rupt prezon; unde il pot scoate
Moderatori: mesersmith, Echipa Tehnica
-
- pasionat
- Mesaje: 770
- Membru din: Lun 25-Mai-2009 18:12
- Localitate: Bucuresti
- Masina: C5 III Comfort, 140 cp, 2.0 HDI
- 2: Nissan Micra 1.2 benzina
rupt prezon; unde il pot scoate
Salutare
Mi s-a rupt un prezon la schimbarea rotilor de vara. O bucata a ramas in butuc. Stie cineva unde se poate face in Bucuresti asa ceva si cam care sunt scorurile?
Ms
Bogdan
Mi s-a rupt un prezon la schimbarea rotilor de vara. O bucata a ramas in butuc. Stie cineva unde se poate face in Bucuresti asa ceva si cam care sunt scorurile?
Ms
Bogdan
-
- pasionat
- Mesaje: 1207
- Membru din: Mar 29-Iul-2008 15:49
- Localitate: Brasov
- Masina: C.Xsara II 2004 16i - Coupe 110 cp.
- 2: Ford Ranger Pick-Up 2.0 EcoBlue- Double Cab.(2018)
Fratilor ! ...chestia cu sudura unei piulite in capul prezonului are si 2 taisuri. 1 - in momentul suduri brezonul se dilata si se va desfileta mai greu. 2 - brezonul are grupa 10.1 si in momentul suduri devine foarte casant deci se va rupe . In procent de 90% ,prezoanele se rup razant cu fulia , rar ramane un capat de 10mm de care poti pune o piulita . Dat gaura de 5-6mm si cu un tarod pe stanga se incearca desfacerea. O alta metoda este prin electroeroziune cu electrod. Metode sunt multe ,deci rabdare si tutun .
Peace on earth ... War under the blanket !
sau daiat cu flexul la fata si apoi drilluit cu spiral mai calumea!
sau taiat in cap cu flexul ca santul unui surub!
eu ziceam sudat o tija perpendiculara pe el, nu o piulita!
sau, s-ar putea cu 2 piulite contrate....si pusa cheia pe cea din interior si incercat!
dar toate astea dupa mult degripant si flacara sau feon pus la baza lui in speranta ca va iesi mult jeg de acolo la incingere!
vezi sa nu dai cu sprayu in timp ce dai cu flacara
daca nu reusesti, treci pe la mine si ii dam noi de cap cumva!
sau taiat in cap cu flexul ca santul unui surub!
eu ziceam sudat o tija perpendiculara pe el, nu o piulita!
sau, s-ar putea cu 2 piulite contrate....si pusa cheia pe cea din interior si incercat!
dar toate astea dupa mult degripant si flacara sau feon pus la baza lui in speranta ca va iesi mult jeg de acolo la incingere!
vezi sa nu dai cu sprayu in timp ce dai cu flacara


daca nu reusesti, treci pe la mine si ii dam noi de cap cumva!

Citroen BX 17. TD '89
- mesersmith
- Moderator - C5
- Mesaje: 3947
- Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
- Localitate: calarasi
- Masina: C5 III
- 2: C5 II
- 3: Peugeot 308
- Contact:
Ma indoiesc ca merge cu sudura, pe motiv ca sigur e rupt la fata butucului si nu prea ai cum sa sudezi.
Toro are dreptate, mai putin la ceea ce spune referitor la dilatare. Asa cum se va dilata prezonul, se va si contracta dupa ce se raceste si va reveni la dimensiunile sale initiale.
Si eu am patit ceva de genul asta, doar ca nu mi s-a rupt prezonul, ci doar nu a mai putut fi desfacut cu nimic, se stricase capul de cheie.
Am sudat o tija in capul lui si a mers, dar eu am avut unde sa sudez.
Povestea cu doua piulite cred ca iese din discutie, pentru ca nu cred ca s-a rupt la asa mare distanta de butuc incat sa incapa doua piulite.
Singura varianta viabila mi se pare cea expusa de Toro si, asa cum a spus si el, lucrul acesta trebuie facut numai cu o freza sau masian de gaurit de banc, nu cu masini de mana sau mai stiu eu ce traznai cu flexuri sau altceva.
Toro are dreptate, mai putin la ceea ce spune referitor la dilatare. Asa cum se va dilata prezonul, se va si contracta dupa ce se raceste si va reveni la dimensiunile sale initiale.
Si eu am patit ceva de genul asta, doar ca nu mi s-a rupt prezonul, ci doar nu a mai putut fi desfacut cu nimic, se stricase capul de cheie.
Am sudat o tija in capul lui si a mers, dar eu am avut unde sa sudez.
Povestea cu doua piulite cred ca iese din discutie, pentru ca nu cred ca s-a rupt la asa mare distanta de butuc incat sa incapa doua piulite.
Singura varianta viabila mi se pare cea expusa de Toro si, asa cum a spus si el, lucrul acesta trebuie facut numai cu o freza sau masian de gaurit de banc, nu cu masini de mana sau mai stiu eu ce traznai cu flexuri sau altceva.
Ultima oară modificat Lun 25-Mar-2013 16:46 de către mesersmith, modificat de 3 ori în total.
-
- pasionat
- Mesaje: 770
- Membru din: Lun 25-Mai-2009 18:12
- Localitate: Bucuresti
- Masina: C5 III Comfort, 140 cp, 2.0 HDI
- 2: Nissan Micra 1.2 benzina
multumesc tuturor pentru raspunsuri, dar intre timp am rezolvat-o la un service f simplu
trebuie sa mentionez ca au fost 2 prezoane rupte, iar ambele s-au rupt pe strangere. ruptura nu a fost dreapta, cu a avut o forma neregulata
la service, au luat doua surubelnite mici, si tinandu-le ca pe betisoarele chinezesti, au desurubat prezoanele.
A durat mai mult ridicarea si coborarea masinii de pe elvator decat operatia in sine. Daca stiam ca e asa de simplu, o faceam simplu.
Ce mi se pare dubioasa e calitatea prezoanelor (prezoane pt janta de aliaj), amandoua rupte de mine strngandu-le cu coarba de mana (nu cu piciorul, nu cu aparat pneumatic, etc).
trebuie sa mentionez ca au fost 2 prezoane rupte, iar ambele s-au rupt pe strangere. ruptura nu a fost dreapta, cu a avut o forma neregulata
la service, au luat doua surubelnite mici, si tinandu-le ca pe betisoarele chinezesti, au desurubat prezoanele.
A durat mai mult ridicarea si coborarea masinii de pe elvator decat operatia in sine. Daca stiam ca e asa de simplu, o faceam simplu.
Ce mi se pare dubioasa e calitatea prezoanelor (prezoane pt janta de aliaj), amandoua rupte de mine strngandu-le cu coarba de mana (nu cu piciorul, nu cu aparat pneumatic, etc).
- mesersmith
- Moderator - C5
- Mesaje: 3947
- Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
- Localitate: calarasi
- Masina: C5 III
- 2: C5 II
- 3: Peugeot 308
- Contact:
-
- pasionat
- Mesaje: 1207
- Membru din: Mar 29-Iul-2008 15:49
- Localitate: Brasov
- Masina: C.Xsara II 2004 16i - Coupe 110 cp.
- 2: Ford Ranger Pick-Up 2.0 EcoBlue- Double Cab.(2018)
Ce ti-se pare logic Rica ? .. sa scoti cioturile cu unghiera ?. Pai cum de nu sau desfacut inainte de rupere daca aveau o asa mare lejeritate pe pas ? . Alea sunt brezoane facute pe genunchi de vre-unul care nu cunoaste duritatea met. si gradul de rupere. Materialul folosit fiind moale(OL 32 - rezistenĂža de rupere de 32daN/mm2 )
inloc de un OLC 45 /60 cu rezistenta la rupere de peste 75daN/mm2. Prezoanele au grupa 10.1 si pas marunt( 1,25 sau si 1,5) tocmai sa fie strangerea mai puternica si a evitari desfaceri lor. Aviz celor care se joaca cu focul si doresc a confectiona prezoane din lemn de nuc.
inloc de un OLC 45 /60 cu rezistenta la rupere de peste 75daN/mm2. Prezoanele au grupa 10.1 si pas marunt( 1,25 sau si 1,5) tocmai sa fie strangerea mai puternica si a evitari desfaceri lor. Aviz celor care se joaca cu focul si doresc a confectiona prezoane din lemn de nuc.
Peace on earth ... War under the blanket !
-
- pasionat
- Mesaje: 770
- Membru din: Lun 25-Mai-2009 18:12
- Localitate: Bucuresti
- Masina: C5 III Comfort, 140 cp, 2.0 HDI
- 2: Nissan Micra 1.2 benzina
toro scrie:Ce ti-se pare logic Rica ? .. sa scoti cioturile cu unghiera ?. Pai cum de nu sau desfacut inainte de rupere daca aveau o asa mare lejeritate pe pas ? . Alea sunt brezoane facute pe genunchi de vre-unul care nu cunoaste duritatea met. si gradul de rupere. Materialul folosit fiind moale(OL 32 - rezistenĂža de rupere de 32daN/mm2 )
inloc de un OLC 45 /60 cu rezistenta la rupere de peste 75daN/mm2. Prezoanele au grupa 10.1 si pas marunt( 1,25 sau si 1,5) tocmai sa fie strangerea mai puternica si a evitari desfaceri lor. Aviz celor care se joaca cu focul si doresc a confectiona prezoane din lemn de nuc.
nu neg ce spui tu acolo (nu am inteles mare lucru

am cautat pe la cei care vand jante sa iau un alt tip de prezoane, dar mi-au spus ca pentru Citroen doar cele de la Citroen se potrivesc, avand parca o conicitate speciala a capului de surub
Ultima oară modificat Mar 26-Mar-2013 10:47 de către bogwol, modificat 1 dată în total.
- Rica
- Moderator - Bazar
- Mesaje: 2369
- Membru din: Lun 05-Sep-2011 08:04
- Localitate: Birmingham
- Masina: Peugeot 407 SW
- Contact:
@toro
prezoanele sau rupt la strangere,pe filete a fost aplicata tensiune si cand sau rupt sa elibereat acea tensiune
prezonele acelea aveau defect de fabricatie,o fisura sau zgura in material si de aici puntul slab
vad ca stii diferentele intre OLC-uri,deci stii si cum afcteaza o fisura sau o impuritate in material
bine ca sa intamplat asa si Doamne fereste nu in mers sau la o franare mai puternica
prezoanele sau rupt la strangere,pe filete a fost aplicata tensiune si cand sau rupt sa elibereat acea tensiune
prezonele acelea aveau defect de fabricatie,o fisura sau zgura in material si de aici puntul slab
vad ca stii diferentele intre OLC-uri,deci stii si cum afcteaza o fisura sau o impuritate in material
bine ca sa intamplat asa si Doamne fereste nu in mers sau la o franare mai puternica
Toti isi fac probleme de kilogramele in plus, dar nimeni nu isi face probleme de creierul care este in minus...
Ce ciudat!
Ce ciudat!
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 5 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187775
Total subiecte 18654
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11819
Cel mai nou membru Tudoo