Achizitie Citroen C5 III
Moderatori: mesersmith, Echipa Tehnica
Achizitie Citroen C5 III
Salut, vreau sa cumpar un Citroen C5 din 2010-2011. Caut unul cu motorul 1.6 hdi (pentru asigurare mai mica si consum mic). O sa cheltui cam 7-8 mii de euro. M-am uitat la clipuri de prezentare cu modelul 2014, jurnalistii spuneau ca suspensia Hydractive se poate pune doar pe cele cu motoare de 2.0, 2.2, 3.0. La cele din 2010 am vazut teste doar cu motorul 2.0 HDI. Tatal meu are un C5 din 2002, break cu motor de 2.0hdi si suspensie hydractive, imi place foarte mult masina, e confortabila si nu simt viteza la care merg. Din cate am inteles, in perioada aia, suspensia hydractive era disponibila si pe motoarele de 1.6. Cum este la modelul din 2010, exista modele cu aceasta suspensie si motor de 1.6 hdi, eventual sa fie break?
Cum este la intretinere modelul din 2010? Se poate folosi ca masina de zi cu zi, de naveta si plimbari, fara sa se strice des si sa dau multi bani pe piese? Cat consuma la mers normal 80-90km/h doar extraurban? Merita tinuta ca singura masina, daca fac 30 mii km pe an? Eu am o Dacie Logan din 2005, sa o tin pe asta pentru naveta sau sa o vand si sa mai pun ceva bani pentru un C5 mai nou?
Am mai citit pe acest forum si pe altele ca modelul C5 din 2010 ar fi mai fiabil decat cel anterior, ba ca se strica des si costa mult piesele. Doresc pareri de genul: am avut masina 20 de mii, 50 mii, 100 mii km si am schimbat aia, aia, m-au costat atat.
Cum este la intretinere modelul din 2010? Se poate folosi ca masina de zi cu zi, de naveta si plimbari, fara sa se strice des si sa dau multi bani pe piese? Cat consuma la mers normal 80-90km/h doar extraurban? Merita tinuta ca singura masina, daca fac 30 mii km pe an? Eu am o Dacie Logan din 2005, sa o tin pe asta pentru naveta sau sa o vand si sa mai pun ceva bani pentru un C5 mai nou?
Am mai citit pe acest forum si pe altele ca modelul C5 din 2010 ar fi mai fiabil decat cel anterior, ba ca se strica des si costa mult piesele. Doresc pareri de genul: am avut masina 20 de mii, 50 mii, 100 mii km si am schimbat aia, aia, m-au costat atat.
-
- pasionat
- Mesaje: 121
- Membru din: Dum 28-Aug-2011 11:26
- Localitate: Ardeal
- Masina: Masina cu 4 roti
Pe C5 X7 cu motorizare 1.6 HDI nu vei gasi suspensia hidraulica.
In calitate de fost posesor de C5 X7 atat 1.6 HDI cat si 2.0 HDI clar recomand si nu as cumpara altceva decat 2.0 HDI dintre aceste doua motorizari. C5-ul cu motorizare 1.6HDI e clar submotorizat. Probleme nu am avut cu niciuna. Cel 1.6 HDI l-am tinut fix 1 an dupa care am trecut la 2.0 HDI care a stat la mine 2 ani si ceva.
In ceea ce priveste asigurarea, da ai dreptate, e mai mica la 1.6 HDI insa consumul nu, cel putin in cazul meu. La ambele masini am resetat computerul de bord la cumparare. La 1.6 HDI pe 9999 km am avut un consum mediu de 7.8 pe computerul de bord pe cand la 2.0 HDI am avut la fel pe 9999 km 7.6. Cu ambele masini am parcurs cam aceleasi drumuri, raportul de km urban-extraurban fiind undeva la 60%-40%.
In calitate de fost posesor de C5 X7 atat 1.6 HDI cat si 2.0 HDI clar recomand si nu as cumpara altceva decat 2.0 HDI dintre aceste doua motorizari. C5-ul cu motorizare 1.6HDI e clar submotorizat. Probleme nu am avut cu niciuna. Cel 1.6 HDI l-am tinut fix 1 an dupa care am trecut la 2.0 HDI care a stat la mine 2 ani si ceva.
In ceea ce priveste asigurarea, da ai dreptate, e mai mica la 1.6 HDI insa consumul nu, cel putin in cazul meu. La ambele masini am resetat computerul de bord la cumparare. La 1.6 HDI pe 9999 km am avut un consum mediu de 7.8 pe computerul de bord pe cand la 2.0 HDI am avut la fel pe 9999 km 7.6. Cu ambele masini am parcurs cam aceleasi drumuri, raportul de km urban-extraurban fiind undeva la 60%-40%.
-
- pasionat
- Mesaje: 725
- Membru din: Mie 31-Iul-2013 12:31
- Localitate: Iasi
- Masina: C5 III 2012 break 1.6 THP aut6 Exclusive
- 2: ex: C5 III 2009 break 2.0i Man5 GPL Prins VSI 2.0
- 3: ex: C5 II 2007 break 2.0 HDI Aut6
Salut.
Ca motorizare recomand categoric doar motorul de 2.0 pentru ca pe 1.6 nu ai suspensia iar un C5 fara suspensia H3 nu prea isi are sensul. E foarte posibil ca pentru break motirizarea de 1.6 sa fie insuficienta dar depinde foarte mult de ce vrei de la masina. Ca si consum, vei scoate mai usor un consum mic cu 2.0 decat cu 1.6. Motoare peste 2 nu are sens din cauza impozitului de cel putin 5 ori mai mare decat pentru un 2.0.
Diferenta de asigurare intre 1.6 si 2.0 nu e mare si e probabil undeva sub 100 de lei. In calcului RCA, o pondere mult mai mare o au varsta proprietarului si localitatea de rezidenta. Diferenta de impozit e undeva la 120 de lei. Asta daca nu te-ai oprit la prezenta/lipsa suspensiei si insisti sa continui calculele.
Problema din punctul meu de vedere este cu naveta. In bugetul tau este faorte posibil sa iti iei o masina cu 150-200-250 mii km reali. Daca o tii 4-5 ani, ii mai adaugi 120-150 mii km, perioada in care nu cred c-o sa aiba nevoie doar de motorina si intretinere uzuala, si apoi o sa incerci s-o vinzi cu 300+ mii km in bord moment in care o sa fie o problema si cu kilometrajul mare si cu durata vanzarii. Deci din punctul asta de vedere cred ca renteaza sa pastrezi pentru naveta Loganul, o masina simpla, mai ales ca e din 2005, probabil euro 3 si fara taxa achitata iar C5-ul sa-l folosesti ocazional pentru naveta.
Repet insa ca nu as lua C5 fara suspensie. Poti renunta la orice dar nu la suspensie. Asta-i sfatul meu.
Spor.
Ca motorizare recomand categoric doar motorul de 2.0 pentru ca pe 1.6 nu ai suspensia iar un C5 fara suspensia H3 nu prea isi are sensul. E foarte posibil ca pentru break motirizarea de 1.6 sa fie insuficienta dar depinde foarte mult de ce vrei de la masina. Ca si consum, vei scoate mai usor un consum mic cu 2.0 decat cu 1.6. Motoare peste 2 nu are sens din cauza impozitului de cel putin 5 ori mai mare decat pentru un 2.0.
Diferenta de asigurare intre 1.6 si 2.0 nu e mare si e probabil undeva sub 100 de lei. In calcului RCA, o pondere mult mai mare o au varsta proprietarului si localitatea de rezidenta. Diferenta de impozit e undeva la 120 de lei. Asta daca nu te-ai oprit la prezenta/lipsa suspensiei si insisti sa continui calculele.
Problema din punctul meu de vedere este cu naveta. In bugetul tau este faorte posibil sa iti iei o masina cu 150-200-250 mii km reali. Daca o tii 4-5 ani, ii mai adaugi 120-150 mii km, perioada in care nu cred c-o sa aiba nevoie doar de motorina si intretinere uzuala, si apoi o sa incerci s-o vinzi cu 300+ mii km in bord moment in care o sa fie o problema si cu kilometrajul mare si cu durata vanzarii. Deci din punctul asta de vedere cred ca renteaza sa pastrezi pentru naveta Loganul, o masina simpla, mai ales ca e din 2005, probabil euro 3 si fara taxa achitata iar C5-ul sa-l folosesti ocazional pentru naveta.
Repet insa ca nu as lua C5 fara suspensie. Poti renunta la orice dar nu la suspensie. Asta-i sfatul meu.
Spor.
Va multumesc pentru raspunsuri
@Ionut, mi se pare foarte mare consumul, pentru motorul de 1.6, chiar si pentru cel de 2.0, la mers mixt. Cu ce viteze ai mers in afara localitatii ? Si ai mers in Satu Mare ? Imi imaginez ca nu este un oras foarte aglomerat si ar trebui sa consume putin. De la 4.2 exterior cat scrie in specificatii pe net ( ma astept sa consume 5 in realitate ) si 5.7 interior ( 6.5 - 7?) pana la cat iti consuma tie este foarte mult. Stiu ca nu se pot scoate consumurile din carte, ci doar sa ne apropiem de ele, mergand cu multa grija si cu trafic favorabil. E normal sa consume mult un motor mic daca este fortat. La Logan, motorul de 1.4 consuma mai mult decat cel de 1.6 la viteze de 130 km/h si in sus. La C5 e posibil sa fie si din cauza cutiei de viteza. La 2000 de ture 90km/h in viteza a 5-a la 1.6 HDI si 2000 de ture in viteza a 6-a la 120km/h la 2.0 HDI.
C5-ul vechi al tatalui meu consuma cam 6 in afara, dar el merge destul de tare, mai mereu peste 100 km/h. In oras consuma cam 8-9 mers normal. Piese nu prea a schimbat, pentru ca el merge putin, maxim 10 mii km pe an. In 2 ani a reparat alternatorul ca nu ii mai incarca bateria si electromotorul pentru ca pornea foarte greu, iar in final nu a mai pornit deloc. Intr-un fel, mi se par probleme normale la o masina mai veche, dar nu as suporta sa raman cu masina in drum. Eu la Logan doar ii arat cheia si porneste, vara, iarna, la rece, la cald.
Stiu ca la o masina second hand mai trebuie reparat cate ceva, din cand in cand. M-ar ajuta foarte mult sa imi spui cati km ai facut cu masina si ce ai schimbat la ea, cat te-au costat piesele. Bineinteles, depinde in ce stare ai luat-o. Adica nu vreau sa dau o gramada de bani pe o masina si sa mai cheltui 2-3 mii de euro pe an doar ca sa o mentin functionala, dupa ce ca dau multi bani pe motorina/benzina.
@Iulian, pentru mine nu ar fi o problema devalorizarea masinii, nu o iau ca sa o vand peste 1-2 ani, vreau sa o tin minim 5 ani, daca ar fi sa o cumpar si sa o vand vreodata. La fel am si cu Loganul, il am de 5 ani si daca il vand iau cam 1500 de euro ( mai putin de jumate cat am dat ) asa ca merita tinut pentru naveta, mers la tara, la pescuit, mers pe drumuri mai rele. Ma intereseaza daca merita costul pieselor la uzura zilnica a masinii, mai ales cu suspensia H3. Este total exclus sa dau multi bani pe o masina si sa o tin in curte ca sa merg ocazional cu ea, ca sa nu se strice ca nu mi-as permite sa o repar. Ar fi prea... romaneste, intelegi?
Cum rezista suspensia H3 la drumuri multe si lungi ? Pe langa naveta, am zile in care fac 600-800 km. Recordul meu este de 1100 km intr-o zi, cu Loganul
Nu iau masina ca sa merg sambata seara in oras si de 2 ori pe an in vacanta si in rest 2-3 km prin oras pana la magazin. Am cautat preturi ale pieselor de la suspensia H3 si sunt destul de scumpe. In rest, la asigurare, diferenta este destul de mare, am facut simulari: 1000 de lei pe an pentru motorul de 1.6, de la 2000 in sus pentru motorul de 2.0. Am 25 de ani, am buletin facut pe adresa de la tara, 5 ani experienta, 0 accidente. La cat de scumpi sunt combustiblii si cat de mult merg, parca nu conteaza asa de mult, dar totusi, nici sa arunc cu banii. Impozitul am vazut cum e, 65 de lei pentru 1.6, 180 de lei pentru 2.0, 800 de lei pentru 2.2. +/- 5-10%, depinde de judet. Si taxa de inmatriculare e apropiata la cel de 1.6 cu cel de 2.0, nu vreau sa iau masina rulata in Romania.

@Ionut, mi se pare foarte mare consumul, pentru motorul de 1.6, chiar si pentru cel de 2.0, la mers mixt. Cu ce viteze ai mers in afara localitatii ? Si ai mers in Satu Mare ? Imi imaginez ca nu este un oras foarte aglomerat si ar trebui sa consume putin. De la 4.2 exterior cat scrie in specificatii pe net ( ma astept sa consume 5 in realitate ) si 5.7 interior ( 6.5 - 7?) pana la cat iti consuma tie este foarte mult. Stiu ca nu se pot scoate consumurile din carte, ci doar sa ne apropiem de ele, mergand cu multa grija si cu trafic favorabil. E normal sa consume mult un motor mic daca este fortat. La Logan, motorul de 1.4 consuma mai mult decat cel de 1.6 la viteze de 130 km/h si in sus. La C5 e posibil sa fie si din cauza cutiei de viteza. La 2000 de ture 90km/h in viteza a 5-a la 1.6 HDI si 2000 de ture in viteza a 6-a la 120km/h la 2.0 HDI.
C5-ul vechi al tatalui meu consuma cam 6 in afara, dar el merge destul de tare, mai mereu peste 100 km/h. In oras consuma cam 8-9 mers normal. Piese nu prea a schimbat, pentru ca el merge putin, maxim 10 mii km pe an. In 2 ani a reparat alternatorul ca nu ii mai incarca bateria si electromotorul pentru ca pornea foarte greu, iar in final nu a mai pornit deloc. Intr-un fel, mi se par probleme normale la o masina mai veche, dar nu as suporta sa raman cu masina in drum. Eu la Logan doar ii arat cheia si porneste, vara, iarna, la rece, la cald.

Stiu ca la o masina second hand mai trebuie reparat cate ceva, din cand in cand. M-ar ajuta foarte mult sa imi spui cati km ai facut cu masina si ce ai schimbat la ea, cat te-au costat piesele. Bineinteles, depinde in ce stare ai luat-o. Adica nu vreau sa dau o gramada de bani pe o masina si sa mai cheltui 2-3 mii de euro pe an doar ca sa o mentin functionala, dupa ce ca dau multi bani pe motorina/benzina.
@Iulian, pentru mine nu ar fi o problema devalorizarea masinii, nu o iau ca sa o vand peste 1-2 ani, vreau sa o tin minim 5 ani, daca ar fi sa o cumpar si sa o vand vreodata. La fel am si cu Loganul, il am de 5 ani si daca il vand iau cam 1500 de euro ( mai putin de jumate cat am dat ) asa ca merita tinut pentru naveta, mers la tara, la pescuit, mers pe drumuri mai rele. Ma intereseaza daca merita costul pieselor la uzura zilnica a masinii, mai ales cu suspensia H3. Este total exclus sa dau multi bani pe o masina si sa o tin in curte ca sa merg ocazional cu ea, ca sa nu se strice ca nu mi-as permite sa o repar. Ar fi prea... romaneste, intelegi?

Cum rezista suspensia H3 la drumuri multe si lungi ? Pe langa naveta, am zile in care fac 600-800 km. Recordul meu este de 1100 km intr-o zi, cu Loganul

-
- pasionat
- Mesaje: 121
- Membru din: Dum 28-Aug-2011 11:26
- Localitate: Ardeal
- Masina: Masina cu 4 roti
Consumurile date de producator sunt altceva. Alea sunt obtinute la vale si cu vant din pupa, ca sa zic asa. Nu are rost sa te uiti dupa alea nici macar informativ. Cu cel de 2.0 consum extraurban sub 5.2 n-am scos niciodata la stilul meu de condus, adica 60-70km/h in localitati si 110-130 in afara. Ca idee cel de 2.0 n-a vazut a 6-a decat pe autostrada la peste 130 km/h. N-are rost sa conduci subturat doar de dragul consumului. De circulat in Baia Mare nu as spune ca e nici aglomerat dar nici foarte lejer. Problema nu e traficul in oras ci distantele scurte parcurse cu motorul rece. Diesel-ul se incalzeste mult mai greu decat benzinarul iar consumul e si el mai mare cand motorul e rece. De aici si consumul urban mediu care e undeva spre 9%.
Ambele masini au fost berline cu cutii manuale, ambele aduse personal din FR.
Cel 1.6 a fost fabricatie 10.2008, adus in tara in 09.2011 la 134.000 km daca bine imi amintesc.
Am tinut-o un an si am facut cu ea 20.000 km. Ca idee despre consum stiu ca am avut urmatorul traseu in vara lui 2012: Baia Mare - Cluj - Alba Iulia - Sibiu - Ramnicu Valcea - Pitesti - Bucuresti si retur - - distanta parcursa 1290 km - viteza medie 66 km - consum mediu 6.1%.
Exceptand revizii singurele cheltuieli au fost reincarcarea instalatiei de clima si reparatie macara geam dreapta fata.
Cel 2.0 a fost fabricatie 07.2009, adus in tara in 2012 la 120.000 km.
Am facut cu el vreo 26.000 km iar ca si cheltuieli, pe langa revizii, au fost: geam usa sofer 255 ron dupa ce mi-a fost spart de o piatra aruncata de pe contrasens si completat 1L aditiv FAP 335 ron. De asemenea am mai vopsit aripa stanga fata si bara fata, dar pe RCA-ul unei "tanti" ce si-a proptit un ibiza galben in ea intr-o parcare subterana.
Comparatie 1.6 vs 2.0:
- impozit: 64 ron vs. 180 ron
- rca/1 an: 420 ron vs 563 ron(in primul an si 395 ron in al doilea an)
Ambele masini au fost berline cu cutii manuale, ambele aduse personal din FR.
Cel 1.6 a fost fabricatie 10.2008, adus in tara in 09.2011 la 134.000 km daca bine imi amintesc.


Am tinut-o un an si am facut cu ea 20.000 km. Ca idee despre consum stiu ca am avut urmatorul traseu in vara lui 2012: Baia Mare - Cluj - Alba Iulia - Sibiu - Ramnicu Valcea - Pitesti - Bucuresti si retur - - distanta parcursa 1290 km - viteza medie 66 km - consum mediu 6.1%.
Exceptand revizii singurele cheltuieli au fost reincarcarea instalatiei de clima si reparatie macara geam dreapta fata.
Cel 2.0 a fost fabricatie 07.2009, adus in tara in 2012 la 120.000 km.


Am facut cu el vreo 26.000 km iar ca si cheltuieli, pe langa revizii, au fost: geam usa sofer 255 ron dupa ce mi-a fost spart de o piatra aruncata de pe contrasens si completat 1L aditiv FAP 335 ron. De asemenea am mai vopsit aripa stanga fata si bara fata, dar pe RCA-ul unei "tanti" ce si-a proptit un ibiza galben in ea intr-o parcare subterana.
Comparatie 1.6 vs 2.0:
- impozit: 64 ron vs. 180 ron
- rca/1 an: 420 ron vs 563 ron(in primul an si 395 ron in al doilea an)
- james kilowatt
- pasionat
- Mesaje: 555
- Membru din: Mar 24-Sep-2013 21:25
- Localitate: Europa
- Masina: Citroen C1 1.0 Auto
- 2: Mazda CX-30 SkyactivX AT AWD
Pot sa ma bag și eu în seama?
În primul rand discuțiile despre consum sunt foarte relative. Același șofer cu aceeași mașină poate scoate pe același traseu consumuri complet diferite, cu aceeași medie de viteza, asa ca e complet inutil sa discuți de consumuri scoase cu mașini diferite pe trasee diferite. Ca sa poți compara consumurile trebuie sa poți reproduce condițiile ori în afara de autostrada pe regulator nu prea ai cum. Mie doar pneurile iarna / vara îmi schimba consumul cu 1l/100km (la skoda superb). Treaba asta cu "motoarele mici consuma mai mult" e legenda urbana. E drept că ar putea consuma mai mult însă depinde de multi factori, care țin și de mașină (cutie de viteze de ex) însă și de factorul uman (e mai greu sa faci "push and glide" de exemplu). Mersul la economie e o "arta" care poate face minuni însă nu toți o știu, și în cazul multora stilul lor personal de condus e mai potrivit unui motor mare, de unde s-a născut și legenda.
În al doilea rand, din ce spui tu, tu chiar ai nevoie de o mașină fiabila. Dacă faci naveta eu te-aș sfătui fie sa păstrezi Loganul ca soluție de rezerva (și plătești doua asigurări, impozite, revizii, etc) fie îți iei o mașină cat mai solida. Nu e vorba doar de bani, însă când ești navetist nu-ți permiți sa stai prin service cu ea, mai ales dacă e singura. Mai mult, dacă e un model exotic pentru România riști să aștepți săptămâni pana vine cel mai amarat surub.
Eu înțeleg ca ți-ar plăcea un c5 pentru confort, însă dacă nu-ți permiți decât o epava, și e mașină de tavaleala, nu "de duminica" mai bine cauți ceva mai nou, cu km putini, cu garanție, iar dacă se strica sa îți dea mașină de schimb. Chiar și dacă e o clasa mai mica. Bănuiesc că la 25 ani n-ai familie numeroasa asa ca nu-ți trebuie neapărat spațiu foarte mult.
În primul rand discuțiile despre consum sunt foarte relative. Același șofer cu aceeași mașină poate scoate pe același traseu consumuri complet diferite, cu aceeași medie de viteza, asa ca e complet inutil sa discuți de consumuri scoase cu mașini diferite pe trasee diferite. Ca sa poți compara consumurile trebuie sa poți reproduce condițiile ori în afara de autostrada pe regulator nu prea ai cum. Mie doar pneurile iarna / vara îmi schimba consumul cu 1l/100km (la skoda superb). Treaba asta cu "motoarele mici consuma mai mult" e legenda urbana. E drept că ar putea consuma mai mult însă depinde de multi factori, care țin și de mașină (cutie de viteze de ex) însă și de factorul uman (e mai greu sa faci "push and glide" de exemplu). Mersul la economie e o "arta" care poate face minuni însă nu toți o știu, și în cazul multora stilul lor personal de condus e mai potrivit unui motor mare, de unde s-a născut și legenda.
În al doilea rand, din ce spui tu, tu chiar ai nevoie de o mașină fiabila. Dacă faci naveta eu te-aș sfătui fie sa păstrezi Loganul ca soluție de rezerva (și plătești doua asigurări, impozite, revizii, etc) fie îți iei o mașină cat mai solida. Nu e vorba doar de bani, însă când ești navetist nu-ți permiți sa stai prin service cu ea, mai ales dacă e singura. Mai mult, dacă e un model exotic pentru România riști să aștepți săptămâni pana vine cel mai amarat surub.
Eu înțeleg ca ți-ar plăcea un c5 pentru confort, însă dacă nu-ți permiți decât o epava, și e mașină de tavaleala, nu "de duminica" mai bine cauți ceva mai nou, cu km putini, cu garanție, iar dacă se strica sa îți dea mașină de schimb. Chiar și dacă e o clasa mai mica. Bănuiesc că la 25 ani n-ai familie numeroasa asa ca nu-ți trebuie neapărat spațiu foarte mult.
@ Ionut: Foarte utile informatiile si datele despre masini. Imi poti spune cat te-a costat a doua masina? Aici sau pe privat? Merita sa merg in Franta dupa ea sau crezi ca pot gasi ceva bun aici, chiar cu cateva sute de euro mai scump?
@James: Am observat si la Logan diferenta de consum cu cauciucuri de iarna: cam jumatate de litru in plus, in exterior, cand viteza e relativ constanta si nu ar trebui sa conteze asa mult. Eu sunt foarte interesat de confort, chiar ma deranjeaza cauciucurile de iarna pentru ca fac mai mult zgomot si le aud. Am inceput sa ma satur ca dupa un drum lung sa am mici dureri de spate si genunchi.
Din ce spui tu, sa iau o masina solida, consideri ca un C5 nu ar fi suficient de solid pentru ce am eu nevoie? La fel ca acum 5 ani, sunt tentat sa caut un Ford Mondeo, atunci voiam motor de 1.8 16V benzina, am testat o masina, dar nu am luat-o datorita consumului ( care nu e cu mult mai mare decat Logan ). Acum vreau neaparat diesel. Am citit ca motoarele de pe Ford si Citroen sunt la fel, dar in rest din ce zice lumea, Fordurile par a fi mai solide. Vad multe firme care au flote de Ford: Mondeo, Focus, Fiesta... agenti de vanzari, firme de curierat, care probabil fac multi kilometri. Pe cand Citroen nu prea am vazut, decat o firma din Sibiu, Polisano. Au parcarea plina cu C5-uri modelul pana in 2008, cateva C5 III, multe C3-uri , un C4 si chiar un DS5.
As lua un C5 chiar daca este mai scump de intretinut, dar in care sa ma simt mai bine. Nu ma intereseaza neaparat sa fie break, e bine si sedan, break-ul doar da impresia ca e mai spatios, are doar niste spatiu care se poate folosi foarte rar si elimina vizibilitatea. Am vazut in specificatii ca are cativa cm in pls la lungime si inaltime, dar nu este diferenta mare. Sunt casatorit si am un copil, ma descurc si cu sedan.
Eu conduc incet, in cea mai mare parte a timpului nu depasesc 100km/h in afara localitatilor si nu prea incetinesc in curbe, merg constant. Uneori, cand este nevoie, pot spune ca folosesc intens masina, in cate o depasire, retrogradez din viteza a 4-a sau a 5-a, in viteza a 2-a, accelerez tare cand intru pe un drum sau la vreo intersectie si schimb vitezele cam brusc, cand este nevoie cu acceleratia apasata... Loganul depaseste 6 mii de ture zilnic cel putin o data. Cateodata cand am condus pe distante C5-ul tatalui meu, tipa la mine ca ii rup masina, ca e sensibila, ca nu suporta asemenea stil de condus. Cum este ansamblul cutie - motor 2.0 HDI de pe C5 III ?
M-am uitat azi pe autovit, la 7-8 mii cam greu sa gasesc din 2010 cu motorul de 2.0 si cu Hydractive. Doar 1.6 2010-2011-2012 si 2.0 2008-2009. Am vazut si un C5 din 2007 cu motor de 1.6, break care avea suspensie Hydractive. Masina nu era pozata ridicata sau lasata jos, si nici in descriere nu spunea nimic de suspensie, dar am vazut o poza cu butoanele de reglaj. Asta era: http://autovit.ro/anunt/citron-c5-ID7Ge ... 3e71b89ddb Si inca una, tot 1.6, break Hydractive http://autovit.ro/anunt/citron-c5-ID4pc ... b;promoted . Oare de ce nu au pus-o si pe modelul din 2010 cu motor de 1.6 ?
@James: Am observat si la Logan diferenta de consum cu cauciucuri de iarna: cam jumatate de litru in plus, in exterior, cand viteza e relativ constanta si nu ar trebui sa conteze asa mult. Eu sunt foarte interesat de confort, chiar ma deranjeaza cauciucurile de iarna pentru ca fac mai mult zgomot si le aud. Am inceput sa ma satur ca dupa un drum lung sa am mici dureri de spate si genunchi.
Din ce spui tu, sa iau o masina solida, consideri ca un C5 nu ar fi suficient de solid pentru ce am eu nevoie? La fel ca acum 5 ani, sunt tentat sa caut un Ford Mondeo, atunci voiam motor de 1.8 16V benzina, am testat o masina, dar nu am luat-o datorita consumului ( care nu e cu mult mai mare decat Logan ). Acum vreau neaparat diesel. Am citit ca motoarele de pe Ford si Citroen sunt la fel, dar in rest din ce zice lumea, Fordurile par a fi mai solide. Vad multe firme care au flote de Ford: Mondeo, Focus, Fiesta... agenti de vanzari, firme de curierat, care probabil fac multi kilometri. Pe cand Citroen nu prea am vazut, decat o firma din Sibiu, Polisano. Au parcarea plina cu C5-uri modelul pana in 2008, cateva C5 III, multe C3-uri , un C4 si chiar un DS5.
As lua un C5 chiar daca este mai scump de intretinut, dar in care sa ma simt mai bine. Nu ma intereseaza neaparat sa fie break, e bine si sedan, break-ul doar da impresia ca e mai spatios, are doar niste spatiu care se poate folosi foarte rar si elimina vizibilitatea. Am vazut in specificatii ca are cativa cm in pls la lungime si inaltime, dar nu este diferenta mare. Sunt casatorit si am un copil, ma descurc si cu sedan.
Eu conduc incet, in cea mai mare parte a timpului nu depasesc 100km/h in afara localitatilor si nu prea incetinesc in curbe, merg constant. Uneori, cand este nevoie, pot spune ca folosesc intens masina, in cate o depasire, retrogradez din viteza a 4-a sau a 5-a, in viteza a 2-a, accelerez tare cand intru pe un drum sau la vreo intersectie si schimb vitezele cam brusc, cand este nevoie cu acceleratia apasata... Loganul depaseste 6 mii de ture zilnic cel putin o data. Cateodata cand am condus pe distante C5-ul tatalui meu, tipa la mine ca ii rup masina, ca e sensibila, ca nu suporta asemenea stil de condus. Cum este ansamblul cutie - motor 2.0 HDI de pe C5 III ?
M-am uitat azi pe autovit, la 7-8 mii cam greu sa gasesc din 2010 cu motorul de 2.0 si cu Hydractive. Doar 1.6 2010-2011-2012 si 2.0 2008-2009. Am vazut si un C5 din 2007 cu motor de 1.6, break care avea suspensie Hydractive. Masina nu era pozata ridicata sau lasata jos, si nici in descriere nu spunea nimic de suspensie, dar am vazut o poza cu butoanele de reglaj. Asta era: http://autovit.ro/anunt/citron-c5-ID7Ge ... 3e71b89ddb Si inca una, tot 1.6, break Hydractive http://autovit.ro/anunt/citron-c5-ID4pc ... b;promoted . Oare de ce nu au pus-o si pe modelul din 2010 cu motor de 1.6 ?
- james kilowatt
- pasionat
- Mesaje: 555
- Membru din: Mar 24-Sep-2013 21:25
- Localitate: Europa
- Masina: Citroen C1 1.0 Auto
- 2: Mazda CX-30 SkyactivX AT AWD
Scuze ca am fost neclar. Prin "solida" am vrut sa spun "care nu riscă să te lase în drum fix în cea mai importanta zi de serviciu"
iar o mașină cu 150-200kkm nu se prea încadrează aici. Ar mai putea merge fără sa ramai în drum fie încă 150kkm, fie 1500, și n-ai de unde sa știi când o cumperi, e o loterie.
Ps
Sa știi ca durerile de spate și genunchi nu vin de la suspensie.... Vin de la vârsta, însă nu la 25 ani
sau de la scaune, și de la alinierea lor cu pedalierul. Suspensia mai degrabă o simți cu stomacul...

Ps
Sa știi ca durerile de spate și genunchi nu vin de la suspensie.... Vin de la vârsta, însă nu la 25 ani

Asta da, ca orice masina second hand poate sa fie nefiabila. Multe masini mari, vechi de 5 ani au km astia sau mai multi. Dar nici nu o sa iau vreo masina mica si fara dotari doar ca sa am masina aproape noua, in garantie. Un Citroen de 5 ani la mai putin de jumatate din pretul de achizitie pare o "afacere" buna.
Durerile nu sunt de la suspensie, sunt din cauza scaunului, a pozitiei scaunului, pozitiei volanului, pozitia schimbatorului de viteze, lipsa unei cotiere, lipsa reglajului pe inaltime a scaunului, lipsa reglajului pe inaltime / adancime a volanului si din cauza plasticului tare pe care sta rezemat genunchiul drept.
Durerile nu sunt de la suspensie, sunt din cauza scaunului, a pozitiei scaunului, pozitiei volanului, pozitia schimbatorului de viteze, lipsa unei cotiere, lipsa reglajului pe inaltime a scaunului, lipsa reglajului pe inaltime / adancime a volanului si din cauza plasticului tare pe care sta rezemat genunchiul drept.
Desi nu am masina decat de cateva luni, si am cu ea putin peste 8000 km parcursi, iti zic daca o sa iti iei un C5 cu motorizare de 2HDI si 120kw, o sa iti fie foarte greu sa mergi cu ea la consum. Acum consum foarte bun la un break de 1800 kg nu te astepta sa ai. Eu in acest timp am supus masina la tot felul de teste, iar legat de consum pot sa iti zic asa:
1) mers pe autostrada cu 130 km/h pe tempomat am avut consum de 5.2
2) mers 20 % oras si 80 % prin Romania, consum de 6.3
3) drum Timisoara - Sibiu- Bucuresti cu mers plictisit de pensionar consum 4.6
4) mers doar in Bucuresti prin oras toata ziua de dimineata pana seara, consum de 8.2
5) mers doar in Timisoara toata ziua prin oras consum 7.6
Dar iti zic ca in momentul cand esti nevoit sa faci 1600km intr-o zi, nu te mai uiti la consum, tot ce conteaza este confortul scaunului si al suspensiei, si aici C5 sta foarte bine,H3+ isi spune cuvantul, iti zic ca dupa 1600km condusi in continuu doar cu 4 pauze de relaxare si masa, am ajuns acasa si nu am stiut ce e durerea de spate si nu am simtit oboseala. La orice alta masina ce am condus pana acum, dupa un drum de 800 km simteam nevoia sa dorm o zi si jumatate sa imi revin cu oboseala, plus ca dupa 300 km deja nu imi mai gaseam pozitia pe scaun si ma agitam intr-una.
Dar trebuie sa ti cont si de zicala "Confortul se plateste", daca la Logan distributia costa 450 lei, la Citroen C5 costa 850 (vorbind aici doar de OEM, nu de after market) si lista poate continua.
Legat de suspensia H3+, daca la inceput mi s-a parut un pic ciudata, aveam senzatia ca sunt intr-o barca pe valuri, pot sa iti zic ca acum imi e greu fara ea, pe unde merg eu cu 110km/h, am incercat cu alte masini si nu pot depasi 70-90km/h, ca le-asi inndoi plafonul dand cu capul in el, si iti zic asta pe incercate, chiar nu mi-a venit sa cred.
1) mers pe autostrada cu 130 km/h pe tempomat am avut consum de 5.2
2) mers 20 % oras si 80 % prin Romania, consum de 6.3
3) drum Timisoara - Sibiu- Bucuresti cu mers plictisit de pensionar consum 4.6
4) mers doar in Bucuresti prin oras toata ziua de dimineata pana seara, consum de 8.2
5) mers doar in Timisoara toata ziua prin oras consum 7.6
Dar iti zic ca in momentul cand esti nevoit sa faci 1600km intr-o zi, nu te mai uiti la consum, tot ce conteaza este confortul scaunului si al suspensiei, si aici C5 sta foarte bine,H3+ isi spune cuvantul, iti zic ca dupa 1600km condusi in continuu doar cu 4 pauze de relaxare si masa, am ajuns acasa si nu am stiut ce e durerea de spate si nu am simtit oboseala. La orice alta masina ce am condus pana acum, dupa un drum de 800 km simteam nevoia sa dorm o zi si jumatate sa imi revin cu oboseala, plus ca dupa 300 km deja nu imi mai gaseam pozitia pe scaun si ma agitam intr-una.
Dar trebuie sa ti cont si de zicala "Confortul se plateste", daca la Logan distributia costa 450 lei, la Citroen C5 costa 850 (vorbind aici doar de OEM, nu de after market) si lista poate continua.
Legat de suspensia H3+, daca la inceput mi s-a parut un pic ciudata, aveam senzatia ca sunt intr-o barca pe valuri, pot sa iti zic ca acum imi e greu fara ea, pe unde merg eu cu 110km/h, am incercat cu alte masini si nu pot depasi 70-90km/h, ca le-asi inndoi plafonul dand cu capul in el, si iti zic asta pe incercate, chiar nu mi-a venit sa cred.
-
- pasionat
- Mesaje: 725
- Membru din: Mie 31-Iul-2013 12:31
- Localitate: Iasi
- Masina: C5 III 2012 break 1.6 THP aut6 Exclusive
- 2: ex: C5 III 2009 break 2.0i Man5 GPL Prins VSI 2.0
- 3: ex: C5 II 2007 break 2.0 HDI Aut6
Daca la Logan distributia se face la 60 de mii, la C5 2.0 Hdi se face la 180 mii deci comparatia nu e cea mai buna.
Discutia despre consum e vesnica dar ideile principale ar fi ca C5-ul este o masina grea 1600-1700 kg si doar cu multa rabdare scoti 5%. In regim de naveta intre orase poti miza pe un 5.5-6 daca nu te grabesti si daca nu e prea aglomerat. La mers normal 80-90 e posibil constant un 5.5%.
Insa in bugetul tau cred ca v-a fi greu sa gasesti o masina ok in criteriile dorite de tine: suspensie, break, 2.0 hdi, euro 5. Cred ca v-a trebui sa mai plusezi un pic. V-a trebui sa ai mare grija. eu personal nu as lua o masina fara carte service la zi. Masinile cu 123 mii km la pretul de 6999 euro din punctul meu de vedere ies din calcul.
Spor la cautat.
Discutia despre consum e vesnica dar ideile principale ar fi ca C5-ul este o masina grea 1600-1700 kg si doar cu multa rabdare scoti 5%. In regim de naveta intre orase poti miza pe un 5.5-6 daca nu te grabesti si daca nu e prea aglomerat. La mers normal 80-90 e posibil constant un 5.5%.
Insa in bugetul tau cred ca v-a fi greu sa gasesti o masina ok in criteriile dorite de tine: suspensie, break, 2.0 hdi, euro 5. Cred ca v-a trebui sa mai plusezi un pic. V-a trebui sa ai mare grija. eu personal nu as lua o masina fara carte service la zi. Masinile cu 123 mii km la pretul de 6999 euro din punctul meu de vedere ies din calcul.
Spor la cautat.
-
- pasionat
- Mesaje: 121
- Membru din: Dum 28-Aug-2011 11:26
- Localitate: Ardeal
- Masina: Masina cu 4 roti
DragosRO scrie:@ Ionut: Foarte utile informatiile si datele despre masini. Imi poti spune cat te-a costat a doua masina? Aici sau pe privat? Merita sa merg in Franta dupa ea sau crezi ca pot gasi ceva bun aici, chiar cu cateva sute de euro mai scump?
C5-ul cu motorizare 1.6 HDI nu a fost o afacere prea buna ca sa zic asa. Cand l-am cumparat eu, in Baia Mare exista unul singur iar pe autovit preturile erau de la 10.000 in sus. Eu am dat pe masina 9200 in Franta. Cu adusul acasa si cu cheltuielile de inmatriculare inclusiv taxa de poluare de vreo 2800 lei am ajuns la vreo 10200. Am vandut masina dupa 1 an la 8200 euro in Baia Mare. Ulterior masina a ajuns pe la Brasov. Era la vanzare pe autovit acolo la 8500. La 2-3 luni dupa ce am adus-o eu din Franta au inceput sa se aduca in masa C5-uri si s-au dus preturile in cap grozav.
Ideea e ca am dat masina cu 8200 pentru ca il gasisem pe cel de 2 litri la 7800 euro in Franta. Adus acasa si cu toate cheltuielile de inmatriculare a iesit la 8500. L-am vandut dupa 2 ani si ceva cu 8000 la cineva din Sebes.
Sincer merita sa mergi dupa masina doar daca vorbesti franceza si daca ai ceva cunostinte pe acolo. Sa te iei de unul singur si sa mergi sa te cazezi in Paris si sa iei la pas suburbiile Parisului vizitand garajele auto de acolo nu faci mare lucru. Plus ca nu vei reusi niciodata sa scoti un pret mai bun la o masina decat o persoana care se ocupa cu importul de masini si are deja relatii formate pe la garajele de acolo. Am vazut de mai multe ori cum garajistul a preferat sa vanda o masina mai ieftin unui revanzator strain decat unui tip care o voia pentru el. Si asta pentru ca revanzatorul mai cumparase de acolo si pentru ca stia ca se va mai intoarce si in viitor sa cumpere alte masini.
Poti gasi masini bune si aici insa trebuie sa nu ai asteptari exagerate pentru bugetul de care dispui indiferent care e acesta. Trebuie sa accepti ideea ca dincolo se circula cu masinile si ca nu e ceva iesit din comun ca o masina sa faca 60-70-80.000 km pe an. Majoritatea vor C5 2.0 HDI exclusive la 8000 euro si pe deasupra si facelift si pana in 120.000 km. La 6-7000 euro gasesti dincolo C5 2.0 HDI dar cu peste 250.000 km la bord - spre exemplu.
Exista insa si ocazii. De exemplu acum vreo 3 luni am cumparat la 8000 fix un C5 berlina 2011, 2.0 HDI 163 cai, manual, echipare exclusive, cu 155.000 km la bord. Masina am cumparat-o de la dealer Citroen din Paris.
-
- pasionat
- Mesaje: 770
- Membru din: Lun 25-Mai-2009 18:12
- Localitate: Bucuresti
- Masina: C5 III Comfort, 140 cp, 2.0 HDI
- 2: Nissan Micra 1.2 benzina
laum scrie:Desi nu am masina decat de cateva luni, si am cu ea putin peste 8000 km parcursi, iti zic daca o sa iti iei un C5 cu motorizare de 2HDI si 120kw, o sa iti fie foarte greu sa mergi cu ea la consum. Acum consum foarte bun la un break de 1800 kg nu te astepta sa ai. Eu in acest timp am supus masina la tot felul de teste, iar legat de consum pot sa iti zic asa:
3) drum Timisoara - Sibiu- Bucuresti cu mers plictisit de pensionar consum 4.6
4) mers doar in Bucuresti prin oras toata ziua de dimineata pana seara, consum de 8.2
.
Nu vinzi masina? Consumurile tale sunt sub cele date de producator, si la alea toata lumea stie ca sunt ipotetice!!!! Pare ca ai un super-consum

- james kilowatt
- pasionat
- Mesaje: 555
- Membru din: Mar 24-Sep-2013 21:25
- Localitate: Europa
- Masina: Citroen C1 1.0 Auto
- 2: Mazda CX-30 SkyactivX AT AWD
Dacă te interesează un benzinar te anunț când o vând pe a mea, și eu scot uneori consumuri sub ce a declarat constructorul, și urban și extra
@ionut
Dacă o vinzi "la export" nu mai ești obligat sa faci control tehnic. Mașina poate ascunde probleme mari, km dați înapoi, iar dacă o vinzi unui localnic șansele sa ai probleme prin tribunale sunt mult mai mari dacă mașina pleacă "la export".
În Belgia precizarea din anunț "export" înseamnă că mașina nu trece controlul tehnic pentru înmatriculare. Aka ți-o iei pentru piese, sau o repari. Sau o inmatriculezi în tari unde ct fie nu e obligatoriu, fie se ia cu șpagă... Macar belgienii sunt corecți și precizează asta din anunț.
Însă repet, eu nu cred ca asta e o mașină potrivita pentru un navetist care depinde de ea

@ionut
Dacă o vinzi "la export" nu mai ești obligat sa faci control tehnic. Mașina poate ascunde probleme mari, km dați înapoi, iar dacă o vinzi unui localnic șansele sa ai probleme prin tribunale sunt mult mai mari dacă mașina pleacă "la export".
În Belgia precizarea din anunț "export" înseamnă că mașina nu trece controlul tehnic pentru înmatriculare. Aka ți-o iei pentru piese, sau o repari. Sau o inmatriculezi în tari unde ct fie nu e obligatoriu, fie se ia cu șpagă... Macar belgienii sunt corecți și precizează asta din anunț.
Însă repet, eu nu cred ca asta e o mașină potrivita pentru un navetist care depinde de ea
-
- pasionat
- Mesaje: 121
- Membru din: Dum 28-Aug-2011 11:26
- Localitate: Ardeal
- Masina: Masina cu 4 roti
@james
Stiu la ce te referi cu controlul tehnic, insa nu asta era motivul pentru care prefera sa vanda la export in dauna unui "one-time customer". Stiu ce vorbesc pentru ca aduc masini des din Franta.
Masinile destinate exclusiv exportului au in Franta au cartea gri stampilata exact cu mentiunea asta.

Stiu la ce te referi cu controlul tehnic, insa nu asta era motivul pentru care prefera sa vanda la export in dauna unui "one-time customer". Stiu ce vorbesc pentru ca aduc masini des din Franta.
Masinile destinate exclusiv exportului au in Franta au cartea gri stampilata exact cu mentiunea asta.

Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 6 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187775
Total subiecte 18654
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11819
Cel mai nou membru Tudoo