Pagina 1 din 1
vibratii...fara sfarsit!!!
Scris: Sâm 30-Oct-2010 22:26
de crisscream
De vreo 5/6 luni ma confrunt cu aceasta problema si nimeni nu gaseste nici o problema la masina dar cert e ca la viteze de peste 130 km/h vireaza destul de puternic in functie de cat e de incarcata. Anvelopele si jentile le-am scos din ecuatie caci la sfatul celor de la service am facut un tip de echilibrare cu rotile montate pe masina.Urmeza sa fac si convergenta(reglarea unghiului de fuga) dar, sincer, nu cred ca o sa schimbe ceva. Au inceput sa vibreze si diferite parti din plastic ,lucru foarte enervant, iar masina are doar un an si 27000 de km. Si de ceva timp pana si motorul vibreaza la relantiv, se simte in toata caroseria dar in mod special in partea centrala fixa a volanului.La fel, cei din service spun ca e totul ok si ca e normal.Chiar as avea nevoie de parerea voastra sa imi aspuneti cum se comporta masina voastra la viteze de peste 130km/h si daca simtiti acele vibratii in valan la relantiv. Poate ca astept eu prea mult de la o masina de 32000 de euro.Va multumesc anticipat pentru raspunsuri, o seara placuta.
Scris: Dum 31-Oct-2010 00:03
de khan
Cu siguranÞã nu ai nici o aºteptare de la limba românã. mã rog... ideea e ca nu ar trebui sa vibreze nimic În nici o situaÞie, ia-i la Întrebãri pe nesimÞiÞii de la service, poate fi chiar si o problema de motor
Scris: Dum 31-Oct-2010 08:15
de PEDROS69
[size=12]A mea nu vibreaza in nici o situatie, o singura data o luase razna, dar vibra numai pe un interval de viteza respectiv inte 110- 130 km la ora, am descoperit singur carea fost cauza: o mare cantitate de noroi depusa pe interiorul jentilor, dupa spalarea acestuia masina si-a revenit miraculos. La tine verifica minutios tampoanele motorului si in special cel de pe partea dreapta sus (antirasturnare), si i-a in calcul si volanta cu masa dubla care are rol de echilibrare dinamica a motorului, cu toate ca la service o sa ai mari greutati daca o sa le spui sa i-a in calcul volanta, deoarece este foarte scumpa si dupa parerea specialistilor aceasta se defecteaza ultima. Succes!
Scris: Mar 02-Noi-2010 12:07
de bogwol
a mea nu vibreaza in mers la nic o viteza (si am mers cu maxim 170 in germania)
in schimb am avut de vreo 3-4 ori mici vibratii care au trecut repede la relanti
Scris: Mie 03-Noi-2010 08:35
de paul72
aproape sigur e o problema pe anvelopa sau pe janta ! Am patit-o si eu cu un set de anvelope Pirelli P 3000 care aratau impecabil (de pe masina unui prieten) pe care le-am echilibrat si paraechilibrat in trei vulcanizari cu echipament aproape nou , am facut geometria la directie si aleator la viteza mare sau la viteza mica imi apareau vibratii in volan! De doua saptamani de cand am schimbat cauciucurile cu cele de iarna , masina se comporta perfect ! cica se rup firele din structura panzata a cauciucului si nu se vede la exterior sau pe masina de echilibrare !
Scris: Joi 04-Noi-2010 14:06
de khan
cind se rup pinzele din interior apar gilme la exterior sau cel putin deformatii vizibile, mai ales pe un aparat de echilibrat. mai degraba e vorba de calitatea proasta a unor pneuri, mai exact grosimea inegala, decit de deformari invizibile. sau daca ar fi sa mergem pe ideea asta, ar insemna ca totusi in mers deformarile sa devina vizibile din cauza fortelor centriguge, si asta s-ar vedea dintr-o masina care ruleaza paralel. poate ar fi si asta de incercat
Scris: Joi 04-Noi-2010 21:31
de crisscream
Multumesc Khan , mi/ai dat o idee buna. Cauciucurile nu sunt de proasta calitate, sunt michelin primacy cu care ,de altfel, a venit din fabrica. Mergand pe eliminare, mai ramane doar un defect la una din jenti. Va explic si de ce: defecte mecanice nu sunt(cel putin teoretic) caci masina a fost verificata de 2 ori; vibratiile se simt atat cu cauciucurile de vara cat si cu cele de iarna deci e putin probabil sa fie vina lor.Problema e ca am facut un drum dus-intors Italia-Romania cu aceste vibratii (aprox 3000 de km) si a inceput sa vibreze ceva la motor. Cel mai tare se simt intre 1100-1300 de ture dupa care scad in intesitate si cresc in frecventa pana aproape de 2800 de ture apoi dispar i totalitate.Chiar azi am experimentat toate acestea (imi asteptam sotia in parcare la supermarchet). In momentul in care las acceleratia se aude si un "tzac".Saptamana viitoare am sa pun cauciucurile de iarna iar daca tot nu scap de vribratii cred ca am sa duc masina in service , le las nr meu de tel si le spun sa ma sune cand merge perfect.
Intre timp va multumesc tuturor pentru raspunsuri si sa auzim numai de bine!!
Scris: Mie 08-Dec-2010 17:26
de crisscream
Revin cu vesti bune cu privire la vibratiile ce ma chinuiau de cateva luni. In sfarsit au reusit sa gaseasca defectul: un surub lent undeva pe la suspensie(din pacate nu stiu sa va spun exact unde).Stiu doar ca era in partea din fata dreapta.Nu va dati seama cat de mult sa schimbat comportamentul masini, si cati nervi mia facut acel surub. Ma intreb doar de ce a fost nevoie de aproape 4 luni pt descoperirea unui "defect" atat de banal desi masina a fost de cel putin 4 ori in service. Cei de la cluj mi-au schimbat pivoti iar ziua urmatoare m-am intors spunandule ca vibratiile nu au disparut dar ei dadeu vina pe cauciucuri sau jenti. Ma rog.... sper doar ca nu au ramas alte "efecte secudare".
Un salut tuturor!!!!
Scris: Mie 08-Dec-2010 20:18
de dxx
ce este un 'surub lent'?
Scris: Joi 09-Dec-2010 14:09
de crisscream
Ok , va trebui sa ma scuzati daca folosesc fraze sau cuvinte mai "ciudate". Se intampla deoarece de 10 ani locuiesc in Italia asa ca se poate intampla sa ma exprim gresit.Un "surub lent" e un surub nestrans sau desfiletat ( sau o piulita,nu stiu sa va spun exact). Mecanicul imi spunea ca mai avea putin si cadea. Un lucru destul de grav, dupa parerea mea.
Scuze pt offtopic. O zi buna!!