Pagina 1 din 2

Citroen SM

Scris: Lun 07-Feb-2005 22:06
de Ford_V6
Exista vre-un SM in Romania . . . . . aveti idee ????

Pareri si discutii despre acest "mic" monstru :lol: :lol: :lol: :lol:

Scris: Mar 08-Feb-2005 09:27
de nicum
Nu cred... s-au fabricat doar putin peste 10.000 de bucati, iar masina a fost una exclusivista, chiar de la inceput. Face deliciul oricarui colectionar, de pe orice continent. Aparuta cu mult inaintea timpului ei, ca multe din modelele Citroen. Cea mai rapida masina cu tractiune fata la vremea ei. Si acum citeva features: geamuri electrice, servo total (inclusiv servodirectie DIRAVI), senzori de ploaie (in 1970!!!), trei rinduri de faruri, dintre care al treilea, cel de la interior urmeaza miscarile volanului (modelele americane au fost livrate doar cu 2 faruri fixe, datorita legistatiei din US), singurele optionale fiind aerul conditionat, livrat standard in US si cutia automata. Scaune de piele. Cupeu lung de 5m. Evident suspensia este hidraulica.
Motorul e versiunea V6 a unui Maseratti care initial avea 8 cilindri, dar a fost ciuntit, din motive de fisc. Oricum i-au mai ramas aproape 200 de cai.
Partea interesanta e ca se poate inmatricula legal de anul acesta ca masina de epoca, intrucit productia a incetat de 30 de ani, dar avind in vedere ca cel mai mic motor avea 2,7l probabil ca discutia incepe undeva de la 20.000 de euro. Eu, daca as avea banii nu as ezita nici o secunda, masina ar face senzatie oriunde, mai greu cu parcatul.
Pentru poze aruncati o privire aici: http://62.95.94.132/gallery/album23
De asemenea google e un bun prieten.

Scris: Mar 08-Feb-2005 11:45
de Ford_V6
cand vad SM-ul ma si vad la volanul unuia dand burnout-uri prin oras spre deliciul tuturor. aia e o masina care nu cred ca cineva poa sa o conduca sub 3000 rpm . . .

oricum pana sa intru accidental in posesia CX-ului nu dadeam doi bani pe citroen . . . dar acum . . . mi se pare masina care se apropie cel mai mult de calitatile unui mercedes S.

Scris: Mar 08-Feb-2005 12:12
de eugenro2001
Multe SM sunt in USA, pe Ebay apar din cand in cand, preturile celor in stare buna ajungand la 15.000$ si mai mult. Chiar si cele lovite sau defecte, vandute pt piese pot ajunge la cateva mii.
SM mai exista in franta, Elvetia, Belgia.
Motoarele au probleme cu laturile de distributie.
Exista in Franta un inginer, Georges Regembeau care a modificat motoarele Maseratti, cutiile de viteze si a creat si un motor turbo diesel pt SM.
Au existat versiuni limitate facute de Chapron sau Heuliez ca Opera, MyLord, Espace, Presidentielle.
Este o masina scumpa din punct de vedere al intretinerii si nici macar Tericeanu care si-ar permite, nu si-a cumparat asa ceva cu toate ca este un admirator al modelelor vechi avand un DS.

Scris: Mar 08-Feb-2005 12:59
de adytzu

Scris: Mar 08-Feb-2005 14:47
de nicum
Versiunea in 4 usi (Opera) a fost fabricata in doar 2 exemplare. Versiunea MyLord (decapotabila) a fost evident comanda speciala. Versiunea Presidentielle cred ca avea undeva pe la 6m, poate mai mult, iar de Espace nu am auzit.
Una peste alta, este o masina greu de procurat, dar si mai greu de intretinut.
Si, Ford_V6, eu cred ca SM e o masina de defilat, nu una de curse, desi cele 3 carburatoare spun altceva...
Si mai cred ca o masina hidraulica reglata corespunzator e superioara uneia cu suspensii de tabla in stare la fel de buna. Iar DIRAVI mi se pare cea mai buna servo facuta vreodata. Poti sa rupi roata si nu simti nimic in volan. Face treaba asta un S Klasse sau alta masina? Din cite stiu eu nu.
Problema cu SM-rile din State e ca majoritatea au cutie automata, iar daca cutia e cea originala, e doar in 3 trepte...

Scris: Mar 08-Feb-2005 15:38
de eugenro2001
Si cutia automata de CX este tot cu trei trepte.
Informatiile despre modelul Espace le-am gasit pe site SM world.

Scris: Mar 08-Feb-2005 20:46
de MARIAN
E un site bun pt. cei ce vor sa afle mai multe despre SMhttp://www.citroensm.net/Maintenance/Maintenance.html

Scris: Mar 08-Feb-2005 21:48
de Ford_V6
dupa citroen, mercedes are cea mai buna directie din lume.

Scris: Vin 11-Feb-2005 14:59
de eugenro2001
http://cgi.ebay.fr/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... 66431&rd=1

Pentru doritori.....
Citroen SM 1971, 130.000km, AC, piele, geamuri electrice, esapament inox, verde metalizat, etc.
Locatie - Nisa, Franta.
Pret de pornire numai 15.000Euro.

Mai sunt 5 zile pana la terminarea licitatiei.

Am pus anuntul doar cu conditia ca cine il cumpara sa ma plimbe si pe mine cu el 8) :wink:

Scris: Sâm 12-Feb-2005 14:45
de bx19gti
Ford_V6 scrie:dupa citroen, mercedes are cea mai buna directie din lume.

Nu stiu ce sa zic. Momentan am un bx 19 gti (cu probleme ce-i drept) si atunci cand era totul perfect pe el directia nu era nici pe jumate la fel de mishto ca cea de pe un mercedes cobra. E adevarat ca e ceva "mai spotiva" directia de pe bx, dar nu o sa uit niciodata cum ma jucam cu mertzu' (masina de doua tone o intorceam cu degetul mic in doua benzi jumate - avantajul tractiunii spate). E drept ca m-a omorat cand i-am schimbat pivotii (7 bucati - mertz) dar ramane masina visurilor mele ( modificata la greu, normal). Nu am pretentia ca ma pricep la mecanica, dar va spun ce am simtit ca sofer.

Scris: Sâm 12-Feb-2005 14:46
de bx19gti
Cat despre SM - mi se pare o masina "belea". E superba.

Scris: Dum 13-Feb-2005 03:04
de Ford_V6
sorry, am gresit eu . . . . ma refeream la CX si la DIRAVI.

Scris: Dum 13-Feb-2005 13:46
de bx19gti
Ford_V6 scrie:sorry, am gresit eu . . . . ma refeream la CX si la DIRAVI.

Aici nu te pot contrazice pentru ca nu stiu mai nimic despre DIRAVI. Dar ma documentez.... :twisted:

Scris: Dum 13-Feb-2005 18:18
de WLD
Nu poti compara Diravi cu servodirectia de Bx. Cea din urma e o cremaliera clasica servoasistata.