Pagina 1 din 1

Benzina in baia de ulei

Scris: Lun 13-Ian-2014 14:00
de Juan
Buna ziua,

am un citroen de 1.6 pe benzina din 2010. I-am facut o revizie de iarna luna decembrie 2013 si mi-au gasit benzina in baia de ulei. Daca v-ati mai confruntat cu problema aceasta sau care e cauza.

Scris: Lun 13-Ian-2014 14:42
de kady28
Incepe cu ce e mai simplu, verificarea bujiilor, fiselor daca sunt bune si pe tester. Mai departe treaba se complica, poate sa fie de la supape admisie, arc supapa rupt...etc.

Scris: Lun 13-Ian-2014 17:12
de mesersmith
Si legatura intre o bujie sau fisa defecta si benzina in baia de ulei, care ar fi?
Ca eu n-o vad.

Scris: Lun 13-Ian-2014 18:09
de james kilowatt
Daca un cilindru nu are scanteie, baga benzina un ulei. Nu cantitati industriale, insa baga.

Scris: Lun 13-Ian-2014 18:15
de mesersmith
Aha, am inteles.
Nu stiam si nici acum nu sunt foarte convins, dar in sfarsit, daca din experienta voastra ati constatat asa ceva, inseamna ca asa este, chiar daca nu vad nicio logica in asta.

Scris: Lun 13-Ian-2014 19:10
de cristi_s
Detaliaza putin cum stai cu consumul si cum porneste. Daca la "rece" si imediat dupa ce o opresti porneste usor, dar daca porneste greu (ca si cum ar fi inecata)dupa ce a stat putin cu motorul oprit (gen un sfert de ora, o jumatate de ora), atunci e posibil sa fie scurgeri de benzina in cilindri, cauzate fie de unul sau mai multe injectoare, fie de regulatorul de presiune din rampa).

Daca circuli preponderent in oras si pe distante foarte scurte, in care nu apuca motorul sa se incalzeasca, e oarecum normal sa se colmateze putin uleiul cu benzina, mai ales iarna.
Daca ar fi o bujie, o fisa sau o bobina de vina, ar trebui sa se vada ca nu merge motorul cum trebuie, porneste greu si merge neregulat, nu are putere cat ar trebui, etc. Oricum, poti verifca dand jos bujiile, care trebuie sa aiba electrozii de culoare caramizie daca functioneaza corect. Daca sunt negricioase sau negre, amestecul e prea bogat, iar daca sunt albicioase, amestecul e prea sarac. Daca vreuna din bujii e uda cand o scoti, aia nu functioneaza corect sau chiar deloc.
De la sonda lambda mai poate sa faca asa, dar mai mult ca sigur s-ar aprinde becul de check engine.

Scris: Lun 13-Ian-2014 23:19
de james kilowatt
Vorbim totusi de o masina din 2010, adica cu multa electronica.
In principiu cam toate problemele de pana acum ar trebui sa lase coduri de eroare. Amestecul prea bogat sau prea sarac dau erori, o bujie care nu merge da eroare de misfire si/sau detonatii, etc. Ar trebui inceput cu o scanare.

Apoi ar trebui vazut si daca dupa shimbarea uleiului fenomenul se reproduce... poate de fapt mecanicii vorbesc aiurea (n-ar fi prima oara din istorie), sau poate uleiul de la ultimul schimb a fost contrafacut....

Scris: Mar 14-Ian-2014 16:32
de Juan
xsara88vts scrie:Juan,,,, Poate ne spui si noua cum au constatat prezenta benzinei in ulei"mecanicii"


Foarte simplu. In momentul cand mi-a verificat uleiul in baia de ulei acesta mirosea puternic a benzina. Plus ca am verificat ce cantitate de ulei aveam. Am scos uleiul si cantitatea era cam cu 500 ml mai mare.

Scris: Mar 14-Ian-2014 16:34
de Juan
james kilowatt scrie:Vorbim totusi de o masina din 2010, adica cu multa electronica.
In principiu cam toate problemele de pana acum ar trebui sa lase coduri de eroare. Amestecul prea bogat sau prea sarac dau erori, o bujie care nu merge da eroare de misfire si/sau detonatii, etc. Ar trebui inceput cu o scanare.

Apoi ar trebui vazut si daca dupa shimbarea uleiului fenomenul se reproduce... poate de fapt mecanicii vorbesc aiurea (n-ar fi prima oara din istorie), sau poate uleiul de la ultimul schimb a fost contrafacut....


Am schimbat uleiul si fenomenul este acelasi.

Scris: Mar 14-Ian-2014 16:36
de Juan
cristi_s scrie:Detaliaza putin cum stai cu consumul si cum porneste. Daca la "rece" si imediat dupa ce o opresti porneste usor, dar daca porneste greu (ca si cum ar fi inecata)dupa ce a stat putin cu motorul oprit (gen un sfert de ora, o jumatate de ora), atunci e posibil sa fie scurgeri de benzina in cilindri, cauzate fie de unul sau mai multe injectoare, fie de regulatorul de presiune din rampa).

Daca circuli preponderent in oras si pe distante foarte scurte, in care nu apuca motorul sa se incalzeasca, e oarecum normal sa se colmateze putin uleiul cu benzina, mai ales iarna.
Daca ar fi o bujie, o fisa sau o bobina de vina, ar trebui sa se vada ca nu merge motorul cum trebuie, porneste greu si merge neregulat, nu are putere cat ar trebui, etc. Oricum, poti verifca dand jos bujiile, care trebuie sa aiba electrozii de culoare caramizie daca functioneaza corect. Daca sunt negricioase sau negre, amestecul e prea bogat, iar daca sunt albicioase, amestecul e prea sarac. Daca vreuna din bujii e uda cand o scoti, aia nu functioneaza corect sau chiar deloc.
De la sonda lambda mai poate sa faca asa, dar mai mult ca sigur s-ar aprinde becul de check engine.


Masina merge perfect, consumul este acelasi. Trebuie sa fac mentiunea ca intradevar merg pe distante destul de scurte cu masina. Dar totusi...

Scris: Mar 14-Ian-2014 16:39
de Juan
As fi curios daca mai are cineva citroen pe benzina si daca a avut aceeasi problema

Scris: Mar 14-Ian-2014 16:42
de james kilowatt
Deci stai putin sa inteleg si eu timingul:

In decembrie 2013 faci o revizie si mecanicii iti spun ca ai benzina in ulei.

Apoi in Ianuarie 2014, dupa maxim 6 saptamani faci o a doua schimbare de ulei si deja ai din nou benzina in ulei? Dupa cati kilometri? :shock:

Ai schimbat mecanicul si sursa de ulei?