Pagina 2 din 2

Re: Soc puternic/zmucitura cutie automata

Scris: Lun 12-Apr-2021 21:35
de dj01fad
zilele astea o sa desfac un bloc de valve sa incerc sa il repar si o sa incerc sa fac poze sa vedeti ce se intampla in el.

Re: Soc puternic/zmucitura cutie automata

Scris: Mar 13-Apr-2021 15:10
de astigelu
Ma poti sfatui si pe mine cum ai facut cu adaugarea aditivului? L-am comandat si eu de pe ebay din UK si astept sa vina, dar intre timp vreau sa ma lamuresc cum sa procedez, ai scos 700 ml de ulei inainte de a adauga aditivul? Se face cu motorul pornit sau nu? Multumesc.
iulian.arg scrie:Dupa descriere imi pare a fi convertorul de cuplu sau ambreiajele din convertorul de cuplu. Insa intermitenta problemelor poate fi si un indicator de uzura a blocului de valve.
Poti incerca un refresh de ulei la cutie daca nu l-ai facut de mult timp desi sunt putine sanse sa se schimbe ceva.
Apoi ca sa atenuezi problemele de uzura ale lagarelor blocului de valve poti pune un aditiv in genul Lucas Stop Slip.
Daca crezi ca merita si vrei sa mai tii masina, fa o reparatie capitala la cutie si schimba tot ce e uzat in ea. Operatia asta te poate ajunge in jur de 1000 euro.

Eu am avut la fosta masina o problema generata categoric de uzura blocului de valve. La trecerea din 2 in 3, se decupla 2-ul normal dar uneori cand se incalzea avea o intarziere in a cupla 3. Daca nu eram atent sa iau acceleratia, cupla brusc 3-ul si avea un soc puternic. Am rezolvat 99% problema asta cu Lucas Transmission Stop Slip. Asta este un aditiv care ingroasa uleiul.
Blocul de valve de pe cutiile astea e din aluminiu iar valvele sunt dintr-un metal mai dur. In timp apare uzura in lagarele valvelor determinand uleiul sa treaca pe langa valva si sa scada presiunea pe circuitul pe care este nevoie de presiune intarziind sau chiar nemaifacand schimbarea unor trepte. Sunt ateliere care repara fix problema asta, inlocuind lagarele de aluminiu cu unele metalice la cutiile astea Aisin.

Eu am studiat problema cand m-am lovit de ea. Daca mai vrei detalii mai intreaba.

Re: Soc puternic/zmucitura cutie automata

Scris: Mar 13-Apr-2021 22:48
de dj01fad
iulian.arg scrie:Eu am avut la fosta masina o problema generata categoric de uzura blocului de valve. La trecerea din 2 in 3, se decupla 2-ul normal dar uneori cand se incalzea avea o intarziere in a cupla 3. Daca nu eram atent sa iau acceleratia, cupla brusc 3-ul si avea un soc puternic. Am rezolvat 99% problema asta cu Lucas Transmission Stop Slip. Asta este un aditiv care ingroasa uleiul.


da, asta e cea mai comuna problema a cutiilor aisin... trecerea din 2 in 3 cu decuplare si apoi soc. din cauza asta ajunge sa crape si convertizorul, si cine stie mai ce... la mine asta a fost problema principala - soc din 2 in 3 si cateodata si pe R, iar cel care a mers cu ea a insistat pana a stricat si convertizorul. problema cu acel aditiv este ca poate rezolva "pe moment" problema, dar apoi o sa apara alte probleme. cutia are toleranta foarte mica la ulei, iar daca uleiul este mai gros nu va functiona niciodata corect. asa am facut si eu prima data, am "ingrosat" uleiul, dar nu a disparut problema 100%, ba chiar nici nu mai schimba cum trebuie. dupa ce am reusit sa o repar, folosind uleiul corect pot sa ii dau oricum ca nu mai face niciun fel de soc, si merge perfect. poti sa bagi aditiv, dar sa nu te astepti la vreo solutie miraculoasa pentru ca nu exista; defectul este inca acolo...

Re: Soc puternic/zmucitura cutie automata

Scris: Joi 15-Apr-2021 00:21
de iulian.arg
astigelu scrie:Ma poti sfatui si pe mine cum ai facut cu adaugarea aditivului? L-am comandat si eu de pe ebay din UK si astept sa vina, dar intre timp vreau sa ma lamuresc cum sa procedez, ai scos 700 ml de ulei inainte de a adauga aditivul? Se face cu motorul pornit sau nu? Multumesc.


Da, am scos niste ulei si am adaugat aditivul. Apoi am poornit motorul, am rulat prin viteze si am lasat uleiul sa se omogenizeze si sa se incalzeasca apoi am refacut nivelul.