Cand accel lucru iti place si ti-l permiti costurile aferente nu reprezinta nimic. Daca iti doresti o masina cu performate de ''bmw'' si costuri de intretinere de ''logan'' inseamna ca nu ai reusit sa treci prin mai multe etape de a face diferenta dintre un lucru de calitate gandit scump si altceva.
Orice masina sh dupa achizitie va trebuii sa i schimbi:
-Set distributie+pompa apa (tiganu' care o vinde iti va spune ca este facuta, teapa! cu cartea si stampile nu tine, grija ca la kilometraj orice masina din vest are lejer 180k km in primii 2 ani)
-schimb de ulei si filtru de ulei pentru primii 500km! (spalare motor mai mult, needucatii din vest merg 40k km cu un schimb de ulei sau il schimba doar cand se aprinde becul de service in bord, de altfel ei doar completeaza din peco uleiul)
- schimb de ulei si toate filtrele de preferat marca Mann, Mahle la filtre si uleiul Motul 5l sau Castrol 4l+1l 5w30 pentru urmatorii 7k-12k km maxim!... datorita sistemului start-stop uleiul este praf in romania dupa 8k km datorat infrastructurii rutiere.
-schimb lichid de frana daca masina provine din tari predominant ploioase indicat la fiecare 2-3 ani marca ATE, nu se completeaza la verificare, se inlocuieste!, cand nivelul este scazut se inlocuiesc placutele de frana fata sau spate. (pompa de frana, repartitor anti-blocare abs/esp etriere pot costa o avere)
-placute si discuri de frana,.. pare fii o gluma dar vor costa de 4 ori mai mult ca la astra h
, nu comparam trotinetele intre ele ca si nivel de siguranta.
-grija cand o cumperi, masina trebuie sa se comporte excelent pe asfalt, indicat este sa mergi daca poti cu viteza maxima! pentru ca atunci vei intelege daca este ok sau caruta. (sa nu tremure, topaie, boncane, orice lucru aparent minor are costuri colosale la inlocuire, cu cat defectul este mai mic si de
*AtenĂžie la limbaj* cu atat mai scump va fii de achizitionat ca si piese si inlocuire, valabil la oricare masina sh)
-interiorul, aici orice masina va spune adevarul, cu cat este mai ingrijit cu atat proprietarul a avut grija la detalii si costuri de exploatare datorate in timp, masina de gunoier-fumator-fermier-santier-firma din start trebuie evitata.
Gata cu vrajeala, Modelul DS5 este doar pentru entuziasii si posesori ai marci Citroen.