consum C5 tourer exclusive

Forum de discutii generale despre Citroen C5 III (2008-prezent). Numai ce nu se incadreaza in categoriile de mai jos.

Moderatori: mesersmith, Echipa Tehnica

arares
just curious
Mesaje: 21
Membru din: Mar 23-Iul-2013 14:06
Localitate: Bucuresti

consum C5 tourer exclusive

Mesajde arares » Mar 23-Iul-2013 14:20

Salut!

De curand am achizitionat un C5 tourer exclusive 2.0 100kW.
Masina este foarte bine dotata si sunt multumit.
Am un singur pas: consumul!
Dupa calculul la pompa urban sare bine de 15l/100 km, iar extraurban 8.2 l/100 km (3000 km RO-BG-TR).
Pe drum spre Turcia (aveam masina de 1 luna) am primit "engine management system failure" care ulterior a disparut de la sine.....nu am sesizat nicio modificare inainte, in timp sau dupa la masina.
La SD mi s-a spus ca filtrul de particule s-a regenerat de 5 ori in 500 km ceea ce in mod normal creste consumul. Pe tester acum e regenerat in proportie de 60 la suta.
Nu am vazut autonomie mai mare de 650 km cu toate ca testerul vedea in rezervot 72 l de motorina!
Imi dati o mana de ajutor???

Avatar utilizator
Eddyson
simpatizant
Mesaje: 67
Membru din: Mar 19-Mar-2013 20:21
Localitate: Iasi , Romania
Masina: Citroen C5 III 2.0 Exclusive 2010

Mesajde Eddyson » Mar 23-Iul-2013 17:41

Salut .

Ceva este clar in neregula . Si eu am un 2.0 berlina si la un traseu de RO - BG - RO + Transalpina = 2200 km in total imi arata un consum de 6.3l / 100 km.

Din ceeea ce stiu eu, filtrul de particule (FAP-ul) nu are nici o legatura cu consumul masinii. In cazuri extreme el poate fi chiar anulat din LEXIA fara nici un inconvenient asupra evolutiei masinii cu exceptia noxelor.
Daca cei de la service ti-au spus ca el s-a regenerat asa de des poate este din cauza ca a fost suprasolicitat de "gazele" pe care le filtreaza acestea fiind mai dense din cauza consumului masinii.

Particle filter (FAP) additive level too low ! - este mesajul pentru nivelul uleiului acestuia. Daca spui ca s-a regenerat de asa multe ori, e posibil sa iti apara.

Engine management system failure - este o erroare destul de generala si apare din mai multe motive. Trebuie identificat exact cel din cazul tau.

Avatar utilizator
gropitzabogdan
pasionat
Mesaje: 812
Membru din: Lun 29-Sep-2008 19:50
Localitate: Alba Iulia, Cluj Napoca
Masina: Peugeot 407 2.0 HDi
2: Citroen C5 2.0 HDi
3: Citroen C4 1.6 HDi

Mesajde gropitzabogdan » Mar 23-Iul-2013 20:07

Eu zic ca are legatura filtrul de particule cu consumul.

mbc
pasionat
Mesaje: 4211
Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
Localitate: Cluj-Napoca
Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004

Mesajde mbc » Mar 23-Iul-2013 20:19

E automata sau manuala?
I-ai facut revizia dupa ce ai cumparat-o?
"If in doubt, flat out!"

crisscream
simpatizant
Mesaje: 82
Membru din: Sâm 14-Noi-2009 18:12
Localitate: Numana(AN) , Italy

Mesajde crisscream » Mar 23-Iul-2013 21:16

O regenerare la fiecare 100 de km? ....e foarte mult chiar si pt traficul din Bucuresti . Din informatile pe care le detin eu ar trebui sa aibe loc o regenerare la 500-600 km in oras si catre 1000km in afara. Si eu sunt de parere ca filtrul influentiaza consumul , si pe deasupra mai "fura" si din puterea motorului din cauza ca gazele nu mai circula la fel de liber ca la masinile fara FAP. In schimb regenerarea acestuia influentiaza si mai mult consumul deoarece procesul de regenerare are loc la o temperatura de aprox 600 grade celsius,iar pt a ajunge la aceasta temperetura se injecteaza mai multa motorina decat are nevoie motorul pt a functiona ( prin asa numitele pre si post injectii) iar motorina nearsa ajunge in filtru unde se amesteca cu aditivul si are loc preocesul de ardere a cenusei . Mai mult, computerul porneste clima si incalzirea in oglinzi tot cu scopul de a facilita regenerarea.
La arares nu cred problema principala sunt regenerarile dese ci mai degraba DE CE au loc atat de des.

arares
just curious
Mesaje: 21
Membru din: Mar 23-Iul-2013 14:06
Localitate: Bucuresti

Mesajde arares » Mar 23-Iul-2013 23:12

Masina e automata!
Consumul de 8.2 e exclusiv afara!
Urban sare usor de 15.
M-am dat cu un sedan similar, dar manual la care consumurile instantanee erau cert mai mici ca la a mea!
Mie imi urca in 20-25 la accelerare normala! Din ce stiu fap-ul la 2 l nu poate fi anulat din lexia!
Sa curat fap-ul? Sa verific i jectoarele?

kawa
just curious
Mesaje: 15
Membru din: Mie 24-Apr-2013 09:33
Localitate: Germania

Mesajde kawa » Mie 24-Iul-2013 21:01

Din cate vad eu ar trebui sa ai un consum teoretic =urban:10.0 extraurban:5.6 si mixt:7.2.Asta in teorie ca in draga noastra RO mai poti adauga din cauza motorinei proaste si traficului la urban 2l/100km dar totusi este mult 15l/100km.Nu ai precizat cat de lungi sau scurte sunt drumurile tale ca daca nu mergi mai mult de 5-6 km e normal sa manance mai mult doarece nu ajunge sa se incalzeasca motorul la parametrii normali de functionare.Dupa parerea mea ai probleme la amestecul aer combustibil deci de unde iti rezulta probabil si infundarea prematura a FAP-ului.Pe tester nu apare nici o eroare?

arares
just curious
Mesaje: 21
Membru din: Mar 23-Iul-2013 14:06
Localitate: Bucuresti

Mesajde arares » Mie 24-Iul-2013 21:22

Mașina e 01.2009, exclusive, automata cu 6 trepte, adusa din Franta.
Eu am luat-o la putin peste 100.000km.
Masina merge zilnic 10 km (5+5) minim, cu o medie de 35-40 km/zi.
Dupa episodul cu "engine management system failure" remis spontan, la ajungerea mea in tara pe test a dat o eroare temporara la senzorul de pe rampa injectoarelor. Am șters eroarea si dupa 1000 km de atunci nu a mai reaparut!
Week-end-ul trecut am fost la mare la noi si am 9.7 l/100km la ducere pe autostrada cu mers pe pilot, iar la intoarcere 7.7 si nu am folosit pilotul deloc; pe drumul de intoarcre am avut 80 km de drum national apoi A2! Nu stiu cum e pilotul la voi, dar la mine cand il reactivez dupa o frana smuceste realmente si asta cred eu ca face o diferenta la consum!
Spre deosebire de alte C5-uri pe care la stiu, majoritatea sedan, a mea e un pic mai lunga, mai grea si arevo gramada de optiuni care teoretic mananca si ele motorina! Asta sa fie diferenta de consum?

kawa
just curious
Mesaje: 15
Membru din: Mie 24-Apr-2013 09:33
Localitate: Germania

Mesajde kawa » Mie 24-Iul-2013 22:12

Si eu am observat desi am manuala ca la reactivarea pilotului masina accelereza foarte brutal (efectiv eu nu reusesc atat de brutal doar din pedala),bineinteles trebuie sa fiu in treapta de viteza corespunzatoare ca turometrul sa fie in plaja de cuplu dar la tine nu trebuie sa ai grija asta pt ca cutia schimba automatic in jos o treapta sau chiar doua deci banuiesc ca senzatia este amplificata.
In principiu folosesc pilotul la viteza de croaziera(deci cu care doresc sa merg) pana acolo accelerand din pedala observand ca altfel consumul creste semnificativ.Un lucru bun pe care il apreciez este ca de ex am viteza de 150km/h cu tempomatul si fac o depasire pana la 170-180 accelerand cu pedala de acceleratie la revenirea pe banda iau piciorul de pe pedala si tempomanul nu uita viteza de 150 si imi continui drumul mai departe fara sa mai apas un buton la tempomat.
PS:Si eu am consum instant peste 20 la suta la accelerare.
Care este parerea mecanicului despre provenienta erorii?

Avatar utilizator
gropitzabogdan
pasionat
Mesaje: 812
Membru din: Lun 29-Sep-2008 19:50
Localitate: Alba Iulia, Cluj Napoca
Masina: Peugeot 407 2.0 HDi
2: Citroen C5 2.0 HDi
3: Citroen C4 1.6 HDi

Mesajde gropitzabogdan » Joi 25-Iul-2013 01:49

Diferenta de consum este exagerata :!: :!: :!: .(Consumul de 9.7 nu are nici un prieten la un toareg extraurban ,3.0 TDi V6) Cel mai bine mergi la un mecanic care stie cu ce se "mananca" un citroen. Verifica sa nu ai un furtun spart inainte de toate. Am patit-o acum o luna cand a crapat furtunul ce iese din intercoler si ajunge in motor.Atunci am avut si eu un consum extraurban de ~9.5 extraurban iar oras sarea de %15. Masina urca in ture mai greu in momentul ala si auzeam motorul ca tragea un "aer fals".

bogwol
pasionat
Mesaje: 770
Membru din: Lun 25-Mai-2009 18:12
Localitate: Bucuresti
Masina: C5 III Comfort, 140 cp, 2.0 HDI
2: Nissan Micra 1.2 benzina

Mesajde bogwol » Joi 25-Iul-2013 08:19

kawa scrie:ex am viteza de 150km/h cu tempomatul si fac o depasire pana la 170-180 accelerand cu pedala de acceleratie la revenirea pe banda iau piciorul de pe pedala si tempomanul nu uita viteza de 150 si imi continui drumul mai departe fara sa mai apas un buton la tempomat.


temponatul se dezactiveaza automat atunci cand depasesti 10km/h in plus iar la fanare se dezactiveaza automat indiferent cat e reducerea de viteza. El tine minte viteza setata de sofer, dar ca sa revina la acea viteza trebuie apasat butotnul de pauza de pe volan (la franare sau accelerare, tempomatul intra in pauza - scrie si pe bord- si apesi botonul de pauza ca sa il scoti din acea stare)

arares
just curious
Mesaje: 21
Membru din: Mar 23-Iul-2013 14:06
Localitate: Bucuresti

Mesajde arares » Joi 25-Iul-2013 08:25

Kawa/ Bogwol nu-mi spuneți nimic nou sau nu ĂŽnțeleg eu!
SĂŁ fiu mai explicit: setez pilotul la 160 km/h pe autostrada--> frânez--> pilotul intrĂŁ ĂŽn pauzĂŁ--> ajung la 90 km/h--> la apĂŁsarea butonului pauzĂŁ mașina smucește și accelereazĂŁ foarte tare sĂŁ ajungĂŁ din nou la viteza setatĂŁ, 160km/h.
Despre asta vorbim?

kawa
just curious
Mesaje: 15
Membru din: Mie 24-Apr-2013 09:33
Localitate: Germania

Mesajde kawa » Joi 25-Iul-2013 17:25

Imi pare rau Bogwol te contrazic la depasirea de peste 10km/h cifra setata palpaie iar la revenirea la aceea viteza nu trebuie sa apas nici un buton doar sa iau piciorul de pe acceleratie(si eu am fost destul de mirat prima data avand in vedere ca am condus destule masini cu tempomat).Pt franare adevarat intra in pauza indicand si in bord asta la care trebuie sa apas butonul pauza pt al activa din nou.
Ce vreau sa spun arares ca la tine cu automata probabil se face si schimbarea in treapta inferioara eventual chiar doua trepte si senzatia este mult mai brutala decat la mine accelerand de la 90 la 160 in treapta 6.Banuiesc ca de aici si diferentele de consum automata vs manuala.
gropitzabogdan are din pacate dreptate cel mai bine sa cauti pe cineva care stie bine marca Citroen.A avea cineva tester nu inseamna ca si stie sa citeasca si sa interpreteze anumite valori afisate (o spun din experienta cu un Fiat dus la service ATU in germania doarece aveam un consum exagerat si fum negru la care ei au schimbat o sonda lambda si mi-au dat masina de mergea in 2 cilindri si mi-au explicat ca nu stie ce are la care am dus masina in reprezentanta si si-au pus aia mainile in cap lucrand la masina peste 4 ore sa corecteze on-line cu Italia datele din ECU si asa am dat 150e la ATU pe sonda, manopera si test si 300e pe reparatiile de la reprezentanta fiat) :D

arares
just curious
Mesaje: 21
Membru din: Mar 23-Iul-2013 14:06
Localitate: Bucuresti

Mesajde arares » Joi 25-Iul-2013 21:24

La SD sunt 2 experți Citroen din care unul mi-e prieten și chiar știe joaca.
Problema este cĂŁ mașina nu se face pentru RO și sunt diferențe.
LuĂŁm ĂŽn calcul toate cauzele, cĂŁutĂŁm soluții, dar nu excudem un consum mai mare dat de nivelul de echipare.
O sĂŁ vedem!

lucianmarius
pasionat
Mesaje: 588
Membru din: Dum 04-Mar-2012 00:22
Localitate: Bucuresti
Masina: Citroen C5 III 2.0hdi Automat H3+ 100kw
2: Audi S5 V8 4.2FSI 260kw

Mesajde lucianmarius » Sâm 27-Iul-2013 00:08

arares scrie:Kawa/ Bogwol nu-mi spuneți nimic nou sau nu ĂŽnțeleg eu!
SĂŁ fiu mai explicit: setez pilotul la 160 km/h pe autostrada--> frânez--> pilotul intrĂŁ ĂŽn pauzĂŁ--> ajung la 90 km/h--> la apĂŁsarea butonului pauzĂŁ mașina smucește și accelereazĂŁ foarte tare sĂŁ ajungĂŁ din nou la viteza setatĂŁ, 160km/h.
Despre asta vorbim?


Nu inteleg de cand e normal sa smuceasca o masina automata cand reactivezi sistemul cruise control. Eu am automata 100kw c5 si nu reactioneaza asa. Schimba 1-2 trepte in sapte, chiar 3 dar accelereaza frumos.

Despre consum am incercat sa merg maxim posibil cu masina prin Bucuresti, cu cutia pe sport nu scot peste 13 orice i-as face. La drum lung cu clima ON si cu 5 persoane + bagaje la 800km bucuresti petrosani bucuresti mi-a luat 6.5 condus mediu spre tare.

Ideea este simpla: un mecanic bun, rabdare ca SIGUR se rezolva!

Multa bafta sa rezolvi problema sa te bucuri de masina asta superba!


Înapoi la “Citroen C5 III”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 14 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187675
    Total subiecte 18618
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 24
    Users per day: 2
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11706
    Cel mai nou membru bern