Pagina 1 din 2

O recomandare pt. geometria rotilor

Scris: Mar 05-Iul-2016 09:45
de Criminus
Salutare,

ma puteti ajuta va rog cu o recomandare pt un service bun unde sa pot face geometria rotilor la un C5 cu H3, daca e in s6 cu atat mai bine :)

Multumesc

Re: O recomandare pt. geometria rotilor

Scris: Mar 05-Iul-2016 13:44
de iulian.arg
O calduroasa recomandare. Directia se face cu motorul pornit indiferent de service.

Re: O recomandare pt. geometria rotilor

Scris: Mar 05-Iul-2016 15:05
de Lotg
Ia dezvolta ideea un pic ca sa stim si noi de ce?

Re: O recomandare pt. geometria rotilor

Scris: Mar 05-Iul-2016 16:14
de iulian.arg
C5-ul are inaltimi diferite intre starea de rulare si cea de stationare.
Concret, cand opresti motorul si scoti cheia din contact, masina se lasa 1-2 cm asta fiind starea de stationare. Cand o pornesti, se ridica 1-2 cm. Inaltimile astea poti fi schimbate cu lexia insa in majoritatea cazurilor sunt cele default cu inaltimi diferite intre stationare si rulare.
Cand inaltimea se modifica, si geometria se modifica.
Pe tine te intereseaza sa ai geometrie pregatita pentru starea de rulare in consecinta trebuie facute unghiurile cu masina in starea de rulare, adica cu motorul pornit.
Nu stiu daca am fost destul de explicit.

Re: O recomandare pt. geometria rotilor

Scris: Mar 05-Iul-2016 16:25
de Criminus
iulian.arg scrie:C5-ul are inaltimi diferite intre starea de rulare si cea de stationare.
Concret, cand opresti motorul si scoti cheia din contact, masina se lasa 1-2 cm asta fiind starea de stationare. Cand o pornesti, se ridica 1-2 cm. Inaltimile astea poti fi schimbate cu lexia insa in majoritatea cazurilor sunt cele default cu inaltimi diferite intre stationare si rulare.
Cand inaltimea se modifica, si geometria se modifica.
Pe tine te intereseaza sa ai geometrie pregatita pentru starea de rulare in consecinta trebuie facute unghiurile cu masina in starea de rulare, adica cu motorul pornit.
Nu stiu daca am fost destul de explicit.


Am observat un comportament similar celui descris de tine:
- descui masina => coboara
- pun contact => revine la pozitia initiala
- opresc motorul, scot cheia din contact => coboara
- incui masina => revine la pozitia initiala

Nu am observat, ca sa pot spune cu certitudine ca se modifica sau nu inaltimea masini in momentul deplasarii (mai putin mentiunea din manual, la viteze peste 110km/h)
Voi tine cont de sfatul tau, multumesc.

Re: O recomandare pt. geometria rotilor

Scris: Mar 05-Iul-2016 18:01
de iulian.arg
Eu cred ca am observat coborarea la 120km/h. Nu sunt sigur dar o s-o mai urmaresc cu prima ocazie.

Re: O recomandare pt. geometria rotilor

Scris: Mar 05-Iul-2016 20:14
de MisterClaude
Eu am facut geometria undeva in sectorul 5, De pe Calea Rahova intri pe Calea Ferentari, mergi pana la a 2-a intersectie si il vezi mare pe stanga... Service Roti, ITP, etc... 80 sau 90 RON mi-a luat, tot la o hidraulica.

Re: O recomandare pt. geometria rotilor

Scris: Mie 06-Iul-2016 10:34
de Lotg
Ai fost explicit. Nu e cazul meu, dar am invatat un lucru nou de care habar nu aveam.

Re: O recomandare pt. geometria rotilor

Scris: Mie 06-Iul-2016 15:21
de bogwol
iulian.arg scrie:Eu cred ca am observat coborarea la 120km/h. Nu sunt sigur dar o s-o mai urmaresc cu prima ocazie.

nu stiu daca chiar la 120, dar scrie in cartea masinii ca la viteze mari coboara cu cca 1 cm (in fapt, e insesizabil, pt ca la viteza respectiva nu prea poti sa iti iei repere ca sa sesizezi coborarea)

Ref la geometrie, eu am facut la Radacini Militari si acolo au facut-o cu motorul oprit, chiar daca sunt reprezentanta Citroen.
Sunteti siguri ca pozitia rotilor se schimba daca este motorul pornit/ oprit? Nu mi se pare normal, intrucat pozitia rotilor ar trebui sa fie la fel, indiferent de inaltimea suspensiei.

Re: O recomandare pt. geometria rotilor

Scris: Mie 06-Iul-2016 15:43
de iulian.arg
Sigur se schimba geometria. Am patit explicit faza asta. Au facut geometria cu motorul oprit, si cand au verificat-o cu motorul pornit avea deviatie de vreo 2 grade pe ambele roti si trecusera pe rosu unghiurile in softul lor. A fost pe aceiasi rampa facut testul. Daca imi amintesc bine au sarit de la 0.5-0.75 grade la 2 grade pe o parte si 1.5 pe cealalta.
De aceea masina revine la pozitia normala de mers atunci cand se trece de 40 pentru ca geometria cu masina ridicata e inadecvata vitezelor mari, nu din alt motiv. Exista solutii pentru geometrii adaptabile insa nu-s in gama asta de pret.

Sent from my ZUK Z1 using Tapatalk

Re: O recomandare pt. geometria rotilor

Scris: Mar 22-Noi-2016 12:22
de kady28
Salut, o recomandare unde as putea face geometria in Buc. ? Am mai gasit un post mai vechi unde se recomanda autosoft dar a facut cineva la ei cu motorul pornit?

Re: O recomandare pt. geometria rotilor

Scris: Mar 22-Noi-2016 16:58
de Criminus
Am facut eu pana la urma la AutoSoft Militari:
- domnul de acolo a fost surprins cand i-am spus ca vreau sa faca operatiunea cu motorul pornit
- m-a tot intrebat daca am blocat suspensia, nu stiu sa existe o astfel de optiune deci raspunsul a fost nu
- la un moment dat masina este ridicata de puntea fata pt o verificare, iar eu am uitat sa o ridic la ultima treapta de inaltime asa cum este recomandat in manual. Banuiesc ca acesta a fost motivul pt care a tasnit LDS-ul prin supapa de presiune a bazinului cand s-a miscat de rotile fata

Re: O recomandare pt. geometria rotilor

Scris: Mar 22-Noi-2016 17:29
de kady28
Banuiesc ca au ridicat-o sa verifice daca ai jocuri.
Si eu am patit ca tine, am uitat sa o ridic pe maxim si cand a fost lasata jos de pe elevator a tasnit LDS prin capac.

Re: O recomandare pt. geometria rotilor

Scris: Vin 25-Noi-2016 15:23
de MisterClaude
Este un service mare pe calea ferentari, cum intri de pe Rahova, pe stânga după primul semafor. Am făcut eu acolo cu Xantia si știau că trebuie motorul pornit

Sent from my LG-H955 using Tapatalk

Re: O recomandare pt. geometria rotilor

Scris: Lun 28-Noi-2016 16:56
de silviu_79
Nu vad de ce e necesar sa fie motorul pornit...din doua motive.
Daca se ridica/coboara masina se modifica doar unghiul de cadere al rotilor, nu si cel de fuga.
Daca se sta pe loc cu motorul pornit masina o sa coboare in pozitia de stationare dupa cateva minute.
Hac...parerea mea :)