Pagina 1 din 2

Pregatire de iarna

Scris: Mie 21-Oct-2015 20:55
de solovastru
buna, cum e primul meu an in care intru iarna cu un c5 diesel as dori sa aflu de la voi in ce consta pregatirea masinii pentru perioada de iarna (sfaturi, proceduri, etc). Pana atunci am o problema cu anvelopele de iarna si anume > am anveople si jenti de 19 pe masina (de vara). As dori sa iau un set de jenti si anvelope pe 17 de iarna. Ideea e ca am senzor de presiune pe roti si as dori sa stiu daca pot merge pe orice model de janta/anvelopa sau trebuie sa tin cont de acesti senzori. Aveti cumva ceva recomandari de anvelope ?

mersi

Scris: Mie 21-Oct-2015 22:03
de lucianmarius
Salut!

Ia anvelope bune, masina este foarte grea si iti fuge spatele de nu te vezi daca nu ai anvelope bune.

Eu am continental TS 830 P pe fata. sunt FOARTE BUNE dar scumputze. Pe spate am 810. Iarna asta voi lua 2 anvelope noi si voi lua ori Continental 850p ori Nokian WR.

In rest...bateria sa fie OK, daca iti apare ecnomy mode on foarte des trebuie schimbata.

Re: Pregatire de iarna

Scris: Joi 22-Oct-2015 07:19
de bogwol
solovastru scrie:buna, cum e primul meu an in care intru iarna cu un c5 diesel as dori sa aflu de la voi in ce consta pregatirea masinii pentru perioada de iarna (sfaturi, proceduri, etc). Pana atunci am o problema cu anvelopele de iarna si anume > am anveople si jenti de 19 pe masina (de vara). As dori sa iau un set de jenti si anvelope pe 17 de iarna. Ideea e ca am senzor de presiune pe roti si as dori sa stiu daca pot merge pe orice model de janta/anvelopa sau trebuie sa tin cont de acesti senzori. Aveti cumva ceva recomandari de anvelope ?

mersi


doua sfaturi/comentarii:
- trecerea de la 19 la 17 e prea mare; stiu ca eu la cumparare am vrut sa trec de la 18 la 16 si am intrebat la reprezentanta. Din baza lor a reiesit ca nu pot trece decat la 17, incompatibilitateta cu 16 fiind generata (mi-au zis ei) de etrieri
- daca vrei sa ai al doilea rand de roti pentru iarna, nu te incurca nimic senzorii de presiune. Pur si simplu, dupa cca 20 minute de la pornire iti apare in bord un mesaj ca nu detecteaza senzorii si iti ramane aprins pe bord senzorul "service". In rest poti sa mergi fara probleme asa, pana la revenirea la rotile de vara (am mers 5 ierni asa absolut fara nicio probleme).

Scris: Joi 22-Oct-2015 07:21
de bogwol
lucianmarius scrie:Eu am continental TS 830 P pe fata. sunt FOARTE BUNE dar scumputze. Pe spate am 810. Iarna asta voi lua 2 anvelope noi si voi lua ori Continental 850p ori Nokian WR.



Eu as evita sa am pe masina doua modele de anvelope, chiar realizate de acelasi producator. Au proprietati diferite si reactioneaza diferit in conditii identice de trafic

Scris: Joi 22-Oct-2015 08:10
de danny29
[quote="bogwol"][quote="lucianmarius"]
Eu am continental TS 830 P pe fata. sunt FOARTE BUNE dar scumputze. Pe spate am 810. Iarna asta voi lua 2 anvelope noi si voi lua ori Continental 850p ori Nokian WR.

[/quote]

Eu as evita sa am pe masina doua modele de anvelope, chiar realizate de acelasi producator. Au proprietati diferite si reactioneaza diferit in conditii identice de trafic[/quote]

Si eu am avut tot timpul cauciucuri la fel fata spate numai michelin si sunt foarte multumit de ele, acum am crosclimate, super bune

Re: Pregatire de iarna

Scris: Joi 22-Oct-2015 20:13
de solovastru
bogwol scrie:- daca vrei sa ai al doilea rand de roti pentru iarna, nu te incurca nimic senzorii de presiune. Pur si simplu, dupa cca 20 minute de la pornire iti apare in bord un mesaj ca nu detecteaza senzorii si iti ramane aprins pe bord senzorul "service". In rest poti sa mergi fara probleme asa, pana la revenirea la rotile de vara (am mers 5 ierni asa absolut fara nicio probleme).


1. Deci daca schimb jentiile de 19 cu unele de 17 inclusiv anvelopele trebuie sa ma astept la eroarea senzorului de presiune ? Acesti senzori nu detecteaza anvelopa ? sau care e principiul lor de functionare ?

2. Majoritatea C5-urilor au jenti pe 18 (la care banuiesc ca al 2-lea set de jenti/anvelope e posibil sa fie pe 17). O trecere pe 17 la jentiile de iarna ar avea efecte asa de urate cu privire la stabilitate / consum , etc ?. Apropo, in carte e trecut ca marime 16 sau 17

3. Eu m-am gandit la aceste jenti / anvelope. Dupa cum am spus, necunoscand ceea ce utilizati voi cei cu experienta in c5-uri (la condus) eu am vazut acestea: sa le am in vedere ?
http://www.ejante.ro/magazin-online/anv ... os2/604155
http://www.ejante.ro/magazin-online/jan ... nds/614445

multumesc

Scris: Joi 22-Oct-2015 21:08
de lucianmarius
Are logica sa iti iei si jante pt ca diferenta de pret de la 19 la 17 e cam de 400-500 lei per anvelopa, pret apropiat de pretul unei jante.

Despre pirelli seria 2...este sub nokian la indicativul de consum si varza la zgomot. Plus ca nokian sunt recunoscuti pt anvelope de iarna iar pirelli pt cele de performanta deci vara.

Pretul este acelasi...

Scris: Joi 22-Oct-2015 23:25
de lucianmarius
danny29 scrie:
bogwol scrie:
lucianmarius scrie:Eu am continental TS 830 P pe fata. sunt FOARTE BUNE dar scumputze. Pe spate am 810. Iarna asta voi lua 2 anvelope noi si voi lua ori Continental 850p ori Nokian WR.



Eu as evita sa am pe masina doua modele de anvelope, chiar realizate de acelasi producator. Au proprietati diferite si reactioneaza diferit in conditii identice de trafic


Si eu am avut tot timpul cauciucuri la fel fata spate numai michelin si sunt foarte multumit de ele, acum am crosclimate, super bune


Eu nu am vazut vreo problema in asa ceva. Intr-adevar multi comercianti sustin asta ca sa cumperi mai mult dar eu din experienta mea nu am remarcat ca ar fi o problema atata timp cat nu sunt diferite stanga/dreapta.

Fiecare cum crede.

Scris: Vin 23-Oct-2015 07:57
de bogwol
lucianmarius scrie:
danny29 scrie:
bogwol scrie:
lucianmarius scrie:Eu am continental TS 830 P pe fata. sunt FOARTE BUNE dar scumputze. Pe spate am 810. Iarna asta voi lua 2 anvelope noi si voi lua ori Continental 850p ori Nokian WR.



Eu as evita sa am pe masina doua modele de anvelope, chiar realizate de acelasi producator. Au proprietati diferite si reactioneaza diferit in conditii identice de trafic


Si eu am avut tot timpul cauciucuri la fel fata spate numai michelin si sunt foarte multumit de ele, acum am crosclimate, super bune


Eu nu am vazut vreo problema in asa ceva. Intr-adevar multi comercianti sustin asta ca sa cumperi mai mult dar eu din experienta mea nu am remarcat ca ar fi o problema atata timp cat nu sunt diferite stanga/dreapta.

Fiecare cum crede.


nu e vorba de ce spun comerciantii; fiind anvelope diferite, reactioneaza diferit la contactul cu solul si creste probabilitatea de a apare fenomenul de derapare/ rasucire a masinii. E vorba de fizica pura, nu de ce spun diversi

Scris: Vin 23-Oct-2015 08:03
de bogwol
lucianmarius scrie:Are logica sa iti iei si jante pt ca diferenta de pret de la 19 la 17 e cam de 400-500 lei per anvelopa, pret apropiat de pretul unei jante.

Despre pirelli seria 2...este sub nokian la indicativul de consum si varza la zgomot. Plus ca nokian sunt recunoscuti pt anvelope de iarna iar pirelli pt cele de performanta deci vara.

Pretul este acelasi...


am eu pentru iarna Nokian 2 WRG si vreau sa spun ca sunt semidezamagit de performante. Le-am luat pentru ca citisem f multe lucruri bune, toata lumea era in extaz cu ele, doar ca mie nu mi se par extraordinare
pe masina de dinainte (un Passat) am avut Dunlop Wintersport: alea da anvelope geniale. Am avut ocazia sa le vad potentialul intr-o iarna cand am urcat la Cota 1400 si, pe un drum gheata+zapada, doar eu si cu un Q7 am urcat pana la Cota, restul erau parcati pe marginea drumului si ma priveau cu invidie :twisted: . Probabil ca anul viitor voi schimba cauciucurile de iarna si tot pe Dunlop ma bag
La recomandarea mea, fratele meu are pe un Megan tot Dunlop si e f multumit de ele.

Re: Pregatire de iarna

Scris: Vin 23-Oct-2015 08:08
de bogwol
solovastru scrie:
bogwol scrie:- daca vrei sa ai al doilea rand de roti pentru iarna, nu te incurca nimic senzorii de presiune. Pur si simplu, dupa cca 20 minute de la pornire iti apare in bord un mesaj ca nu detecteaza senzorii si iti ramane aprins pe bord senzorul "service". In rest poti sa mergi fara probleme asa, pana la revenirea la rotile de vara (am mers 5 ierni asa absolut fara nicio probleme).


1. Deci daca schimb jentiile de 19 cu unele de 17 inclusiv anvelopele trebuie sa ma astept la eroarea senzorului de presiune ? Acesti senzori nu detecteaza anvelopa ? sau care e principiul lor de functionare ?

2. Majoritatea C5-urilor au jenti pe 18 (la care banuiesc ca al 2-lea set de jenti/anvelope e posibil sa fie pe 17). O trecere pe 17 la jentiile de iarna ar avea efecte asa de urate cu privire la stabilitate / consum , etc ?. Apropo, in carte e trecut ca marime 16 sau 17

3. Eu m-am gandit la aceste jenti / anvelope. Dupa cum am spus, necunoscand ceea ce utilizati voi cei cu experienta in c5-uri (la condus) eu am vazut acestea: sa le am in vedere ?
http://www.ejante.ro/magazin-online/anv ... os2/604155
http://www.ejante.ro/magazin-online/jan ... nds/614445

multumesc



Stii ca pt rotile de iarna se recomanda jante de tabla? Daca tot e sa cumperi, eu iti recomand de tabla: mai rezistente la socuri decat cele de aliaj. Si mai ieftine cred
Din cate stiu, majoritatea C5 au jantele pe 16 (varianta basic) sau 17. Cei care au dorit achizitia de pachete au de 18 sau 19.
Senzorii de presiune nu detecteaza anvelopa :D. In interiorul anvelopei, pe janta, e fixat un mic traductor de presiune care transmite informatia catre senzor. Deci, daca nu ai traductorul montat, nu transmite catre senzor si iti apare in bord senzor nedetectat.

Re: Pregatire de iarna

Scris: Vin 23-Oct-2015 08:09
de danny29
[quote="solovastru"][quote="bogwol"]- daca vrei sa ai al doilea rand de roti pentru iarna, nu te incurca nimic senzorii de presiune. Pur si simplu, dupa cca 20 minute de la pornire iti apare in bord un mesaj ca nu detecteaza senzorii si iti ramane aprins pe bord senzorul "service". In rest poti sa mergi fara probleme asa, pana la revenirea la rotile de vara (am mers 5 ierni asa absolut fara nicio probleme).[/quote]

1. Deci daca schimb jentiile de 19 cu unele de 17 inclusiv anvelopele trebuie sa ma astept la eroarea senzorului de presiune ? Acesti senzori nu detecteaza anvelopa ? sau care e principiul lor de functionare ?

2. Majoritatea C5-urilor au jenti pe 18 (la care banuiesc ca al 2-lea set de jenti/anvelope e posibil sa fie pe 17). O trecere pe 17 la jentiile de iarna ar avea efecte asa de urate cu privire la stabilitate / consum , etc ?. Apropo, in carte e trecut ca marime 16 sau 17

3. Eu m-am gandit la aceste jenti / anvelope. Dupa cum am spus, necunoscand ceea ce utilizati voi cei cu experienta in c5-uri (la condus) eu am vazut acestea: sa le am in vedere ?
http://www.ejante.ro/magazin-online/anv ... os2/604155
http://www.ejante.ro/magazin-online/jan ... nds/614445

multumesc[/quote]

Nu majoritea au jenti de 18, eu zic ca au jenti de 17 de aliaj si de 16 de tabla, cel putin asa e la mine si mai stiu cateva C5 in aceasi configuratie, la jenti de 18-19 ai talonul la cauciuc mult mai mic fata de 16-17 de aici vei avea multe probleme cu bucsele, amortizoarele, am condus si C5 cu 19 pe el si nu am simtit diferenta ca ar sta mai bine pe sosea, ori ca ai jenti de 17 sau jenti de 19 diametru janta cu cauciuc ii acelasi, la mine is egale 16 sau 17.
fiecare face cum vrea

Scris: Vin 23-Oct-2015 11:03
de C0stin
Poti, bineinteles, sa cumperi si valve cu senzori de presiune. Codul produsului este "5430 93".
https://www.sawauto.ro/senzor-sistem-de ... ZJJOO.html
Modelele de Citroen C5 cu motorizare de 163cp vin standard cu anvelope 225/55R17 Michelin Primacy HP de vara, deci nu va fi nici o problema cu trecerea de la 19` la 17`. Ca marca, si eu votez tot pentru Nokian pentru ca sunt specializati in anvelope de iarna.

Scris: Vin 23-Oct-2015 11:26
de bogwol
C0stin scrie: Ca marca, si eu votez tot pentru Nokian pentru ca sunt specializati in anvelope de iarna.


Ai asa ceva pe masina sau recomanzi doar pe baza faptului ca sunt specializati in anvelope de iarna? Precum spuneam si mai sus, eu am asa ceva si cel putin pt C5 si la rotile de 225/50 (sau 55?)/17 sunt dezamagit de ele: au fost vreo cateva cazuri in care am simtit ca masina nu reactiona asa cum s-ar fi cuvenit. Alta problema sesizata la Nokian: la viraje puternice, la 90 grade, simti cum masina se deplaseaza in lateralul cauciucului (partea laterala a cauciucului nu mi se pare suficient de ranforsata)
Oricum, pretul pe care l-am dat pe ele (2700 lei in 2009) mi se pare mare pentru ce ofera.

Scris: Vin 23-Oct-2015 11:54
de C0stin
Nu. Am Michelin Alpin si sunt multumit de ele (trebuie sa precizez ca de obicei nu am un stil de condus foarte agresiv si cu atat mai putin iarna), insa mi-as cumpara cu ochii inchisi cele mai bune cauciucuri de iarna "Nokian Hakkapelita R2" care inainte nu se gaseau (cel putin la noi) dar acum se gasesc si diferenta de pret intre ele si Michelin Alpin nu este foarte mare.
http://www.nokiantyres.com/winter-tyres ... liitta-r2/