stil condus

Probleme ce tin de motor si cutia de viteze.

Moderatori: mesersmith, Echipa Tehnica

laum
simpatizant
Mesaje: 63
Membru din: Mar 10-Mar-2015 20:57
Localitate: lugoj

stil condus

Mesajde laum » Sâm 05-Dec-2015 20:50

Salut,

Daca motorul 2l hdi 120kw se conduce cu o viteza de 100km/h, in viteza a 6-a, si turatia este in jur de 1800rtm este sanatos pentru el, sau este subturat si poate sa impacteze chiar si turbina in timp?

sorin.
pasionat
Mesaje: 1107
Membru din: Lun 01-Aug-2005 19:30
Localitate: craiova

Mesajde sorin. » Dum 06-Dec-2015 16:37

Depinde daca e deal sau vale, cat este de incarcata, daca accelerezi sau nu etc.......

laum
simpatizant
Mesaje: 63
Membru din: Mar 10-Mar-2015 20:57
Localitate: lugoj

Mesajde laum » Dum 06-Dec-2015 17:22

sorin. scrie:Depinde daca e deal sau vale, cat este de incarcata, daca accelerezi sau nu etc.......


Pe tempomat, indiferent de drum, descarcata, doar soferul in masina.

iulian.arg
pasionat
Mesaje: 725
Membru din: Mie 31-Iul-2013 12:31
Localitate: Iasi
Masina: C5 III 2012 break 1.6 THP aut6 Exclusive
2: ex: C5 III 2009 break 2.0i Man5 GPL Prins VSI 2.0
3: ex: C5 II 2007 break 2.0 HDI Aut6

Mesajde iulian.arg » Lun 07-Dec-2015 15:08

"indiferent de drum"

Pai depinde strict de drum si eventual de vant.
Daca esti la vale 1800 ture sunt prea multe.
Daca esti pe drum drept sau 2-3% panta, 1800 sunt ok turbina fiind solicitata putin.
Daca esti in panta mai serioasa (+5%) s-ar putea sa fie subturat sau extrem de subturat.
Daca esti intr-o panta mare (+10%) s-ar putea sa fie atat de subturat incat sa nu reuseasca motorul sa-ti tina viteza setata de tempomat.

Cu alte cuvinte un motor este subturat doar atunci cand efortul care i se cere este la limita sau peste ceea ce poate oferi.

O cutie automata clasica (cum se gaseste pe C5) niciodata nu subtureaza motorul.
In cazul asta, motorul sta in intervalul 1400-1600 ture 90% din timp dar, cand are nevoie de sarcina, urca imediat turatia si eventual retrogradeaza 1-2 trepte pastrand turatia optima in majoritatea timpului.

In legatura cu turbina cel mai indicat e sa fie solicitata cat mai putin. De exemplu in loc de 2000 de ture si presiune supraalimentare 2 bari e mai bine sa ai 3000 de ture si supraalimentare 1 bar.
Sper ca se stie ca presiunea aia nu e facuta in mod gratuit ci doar cand e nevoie de ea ca de asta ne plac noua turbo-urile ca ne dau putere suplimentara atunci cand avem nevoie de ea si mult mai jos in ture.

Sper sa se inteleaga ce-am elucubrat pe aici. :)
C5 III break 2.0i 2009 H3+ man5; GPL Prins VSI 2.0

Citroen ServiceBox download link: http://www.clubcitroen.ro/forum/viewtopic.php?f=16&t=24814


Înapoi la “Mecanica - C5 III”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187752
    Total subiecte 18613
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 24
    Users per day: 2
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11707
    Cel mai nou membru AdnanS2024