Pagina 54 din 55

Re: Achizitie C5

Scris: Mar 13-Dec-2016 08:14
de dmikel
Nu stiu ce puteam sa inteleg dintr-o afirmatie gresita, poate ma luminezi tu. Daca compar ce se pune la C5 pe marimile respective, 225/55/17 cu 225/60/16 e tocmai invers decat a scris colegul, cele pe 16 au talonul mai mare, aceeasi latime rezulta mai mult aer care se comprima.

Re: Achizitie C5

Scris: Mar 13-Dec-2016 10:26
de C0stin
Nu am gresit nimic. Am comparat doua masini din aceeasi clasa si am spus ca a noastra se comporta mai bine cu jante de 17" decat concurentele cu jante de 16". Incercam doar sa te incurajez sa accepti jantele de 17" care de altfel sunt superbe din punctul meu de vedere (cel putin modelul Baltique). Asta in ideea in care vii de la un concurrent sau cel putin de la o alta dimensiune de anvelopa decat 225/55R17.

Re: Achizitie C5

Scris: Mar 13-Dec-2016 11:58
de lucianmarius
Am avut pe volvo s40 205/55/16 iar cand am trecut pe c5 pe 225/55/17 mi-am dat seama ca adevarata aderenta pleaca de la 225 latime si ca dimensiunea corecta pentru o tara ca romania e 17" sau 18" cu talonul intre 45-55. Daca e talonul mai mare devine instabila, daca e mai mic, e inconfortabil si lovesti usor janta. Degeaba ai talonul mare daca roata e ingusta si raza mica. Intra in groapa mai mult.

Re: Achizitie C5

Scris: Mar 13-Dec-2016 20:09
de dmikel
C0stin scrie:Nu am gresit nimic. Am comparat doua masini din aceeasi clasa si am spus ca a noastra se comporta mai bine cu jante de 17" decat concurentele cu jante de 16". Incercam doar sa te incurajez sa accepti jantele de 17" care de altfel sunt superbe din punctul meu de vedere (cel putin modelul Baltique). Asta in ideea in care vii de la un concurrent sau cel putin de la o alta dimensiune de anvelopa decat 225/55R17.


Ai gresit insa nu conteaza, am inteles ideea.
1. Masinile din aceeasi clasa (2.0 diesel >150CP) vin tot cu jante de la 17" in sus; rare sunt cele cu 16" in aceasta clasa incepand cu modele > 2014 (ex. Passat Highline 2.0 TDI 150CP, Superb, Ford Mondeo, Opel Insignia etc, pana si la Focus de 1.6 i-au pus de 17" gratuit). 16" gasim pe golf, octavia, astra
2. La Passat daca alegem 16" avem guma de 215/60/R16 care are talonul mai mare si cuprinde mai mult aer in anvelopa ca cele de 17" de pe C5, deci cele pe 16" vor amortiza mai bine ca sa te citez.
3. La aspect depinde de gusturi, va dau dreptate ca cele de 17" sunt foarte reusite si arata bine; in schimb de la 18" in sus mi se par kitsch-uri de manelisti.

Oricum daca o sa fie pe 17" (majoritatea C5 de 2.0HDI vin asa) o sa le incerc o perioada ca sa vad cum se comporta.... si ma lamuresc eu daca sunt ok sau nu.

Re: Achizitie C5

Scris: Mie 14-Dec-2016 09:33
de C0stin
C5-ul este una din putinele masini din clasa asta care vine cu anvelope de asemenea dimensiuni 225/55R17. Mai sunt cateva (si doar Insignia cred la gama asta de pret) dar de obicei de aici incep anvelopele pentru crossover/SUV. Majoritatea au pe formatul 205/55R16 sau echivalentul acestora in ceea ce priveste diametrul exterior al rotii. Passatul intra la majoritatea.
2(0.55*225)+17*25.4=679.3mm pentru anvelope 225/55R17
2(0.55*205)+16*25.4=631.9mm pentru anvelope 205/55R16
Anvelopa cu raza medie si latimea+inaltimea talonului mai mare va avea in volum mai mare de aer.
Probabil faptul ca nu ne intelegem deriva din modul de calcul a dimensiunii rotii.

Re: Achizitie C5

Scris: Mie 14-Dec-2016 10:44
de james kilowatt
Haioasa discutie.
Se da si o masina la rotile alea? :D

Re: Achizitie C5

Scris: Mie 14-Dec-2016 21:40
de dmikel
C0stin scrie:C5-ul este una din putinele masini din clasa asta care vine cu anvelope de asemenea dimensiuni 225/55R17. Mai sunt cateva (si doar Insignia cred la gama asta de pret) dar de obicei de aici incep anvelopele pentru crossover/SUV. Majoritatea au pe formatul 205/55R16 sau echivalentul acestora in ceea ce priveste diametrul exterior al rotii. Passatul intra la majoritatea.
2(0.55*225)+17*25.4=679.3mm pentru anvelope 225/55R17
2(0.55*205)+16*25.4=631.9mm pentru anvelope 205/55R16
Anvelopa cu raza medie si latimea+inaltimea talonului mai mare va avea in volum mai mare de aer.
Probabil faptul ca nu ne intelegem deriva din modul de calcul a dimensiunii rotii.


e corect cum calculezi, este chiar pe forum o pagina in acest sens
page/calculator-anvelope

sa-mi gasesc intai masina buna, nu mai conteaza jantele ca le pot schimba daca nu.mi convin.
E pe Bucuresti un anunt ok (are jante pe 17" :lol: , nu pe 18 cum scrie in anunt - am vb. cu el), la asta ma deranjaza la maxim scaunele de piele integrala si culoarea interiorului - bej deschis. Astea nu le schimb asa usor ca jantele ](*,)

Re: Achizitie C5

Scris: Vin 08-Ian-2021 09:07
de IliciCt
Salutare colegi de forum, am nevoie urgenta de putin ajutor din partea voastra.
Pana luni trebuie sa definitivez o achizitie pe un site de licitatii pentru un C5. Masina licitata cu 600 euro peste suma maxima care era la momentul la care am aderat la licitatie ( asta in necunostinta de cauza, deoarece nu stiu procedura), si fiindca mi am dorit masina, dar ulterior am vazut ca are si un istoric de verificvare cu niste erori, asupra carora nu am reusit sa ma edific.Ma puteti va rog ajuta ? As vrea sa stiu la ce surprize ma pot astepta de la masina.

Défaillances majeures :
4.1.2.a.2. ORIENTATION (FEUX DE CROISEMENT) : L’orientation d’un feu de
croisement n’est pas dans les limites prescrites par les exigences AVG , AVD
8.1.1.a.2. SYSTÈME DE RÉDUCTION DU BRUIT : Niveaux de bruit anormalement
élevé ou excessif
8.2.22.e.2. OPACITÉ : Contrôle impossible des émissions à l’échappement
Défaillances mineures :
4.5.2.a.1. RÉGLAGE (FEUX DE BROUILLARD AVANT) : Mauvaise orientation
horizontale d’un feu de brouillard avant AVG
6.2.1.a.1. ÉTAT DE LA CABINE ET DE LA CARROSSERIE : Panneau ou élément
endommagé AVG

Multumesc

Re: Achizitie C5

Scris: Vin 08-Ian-2021 19:49
de WLD
Are probabil o mica lovitura frontala stanga (6.2.1.a.1) care a dus la dereglarea farului de ceata stanga ( 4.5.2.a.1)
Ambele faruri au faza scurta dereglata
Esapamentul este rupt/gaurit pt ca face un zgomot ridicat si nu pot fi masurate noxele. (8.1.1.a.2 si 8.2.22.e.2 )

Re: Achizitie C5

Scris: Vin 08-Ian-2021 19:56
de IliciCt
Multumesc WLD. Sa inteleg ca nu sunt probleme grave ? Din cate am vazut primele 3 sunt trecute ca si defectiuni majore.

Re: Achizitie C5

Scris: Vin 08-Ian-2021 20:29
de WLD
Sunt considerate majore, ca nu trece ITP-ul cu ele. Poate fi ceva minor, dar si ceva mai grav, daca o fi lovit ceva pe dedesubt. Vezi cu atentie in pozele de la licitatie daca nu cumva bara fata e lovita in partea de jos, ca si cum ar fi incalecat ceva.

Re: Achizitie C5

Scris: Vin 08-Ian-2021 21:13
de IliciCt
Imagine

Imagine

Re: Achizitie C5

Scris: Mar 02-Feb-2021 14:24
de IliciCt
De cateva zile sunt fericitul posesor al unuyi C5X7 120 Kw, 163 cp, hydractive 3. automat.
Ce pot sa spun....ma intors in timp, in sensul ma facut sa ma comport exact ca in tinerete ( dupa ce mi am luat permisul), si alimentam masina si plimbare ''all day long''.Exact asa fac si acum, desi am alta varsta, dar la asta ma indeamna masina asta.Intr un cuvant, extaz, si in doua...extaz maxim.
La momentul acesta are 138 000 km, si sunt aproape sigur ca sunt reali.Primul lucru,,clar ca revizia de filtre si ulei, dar as vrea sa schimb uleiul la cutie si lichidul hidraulic.La reprezentanta, vor sa schimbe doar partial, dar am gasit o oferta in Bucuresti care schimba tot uleiul din cutie ( cu Ravenol, in sistem flush), si pretul este la fel ca cel pe care mi l au cerut in reprezentanta pentru 3 sau 4 litri.
Ma puteti ajuta cu ceva sfaturi, sugestii ? Din cate am inteles, nu ar fi recomandata, sau cel putin au fost raportate probleme la cei care au schimbat uleiul cu aceste aparate care sufla uleiul cu presiune.

Re: Achizitie C5

Scris: Mar 02-Feb-2021 16:32
de dj01fad
salut.
sa o stapanesti sanatos!
uleiul de motor sa nu il tii mai mult de 10-12.000, indiferent ce bagi. este doar un sfat, dar este din experienta.
uleiul trebuie schimbat obligatoriu la cutie, chiar daca are nu foarte multi km... are o varsta (din ce an e?). multa lume zice ca uleiul ala nu se schimba, dar daca ti-as arata cum l-am dat eu jos din cutie te-ai speria. cutia aia merge 400.000km dar cu conditia ca uleiul sa fie bun.
nu schimba cu ravenol, nu schimba cu flush. (ravenol e la moda acum :))
se schimba in 3 etape de cate 3l, si faci cativa km intre etape. eu unul am pus ulei mercedes care merge si la aisin, si de 30.000 merge perfect. dupa ce il schimbi pe tot, ca de... nu s-a umblat acolo, poti sa schimbi doar cate 3l l a 20-30.000 sau ceva de genul.
cu uleiul original sigur va merge corect, cu ravenol nu stiu. nu zic nici sa te iei dupa mine sa pui mercedes, dar la mine merge perfect, asta dupa ce am desfacut bucati blocul de valve sa il spal, am scos convertizorul sa il golesc si am schimbat tot uleiul din cutie pentru ca deja facea figuri...

Re: Achizitie C5

Scris: Mar 02-Feb-2021 19:38
de Davos
Salut @IliciCt, daca ai cutie Ainsin, gasesti ulei original la BardiAuto:
AISIN (AIATF91001) AISIN ATF6+ FE 1L Provenienta:Japán
Pret 53,59 lei.
Procedura de inlocuire descrisa pe servicebox este cum ti-a spus dj01fad, in etape, cu trecerea succesiva prin toate pozitiile a schimbatorului, uleiul avand o anumita temperatura, iar nivelul se verifica la sfarsit cu motorul pornit. Au folosit 11 litri de ulei (3x3,5 litri)
Pe multe forumuri cei cu cutii Ainsin care au schimbat cu aparat flush Ravenol, spun ca au probleme datorate presiunii generate de acesta.
Eu am schimbat preventiv uleiul, in Bucuresti la Garajul Francez, mecanicul respectand intocmai indicatiile Citroen. Dupa 159k uleiul avea aceiasi culoare ca cel nou. Succes