Pagina 2 din 4

Scris: Joi 14-Iun-2007 19:58
de nicum
Furtunul de vacuum intr-adevar se leaga undeva la talpa carburatorului. Nu stiu ce e "broasca carburatorului". Mai e posibil ca furtunul ala sa fie un epurator ceva.

Scris: Joi 14-Iun-2007 20:12
de sorin.
Daca este cea de sub colector, are rolul de a scurge benzina adunata in acesta. Daca ai astupat-o, la iarna o sa ineci mai usor motorul la pornire.

Scris: Vin 15-Iun-2007 12:26
de DAN_tudor
aha
asta era. merci. O alta belea. Azi am pornit-o dupa schimbarea galeriilor de admisie. Cum am zis.. curatat suflat carburator, reglat. ok. Schimbat galeriile de admisie, garniturile si cam atat. a pornit la sfert. am reglat-o un pic. si dupa vreo 5 minute de surubarit la carburator (sunt obisnuit cu masini normale :lol: ) constat ca masina nu s-a ridicat nici un sfert de mm. Verific martorul din bord.. Functioneaza normal. nu sta aprins dupa pornire. nu am frane si nu misca un deget.
Precizez ca dimineata am facut o idiotenie (nu am dormit azi noapte nici 5 min) Am pus bornele la baterie invers si am dat la automat. a invartit ce a invartit fara sa dea semne de pornire dupa care mi-am dat seama de prostie. am inversat polaritatea si a pornit la sfert. exista posibilitatea sa fii bulit ceva cu bornele puse invers.

P.S. Ce masina e asta de pui bornele anapoda si electromotorul invarte? Nu trebuia sa-mi sara o siguranta instant?
:cry:

Scris: Vin 15-Iun-2007 12:48
de nicum
Nu stiu cum ai pus bornele invers, ca intentionat una dintre ele e mai mica ca diametru si nu intra decit fortata rau. Asta presupunind ca fiind noapte rau, nu ai vazut polaritatile de pe borne... Daca ai aprindere electronica, atunci e posibil ca modulul de aprindere sa fie afectat.
Nu stiu ce se intimpla in cazul inversarii polaritatii cu bendixul de la electromotor (n-ar trebui sa cupleze?). Teoretic electromotorul ar trebui sa invirta in sens invers.
Care a fost succesiunea: intii ai inversat bornele si dupa aia ai pornit sau invers?

Scris: Vin 15-Iun-2007 12:50
de DAN_tudor
Da . am inversat bornele si apoi am dat la automat. ](*,) ](*,)
Am verificat acum si pentru eventuale scurgeri.. Nimic. Lichidul e la locul lui verde si frumos. Martorul din bord se stinge dupa pornirea motorului dar ea nu face nimic.
Electromotorul nu are cum sa se invarta invers din cate stiu. invers e pe liber de fapt. deci explusa posibilitatea sa fi invartit motorul invers. Pana mea. Efectiv si brusc.. (acum 2 zile mergea bine, mai putin problema aia cu fata masinii pe care am semnalat-o) nu mai merge hidraulica. Cred ca o iau razna. Nu ma ajuta cerebelul.

Scris: Vin 15-Iun-2007 13:06
de eugenro2001
In primul rand, cand nu e motorul pornit si contactul pus, lampa "STOP" e aprinsa (impreuna cu alte lampi)?
Daca este si se stinge dupa ce pornesti motorul inseamna ca ai presiune hidraulica.

Daca nu se ridica si ai presiune in sistemul hidraulic uita-te daca parghiile de comanda ale corectoarelor de inaltime sunt la locul lor, daca maneta de inaltime este pe pozitia "ridicat" 8) si daca surubul cu cap de 12 de pe disjunctor este strans 9ar fi trebuit sa ramana aprins becul de lipsa presiune hidraulica).
Nu aveai ce sa strici din cauza bornelor puse invers, decat cel mult modulul de aprindere si poate releul de incarcare in rest nu ai alta electronica pe masina.

Scris: Vin 15-Iun-2007 14:48
de nicum
Eugen are dreptate.
Eu am zis ca electromotorul ar invirti invers, dar bendixul nu il cupleaza, deci nu e nici un pericol mecanic. Pericolele sint pe partea electrica, nu pe cea mecanica.

Scris: Vin 15-Iun-2007 14:57
de DAN_tudor
Gata domnilor am rezolvat. Porcaria aia de "chestie" de la roata dreapta fata.
Mi-am adus aminte in cele din urma ca fostul proprietar mi-a specificat ca "chestia" se mai blocheaza. De curatat nu ma bag sa o curat asa ca pana la noi ordine stiu ce si cum. M-am alarmat aiurea si odata cu mine si pe voi. Scuze.
Acum sa ma intorc la prostia pe care am facut-o dimineata. Daca ar fi fost afectat modului credeti ca ar mai fi pornit?

Scris: Vin 15-Iun-2007 15:19
de nicum
DAN_tudor scrie:Daca ar fi fost afectat modului credeti ca ar mai fi pornit?


Cu siguranta nu. Verifica si incarcarea.
Nu am inteles ce anume s-a blocat la roata fata dreapta.

Scris: Vin 15-Iun-2007 16:30
de eugenro2001
La GSA corectorul de inaltime fata este in lateral, sub roata fata dreapta. dupa ce dai roata jos, apoi un capac de plastic si - voila! corectorul.

Scris: Vin 15-Iun-2007 16:40
de nicum
Aha... deci s-a blocat pirghia de actionare in pozitia "pe burta".

Scris: Dum 17-Iun-2007 00:14
de DAN_tudor
cred. din moment ce nu facea nimic... Am bagat mana acolo si am strans un pic de ala si gata. a luat-o instant. ce nu inteleg acum.. de ce nu aveam frane. presiune exista in instalatie. de ce nu mergeau franele? acel corector tine si de instalatia de franare sau cum? Eugen capacul de care pomenesti la mine nu exista. corectorul este expus.

Scris: Dum 17-Iun-2007 11:02
de dj01fad
nu e bine sa fie expus corectorul pentru ca o sa iti apara probleme la el; incearca sa faci rost de un capac (de obicei meseriasii romani nu mai pun toate matzele la loc pentru ca 'merge si asa' :evil: ); in legatura cu franele, si la mine la una din masini daca las masina jos de tot nu mai are frane , dar nu cred ca este corect asta din moment ce la cealalta nu se manifesta asta; se poate sa fie incurcate conductele la dozator.

Scris: Dum 17-Iun-2007 11:02
de nicum
Corectorul de inaltime nu are legatura cu frinele. Cel putin nu pe fata. Cauza e in alta parte.

Scris: Dum 17-Iun-2007 11:06
de dj01fad
nicu, daca sunt incurcate intre ele circuitele de frana, se poate manifesta si asa; eu oricum intentionez sa ma uit la ambele masini sa compar 'legaturile' pentru ca si mie mi se pare ciudat;
@dan: incearca sa studiezi conectarea conductelor la dozator, sa vezi care de unde vin; poate ne ajuta cineva cu o poza a iesirilor de la dozator.