Pagina 1 din 1

BVP6 - Cutie automata cu dublu ambreiaj

Scris: Dum 22-Ian-2012 10:00
de SPF
Ce stiti despre cutia asta care este montata pe masinile citroen C5?

Ma pregatesc sa achizitionez un C5 III - 1,6 HDI cu cutia BVP6 Automata si nu am cum sa fac test drive. Masina este in stoc dar nu este disponibila pentru test drive. Asadar pana nu pun banul pe masa nu pot sa o conduc.

Am condus in schimb VW Passat cu cutia DSG7 care are aceeasi tehnologie: dublu ambreiaj uscat.

Deci DSG7 m-a impresionat prin modul in care schimba. Pur si simplu nu simti nicio intrerupere. Accelereaza de la 0 la 120 (mai mult nu a fost loc) perfect liniar. Nicio intrerupere. Vedeam doar pe display cum se schimba numarul treptei.

Dealerul mai are un C5 1,6 THP cu cutie automata cu convertor de cuplu pentru test drive. Dar este irelevant daca fac testul cu asa ceva.

A condus cineva un Citroen cu BVP6 ca sa imi spuna si mie cum schimba?

Scris: Dum 22-Ian-2012 11:30
de mesersmith
Din cate stiu eu, cutia asta este o cutie automata clasica, echipata cu padele la unele modele.
Nu este cu dublu ambreiaj, asa ca vei avea parte de miscari ale corpului in fata si in spate, mai ales daca pleci de pe loc mai sportiv.

Scris: Dum 22-Ian-2012 16:17
de dxx
cutia despre care zici nu este o cutie automata clasica, este o cutie 'manuala pilotata'. Fata de una automata tip tiptronic si convertizor de cuplu cu 6 sau 4 viteze de pe alte motorizari/modele, ai numai 4 pozitii pe levier (R-reverse>N-neutru>A-mod automat>M +/- -mod manual, poti schimba si din padelele de la volan) si ai numai buton SPORT, fata de una tiptronic cu 5 pozitii (P>R>N>D>M +/-) plus buton SPORT si SNOW. La cea pilotata ca sa pornesti motorul trebuie sa apesi frana, la cele tip tiptronic nu. Nu stiu daca are dublu ambreiaj sau nu (si nici despre asemanari sau deosebiri cu DSG) dar am avut ocazia sa merg cu una identica pe un C4 grand picasso 1.6HDI, din pacate la cei 80k pe care ii avea nu era tocmai lina schimbarea treptelor. Am mers si intr-un drive test cu un 3008 de la Pug cu acceasi cutie si motor si mergea ok. Poti incerca sa testezi la Peugeot cutia, sigur au un model pentru drive test dotat cu asa ceva... Pt motoarele mai 'potente' gen 2.0, 2.2 HDI si 1.6 THP am vazut ca monteaza numai automate tiptronic si nu pilotate, probabil datorita cuplului mai mare. Bafta!