Se ridică pe maximul înălțimii suspensia. Se deschide portbagajul și se lasă deschis .
Se suspendă roata dreapta pe capră , se demontează borna + a bateriei , se demontează de pe mașină roata dreapta , se scoate apărătoarea de noroi - cheie tubulara 8 și torx .
Cu o cheie de 16 aplicând in sensul invers acelor de ceasornic pe rola de tensionare ,( e in partea de sus ) eliberezi de tensiune cureaua și o dai jos , la pasul ăsta cu un creion am notat din loc in loc sensul de rotație pe curea căci am refolosito .
De pe alternator dai jos cauciucul care acoperă acolo , și cu tubulara 13 desfaci cablul gros, apoi eliberezi mufa și îndepărtezi cablurile de zona de lucru .
Cu o tubulara 16 dai jos rola care împiedica accesul la șurubul de jos al alternatorului ( pozitia rolei o menții și la montare )
La pasul ăsta ai ocazia sa verifici tot ansamblul curelei auxiliare , învârti de fiecare rola și le verifici
Cu tubulara , și fixa de 16 desfaci șuruburile de prindere ale alternatorului . ( La pasul acesta mie mi-au dat bătăi de cap și nervi fulia de la pompa de directie care împiedica accesul parțial la șurubul de sus stânga , și a trebuit să eliberez și compresorul AC sa am acces la un șurub al alternatorului , doar de am scos cele patru șuruburi lungi care fixează compresorul AC și l-am lăsat bălălău in conducte , este nevoie de cheie torx )
Dar cu calm ( eu am cam înjurat pe cei cu manualul și trântit chei , pentru că în manual nu apare pompa de directie , la ei totul e simplu in carte )
Se eliberează alternatorul de pe motor și îl duci in casă la căldură , in ianuarie cum am făcut eu de 3 ori m-am retras la căldură din parcare , practic nu mai simțeam vârful degetelor de frig .
Cu tubulara de 7,8 nu știu exact se desface capacul de protecție , și cu aceeași cheie se da jos ansamblul releu cărbuni .
Inspectezi inelele colectoare de uzura , cureți totul de span și cărbune pe acolo , cu o periuță și alcool tehnic , plus șervețele de bucătărie etc , daca ai noroc sa mai existe parte metalica de cupru pe acele inele ai scăpat , daca sunt uzate extrem pina la plastic , o piesă de aceea costa 10 lei , duci alternatorul la un electromecanic sa îți schimbe și inelele colectoare .
Monezi ansamblul nou releu cărbuni cu atenție la introducerea cărbunilor , posibil sa existe o protecție în interiorul cărbunilor care trebuiește ruptă , și o proeminenta care încurcă carcasa de protecție la montaj , eu am dat jos prin diferite metode tot ce încurca pe acolo .
Atenție strângerea ansamblului sa se facă relativ nu tare tare , nici ușor , crapă oarecum repede . Cu simt sau grija sa se facă contractul bine , in zona de contacte se pune un anumit tip de vaselina sa nu oxideze . . Eu nu am avut și am lăsat așa , măcar ar fi trebuit să recuperez cu ceva din vaselina veche , asta e .
Montajul l-am făcut relativ mai repede in ordine inversă .
Atenție la montajul curelei auxiliare , la sensul de rotație și cum vine ea îmbârligată după role , altfel ai impresia că e mult mai lunga dar pina la urma am scos-o la capăt și acum îmi bagă 14,3 vcc față de înainte 13,6 vcc cu căderi .
Mașina e un 1.8 benzina cu AC cod 6FZ cu alternator VALEO , la diesel sunt oarecum identice manevrele , daca nu cumva mult mai ușoare.
Ansamblu releu cărbuni - mobiletron 87 ron
Inele colectoare 10 Ron
Mult succes ! Nu va temeți , omul a făcut mașina nu ea pe noi
După părerea mea se pot schimba numai cărbunii care costa 10-15 lei maxim , releul vechi original VALEO nu îl arunc căci e bun , voi lipi cărbuni noi .
tutorial schimbare releu și cărbuni alternator valeo 1.8 6FZ
Moderatori: mesersmith, Echipa Tehnica
-
- simpatizant
- Mesaje: 74
- Membru din: Joi 05-Oct-2017 09:21
- Localitate: roman
- Masina: citroen c5 ph1 1759cmc petrol hatchback
- 2: mondeo
Re: tutorial schimbare releu și cărbuni alternator valeo 1.8 6FZ
Să vă fie de folos , un total de 3 ore cap coada mi-a luat operatiunea , pare complicat dar nu e .
Scoaterea bornei de + e obligatorie
Plus asigurarea la roti cu pene .
Am fost ajutat de un vecin sa îmi țină de curea la montare in timp ce detensionam rola .
Scoaterea bornei de + e obligatorie
Plus asigurarea la roti cu pene .
Am fost ajutat de un vecin sa îmi țină de curea la montare in timp ce detensionam rola .
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori
- Cauta in forum
- Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
- PARTENERI
- Link-uri utile
- Statistici
- Totals
Total mesaje 187669
Total subiecte 18617
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 24
Users per day: 2
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11704
Cel mai nou membru wilson