Senzori presiune anvelope
Moderatori: mesersmith, Echipa Tehnica
-
- pasionat
- Mesaje: 466
- Membru din: Sâm 31-Iul-2010 15:35
- Localitate: Carei
- Masina: Citroen C5 Exclusive, 163cp, cutie automata
- 3: Citroen C2 1.4HDi 90cp
Senzori presiune anvelope
Azi am prins si eu mai liber la vulcanizare si am montat 4 anvelope noi pe un set de jante de aluminiu (nu originale Citroen si fara senzori de presiune). Dupa ce au terminat baietii treaba am pornit motorul sa vad ce alert imi da, pentru ca nu am senzori de presiune. Spre surprinderea mea masina nu a reactionat nici cum, am pornit de pe loc cu gandul ca se prinde mai tarziu (asa o fi in Ardeal), dar nimic. Am dat check de mai multe ori si de fiecare data imi dadea ca presiunea in roti e ok. Am oprit motorul, am repornit si tot asa. Stiam ca pe modelele mai noi nu mai sunt senzori in roti ci are un soft care verifica roata in functie de cum se invarte. Pot sa am si eu asa ceva pe masina?
-
- pasionat
- Mesaje: 770
- Membru din: Lun 25-Mai-2009 18:12
- Localitate: Bucuresti
- Masina: C5 III Comfort, 140 cp, 2.0 HDI
- 2: Nissan Micra 1.2 benzina
Re: Senzori presiune anvelope
ovybd scrie:Azi am prins si eu mai liber la vulcanizare si am montat 4 anvelope noi pe un set de jante de aluminiu (nu originale Citroen si fara senzori de presiune). Dupa ce au terminat baietii treaba am pornit motorul sa vad ce alert imi da, pentru ca nu am senzori de presiune. Spre surprinderea mea masina nu a reactionat nici cum, am pornit de pe loc cu gandul ca se prinde mai tarziu (asa o fi in Ardeal), dar nimic. Am dat check de mai multe ori si de fiecare data imi dadea ca presiunea in roti e ok. Am oprit motorul, am repornit si tot asa. Stiam ca pe modelele mai noi nu mai sunt senzori in roti ci are un soft care verifica roata in functie de cum se invarte. Pot sa am si eu asa ceva pe masina?
la mine senzorii se aprind si imi dau eroare (lipsa senzorilor de presiune) dupa cca 20-30 km de mers continuu. Daca nu se aprind nici in aceste conditii, eu suspectez mai degraba o nefunctionare a cititorului senzorilor...
-
- pasionat
- Mesaje: 725
- Membru din: Mie 31-Iul-2013 12:31
- Localitate: Iasi
- Masina: C5 III 2012 break 1.6 THP aut6 Exclusive
- 2: ex: C5 III 2009 break 2.0i Man5 GPL Prins VSI 2.0
- 3: ex: C5 II 2007 break 2.0 HDI Aut6
- solovastru
- simpatizant
- Mesaje: 45
- Membru din: Lun 20-Mai-2013 00:23
- Localitate: Tg-Mures
problema
buna,am si eu o nedumerire de asemenea. Am vrut sa cumpar 4 jenti noi + anvelope + senzori. La care persoana de pe site ma intreaba daca sunt sigur ca vreau sa cumpar acei senzori, nu de alta dar cica chiar daca masina e cu echipare exclusive din 2012 acesti senzori sunt incorporati in masina si face citirea prin senzorii de ABS. Acuma sincer nu stiu ce sa mai inteleg ! Am accesat service citroen sa vad ce anume imi zice la masina mea (VF7RDRHH4BL565486) insa franceza mea e mai ruginita (si nu ma bazez pe traducerea facuta de ei).
Pretul a 4 senzori nu e mare insa chiar nu vreau sa-i cumpar doar asa sa ma aflu in treaba. Actualmente pe jantele originale de 19 nu stiu daca am acesti senzori, insa check-ul imi arata totul ok (chiar am avut un eveniment unde am lovit janta si cauciucul iar pe display imi arata roata spate dreapta "punctured")(am fost la vulcanizare insa se pare ca janta era ok, iar cauciucul dupa o analiza serioasa era bun de asemenea - rezultat: a disparut eroarea).
Apropo, avand in vedere ca voi merge cu seturi deja montate (janta + vara)(janta+iarna), nu as demonta jantele actuale doar sa vad daca am acel senzor pe interiorul jantei.
Mersi
Pretul a 4 senzori nu e mare insa chiar nu vreau sa-i cumpar doar asa sa ma aflu in treaba. Actualmente pe jantele originale de 19 nu stiu daca am acesti senzori, insa check-ul imi arata totul ok (chiar am avut un eveniment unde am lovit janta si cauciucul iar pe display imi arata roata spate dreapta "punctured")(am fost la vulcanizare insa se pare ca janta era ok, iar cauciucul dupa o analiza serioasa era bun de asemenea - rezultat: a disparut eroarea).
Apropo, avand in vedere ca voi merge cu seturi deja montate (janta + vara)(janta+iarna), nu as demonta jantele actuale doar sa vad daca am acel senzor pe interiorul jantei.
Mersi
-
- pasionat
- Mesaje: 466
- Membru din: Sâm 31-Iul-2010 15:35
- Localitate: Carei
- Masina: Citroen C5 Exclusive, 163cp, cutie automata
- 3: Citroen C2 1.4HDi 90cp
eu am avut o discutie cu un dealer Citroen si el mi-a spus ca in masinile de dupa 2012 senzorii nu mai sunt in roti. De aceea nu inteleg de ce a mea inca nu imi da alertul cu lipsa senzorilor sau ceva de genul. Am facut deja mai mult de 30km de cand am schimbat rotile, dar inca nimic. E drept ca nu am facut acesti km dintr-o data ci pe bucatele. Deci eu cred ca tu nu ai senzori in roti daca masina ta e dupa 2012.
- gabi_1050
- pasionat
- Mesaje: 174
- Membru din: Joi 11-Iul-2013 23:56
- Localitate: Deva
- Masina: 5O8 GT 2O4cp
- 2: Vw Polo 9N,1.4,16V,75cp
- 3: ex car:407,1.6hdi,80kw
ovybd scrie:........ senzorii nu mai sunt in roti..........
Poate imi explici putin din fizica....cum poti monitoriza presiunea din pneu fara un senzor prezent !
Concret , pe serie de sasiu VF7RDRHH4BL565486 :
Testat de mine : "Activare senzor roata rezerva si/sau senzorii din setul de iarna.....Simultan!" aici.
Spor.
-
- pasionat
- Mesaje: 466
- Membru din: Sâm 31-Iul-2010 15:35
- Localitate: Carei
- Masina: Citroen C5 Exclusive, 163cp, cutie automata
- 3: Citroen C2 1.4HDi 90cp
Nu am cunostintele necesare, eu am spus ce au spus cei de la Citroen, cica masina detecteaza daca un cauciuc e mai desunflat din abs si ca nu mai sunt senzori in roti. Daca e sau nu asa eu nu pot confirma. Am si spus de unde am auzit de asta, nu am batut eu pe burta si am scos-o.
Edit.
Daca o iei din fizica e simplu, ai doua roti, daca una e desunflata (diametrul ei e mai mic) nu se invarte ca si cea unflata. Cred ca e ca si faza ce au patit-o colegii care aveau cate o anvelopa diferita fata de celelate 3 cu cutie automata, cutia nu mai mergea parca in toate vitezele, crezi ca aia era din senzorii din roti sau din diametrul rotilor?
Edit.
Daca o iei din fizica e simplu, ai doua roti, daca una e desunflata (diametrul ei e mai mic) nu se invarte ca si cea unflata. Cred ca e ca si faza ce au patit-o colegii care aveau cate o anvelopa diferita fata de celelate 3 cu cutie automata, cutia nu mai mergea parca in toate vitezele, crezi ca aia era din senzorii din roti sau din diametrul rotilor?
- gabi_1050
- pasionat
- Mesaje: 174
- Membru din: Joi 11-Iul-2013 23:56
- Localitate: Deva
- Masina: 5O8 GT 2O4cp
- 2: Vw Polo 9N,1.4,16V,75cp
- 3: ex car:407,1.6hdi,80kw
ovybd scrie:........
Daca o iei din fizica e simplu, ai doua roti, daca una e desunflata (diametrul ei e mai mic) nu se invarte ca si cea unflata. Cred ca e ca si faza ce au patit-o colegii care aveau cate o anvelopa diferita fata de celelate 3 cu cutie automata, cutia nu mai mergea parca in toate vitezele, crezi ca aia era din senzorii din roti sau din diametrul rotilor?
Nu e simplu deloc. Fizica=sistem de referinta=unitate de masura.
Vrei sa calculezi presiunea unui gaz luand in calcul doar volumul(diametrul) rotii ?
Cine decide fata de care roata se face comparatia/care roata este in parametrii ?...cand sunt monitorizate toate cele 4 roti .
Cateva precizari :
Modulul emitator(are baterie) monitorizeaza presiune si temperatura din pneu.Pneul este considerat usor dezumflat cand presiunea in acesta este mai mica de 1,95 bari.Pneul este considerat fisurat cand presiunea in acesta este mai mica de 1,6 bari.
Viteza vehicul : Reprezinta viteza trenului de rulare fata al vehiculului. Aceasta viteza este calculata pe baza lungimii desfasurate a pneului si a informatiilor inregistrate de senzori amplasati la nivelul rotilor fata. Daca un senzor de viteza de rotatie roata fata este defect, informatia cu privire la viteza vehiculului va fi calculata pornind de la senzorul de viteza de rotatie roata valid si de la senzorul de viteza de rotatie roata spate din diagonala.Daca cei doi senzori de viteza de rotatie roti fata sunt defecti, informatia cu privire la viteza vehiculului este calculata pornind de la cei doi senzori ai rotilor spate si de la lungimea desfasurata telecodata a pneului.
Viteza de rotatie roata : Aceasta informatie este calculata pe baza lungimii desfasurate a pneului si a informatiei inregistrate de senzor. Daca ESP nu este telecodat, valoarea afisata de instrumentul de diagnosticare corespunde cu: 0xFFFF.
Trebuie folosite numai pneuri cu dimensiunile dictate de esp. Pentru aceste valori diametrul exterior al rotilor este aproximativ acelasi .
Cutia de viteze automata monitorizeaza doar turatia medie a rotilor fata prin reteaua CAN de la ESP.
Restul e cancan.
-
- pasionat
- Mesaje: 466
- Membru din: Sâm 31-Iul-2010 15:35
- Localitate: Carei
- Masina: Citroen C5 Exclusive, 163cp, cutie automata
- 3: Citroen C2 1.4HDi 90cp
gabi_1050 scrie:
Nu e simplu deloc. Fizica=sistem de referinta=unitate de masura.
Vrei sa calculezi presiunea unui gaz luand in calcul doar volumul(diametrul) rotii ?
Cine decide fata de care roata se face comparatia/care roata este in parametrii ?...cand sunt monitorizate toate cele 4 roti .
La totate intrebarile tale ai dat tu raspunsul in postul tau.
Oricum eu am relatat ce mi-au spus cei de la Citroen, daca ei au spus o prostie, atunci eu am spus-o mai departe. Deci nu are rost sa mai lungim povestea.
- MARIAN
- Admin CITROclub
- Mesaje: 3044
- Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
- Localitate: Buzau
- Masina: Xantia 1.9TD VSX
- 2: C5 2.0 HDI 110CP
- Contact:
Sunt doua tipuri de sisteme a masurarii presiunii rotilor: masurare directa si masurare indirecta.
Cel care are valve cu traductor de presiune este sistemul cu masurare directa.
@gabi_1050 - folosesti ca argumente datele furnizate de softul de diagnosticare/verificare al unor modele care au sistem cu masurare directa. Este normal sa nu gasesti alte date decat cele necesare functionarii sistemului existent pe model. Sistemul asta foloseste date concrete, cele furnizate de traductorul de presiune, si poate masura cu acuratete presiunea din pneu.
Asa cum a banuit @ovybd, sistemele cu masurare indirecta sunt sisteme care interpreteaza diferite valori, dar, in special, viteza de rotatie a pneului (rotii). Acest sistem nu poate fruniza valori absolute ci unele de referinta.
La modelele recente se foloseste acest tip de masurare, dar putin mai complex.
Cel care are valve cu traductor de presiune este sistemul cu masurare directa.
@gabi_1050 - folosesti ca argumente datele furnizate de softul de diagnosticare/verificare al unor modele care au sistem cu masurare directa. Este normal sa nu gasesti alte date decat cele necesare functionarii sistemului existent pe model. Sistemul asta foloseste date concrete, cele furnizate de traductorul de presiune, si poate masura cu acuratete presiunea din pneu.
Asa cum a banuit @ovybd, sistemele cu masurare indirecta sunt sisteme care interpreteaza diferite valori, dar, in special, viteza de rotatie a pneului (rotii). Acest sistem nu poate fruniza valori absolute ci unele de referinta.
La modelele recente se foloseste acest tip de masurare, dar putin mai complex.
- gabi_1050
- pasionat
- Mesaje: 174
- Membru din: Joi 11-Iul-2013 23:56
- Localitate: Deva
- Masina: 5O8 GT 2O4cp
- 2: Vw Polo 9N,1.4,16V,75cp
- 3: ex car:407,1.6hdi,80kw
Adaugam si documentatia ,sursa citata aici.:
Există două tipuri de sisteme de monitorizare a presiunii aerului din anvelope:
- indirecte (iTPMS)
- directe (dTPMS)
Functia de detectare pneuri dezumflate indirecte fara localizare permite furnizarea de informatii referitoare la starea pneurilor (pneu dezumflat, defect al sistemului de detectare pneuri dezumflate) prin analiza evolutiei diametrului rotilor si comportamentului fizic al pneurilor.
La presiunea nominală anvelopa are o anumită rază de rulare. Viteza tangențială a roții este dată de produsul dintre turația roții și raza de rulare. Dacă presiunea din anvelopă scade atunci scade și raza de rulare a roții. În același timp pentru ca roata să aibă aceeași viteză tangențială, turația acesteia va fi mai mare. Astfel, comparând turațiile celor patru roți se poate decide care are raza de rulare mai mică, deci presiune a aerului scăzută.
OBSERVATII : Orice interventie asupra sistemului de detectare pneuri dezumflate, a calculatorului de control dinamic al stabilitatii sau a rotilor impune reinitializarea sistemului de detectare pneuri dezumflate. (Verificati presiunea ambelor roti fata inainte de reinitializarea sistemului de detectare pneuri dezumflate).
Mod de functionare Pentru detectarea unui defect, pragul minim de viteza a vehiculului este de 40 km/h. Sistemul nu este activ atunci cand vehiculul este oprit. Intervalul de timp inregistrat intre aparitia unui defect si prima avertizare (martor luminos si mesaj afisat) nu este mai mare de 8 minute. Sistemul nu permite localizarea pneului sau pneurilor dezumflate. Sistemul nu poate prezenta decat una din urmatoarele doua stari : Valori presiune de umflare pneuri "OK" Dezumflare detectata
Prag de detectare : Pneu dezumflat Dezumflarea unui pneu este detectata daca presiunea scade cu 20% fata de valorile presiunilor inregistrate la initializare. Exemplu : Daca valoarea recomandata a presiunii pneurilor fata este de 2,4 bari, avertizarea de pneu dezumflat va fi emisa la aproximativ 1,9 bari Daca valoarea recomandata a presiunii pneurilor spate este de 2,2 bari, avertizarea de pneu dezumflat va fi emisa la aproximativ 1,8 bari
Sistemele iTPMS au avantajul că utilizează echipamentele deja existente pe automobile (sistemul ABS). Modificările sunt doar la nivel de software (ex. în calculatorul ABS) și nu necesită echipamente adiționale. Pe de altă parte, la iTPMS, presiunea aerului din anvelope este aproximată, nu se măsoară direct.
Din acest motiv apar o serie de dezavantaje:
presiunea estimată nu este precisă
dacă presiunea este scăzută în toate cele patru anvelope sistemul nu va avertiza conducătorul auto
înlocuirea unei anvelope uzate cu una noua (celelalte trei fiind uzate) poate declanșa o alarmă falsă
datorită condițiilor meteo, dacă una sau mai multe roți patinează, se poate declanșa o alarmă falsă
În SUA sistemele iTPMS nu îndeplinesc reglementările impuse de actul TREAD.
Am gasit functia activa pe un 208 : "DETECTARE PNEU DEZUMFLAT INDIRECT FARA LOCALIZARE".Personal o consider involutie datorita dezavantajelor prezentate .
Există două tipuri de sisteme de monitorizare a presiunii aerului din anvelope:
- indirecte (iTPMS)
- directe (dTPMS)
Functia de detectare pneuri dezumflate indirecte fara localizare permite furnizarea de informatii referitoare la starea pneurilor (pneu dezumflat, defect al sistemului de detectare pneuri dezumflate) prin analiza evolutiei diametrului rotilor si comportamentului fizic al pneurilor.
La presiunea nominală anvelopa are o anumită rază de rulare. Viteza tangențială a roții este dată de produsul dintre turația roții și raza de rulare. Dacă presiunea din anvelopă scade atunci scade și raza de rulare a roții. În același timp pentru ca roata să aibă aceeași viteză tangențială, turația acesteia va fi mai mare. Astfel, comparând turațiile celor patru roți se poate decide care are raza de rulare mai mică, deci presiune a aerului scăzută.
OBSERVATII : Orice interventie asupra sistemului de detectare pneuri dezumflate, a calculatorului de control dinamic al stabilitatii sau a rotilor impune reinitializarea sistemului de detectare pneuri dezumflate. (Verificati presiunea ambelor roti fata inainte de reinitializarea sistemului de detectare pneuri dezumflate).
Mod de functionare Pentru detectarea unui defect, pragul minim de viteza a vehiculului este de 40 km/h. Sistemul nu este activ atunci cand vehiculul este oprit. Intervalul de timp inregistrat intre aparitia unui defect si prima avertizare (martor luminos si mesaj afisat) nu este mai mare de 8 minute. Sistemul nu permite localizarea pneului sau pneurilor dezumflate. Sistemul nu poate prezenta decat una din urmatoarele doua stari : Valori presiune de umflare pneuri "OK" Dezumflare detectata
Prag de detectare : Pneu dezumflat Dezumflarea unui pneu este detectata daca presiunea scade cu 20% fata de valorile presiunilor inregistrate la initializare. Exemplu : Daca valoarea recomandata a presiunii pneurilor fata este de 2,4 bari, avertizarea de pneu dezumflat va fi emisa la aproximativ 1,9 bari Daca valoarea recomandata a presiunii pneurilor spate este de 2,2 bari, avertizarea de pneu dezumflat va fi emisa la aproximativ 1,8 bari
Sistemele iTPMS au avantajul că utilizează echipamentele deja existente pe automobile (sistemul ABS). Modificările sunt doar la nivel de software (ex. în calculatorul ABS) și nu necesită echipamente adiționale. Pe de altă parte, la iTPMS, presiunea aerului din anvelope este aproximată, nu se măsoară direct.
Din acest motiv apar o serie de dezavantaje:
presiunea estimată nu este precisă
dacă presiunea este scăzută în toate cele patru anvelope sistemul nu va avertiza conducătorul auto
înlocuirea unei anvelope uzate cu una noua (celelalte trei fiind uzate) poate declanșa o alarmă falsă
datorită condițiilor meteo, dacă una sau mai multe roți patinează, se poate declanșa o alarmă falsă
În SUA sistemele iTPMS nu îndeplinesc reglementările impuse de actul TREAD.
Am gasit functia activa pe un 208 : "DETECTARE PNEU DEZUMFLAT INDIRECT FARA LOCALIZARE".Personal o consider involutie datorita dezavantajelor prezentate .
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 4 vizitatori
- Cauta in forum
- Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
- PARTENERI
- Link-uri utile
- Statistici
- Totals
Total mesaje 187675
Total subiecte 18618
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 24
Users per day: 2
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11706
Cel mai nou membru bern