Pagina 2 din 2

Scris: Vin 09-Apr-2010 20:51
de balanel
Asa ceva nu are cum sa se intample. Powerboxul citeste semnalele primite de la sonda de presiune in rampa, si le trimite mai departe la ECU, modificate dupa un set de instructiuni.

Problema cu chiptuningul este ca, daca de exemplu cei de la reprezentanta iti fac un upgrade la soft, tie nu iti va conveni sa pui chiar si gratis, softul modificat, dar bazat pe softul de origine al masinii. Pentru ca acel upgrade la soft poate aduce imbunatatiri substantiale in functionarea motorului. Si atunci te-ar tenta un nou soft modificat, bazat pe softul upgradat pe care il ai pe masina.
Si asta inseamna alti bani.

Scris: Mar 11-Mai-2010 11:06
de balanel
Mai am si eu o intrebare: ce risc daca umblu la tija de comanda a wastegate-ului, pentru a mari un pic presiunea in turbina, si probabil, pentru a scadea pragul de turatie la care turbina intra in sarcina, ca aici?

Am de gand dupa ce fac si asta, sa supun masina unui Dyno test, pe percursul verii, sa vedem ce am realizat :) .

Scris: Mie 12-Mai-2010 14:23
de khan
daca umbli la waste-gate creste presiunea maxima si atit, nu se manifesta la turatie joasa ci doar sus. ideea e ca daca nu ai senzor de presiune in galeria de admisie, calculatorul nu stie ce presiune nominala exista si nu stie sa adauge motorina in consecinta pentru a pastra rtaportul stoichiometric (ma rog, la disele e un pic diferit, dar in esenta despre asta e vorba), de unde rezulta ca e posibil sa nu smti nimic dupa asta, ba sa mai si strici ceva pentru ca daca ai presiune mare si amestec sarac se raceste mai putin pistonul

Scris: Mie 12-Mai-2010 15:34
de balanel
Eu am deja powerbox si amestecul e deja mai bogat, chiar daca s-a adaptat ECU in 2-3 zile si e mult mai putin fum ca la inceput.

Ma gandesc ca daca maresc un pic presiunea turbinei, va fi mai aproape de normal amestecul.

Chiar nu stiu daca are senzor de presiune, dar cred ca da, pentru ca baiatul din clip zicea ca daca ECU detecteaza o suprapresiune aprinde becul de avarie.

Pentru a avea un raport optim aer/ combustibil cred ca au grija si cele 2 sonde lambda.

Ceea ce as vrea sa stiu foarte mult este: daca eu strang piulita de pe tija wastegate-ului cu 2 ture, poate sa creasca foarte mult presiunea?

Scris: Sâm 15-Mai-2010 17:39
de khan
nu stiu cu cit creste, difera mult de la turbina la turbina. pune un ceas de presiune normal (max 2 bar gradat din 0.1 in 0.1) si vezi ce se intimpla si cu cit creste fata de original. nu e greu

Scris: Dum 16-Mai-2010 08:43
de balanel
O ia iau si ceas cand fac rost de bani.

Am strans ieri piulita cu 3 spire.

Dupa ce au masurat altii, dar care au dat 2 spire, am presiune undeva la 1.65, de la 1.2 standard.

Castigul de putere nu e extraordinar, undeva la 5 cai.

Masina se prezinta bine, va tin la curent.

Scris: Dum 16-Mai-2010 12:08
de khan
1.65 bar e enorm