Achizitie C5

Forum de discutii generale despre Citroen C5 III (2008-prezent). Numai ce nu se incadreaza in categoriile de mai jos.

Moderatori: mesersmith, Echipa Tehnica

ovybd
pasionat
Mesaje: 466
Membru din: Sâm 31-Iul-2010 15:35
Localitate: Carei
Masina: Citroen C5 Exclusive, 163cp, cutie automata
3: Citroen C2 1.4HDi 90cp

Mesajde ovybd » Mie 17-Iun-2015 20:57

iulian.arg scrie:Salut
Am scris oarecum in cunostinta de cauza.
Am pus si eu odata botul pentru o clipa la un asemenea anunt
Uite mailul pe care l-am primit.

=====
Buna ziua,

Va multumesc pentru interes . Masina a fost tinuta numai in garaj si a fost bine ingrijita , nu a fost implicata in nici un fel accident si este in stare impecabila . Kilometrajul este real si nu sunt probleme cu motorul (sau de orice alta natura), serviceul a fost facut doar la dealeri autorizati .Eu sunt primul proprietar, am cumparat-o din Romania si este inmatriculata in Romania . Locuiesc de o perioada impreuna cu sotia mea in Polonia , am lucrat ca inginer.
Suntem un cuplu de pensionari (eu am 66 iar sotia mea are 62) si nu mai folosim masina atât de des. Majoritatea calatoriilor pe care le facem sunt cu avionul, asa ca o masina nu mai este utila pentru noi. De asemenea, am vândut casa noastra din Romania si am cumparat o ferma bio aici în Polonia . Daca sunteti cu adevarat interesat, noi suntem gata sa facem o excursie în Romania si sa va cunoastem personal. Cand ne vom intalni veti testa masina unde veti dori si cum veti dori .
Va rugam sa ne spuneti unde locuiti! Sunt sigur ca vom gasi o locatie în Romania pentru a stabili o intalnire, o regiune acceptabila pentru noi si pentru dumneavoastra in acelasi timp. Am incredere ca aceasta poate fi o afacere buna!

P.S. Sunt recunoscator daca putem continua conversatia noastra prin e-mail. Semnalul mobil este slab aici, trebuie sa mergem mai mult de 2 km pentru o conversatie cat de cat buna.

Aveti mai jos datele complete ale masini :

2006 Citroen C5 Kombi
Pret: 2750 EUR negociabil
Inmatriculata in Romania.
Anul fabricatiei: 2006/07
Verificarea tehnica: 09/2014
Km. rulati: 148330 km
Combustibil: Diesel
Capacitate cilindrica: 1686 cc
Putere: 136 CP
Culoare : Gri metalizat

=====

Zi-mi si mie ce anume din mesajul asta iti da incredere?

N-au telefon dar au net?
1686 cc??
136 CP??
Gri metalizat (din poze masina era neagra sau maro)

Daca iei si cauti primele 2 propozitii pe net iti sare gugalu in sus de fraude
Cauta de curiozitate "Va multumesc pentru interes . Masina a fost tinuta numai in garaj si a fost bine ingrijita" sa vezi ce iese.
Si pe cuvantul meu ca aceleasi rezultate le dadea search-ul si acum aproape 2 ani.

Deci am scris oarecum in cunostinta de cauza.


Am citit postarea ta si am ramas masca, exact acelasi e-mail l-am primit si eu in 2007 cand cautam masina in germania de la unul care era plecat din germania in anglia, apoximativ aceleasi varste a proprietarilor, acelasi tip de om - orasean cu studii de inginerie transformat in fermier, dar descrierea intretinerii masinii si motivele vanzarii identice (normal cu anii schimbati). Eu cred ca e un formular standard intre excroci in care isi schimba numai datele.
Tot atunci mai primisem si cu varianta: "masina era a fratelui meu care era inginer in fabrica x de autoturisme (de preferat o marca super tare, in cazul meu Ferrari), acesta a decedat, dar masina respectiva a intretinut-o si s-a ocupat de ea mai ceva ca de propriul copil, iar eu o dau foarte ieftin ca cineva sa se bucure de ea in amintirea fratelui meu".
Din pacate e plin de samsari peste tot nu numai in romania, eu din principiu cand povestea masinii depaseste scenariul uniu film consider ca e pierdere de vreme si incercarea masinii respective. Iar faza cu cerutul garantiei prin western union era prin 2007 in voga, erau multi care au muscat-o

lucianmarius
pasionat
Mesaje: 588
Membru din: Dum 04-Mar-2012 00:22
Localitate: Bucuresti
Masina: Citroen C5 III 2.0hdi Automat H3+ 100kw
2: Audi S5 V8 4.2FSI 260kw

Mesajde lucianmarius » Mie 17-Iun-2015 22:14

james kilowatt scrie:@Lucian
Eu cred ca prietenul tau din pacate minte de ingheata apele. Un director de vanzari nu cumpara o masina SH (fie ea si de 2 ani), ci noua, pe care o trece pe firma, mai trage de un TVA ceva, si deconteaza cheltuielile cu ea.
Nu o tine 400.000km indiferent cat de bine o intretine. In general nu face atat de multi kilometri, asta o fac simplii agenti. Insa atunci cand depinzi de masina ca sa iti faci treaba nu tii o masina veche de 7 ani si juma' de milion de kilometri, deoarece nu-ti permiti sa ramai cu ea in drum atunci cand crapa Iei una noua sau in leasing, si ai grija sa ai o clauza de garantie / postgarantie sau de asigurare care iti ofera asistenta rutiera si masina inlocuitoare prin toate tarile unde bantui de obicei (si nimeni nu se angajeaza sa-ti ofere asta pentru o masina atat de veche si de rulata).


Eu cred ca tu din pacate nu prea sti ce vorbesti. Pe el il cunosc pe tine nu, il cred pe el. Nu ma sti pe mine, cu ce drept zici ca minte?
Un director de vanzari isi cumpara masina veche de 2 ani daca il duce capul sa nu plateasca devalorizarea din primii 2 ani.
Se poate trece pe firma orice masina, si poti deduce tva si cheltuieli daca e sh. Asa am facut si eu. Cu 2.

Unii tin masinile 100.000, altii 20.000 si altii 500.000 de aia sunt masini la vanzare cu 20.000, 100.000 si 500.000, logic nu?

Exista oameni de rand ce isi cumpara masinile in rate platind dobanzi, exista oameni liberi financiari ce prefera o masina SH de 2 ani cash decat una noua in rate.

Un 530 2011 100.000 km il gasesti la 25.000 euro ok. Un 530 nou il iei la 60.000 eur in aceleasi dotari. Cu dobanzi ajungi la 76.000 eur.
Cred ca sunt destule argumente chiar si ca director de vanzari sa iti iei masina SH, in special din categoria premium unde devalorizarea este maxima

Vad ca esti foarte focusat pe fraudat si minciuni. E normal sa vezi doar asta. Eu vad altfel lucrurile. Cred ca fiecare are dreptul sa isi aleaga nu?

Acum am de vanzare in familie un Audi S5 din 2008 cu 104.000 km la bord. Si astia sunt fraudati nu? Adica nu are cum sa mearga masina din 2008 doar atat??

Avatar utilizator
james kilowatt
pasionat
Mesaje: 555
Membru din: Mar 24-Sep-2013 21:25
Localitate: Europa
Masina: Citroen C1 1.0 Auto
2: Mazda CX-30 SkyactivX AT AWD

Mesajde james kilowatt » Joi 18-Iun-2015 10:24

Am spus CRED ca minte, iar faptul ca tu il cunosti nu dovedeste nimic. Barbatii mint foarte usor in legatura cu masinile si cu gagicile, si foarte greu admit tepele sau greselile in domeniul asta :D
Evident, nu am dovezi, e doar o parere, si nici nu tin sa ma crezi. La urma urmei tu prezinti un caz izolat care nu dovedeste nimic chiar si daca ar fi adevarat.
Reformulez, ce spune prietenul tau e foarte atipic. El e poate o exceptie de la regula, insa probabil si BMW-ul ala care merge impecabil de atatia ani e la fel de exceptional.

Tu imi aduci argumentele dpdv al utilizatorului privat de masina (chiar si daca ai avut-o pe firma, o masina trecuta "pe firma" ca sa decontezi benzina nu insesamna musai ca e folosita in scop profesional), nu al unuia care depinde de ea. Cand depinzi de ea nu RISTI asteptand atat de mult sa o schimbi. Firmele (alea serioase, cu directori) nu prea risca, prefera o cheltuiala poate o idee mai mare insa previzibila si programabila. Cand esti obligat sa faci 350km/zi in medie (asa face se pare prietenul tau) nu iti asumi riscul sa ramai pe marginea drumului cu coclenderul ars si sa platesti daunele unui partener de afaceri care te-a asteptat si tu n-ai mai ajuns. Daca masina sa se strica in Bucuresti iei taxiul pana la birou, daca ti se strica la 50km Graz si pe tine te asteapta clientul la Viena ai pus-o, chestia asta s-ar putea sa te coste mult mai mult decat reparatia sau dobanda.

La mine in sat mai mult de jumatate din masinile noi inmatriculate sunt masini de serviciu, si aproape toti din jurul meu au asa ceva, deci stiu nenumarate povesti, nu doar una.

LA mine (nu stiu cum e in Austria) diferenta datorita fiscalitatii nu mai e atat de mare. Pe langa cei 22% TVA se mai deduce si amortizarea din impozite, si cand tii cont ca impozitul e in jur de 50% si faci toate calculele o masina "pe firma" ajunge undeva la jumatate din pretul platit de un particular din venitul lui net. Prin urmare un contabil ar spune ca 60k - 25k = 18k€ :D impartit pe 5 ani inseamna 300€/luna, fara sa tii cont si de faptul ca probabil dupa 5 ani o vinzi, nu o arunci.

Acum, un independent factureaza intre €500 si 1000€/ZI. Un nene care repara acoperisuri iti cere 100€/ORA, si asta nu e director de vanzari (asta plateste clientul, nu asta ia el in mana!) Insa iti dai seama ca la sumele astea cei 300€/luna nu inseamna nimic comparativ cu riscul de rata/intarzia o lucrare... sau si mai rau, o semnare de contract.

Mai mult, leasing nu inseamna "rate", ca in Romania, adica n-am banii da' imi iau BMW ca-s smecher. Leasing inseamna ca nu vrei bataie de cap si esti gata sa platesti pentru asta. O iei in leasing, platesti o suma fixa care include absolut tot, si cand se termina perioada o dai inapoi si iei alta noua. Nu iti bati capul sa o cauti, sa o cumperi, sa o vinzi cand s-a amortizat, sa o inmatriculezi, hartii, asigurari, garantii si postgarantii, masini de inlocuire cand crapa (cand ai multe unele mai crapa) revizii samd. Platesti ceva mai mult decat daca le-ai lua direct (tre' sa traiasca si firma de leasing, insa cum spuneam, diferenta fiind mai mica decat pt un privat) insa iti scoti parleala ca mai dai afara vreo doi paper pushers care ar trebui sa faca toate formalitatile alea.... Iar cand un paper pusher te costa cu tot cu taxe 100k€/an calculezi altfel. IAr ca firma leasing inseamna predictibilitate totala, stii exact cat te va costa pe urmatorii 3-5 ani fara sa iti asumi absolut niciun risc (avarie, accident, francize, pret de revanzare incert, etc).

Chiar si in rate clasice, acum dobanzile pe la noi sunt de cativa ani infime sau chiar 0.

Personal si eu am mers doar pe masini platite direct fara rate sau alte complicatii, insa eu sunt utilizator casnic. CAnd mi-am permis mi-am luat noi, cand nu am luat SH ca si tine. Insa eu n-am depins de ele si nici n-am facut vreodata bani cu ele. La mine alegerae a fost mai mult psihiatrica decat financiara... de exemplu daca luam Skoda in rate o luam cu o dobanda sub rata inflatiei, deci financiar ar fi fost o afacere buna. Insa psihiatric m-ar fi deranjat acum sa platesc rate la o vechitura de 5 ani, cand fix cu aceeasi bani as fi putut avea una nou nouta. Nu e nimic rational in asta, stiu, e doar pitic pe creier.

Mai mult, eu daca as face un calcul financiar, cel mai interesant ar fi sa n-am masina deloc. Car sharing (cambio) in viata de zi cu zi si inchiriat masini in vacanta sunt mai rentabile financiar decat doua masini care impreuna fac vreo 15.000km/an. Insa piticii pe creie au dreptate intotdeauna dincolo de aritmetica :D

laum
simpatizant
Mesaje: 63
Membru din: Mar 10-Mar-2015 20:57
Localitate: lugoj

Mesajde laum » Joi 18-Iun-2015 12:19

james kilowatt esti foarte tare, atat am avut de zis.

bogwol
pasionat
Mesaje: 770
Membru din: Lun 25-Mai-2009 18:12
Localitate: Bucuresti
Masina: C5 III Comfort, 140 cp, 2.0 HDI
2: Nissan Micra 1.2 benzina

Mesajde bogwol » Joi 18-Iun-2015 12:31

Lucian

Cred ca James cam are dreptate. Nu te cunosc nici pe tine nici pe el, dar analizand logic, cate ceva scartie:
- sunt de acord ca un director de vanzari isi poate lua masina personala veche de doi ani DAR nu o va folosi pentru firma
- o firma care se respecta si care vrea sa transmita o anumita imagine in piata, va cumpara masinile considerate a fi reprezentative
- dupa directorul general, directorul de vanzari este persoana cea mai expusa din firma la contactele cu mai noi/mai vechi parteneri
- chiar in stare f buna, o masina de 400.000 km se "vede" ca este calarita; probail nu ai intalnit niciodata situatia "vrei sa semnezi un contract de 1 mil Euro si vii la intalnire in masina de 10.000?" Cunosc un caz in care un tip care avea o masina relativ de masa (Renault Megane) prefera sa se duca la intalniri cu taxi Mercedes, motivand ca masina lui tocmai este in service :-k

Asa ca, nu prea bat datele ...

Avatar utilizator
james kilowatt
pasionat
Mesaje: 555
Membru din: Mar 24-Sep-2013 21:25
Localitate: Europa
Masina: Citroen C1 1.0 Auto
2: Mazda CX-30 SkyactivX AT AWD

Mesajde james kilowatt » Joi 18-Iun-2015 14:31

Cooperativa unde cu onoare am activat acum multi ani (1600 oameni, dintre care 800 ingineri si de unde am plecat tocmai cand am primit masina) dadea asa:
- la bagatorii in seama ca mine - bmw 318d sau 320d
- la smecheri Renault Espace 1.9 diesel (nu ma intrebati de ce Espace e mai de smecheri decat 320d ca nu stiu sa raspund). Cu unul din smecherii astia am facut si eu o perioada naveta si am asistat la o explozie spectaculoasa de motor Renault pe autostrada....
- directorul mare avea Citroen C6 (insa statul francez era actionar majoritar in grupul industrial care era actionarul majoritar la noi, si dupa cum se stie orice chestie de stat franceza cumpara PSA...).

Asta includea si cartela de carburant.

La bagatorii in seama ca mine masinile erau date din motive fiscale, nu pentru ca am fi avut nevoie de ele, si asta e o chestie generalizata in Belgia. Pentru firma era mult mai ieftin sa ne dea masina decat sa ne mareasca salariile, ca din salariul marit cu 2€ venea statul si ne lua 1€. Marirea de salariu era taxata ca porcu' in timp ce masina de serviciu era deductibila fiscal si deci firma avea de castigat. Cand sareai (asta in 2008) cam de 35-40k€/an brut (cam orice injiner mai curatel adica) aparea repejor masina. Asta e dealtfel si motivul pentru care se intampla ce spuneam mai devreme - mai mult de jumatate din masinile noi sunt "pe firma".

Pe de alta parte tot asta e si cauza problemelor de trafic din satul meu. Lumea face urmatorul calcul: O casa in Bruxelles costa cu minim 50% mai mult decat una "la tara". Asa ca mai bine cumpar la tara, iar transportul pentru mine e gratis ca am masina de serviciu, asa ca economisesc bani. Insa cat stai blocat in trafic cu unii care au facut acelasi calcul te costa 3-4h/zi, adica jumatate din timpul tau liber... daca merita sau nu e greu de spus.

vas76
just curious
Mesaje: 22
Membru din: Sâm 28-Feb-2015 17:29
Localitate: Roman
Masina: Peugeot 3008, Allure, 2012, 2.0Hdi

Mesajde vas76 » Joi 18-Iun-2015 17:57

Ei, aici vorbim de mentalitate.
Bastinasul roman prefera sa plateasca mult (nu spun oricat), doar sa stie ca masina este a lui, nu a firmei de leasing, nu a bancii, etc. Marea majoritate au contractat credite pentru nevoi personale din banci pentru a achita contravaloarea unei masini noi la cumparare, chiar daca sunt constienti de devalorizare, cheltuieli cu intretinerea din banii din buzunar (pentru ca nu merg la reprezentante, daca nu este neaparat nevoie si astfel pierd garantia). Indiferent cat l-ar costa, el stie ca masina este a lui, nu face Casco pentru ca nu este obligat si merge cu aripi/portiere indoite pt. ca n-are bani sa le repare, iar la serviciu merge pe jos ori cu trp. in comun.
Din pacate, la noi sistemul buy-back sau predarea la firma de leasing dupa achitarea acestuia este jecmaneala/bataie de joc la evaluarea masinii vechi/aroganta, etc.

lucianmarius
pasionat
Mesaje: 588
Membru din: Dum 04-Mar-2012 00:22
Localitate: Bucuresti
Masina: Citroen C5 III 2.0hdi Automat H3+ 100kw
2: Audi S5 V8 4.2FSI 260kw

Mesajde lucianmarius » Vin 19-Iun-2015 00:34

Argumentele sunt bune dar nu exclud ce am spus eu.

Ce ma deranjeaza, dar pot trai cu asta, este tiparul ce l-ati pus pe un director de vanzari.
Daca ajung pe acest post sunt obligat sa cheltuiesc o gramada de bani pe masini ca asa este tiparul? Compania in care lucreaza si in care colaborez si eu iti da un buget de dezvoltare al business-ului, inclus si banii pentru masina si fiecare persoana poate decide un leasing operational (unde nu ramane cu masina la final ) sau cumparare cash si ramane cu ea, pe firma neinteresand-o acest aspect atata timp cat 4-5 ani masina si angajatul produc pentru firma.

Omul ce il cunosc castiga pe vremea aceea intre 4000 si 11.000 euro pe luna, in functie de performante. Nu era tipul de om ce negocia contracte de milioane de euro cum au spus unii mai sus. Desi partea cu deducerea de la profit si tva se aplica in majoritatea cazurilor, el lucreaza in consultanta financiara , banci, asigurari, investitii, veniturile venind din intermedieri. In aceste domenii nu exista TVA nici in Austria, nici in Romania, nu stiu vreo tara din UE care sa aplice TVA la intermedieri financiare. Din acest motiv, combinat cu faptul ca impozitul de 52% (atata au in Austria peste un anumit prag) se deduce si la o masina SH, a dus la aceasta alegere.

Dupa cum ziceam, se poate sa fie in unele cazuri cum zice james , dar nu exclude cu nimic argumentele din ce am spus.

Eu incerc sa transmit pe cat mai multe canale o idee si in timp sper ca unele persoane sa inteleaga:
masina este un pasiv in majoritatea cazurilor, adica un cost ce trebuie redus cat mai mult. Ai spus mai devreme ca "atunci cand ti-ai permis ti-ai luat masina noua si cand nu ti-ai permis ti-ai luat SH la fel ca mine." Mi se pare un alt tipar gresit. Deja daca am masina SH nu imi permit una noua?
De unde vine asta?

Chiar daca am sau nu banii de masina noua, dpmdv una SH isi face treaba la 80% din una noua, dar pretul de multe ori este sub 50%. Daca nu am nevoie de masina noua de ce sa platesc mai mult? Sa fiu fraierul comapniilor auto? Ii pot lasa pe altii sa sufere devalorizarea mare initiala si sa cumpar eu ulterior cand pretul raportat la ce primesc este foarte bun. In special la C5/C6 devalorizarile sunt exorbitante in primii 2-3 ani.

Era si o zicala a lui Warren Buffet "Daca cumperi lucruri de care nu ai nevoie, se poate ca in scurt timp sa sa trebuiasca sa renunti la lucruri de care ai nevoie".

Sa argumentez mai bine, un coleg de la compania noastra, din Polonia, isi dorea foarte mult un Jaguar XF SH, a cochetat mult timp cu ideea, dar acum si-a achizitionat un C Classe nou, pret de lista 45.000 euro. Abia astept sa ma intalnesc cu el sa dezbatem la un vin rationamentul pentru ca eu nu inteleg. Stiu ca avea economii de aprox. 60.000 eur dar nu pot sa il inteleg. Pe mine nu m-ar lasa inima sa dau asemenea avere pe masina , as investi in active, in ceva ce produce, nu ceva ce consuma. Mi-as lua adevarat un A6 sau un Phaeton de 20.000, restul i-as baga in active, imobiliare si fonduri investitii.

Daca nu gandeam asa probabil ca scriam pe forum la Audi/BmW/Merc si ma gandeam cum imi platesc rata la S Class. :)

Sa inchid cazul, mai dau una: am studiat acest efect al devalorizarii si costuri al masinilor premiu in detaliu pe acest Audi. Daca doreste cineva sa il cumpere il invit la un test drive cu fratele meu:

http://olx.ro/oferta/vand-audi-s5-v8-4- ... c4feb39f49

Ma bucur ca am gasit un forum cu oameni ce se pot discuta lucruri interesante.
Sper ca nu am suparat pe nimeni.

Seara buna tuturor.

lucianmarius
pasionat
Mesaje: 588
Membru din: Dum 04-Mar-2012 00:22
Localitate: Bucuresti
Masina: Citroen C5 III 2.0hdi Automat H3+ 100kw
2: Audi S5 V8 4.2FSI 260kw

Mesajde lucianmarius » Vin 19-Iun-2015 00:45

james kilowatt scrie:
Mai mult, eu daca as face un calcul financiar, cel mai interesant ar fi sa n-am masina deloc. Car sharing (cambio) in viata de zi cu zi si inchiriat masini in vacanta sunt mai rentabile financiar decat doua masini care impreuna fac vreo 15.000km/an. Insa piticii pe creie au dreptate intotdeauna dincolo de aritmetica :D


Tu esti un carcotas, dar esti un carcotas simpatic :)

Avatar utilizator
james kilowatt
pasionat
Mesaje: 555
Membru din: Mar 24-Sep-2013 21:25
Localitate: Europa
Masina: Citroen C1 1.0 Auto
2: Mazda CX-30 SkyactivX AT AWD

Mesajde james kilowatt » Vin 19-Iun-2015 09:20

Multumesc, ma emotionez :oops:

Vezi tu, nu toti gandesc doar in termeni financiari. Eu unul n-o fac. Sunt de acord cu tine, masina e o afacere deosebit de proasta, cu exceptia cazurilor in care e "mijloc de productie". Exista multe afaceri mult mai bune. In cazul meu "prima" masina a fost o semi-necesitate cand a aparut fiica-mea, insa o puteam satisface si cu Cambio. Am facut un calcul si a iesit cam la fel financiar insa fara batai de cap. Insa diferenta a fost ca prin cumpararea masinii am putut sa mi-o aleg pe gustul meu in timp ce la Cambio "varful de gama" era Opel Astra Caravan diesel de 100CP. Ar fi fost suficient, insa vezi tu, piticii n-au fost de acord iar partea financiara a trecut pe plan secund.

In schimb pentru directorul tau masina e mijloc de productie. Ai dreptate, factorul financiar conteaza. Eu nu comentez faptul ca a vrut sa faca o economie mergand pe SH, eu comentez faptul ca si-a asumat riscuri tinand-o atat de multi kilometri. Daca financiar nu da la calcul iei una mai ieftina (318d e mult mai ieftina decat 530d si e arhisuficienta in Austria unde din trei stalpi doi sunt cu radare) insa treaba asta cu tinutul pana 0.5 milioane de kilometri ramane partea discutabila. O masina de moft de 0.5 milioane km e acceptabila, una cu care iti castigi painea e altceva.

Unul din fostii mei directori de vanzari avea Volvo S40 (la o firma mica, 9 oameni in total, eu fiind singurul angajat, restul patroni :D Insa foarte dinamica si cu clienti sonori). Avea insa asistenta rutiera in toata europa, in clipa in care avea cea mai mica problema suna si in maxim o 30 minute aparea unul cu o platforma cu o masina de inlocuire care prelua "epava" si el pleca mai departe, mai mult de o ora nu isi putea permite sa piarda. Iar asistenta asta rutiera nu ti-o cam ofera nimeni la masini prea vechi.

Tot masina aia o foloseam si noi pentru "asistenta tehnica". Nu ne-am fi putut pemite prea multe intarzieri cand ai un client gen Coca Cola sau BP care te suna si-ti spune ca nu mai merge nu stiu ce linie de imbuteliere de-a ta. Daca ii raspunzi cand te suna "bai c..ie, stii ce, vin s-o repar maine ca mi s-a stricat masina" al doilea contract nu-l mai vezi. Trebuie sa fii constient ca si primul contract l-ai primit datorita faptului ca esti dupa colt si in caz de probleme apari in 20 minute, iar daca clientul si-ar fi permis sa astepte pana maine puteau foarte bine sa fi ales din prima contractul ala cu o firma din Bulgaria sau din Turcia, ca garantii dupa 24h puteau si aia sa ofere. Si repet, treaba asta e valabila si la o firmulita de buzunar...

Avatar utilizator
james kilowatt
pasionat
Mesaje: 555
Membru din: Mar 24-Sep-2013 21:25
Localitate: Europa
Masina: Citroen C1 1.0 Auto
2: Mazda CX-30 SkyactivX AT AWD

Mesajde james kilowatt » Vin 19-Iun-2015 09:21

Multumesc, ma emotionez :oops:

Vezi tu, nu toti gandesc doar in termeni financiari. Eu unul n-o fac. Sunt de acord cu tine, masina e o afacere deosebit de proasta, cu exceptia cazurilor in care e "mijloc de productie". Exista multe afaceri mult mai bune. In cazul meu "prima" masina a fost o semi-necesitate cand a aparut fiica-mea, insa o puteam satisface si cu Cambio. Am facut un calcul si a iesit cam la fel financiar insa fara batai de cap. Insa diferenta a fost ca prin cumpararea masinii am putut sa mi-o aleg pe gustul meu in timp ce la Cambio "varful de gama" era Opel Astra Caravan diesel de 100CP. Ar fi fost suficient, insa vezi tu, piticii n-au fost de acord iar partea financiara a trecut pe plan secund.

In schimb pentru directorul tau masina e mijloc de productie. Ai dreptate, factorul financiar conteaza. Eu nu comentez faptul ca a vrut sa faca o economie mergand pe SH, eu comentez faptul ca si-a asumat riscuri tinand-o atat de multi kilometri. Daca financiar nu da la calcul iei una mai ieftina (318d e mult mai ieftina decat 530d si e arhisuficienta in Austria unde din trei stalpi doi sunt cu radare) insa treaba asta cu tinutul pana 0.5 milioane de kilometri ramane partea discutabila. O masina de moft de 0.5 milioane km e acceptabila, una cu care iti castigi painea e altceva.

Hai sa dau un exemplu din experienta mea, ca sa ma fac mai bine inteles.

Unul din fostii mei directori de vanzari avea Volvo S40 (la o firma mica, 9 oameni in total, eu fiind singurul angajat, restul patroni :D Insa foarte dinamica si cu clienti sonori). Avea insa asistenta rutiera in toata europa, in clipa in care avea cea mai mica problema (avarie, accident) suna si in maxim 30 minute aparea unul cu o platforma cu o masina de inlocuire care prelua "epava" si el pleca mai departe, mai mult de o ora nu isi putea permite sa piarda. Iar asistenta asta rutiera nu ti-o cam ofera nimeni la masini prea vechi.

Tot masina aia o foloseam si noi restul pentru "asistenta tehnica" (vorba aia, in masina aia incaprea juma' din firma :D) . Nu ne-am fi putut pemite prea multe intarzieri cand ai un client gen Coca Cola sau BP care te suna si-ti spune ca nu mai merge nu stiu ce linie de imbuteliere de-a ta si sa vii s-o repari. Daca ii raspunzi cand te suna "bai c..ie, stii ce, vin s-o repar maine ca mi s-a stricat masina" al doilea contract nu-l mai vezi. Trebuie sa fii constient ca si primul contract l-ai primit datorita faptului ca esti dupa colt si in caz de probleme apari in 20 minute, iar daca clientul si-ar fi permis sa astepte pana maine puteau foarte bine sa fi ales din prima contractul ala cu o firma din Bulgaria sau din Turcia, ca garantii dupa 24h puteau si aia sa ofere. Si repet, treaba asta e valabila si la o firmulita de buzunar...

Chiar si o amarata de baterie care moare poate fi o problema majora daca pica intr-un moment prost, si me deasupra mai si un merc in care nu mai poti intra daca n-are curent. Nu e nevoie sa fie motor explodat.

PatrascuRadu195
simpatizant
Mesaje: 41
Membru din: Joi 19-Mar-2015 11:39
Localitate: Bucuresti

Mesajde PatrascuRadu195 » Vin 19-Iun-2015 10:57

Salutare, imi poate da cineva cateva pareri/informatii despre anuntul acesta? A mai fost cineva sa cumpere aceasta masina si sa o verifice? Multumesc

http://www.autovit.ro/citroen-c5-C36519401.html

florin.rus
pasionat
Mesaje: 119
Membru din: Joi 09-Oct-2014 07:02
Localitate: Baia Mare
Masina: Citroen C5 Tourer 1,6 hdi
2: Toyota Auris
3: Nissan Pathfinder

Mesajde florin.rus » Mar 23-Iun-2015 13:35

Salutare, de cand au aparut motoarele euro 5? Exista si motoare de 140 cp euro 5? Multumesc.

Ionut159
pasionat
Mesaje: 121
Membru din: Dum 28-Aug-2011 11:26
Localitate: Ardeal
Masina: Masina cu 4 roti

Mesajde Ionut159 » Mar 23-Iun-2015 13:56

Tocmai motoarele 2.0 HDI de 140 si de 163 cai sunt Euro 5. Cele Euro 4 sunt de 136/138 cai, depinde unde si pe cine intrebi. 2.0 HDI 140 cai a aparut in 2009.

florin.rus
pasionat
Mesaje: 119
Membru din: Joi 09-Oct-2014 07:02
Localitate: Baia Mare
Masina: Citroen C5 Tourer 1,6 hdi
2: Toyota Auris
3: Nissan Pathfinder

Mesajde florin.rus » Mar 23-Iun-2015 14:01

Multumesc pentru raspuns, dau o bere, din ce vad suntem din acelasi oras.


Înapoi la “Citroen C5 III”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 12 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187681
    Total subiecte 18620
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 24
    Users per day: 2
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11708
    Cel mai nou membru Ibr_subaib