Citroen C5 III X7 hidractive 3 - amortizare suspensie fata
Moderatori: mesersmith, Echipa Tehnica
- MagnuM
- simpatizant
- Mesaje: 39
- Membru din: Sâm 04-Feb-2006 15:55
- Localitate: Bucuresti
- Masina: 2008 Citroën C5 III (X7) Sedan, 2.0HDi-16V, AM6C.
Citroen C5 III X7 hidractive 3 - amortizare suspensie fata
Salut!
Am un Citroen C5 III X7 sedan, hidractive 3, 2.0 HDi, automat, din 2008 si, nu reusesc sa trec testul de amortizare cu amortizorul stanga fata!!! Stiu, suna putin ciudat termenul "amortizor" la o suspensie hidropneumatica, dar am sa folosesc expresia pentru a descrie situatia!
La testarea gradului de amortizare, pe banc, la statia de inspectie tehnica, valorile rezultate au fost: 40 % dreapta fata; 32 % stanga fata. Limita de admitere este de 35 % - sub aceasta valoare masina este respinsa.
Am schimbat sferele fata, cu sfere noi, la 50 bari; revin la test: 40 % dreapta, 32 % stanga...
Am descoperit o scurgere la pistonul stanga - schimb pistonul cu unul SH in stare buna si revin la test: 40 % dreapta, 32 % stanga...
Ma duc la mecanic, verific parametrii cu Lexia si cobor suspensia fata de la 410 mm - cat imi reglase service-ul Citroen, la 390 mm (masurati de la centrul rotii la aripa de roata); revin la test: 40 % dreapta, 32 % stanga...
Si am ajuns la voi... acum, as dori sa aflu ce este de facut; care este rolul regulatorului de suspensie si ce efect are schimbarea sferei acestuia asupra intensitatii amortizarii?! V-ati lovit de situatii similare si cum ati rezolvat?! Ce idei / sfaturi aveti?!
Multumesc! Mihai.
Am un Citroen C5 III X7 sedan, hidractive 3, 2.0 HDi, automat, din 2008 si, nu reusesc sa trec testul de amortizare cu amortizorul stanga fata!!! Stiu, suna putin ciudat termenul "amortizor" la o suspensie hidropneumatica, dar am sa folosesc expresia pentru a descrie situatia!
La testarea gradului de amortizare, pe banc, la statia de inspectie tehnica, valorile rezultate au fost: 40 % dreapta fata; 32 % stanga fata. Limita de admitere este de 35 % - sub aceasta valoare masina este respinsa.
Am schimbat sferele fata, cu sfere noi, la 50 bari; revin la test: 40 % dreapta, 32 % stanga...
Am descoperit o scurgere la pistonul stanga - schimb pistonul cu unul SH in stare buna si revin la test: 40 % dreapta, 32 % stanga...
Ma duc la mecanic, verific parametrii cu Lexia si cobor suspensia fata de la 410 mm - cat imi reglase service-ul Citroen, la 390 mm (masurati de la centrul rotii la aripa de roata); revin la test: 40 % dreapta, 32 % stanga...
Si am ajuns la voi... acum, as dori sa aflu ce este de facut; care este rolul regulatorului de suspensie si ce efect are schimbarea sferei acestuia asupra intensitatii amortizarii?! V-ati lovit de situatii similare si cum ati rezolvat?! Ce idei / sfaturi aveti?!
Multumesc! Mihai.
"Să faci 13 ani de temniță pentru un popor de idioți... D-asta numai eu am fost în stare..." - Petre Țuțea.
-
- pasionat
- Mesaje: 725
- Membru din: Mie 31-Iul-2013 12:31
- Localitate: Iasi
- Masina: C5 III 2012 break 1.6 THP aut6 Exclusive
- 2: ex: C5 III 2009 break 2.0i Man5 GPL Prins VSI 2.0
- 3: ex: C5 II 2007 break 2.0 HDI Aut6
Re: Citroen C5 III X7 hidractive 3 - amortizare suspensie fata
Nu sunt sigur ca se aplica testul clasic de amortizoare pe C5.
Amortizoarele de pe fata sunt bicamerale. Cu alte cuvinte ce se scurge din camera de presiune mare ajunge in camera de colectare a pierderilor. Eventualele scrugeri vizibile din exterior pe amortizor sunt din camera asta de colectare si nu sunt grave. Nu trebuie schimbat amortizorul decat daca pierderile vizibile sunt masive sau daca masina nu reuseste sa stea ridicata mai mult de cateva ore de repaus (sunt mai multe cause aici totusi).
Nu prea trebuia sa schimbi nimic din ce ai schimbat daca nu erau intr-adevar stricate sferele si curgeau foarte tare amortizoarele.
Ca sa treci testul, pune suspensia pe sport si ridica masina cu o treapta peste pozitia normala.
Amortizoarele de pe fata sunt bicamerale. Cu alte cuvinte ce se scurge din camera de presiune mare ajunge in camera de colectare a pierderilor. Eventualele scrugeri vizibile din exterior pe amortizor sunt din camera asta de colectare si nu sunt grave. Nu trebuie schimbat amortizorul decat daca pierderile vizibile sunt masive sau daca masina nu reuseste sa stea ridicata mai mult de cateva ore de repaus (sunt mai multe cause aici totusi).
Nu prea trebuia sa schimbi nimic din ce ai schimbat daca nu erau intr-adevar stricate sferele si curgeau foarte tare amortizoarele.
Ca sa treci testul, pune suspensia pe sport si ridica masina cu o treapta peste pozitia normala.
C5 III break 2.0i 2009 H3+ man5; GPL Prins VSI 2.0
Citroen ServiceBox download link: http://www.clubcitroen.ro/forum/viewtopic.php?f=16&t=24814
Citroen ServiceBox download link: http://www.clubcitroen.ro/forum/viewtopic.php?f=16&t=24814
- sandor mihai
- pasionat
- Mesaje: 1649
- Membru din: Mie 07-Sep-2005 18:34
- Localitate: cluj napoca
- Masina: Citroen C5 2.0 hdi 2003
- 2: Citroen C5 2.0 hdi 2007
- 3: Citroen XM 2.1 TDI 1993
Re: Citroen C5 III X7 hidractive 3 - amortizare suspensie fata
Salut.2 întrebări :
- masina se comporta ciudat la drum ?
- n am auzit încă de test obligatoriu la amortizoare la ITP.
Cum zicea si colegul mai sus, nu cred ca e relevant testul de amortizoare la acest tip de suspensie, mai ales daca ai 3 sfere pe punte ( n ai precizat) caz în care rigiditatea este reglată permanent in functie de conditiile de drum.
Cunosc cazuri ( multe) cand c5 uri 1,2 au fost respinse , cu eficacitate zero la frâna de mână, " inspectorul " nestiind ca ea e pe fata.
Mai stiu un caz, se poate vedea cartea de identitate, în care un c5 2, a iesit de la RAR cu următoarele caracteristici :
- frâna de mână pe puntea spate
-culoare rosu (masina e neagra )
-suspensie cu arcuri elicoidale.
În concluzie, sa nu ai așteptări mari de la acei oameni care tratează fiecare masina ca pe un Golf 4.
- masina se comporta ciudat la drum ?
- n am auzit încă de test obligatoriu la amortizoare la ITP.
Cum zicea si colegul mai sus, nu cred ca e relevant testul de amortizoare la acest tip de suspensie, mai ales daca ai 3 sfere pe punte ( n ai precizat) caz în care rigiditatea este reglată permanent in functie de conditiile de drum.
Cunosc cazuri ( multe) cand c5 uri 1,2 au fost respinse , cu eficacitate zero la frâna de mână, " inspectorul " nestiind ca ea e pe fata.
Mai stiu un caz, se poate vedea cartea de identitate, în care un c5 2, a iesit de la RAR cu următoarele caracteristici :
- frâna de mână pe puntea spate
-culoare rosu (masina e neagra )
-suspensie cu arcuri elicoidale.
În concluzie, sa nu ai așteptări mari de la acei oameni care tratează fiecare masina ca pe un Golf 4.
BX-ul NU VA DISPAREA NICIODATA DIN INIMA MEA.
LEXIA, DIAGBOX TEST AVAILABLE.
APROAPE ORICE PIESA DE C5 1 si 2,DISPONIBILA !!!
LEXIA, DIAGBOX TEST AVAILABLE.
APROAPE ORICE PIESA DE C5 1 si 2,DISPONIBILA !!!
- dj01fad
- demolition man
- Mesaje: 7663
- Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
- Localitate: GB
- Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
- 2: C5 tourer 2.2 204
- 3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
- Contact:
Re: Citroen C5 III X7 hidractive 3 - amortizare suspensie fata
hehe eu am pe cartea de la c5 2 suspensie cu arcuri elicoidale.
[URL=https://matchnow.info]Premier Сasual Dating[/URL]
- MagnuM
- simpatizant
- Mesaje: 39
- Membru din: Sâm 04-Feb-2006 15:55
- Localitate: Bucuresti
- Masina: 2008 Citroën C5 III (X7) Sedan, 2.0HDi-16V, AM6C.
Re: Citroen C5 III X7 hidractive 3 - amortizare suspensie fata
Salut! Fac cateva precizari:
- am incercat cu pozitia "sport", dar nu tine; pe linia de testare conduce inspectorul, iar testul il face de doua ori: cu motorul pornit si cu motorul oprit.
- cilindrul de suspensie curgea serios, deci trebuia schimbat. sferele noi se simt altfel la drum; masina se comporta foarte bine pe drum.
- poate cea mai importanta precizare: testul trebuie sa-l trec la Antwerpen, Belgia!
Am comandat si sfera de la regulator (70 bari) - are sapte sfere in total: trei sfere pentru puntea fata si patru sfere pentru puntea spate - si sper sa se schimbe ceva dupa montarea ei! Altfel, nu stiu cum mai scot camasa.
- am incercat cu pozitia "sport", dar nu tine; pe linia de testare conduce inspectorul, iar testul il face de doua ori: cu motorul pornit si cu motorul oprit.
- cilindrul de suspensie curgea serios, deci trebuia schimbat. sferele noi se simt altfel la drum; masina se comporta foarte bine pe drum.
- poate cea mai importanta precizare: testul trebuie sa-l trec la Antwerpen, Belgia!
Am comandat si sfera de la regulator (70 bari) - are sapte sfere in total: trei sfere pentru puntea fata si patru sfere pentru puntea spate - si sper sa se schimbe ceva dupa montarea ei! Altfel, nu stiu cum mai scot camasa.
"Să faci 13 ani de temniță pentru un popor de idioți... D-asta numai eu am fost în stare..." - Petre Țuțea.
- kady28
- pasionat
- Mesaje: 1273
- Membru din: Joi 28-Apr-2011 22:49
- Localitate: Bucuresti
- Masina: Xantia 2 1.8 16V green libellule
- 2: Citroen C5 III 2.0 hdi gri thorium
Re: Citroen C5 III X7 hidractive 3 - amortizare suspensie fata
Salut! Cu motorul oprit dar cu contactul pus? Ca daca ia contactul nu vad cum sa-i dea aceleasi rezultate.
Singura posibilitatea ce imi trece prin minte e sa fie regulatorul de rigiditate defect si sfera de centrala de confort sa comunice doar cu sfera de pe partea stanga..oricum e posibil sa fabulez ca nu am auzit de asa ceva.
Singura posibilitatea ce imi trece prin minte e sa fie regulatorul de rigiditate defect si sfera de centrala de confort sa comunice doar cu sfera de pe partea stanga..oricum e posibil sa fabulez ca nu am auzit de asa ceva.
- MagnuM
- simpatizant
- Mesaje: 39
- Membru din: Sâm 04-Feb-2006 15:55
- Localitate: Bucuresti
- Masina: 2008 Citroën C5 III (X7) Sedan, 2.0HDi-16V, AM6C.
Re: Citroen C5 III X7 hidractive 3 - amortizare suspensie fata
Salut! Da, cu contactul pus.
Am schimbat sfera de la regulator si a trecut testul!
Am schimbat sfera de la regulator si a trecut testul!
"Să faci 13 ani de temniță pentru un popor de idioți... D-asta numai eu am fost în stare..." - Petre Țuțea.
-
- de-abia inscris
- Mesaje: 4
- Membru din: Dum 22-Noi-2020 12:48
- Localitate: Calarasi
- Masina: Citroen C5 2009 cu suspensie hidropneumatica
Re: Citroen C5 III X7 hidractive 3 - amortizare suspensie fata
MagnuM scrie:Salut! Da, cu contactul pus.
Am schimbat sfera de la regulator si a trecut testul!
Salut, pana la urma au fost probleme cu regulatorul de presiune? Cum ai rezolvat? Am inteles bine ca sfera de pe puntea fata este incarcata la 70 bari? Ce anume se demonteaza pentru a avea acces la sfera de pe puntea fata (stiu ca se schimba greu) ? Cam cat dureaza toata operatiunea? Multumesc de informatii!
- dj01fad
- demolition man
- Mesaje: 7663
- Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
- Localitate: GB
- Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
- 2: C5 tourer 2.2 204
- 3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
- Contact:
Re: Citroen C5 III X7 hidractive 3 - amortizare suspensie fata
salut.
ai nevoie de tester sa depresurizezi instalatia, sau daca nu ai o tragi in sus cu elevatorul si deschizi o usa, apoi o sa elibereze singura suspensia. desfaci aparatoarea de la roata din dreapta din partea fata si gasesti sfera acolo. o cheie cu lant mai trainica ar fi bine sa ai... ca altfel te chinui sa o scoti. nu ar trebui sa dureze mult, dar asta daca totul merge conform planului. sa zicem o ora...
ai nevoie de tester sa depresurizezi instalatia, sau daca nu ai o tragi in sus cu elevatorul si deschizi o usa, apoi o sa elibereze singura suspensia. desfaci aparatoarea de la roata din dreapta din partea fata si gasesti sfera acolo. o cheie cu lant mai trainica ar fi bine sa ai... ca altfel te chinui sa o scoti. nu ar trebui sa dureze mult, dar asta daca totul merge conform planului. sa zicem o ora...
[URL=https://matchnow.info]Premier Сasual Dating[/URL]
- sandor mihai
- pasionat
- Mesaje: 1649
- Membru din: Mie 07-Sep-2005 18:34
- Localitate: cluj napoca
- Masina: Citroen C5 2.0 hdi 2003
- 2: Citroen C5 2.0 hdi 2007
- 3: Citroen XM 2.1 TDI 1993
Re: Citroen C5 III X7 hidractive 3 - amortizare suspensie fata
Or fi amplasate în mai multe locuri ? Eu am schimbat sfera regulator fata la c5 3, dar trebuie desfăcută puntea.trebuie coborata destul de mult pt. Acces.si sfera era pe stânga.
Cu cheia cu lant nu ai ce face ca nu încape acolo.eu am facut din ceva o dalta de vreo 50 cm.cu aia am reusit sa desfac.
Cu cheia cu lant nu ai ce face ca nu încape acolo.eu am facut din ceva o dalta de vreo 50 cm.cu aia am reusit sa desfac.
BX-ul NU VA DISPAREA NICIODATA DIN INIMA MEA.
LEXIA, DIAGBOX TEST AVAILABLE.
APROAPE ORICE PIESA DE C5 1 si 2,DISPONIBILA !!!
LEXIA, DIAGBOX TEST AVAILABLE.
APROAPE ORICE PIESA DE C5 1 si 2,DISPONIBILA !!!
- dj01fad
- demolition man
- Mesaje: 7663
- Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
- Localitate: GB
- Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
- 2: C5 tourer 2.2 204
- 3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
- Contact:
Re: Citroen C5 III X7 hidractive 3 - amortizare suspensie fata
[URL=https://matchnow.info]Premier Сasual Dating[/URL]
-
- pasionat
- Mesaje: 725
- Membru din: Mie 31-Iul-2013 12:31
- Localitate: Iasi
- Masina: C5 III 2012 break 1.6 THP aut6 Exclusive
- 2: ex: C5 III 2009 break 2.0i Man5 GPL Prins VSI 2.0
- 3: ex: C5 II 2007 break 2.0 HDI Aut6
Re: Citroen C5 III X7 hidractive 3 - amortizare suspensie fata
Cred ca sunt mai multe locuri.
Am umblat recent pe la rotile fata si nici urma de sfere prin spatele bosajului.
La mine sfera este in partea centrala.
Am umblat recent pe la rotile fata si nici urma de sfere prin spatele bosajului.
La mine sfera este in partea centrala.
C5 III break 2.0i 2009 H3+ man5; GPL Prins VSI 2.0
Citroen ServiceBox download link: http://www.clubcitroen.ro/forum/viewtopic.php?f=16&t=24814
Citroen ServiceBox download link: http://www.clubcitroen.ro/forum/viewtopic.php?f=16&t=24814
- sandor mihai
- pasionat
- Mesaje: 1649
- Membru din: Mie 07-Sep-2005 18:34
- Localitate: cluj napoca
- Masina: Citroen C5 2.0 hdi 2003
- 2: Citroen C5 2.0 hdi 2007
- 3: Citroen XM 2.1 TDI 1993
Re: Citroen C5 III X7 hidractive 3 - amortizare suspensie fata
Nik, ca și în poza n am văzut niciodată.poate la 3000 diesel, ala cu 4 senzori de asietă.
BX-ul NU VA DISPAREA NICIODATA DIN INIMA MEA.
LEXIA, DIAGBOX TEST AVAILABLE.
APROAPE ORICE PIESA DE C5 1 si 2,DISPONIBILA !!!
LEXIA, DIAGBOX TEST AVAILABLE.
APROAPE ORICE PIESA DE C5 1 si 2,DISPONIBILA !!!
-
- de-abia inscris
- Mesaje: 4
- Membru din: Dum 22-Noi-2020 12:48
- Localitate: Calarasi
- Masina: Citroen C5 2009 cu suspensie hidropneumatica
Re: Citroen C5 III X7 hidractive 3 - amortizare suspensie fata
Salut, din ce am vazut eu in unele poze, sfera este amplasata undeva sub pompa de frana adica jos in stanga fata. Nu stiu exact ce anume trebuie desfacut ca sa o pot demonta. Oricum cand ma apuc de demontaj ar trebui sa am sferele gata pregatite pentru ca nu mai pot misca masina pana la finalul lucrarii. Din auzite ca sa ajung la sfera de pe puntea fata trebuie sa suspend motorul, sa demontez bascula/bratul, planetara, sa ridic jugul motor. Poate este cineva care a umblat la sfera de pe puntea fata si poate sa ma lumineze. Fac mentiunea ca am refacut presiunea in sfere la Marian Geo (Bz) si apoi am reglat pozitia masinii din Lexia. Acum masina are o alta tinuta si o amortizare mai buna. Am o sfera sparta pe puntea spate pe care trebuie sa o inlocuiesc si in mod sigur de refacut presiunea in sfera de pe puntea fata (aici nu s-a umblat). Ca atare am nevoie de doua sfere. Una pe puntea spate GV 44 si una pe puntea fata GV 70. Are cineva de vanzare asa ceva? Colegul MagnuM inca nu a raspuns, din ce vad el a schimbat sfera de pe fata. Multumesc!
-
- de-abia inscris
- Mesaje: 4
- Membru din: Dum 22-Noi-2020 12:48
- Localitate: Calarasi
- Masina: Citroen C5 2009 cu suspensie hidropneumatica
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 20 vizitatori
- Cauta in forum
- Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
- PARTENERI
- Link-uri utile
- Statistici
- Totals
Total mesaje 187758
Total subiecte 18619
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 24
Users per day: 2
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11707
Cel mai nou membru catalinos