza catitatea de benzina conform cu informatiile trimise de debitmetru. acesta trimite un semnal electric variabil catre ecu prin modificarea unei rezistente (acel semicerc de carbon cu o lamela culisanta). modificand semnalul electric practic pacalim ecu sa dea mai multa sau mai putin benzina in functie de nevoie.
de obicei la injectiile neprogramabile o mare importanta o are si limitarea avansului centrifugal maxim. de aici se pot pierde sau castiga pana la 10 cai.
Scris: Vin 26-Aug-2005 15:27
de khan
e alegerea ta. dar chiar stiu sa faca treaba, sint masini care merg la curse si care sint "reglate" la ei. daca alea merg...
Scris: Vin 26-Aug-2005 15:28
de khan
nu reusesc sa ii inteleg pe unii sceptici sau pe cei care spun "nu-mi place" inainte sa guste
Scris: Dum 28-Aug-2005 09:49
de Ford_V6
nu ma intelege gresit . . .nu am nimic cu oamenii, nu neg ca ar fii profesionisti dar . . .daca as da bani sa-mi faca ei un alta care ar mai fii farmecul . . .as fii unul din acei multi copii de bani gata care s-au trezit raceri peste noapte. Eu am facut Opelul cu mana mea si chiar sunt multumit de ce a iesit . . .acum lucrez la CX . . .vreau sa invat sa le fac eu usor usor . . . Plus de asta am vb cu cineva de la mastertuner acum o vreme la baneasa la curse si l-am intrebat daca poa sa-mi regleze aprinderea si sa-mi modifice jiglerele de la carburatoarele care le aveam atunci pe masina 2 x weber 40DCOE pentru ca mergea pe amestec prea sarac . . . s-a uitat stramb la mine . . .