CUTIE VITEZE CITROEN C5 2009 BVA
Moderatori: mesersmith, Echipa Tehnica
-
- pasionat
- Mesaje: 165
- Membru din: Vin 22-Iul-2011 18:32
- Localitate: Galati
de fapt un mic secret este.In busonul de golire al uleiului mai exista un buson de prea plin.Daca desfaci doar primul buson(de prea plin) nu reusesti sa dai afara uleiul din cutie...abia dupa ce desfaci al doilea buson incepe sa curga uleiul. Au fost cazuri cand au desfacut doar busonul de prea plin,a curs cateva sute de grame de ulei,au pus busonul la loc si pe urma au pus uleiul...asa cutia de viteza avea dubla cantitate de ulei.Deci parerea mea este ca aceste cutii de viteze automate sunt foarte bune dar intretinerea la noi lasa de dorit.
-
- pasionat
- Mesaje: 165
- Membru din: Vin 22-Iul-2011 18:32
- Localitate: Galati
la masina din semnatura unde am joja de ulei ca nu am idee, am vrut sa schimb uleiul in cutie la citroen si ei mi-au zis ca nu se schimba niciodata uleiul in cutia asta"lubricated for life" daca nu traiesti mult cred.
se schimba sau nu?
cei care au cutiile astea au schimbat uleiul??
Cu stima
Daniel.
se schimba sau nu?
cei care au cutiile astea au schimbat uleiul??
Cu stima
Daniel.
-
- pasionat
- Mesaje: 165
- Membru din: Vin 22-Iul-2011 18:32
- Localitate: Galati
La toate cutiile automate se schimba uleiul si filtrele , exceptie fac filtrele care sunt in interiorul cutiilor , acelea se schimba doar cand se repara cutia de viteze.
Eu personal recomand ca schimburile de ulei sa se faca la ateliere sau mecanici care stiu intradevar ce inseamna o cutie automata, nu toti stiu ce anume se face la schimbul de ulei , sunt proceduri destul de complexe care daca nu le cunosti poti avea surpriza sa strici cutia.
Cutiile automate nu sunt toate la fel , fiecare model de cutie are particularitatile ei , nu comparati doua cutii automate intre ele , una schimba intr-un fel alta schimba altfel , la fel si cu uleiurile .
De ce la unele modele de cutii , cartea sau dealerul spune ca nu se schimba , din simplu motiv ca : nu toti stiu care este procedura de schimb , si pentru a nu se creea probleme si neplaceri , cand masina este in garantie si omul isi baga nasul prin ea, : de exemplu :tu vrei sa schimbi uleiul din cutie , si te duci la X mecanic sau atelier , ei nu au idee despre ce este vorba, schimba uleiul , si dupa schimbul de ulei apare o problema la cutie , care acea problema nu ti se rezolva de catre cel care ti-a schimbat uleiul , normal mergi la dealer , si reclami ca nu merge cutia de viteze ,dealerul este intr-o postura neplacuta , pe de o parte stie ca ti-ai bagat nasul in cutie dar nu poate sa demonstreze ca ai facut acest lucru, si atunci trebuie sa iti schimbe cutia in garantie , pe de alta parte daca iti demonstreaza si dovedeste ca ti-ai bagat nasul in cutie , tu faci scandal si vrei garantie la masina sau renunti la serviciile lor , si iara nu este bine pentru ei.per ansamblu producatorul cutiei nu este avantajat de nici o situatie.
Atunci pentru a nu se mai creea astfel de situatii , se spune "FOR LIFE", atunci producatorul masinii si cel al cutiei sunt protejati de acea sintagma , deci daca ti-ai bagat nasul unde nu-ti fierbe oala, platesti.de ce credeti ca majoritatea subansamblelor de pe masina nu se mai repara ,se inlocuiesc , datorita tehnologiei care a evoluat foarte mult , una era sa repari un carburator si alta este sa repari un calculator , cutiile automate sunt cele mai expuse modificarilor,, electronica este din ce in ce mai avansata
Valabil pentru TOATE cutiile automate , uleiul se schimba , indiferent de marca sau model DAR NU TOATA LUMEA STIE CUM SAU CARE ESTE PROCEDURA DE SCHIMB, foarte multi cred ca este ca la motor, sau la modele de cutii mai simple care daca ai schimbat o data acum stie cum se schimba si la alte modele.
Nu stiu daca la modelul tau cutia are joja...dar inclin sa cred ca are tot prea plin pe la busonul de golire.Uite-te labusonul de golire de la cutie ,daca sunt doua capuri hexagonale unul in altul atunci inseamna ca ai prea plin.Desfacand primul buson din partea de jos poti verifica uleiul,daca il desfaci si pe al doilea ai sa vezi ca hexagonul are o bucata de teava mai lunga care intra in cutie ,ala e prea plinul si atunci dat jos acel buson va incepe sa curga aproape tot uleiul din cutie.E de preferat ca schimbul sa-l faci la un service ce stie cu ce se mananca schimbul de ulei la cutii automate.Uleiul sa fie neaparat cel recomandat de producator.in nici un caz ,valvolin ,texaco ec etc
Eu personal recomand ca schimburile de ulei sa se faca la ateliere sau mecanici care stiu intradevar ce inseamna o cutie automata, nu toti stiu ce anume se face la schimbul de ulei , sunt proceduri destul de complexe care daca nu le cunosti poti avea surpriza sa strici cutia.
Cutiile automate nu sunt toate la fel , fiecare model de cutie are particularitatile ei , nu comparati doua cutii automate intre ele , una schimba intr-un fel alta schimba altfel , la fel si cu uleiurile .
De ce la unele modele de cutii , cartea sau dealerul spune ca nu se schimba , din simplu motiv ca : nu toti stiu care este procedura de schimb , si pentru a nu se creea probleme si neplaceri , cand masina este in garantie si omul isi baga nasul prin ea, : de exemplu :tu vrei sa schimbi uleiul din cutie , si te duci la X mecanic sau atelier , ei nu au idee despre ce este vorba, schimba uleiul , si dupa schimbul de ulei apare o problema la cutie , care acea problema nu ti se rezolva de catre cel care ti-a schimbat uleiul , normal mergi la dealer , si reclami ca nu merge cutia de viteze ,dealerul este intr-o postura neplacuta , pe de o parte stie ca ti-ai bagat nasul in cutie dar nu poate sa demonstreze ca ai facut acest lucru, si atunci trebuie sa iti schimbe cutia in garantie , pe de alta parte daca iti demonstreaza si dovedeste ca ti-ai bagat nasul in cutie , tu faci scandal si vrei garantie la masina sau renunti la serviciile lor , si iara nu este bine pentru ei.per ansamblu producatorul cutiei nu este avantajat de nici o situatie.
Atunci pentru a nu se mai creea astfel de situatii , se spune "FOR LIFE", atunci producatorul masinii si cel al cutiei sunt protejati de acea sintagma , deci daca ti-ai bagat nasul unde nu-ti fierbe oala, platesti.de ce credeti ca majoritatea subansamblelor de pe masina nu se mai repara ,se inlocuiesc , datorita tehnologiei care a evoluat foarte mult , una era sa repari un carburator si alta este sa repari un calculator , cutiile automate sunt cele mai expuse modificarilor,, electronica este din ce in ce mai avansata
Valabil pentru TOATE cutiile automate , uleiul se schimba , indiferent de marca sau model DAR NU TOATA LUMEA STIE CUM SAU CARE ESTE PROCEDURA DE SCHIMB, foarte multi cred ca este ca la motor, sau la modele de cutii mai simple care daca ai schimbat o data acum stie cum se schimba si la alte modele.
Nu stiu daca la modelul tau cutia are joja...dar inclin sa cred ca are tot prea plin pe la busonul de golire.Uite-te labusonul de golire de la cutie ,daca sunt doua capuri hexagonale unul in altul atunci inseamna ca ai prea plin.Desfacand primul buson din partea de jos poti verifica uleiul,daca il desfaci si pe al doilea ai sa vezi ca hexagonul are o bucata de teava mai lunga care intra in cutie ,ala e prea plinul si atunci dat jos acel buson va incepe sa curga aproape tot uleiul din cutie.E de preferat ca schimbul sa-l faci la un service ce stie cu ce se mananca schimbul de ulei la cutii automate.Uleiul sa fie neaparat cel recomandat de producator.in nici un caz ,valvolin ,texaco ec etc
mersi Eugen,
am fost cu masina la un prieten de la skoda din alba iulia, el o zis ca il schimba dar nu are nu stiu ce cheie ca sa desfaca busonul de golire, el mi-a zis ca se baga cu nu stiu ce pompa uleiul ca sa creeze presiune, din ce am inteles eu. dați-mi o recomandare unde ati schimbat voi uleiul din cutie in romania, merg mult in tara si poate se nimereste sa merg chia intrunu din orase unde a-ți schimbat voi.
am fost cu masina la un prieten de la skoda din alba iulia, el o zis ca il schimba dar nu are nu stiu ce cheie ca sa desfaca busonul de golire, el mi-a zis ca se baga cu nu stiu ce pompa uleiul ca sa creeze presiune, din ce am inteles eu. dați-mi o recomandare unde ati schimbat voi uleiul din cutie in romania, merg mult in tara si poate se nimereste sa merg chia intrunu din orase unde a-ți schimbat voi.
-
- pasionat
- Mesaje: 165
- Membru din: Vin 22-Iul-2011 18:32
- Localitate: Galati
- gabi_1050
- pasionat
- Mesaje: 174
- Membru din: Joi 11-Iul-2013 23:56
- Localitate: Deva
- Masina: 5O8 GT 2O4cp
- 2: Vw Polo 9N,1.4,16V,75cp
- 3: ex car:407,1.6hdi,80kw
MUGUREL PIRSCOVEANU scrie:Capacitate de ulei cutie de viteze uscata : 7 litri (aproximativ).
Tip de ulei (Culoare rosie) :
Motorizare EURO 5 : Ulei AW-1
Motorizare EURO 4 : Ulei JWS 3309 ESSO
Volum de ulei ramas dupa golire : 4 litri (aproximativ).
Cantitate de ulei de introdus : 3 litri (aproximativ).
Remontati dopul de umplere (3) (prevazut cu o garnitura noua).
Initializati contorul de uzura ulei (urmati procedura indicata de instrumentul de diagnosticare).
A ta este Euro 4 deci iti trebuie JWS 3309 ESSO, adica
973622 si costa 119 lei 2L
In manual nu scrie de inlocuire dupa un nr de km, dar se va schimba complet mersul cutiei dupa ce il faci macar la 120.000km.
Noi intretinem cam 8 masini cu cutii din astea, si pe la 100-120.000 km deja nu mai schimba cum trebuie, asa ca recomand inlocuirea macar celor 4L dupa 120.000km.
O zi faina sa aveti
Caut echivalent pentru ulei cutie Motorizare Euro 5 : Ulei AW-1.
Pret pe servicebox acelasi cu service.citroen,verificat si cu alta serie caroserie euro5 pentru citroen (1litru=835lei) :

Sunt bine primite si oferte de pe original cu preturi mai bune.
- altair4819
- simpatizant
- Mesaje: 99
- Membru din: Joi 29-Noi-2012 22:42
- Localitate: Bucuresti
- Masina: C5 III, 2.0 HDI 100kW, automata
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187775
Total subiecte 18654
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11819
Cel mai nou membru Tudoo