Buna seara!
Am schimbat tampoanele motor (Antibalans, dreapta (para), si bucsa de la transmisie) si mi se pare ca acum am un mic trepidat cand pun masina in R sau in D si tin frana. Dupa ce dau drumul la frana si masina pleaca usor trepidatul dispare de tot. Dupa ce franez si ma opresc de tot cu ea in D si tin frana reapare. In N nu am nici un fel de problema. Nu exista aceasta trepidatie inainte de schimbarea tampoanelor. Am pus o piesa originala si 2 pe Febi Bilstein. Am facut test drive cu c5 nou si nu facea asa. in R face mai tare. Ma puteti ajuta cei care aveti automate 2.0hdi? Ceva pareri? Mecanicii toti dau din umeri, nu au gasit nimic...
Trepidatie R-D
Moderatori: mesersmith, Echipa Tehnica
-
- pasionat
- Mesaje: 588
- Membru din: Dum 04-Mar-2012 00:22
- Localitate: Bucuresti
- Masina: Citroen C5 III 2.0hdi Automat H3+ 100kw
- 2: Audi S5 V8 4.2FSI 260kw
-
- pasionat
- Mesaje: 588
- Membru din: Dum 04-Mar-2012 00:22
- Localitate: Bucuresti
- Masina: Citroen C5 III 2.0hdi Automat H3+ 100kw
- 2: Audi S5 V8 4.2FSI 260kw
-
- pasionat
- Mesaje: 588
- Membru din: Dum 04-Mar-2012 00:22
- Localitate: Bucuresti
- Masina: Citroen C5 III 2.0hdi Automat H3+ 100kw
- 2: Audi S5 V8 4.2FSI 260kw
M-am uitat din nou, cand pun masina in R si tin piciorul pe frana, botul masinii se vede trepidand de afara usor, la fel si roata stanga fata(inclusiv janta), roata dreapta fata se simte mult mai putin. In masina in partea stanga daca tin mana pe usa se simte ca trepideaza, oglinda stanga trepideaza, in dreapta mult mai putin, usa dreapta abia se simte si oglinda nu se misca. Toate astea sunt doar cand stau in R pe loc cu frana apasata sau am mers cu ea in D si franez pana se opreste si tin in continuare piciorul pe D. Daca, dupa ce m-am oprit o pun in N apoi din nou in D fara sa plec nu face trepidatia. Dupa ce am plecat si opresc iar (chiar si 20 cm) se simte trepidatia.
Am mai fost la un mecanic si tot nici un raspuns. Cei care aveti 2.0hdi, please help!
Am mai fost la un mecanic si tot nici un raspuns. Cei care aveti 2.0hdi, please help!
-
- pasionat
- Mesaje: 588
- Membru din: Dum 04-Mar-2012 00:22
- Localitate: Bucuresti
- Masina: Citroen C5 III 2.0hdi Automat H3+ 100kw
- 2: Audi S5 V8 4.2FSI 260kw
Am primit azi 2 raspunsuri:
1) Service non marca - trebuie schimbat si al 4-lea tampon, cel mai scump, este 500 lei piesa 200 lei maopera.
2) Service Citroen Radacini Militari - mi-a spus ca nu este de la tampoane dar ca imi recomanda sa fac o resoftare la cutie si un schimb de ulei la cutie. Resoftare 370 lei si schimb ulei 750 lei.
Voi ce ziceti? A facut cineva resoftare? o fi bine? banuiesc ca daca recomanda cei de la Citroen rau nu poate face.
1) Service non marca - trebuie schimbat si al 4-lea tampon, cel mai scump, este 500 lei piesa 200 lei maopera.
2) Service Citroen Radacini Militari - mi-a spus ca nu este de la tampoane dar ca imi recomanda sa fac o resoftare la cutie si un schimb de ulei la cutie. Resoftare 370 lei si schimb ulei 750 lei.
Voi ce ziceti? A facut cineva resoftare? o fi bine? banuiesc ca daca recomanda cei de la Citroen rau nu poate face.
-
- pasionat
- Mesaje: 770
- Membru din: Lun 25-Mai-2009 18:12
- Localitate: Bucuresti
- Masina: C5 III Comfort, 140 cp, 2.0 HDI
- 2: Nissan Micra 1.2 benzina
lucianmarius scrie:2) Service Citroen Radacini Militari - mi-a spus ca nu este de la tampoane dar ca imi recomanda sa fac o resoftare la cutie si un schimb de ulei la cutie. Resoftare 370 lei si schimb ulei 750 lei.
Voi ce ziceti? A facut cineva resoftare? o fi bine? banuiesc ca daca recomanda cei de la Citroen rau nu poate face.
nu fa greseala sa crezi ca daca este reprezentanta, chiar sunt tatici in ceea ce fac; ai fi surprins de cate ori merg pe bajbaite, mai ales ca le fac pe banii tai!!!
nu zic ca au gresit, dar nu te baza doar pe faptul ca sunt reprezentanta.
-
- pasionat
- Mesaje: 725
- Membru din: Mie 31-Iul-2013 12:31
- Localitate: Iasi
- Masina: C5 III 2012 break 1.6 THP aut6 Exclusive
- 2: ex: C5 III 2009 break 2.0i Man5 GPL Prins VSI 2.0
- 3: ex: C5 II 2007 break 2.0 HDI Aut6
Salut,
am si eu un C5 automat 6 trepte, din 2007 ce-i drept, si intr-adevar in R si D cu frana pusa trepideaza un pic mai tare decat in N din cauza ca este in sarcina. Estimez sarcina, dupa zgomotul motorului, cam de 3-4 ori mai mare decat sarcina pe care i-o da aerul conditionat cand cupleaza compresorul.
E similar cu situatia in care la o manuala ai tine apasata frana si in viteza ai da un pic drumul la ambreiaj.
Poate ca asa trebuie sa faca, inainte nefacand din cauza tampoanelor mai uzate.
La resoftare cutie as zice sa nu te bagi sub nici o forma. La resoftare te bagi doar atunci cand ai probleme/erori de la cutie.
Nici uleiul cutiei nu cred are treaba, teoretic cutia fiind fara intretinere daca o ai pe cea de 6 trepte produsa de Aisin.
Daca in urma schimbarii tampoanelor ti-a aparut zgomotul inseamna ca noile tampoane sunt cauza probabil tinand motorul mai ferm pe pozitie.
Incearca sa vezi alte cutii automate ce comportament au in aceleasi situatii.
Sunt si eu curios de rezolvare .. daca gasesti.
Spor.
am si eu un C5 automat 6 trepte, din 2007 ce-i drept, si intr-adevar in R si D cu frana pusa trepideaza un pic mai tare decat in N din cauza ca este in sarcina. Estimez sarcina, dupa zgomotul motorului, cam de 3-4 ori mai mare decat sarcina pe care i-o da aerul conditionat cand cupleaza compresorul.
E similar cu situatia in care la o manuala ai tine apasata frana si in viteza ai da un pic drumul la ambreiaj.
Poate ca asa trebuie sa faca, inainte nefacand din cauza tampoanelor mai uzate.
La resoftare cutie as zice sa nu te bagi sub nici o forma. La resoftare te bagi doar atunci cand ai probleme/erori de la cutie.
Nici uleiul cutiei nu cred are treaba, teoretic cutia fiind fara intretinere daca o ai pe cea de 6 trepte produsa de Aisin.
Daca in urma schimbarii tampoanelor ti-a aparut zgomotul inseamna ca noile tampoane sunt cauza probabil tinand motorul mai ferm pe pozitie.
Incearca sa vezi alte cutii automate ce comportament au in aceleasi situatii.
Sunt si eu curios de rezolvare .. daca gasesti.
Spor.
-
- pasionat
- Mesaje: 588
- Membru din: Dum 04-Mar-2012 00:22
- Localitate: Bucuresti
- Masina: Citroen C5 III 2.0hdi Automat H3+ 100kw
- 2: Audi S5 V8 4.2FSI 260kw
Problema pe care o avem cu C5-ul este ca e o masina destul de complexa pentru nivelul pregatirii mecanicilor de la noi.
Sunt destul de sensibil la vibratii si la micile detalii, desi majoritatea soferilor nu sunt. Multi prieteni de ai mei sunt mirati ce bine merge masina, sotia imi zice ca e foarte buna si ca nu simte nimic, pe mine ma scoate din sarite. Un C5 ma astept sa mearga perfect cu piesele noi pe el. Inteleg sa trepideze masina mai tare in R si D dar eu am un comportament suspect.
Cand stau pe loc cu ea in N nu simt nimic, nu se aude aproape nimic. Cand o pun in D incepe o trepidatie FOARTE sensibila, sunetul motorul este aprope ca in N. Cand dau drumul la frana si o las sa plece din puterea sa motorul isi pastreaza sunetul ca in faza initiala (cand am pus in D dar nu plecasem) si vibratiile la fel, adica cu foarte putin mai tari decat in N. Masina atinge aprox 7 kmh in viteza 1 fara sa accelerez din propria putere. Problema apare cand apas usor frana si ajung din nou la 0 kmh, atunci vibratiile sunt de 3-4 ori mai mari decat prima oara cand am bagat in D si nu plecasem inca, de asemenea sunetul motorului devine infundat parca ar fi direct pe caroserie. Inainte sa schimb tampoanele nu facea asa.
Acest comportament il am cand bag masina in R si fara sa plec de pe loc.
Precizez ca sunt vibratii si nu trepidatii. Sunt regulate si foarte foarte dese ca frecventa (3-4/sec). Ca intensitate, se simt usor in scaun, eu imi iau un indicator foarte simplu. Daca in N nu misca scaunul deloc, in D cand bag fara sa plec se simte foarte putin in scaun dar cand pun mana pe usa nu simt nimic si nici oglinda stanga nu tremura. Cnad dau drumul la frana si franez dupa pana la 0 kmh inapoi si verific din nou, se simte mai tare in scaun, cand pun mana pe usa se simte si acolo iar oglinda stanga trepideaza foarte usor (aprox 2 mm are joc).
In acesta situatie rog persoanele ce au automate de 2.0hdi cu aprox 100.000 km sa imi spuna daca au comportament similar. Altfel bag o gramada de bani in masina degeaba. Deja am bagat o suma frumusica si nu s-a schimbat nimic. Daca tot nu avem service-urile perfecte, ne putem noi ajuta. M-ar ajuta enorm o studiere a acestui comportament si o comunicare a acestuia a vreunuia din voi.
Propun o initiativa: primul care are ocazia sa verifice si sa imi comunice asta, primul pe care il pot ajuta ma oblig sa il ajut eu dupa
Sunt destul de sensibil la vibratii si la micile detalii, desi majoritatea soferilor nu sunt. Multi prieteni de ai mei sunt mirati ce bine merge masina, sotia imi zice ca e foarte buna si ca nu simte nimic, pe mine ma scoate din sarite. Un C5 ma astept sa mearga perfect cu piesele noi pe el. Inteleg sa trepideze masina mai tare in R si D dar eu am un comportament suspect.
Cand stau pe loc cu ea in N nu simt nimic, nu se aude aproape nimic. Cand o pun in D incepe o trepidatie FOARTE sensibila, sunetul motorul este aprope ca in N. Cand dau drumul la frana si o las sa plece din puterea sa motorul isi pastreaza sunetul ca in faza initiala (cand am pus in D dar nu plecasem) si vibratiile la fel, adica cu foarte putin mai tari decat in N. Masina atinge aprox 7 kmh in viteza 1 fara sa accelerez din propria putere. Problema apare cand apas usor frana si ajung din nou la 0 kmh, atunci vibratiile sunt de 3-4 ori mai mari decat prima oara cand am bagat in D si nu plecasem inca, de asemenea sunetul motorului devine infundat parca ar fi direct pe caroserie. Inainte sa schimb tampoanele nu facea asa.
Acest comportament il am cand bag masina in R si fara sa plec de pe loc.
Precizez ca sunt vibratii si nu trepidatii. Sunt regulate si foarte foarte dese ca frecventa (3-4/sec). Ca intensitate, se simt usor in scaun, eu imi iau un indicator foarte simplu. Daca in N nu misca scaunul deloc, in D cand bag fara sa plec se simte foarte putin in scaun dar cand pun mana pe usa nu simt nimic si nici oglinda stanga nu tremura. Cnad dau drumul la frana si franez dupa pana la 0 kmh inapoi si verific din nou, se simte mai tare in scaun, cand pun mana pe usa se simte si acolo iar oglinda stanga trepideaza foarte usor (aprox 2 mm are joc).
In acesta situatie rog persoanele ce au automate de 2.0hdi cu aprox 100.000 km sa imi spuna daca au comportament similar. Altfel bag o gramada de bani in masina degeaba. Deja am bagat o suma frumusica si nu s-a schimbat nimic. Daca tot nu avem service-urile perfecte, ne putem noi ajuta. M-ar ajuta enorm o studiere a acestui comportament si o comunicare a acestuia a vreunuia din voi.
Propun o initiativa: primul care are ocazia sa verifice si sa imi comunice asta, primul pe care il pot ajuta ma oblig sa il ajut eu dupa

-
- pasionat
- Mesaje: 588
- Membru din: Dum 04-Mar-2012 00:22
- Localitate: Bucuresti
- Masina: Citroen C5 III 2.0hdi Automat H3+ 100kw
- 2: Audi S5 V8 4.2FSI 260kw
-
- pasionat
- Mesaje: 588
- Membru din: Dum 04-Mar-2012 00:22
- Localitate: Bucuresti
- Masina: Citroen C5 III 2.0hdi Automat H3+ 100kw
- 2: Audi S5 V8 4.2FSI 260kw
-
- pasionat
- Mesaje: 725
- Membru din: Mie 31-Iul-2013 12:31
- Localitate: Iasi
- Masina: C5 III 2012 break 1.6 THP aut6 Exclusive
- 2: ex: C5 III 2009 break 2.0i Man5 GPL Prins VSI 2.0
- 3: ex: C5 II 2007 break 2.0 HDI Aut6
-
- pasionat
- Mesaje: 588
- Membru din: Dum 04-Mar-2012 00:22
- Localitate: Bucuresti
- Masina: Citroen C5 III 2.0hdi Automat H3+ 100kw
- 2: Audi S5 V8 4.2FSI 260kw
Am pus 2 tampoane motor (antibalans dreapta si tampon motor dreapta in forma de para) pe FEBI BILSTEIN.
Pretul era la 40% fata de piesele originale Citroen. Tampoanele erau prea tari din fabrica si cand porneam masina si o treceam in R/D tamponul dreapta antibalans se apasa pe cel tip para. Acesta fiind prea rigid transmitea vibratia in caroserie in loc sa o pastreze in el. Am pus inapoi tamponul vechi tip para ce il aveam pe original , pastrand cel antibalans pe febi si vibratia a disparut (cel orignal s-a rupt).
O sa schimb si ultimul tampon sa pun tot citroen ca nu mi se pare normal sa am asemenea jafuri pe masina.
Pasul 2, o sa le dau in cap la mecanicii ce mi le-au pus si tineau sus si tare ca sunt bune.
Pasul 3, o sa renunt la serviciile mecanicilor ce mi-au zis ca e normal sa trepideze asa, ca e tampon nou, ca se lasa, ca e din cutia de viteze, ca trebuie sa schimb tamponul stanga motor, blah blah blah.
Am cheltuit 650 lei pe chestii ce nu trebuiau schimbate din acest motiv.
Cand e de tampoane GO FOR ORIGNAL!!!
Pretul era la 40% fata de piesele originale Citroen. Tampoanele erau prea tari din fabrica si cand porneam masina si o treceam in R/D tamponul dreapta antibalans se apasa pe cel tip para. Acesta fiind prea rigid transmitea vibratia in caroserie in loc sa o pastreze in el. Am pus inapoi tamponul vechi tip para ce il aveam pe original , pastrand cel antibalans pe febi si vibratia a disparut (cel orignal s-a rupt).
O sa schimb si ultimul tampon sa pun tot citroen ca nu mi se pare normal sa am asemenea jafuri pe masina.
Pasul 2, o sa le dau in cap la mecanicii ce mi le-au pus si tineau sus si tare ca sunt bune.
Pasul 3, o sa renunt la serviciile mecanicilor ce mi-au zis ca e normal sa trepideze asa, ca e tampon nou, ca se lasa, ca e din cutia de viteze, ca trebuie sa schimb tamponul stanga motor, blah blah blah.
Am cheltuit 650 lei pe chestii ce nu trebuiau schimbate din acest motiv.
Cand e de tampoane GO FOR ORIGNAL!!!
-
- pasionat
- Mesaje: 725
- Membru din: Mie 31-Iul-2013 12:31
- Localitate: Iasi
- Masina: C5 III 2012 break 1.6 THP aut6 Exclusive
- 2: ex: C5 III 2009 break 2.0i Man5 GPL Prins VSI 2.0
- 3: ex: C5 II 2007 break 2.0 HDI Aut6
Ms de raspuns.
Ca principiu mie mi se pare corect ca o piesa sa nu se schimbe decat atunci cand e stricata sau cand manopera e prea scumpa ca sa nu schimbi si piesa adiacenta lucrarii (ex: kit ambreiaj merita schimbat tot chiar daca s-a stricat doar rulmentul de presiune si placa + discul mai duc 10 mii).
Alt principiu care mi se pare sanatos e ca piesa originala cu care vine echipata masina e totdeauna cea mai buna si nu trebuie schimbata decat cand esti sigur ca e stricata.
Piesele originale nu se schimba preventiv.
Spor.
Ca principiu mie mi se pare corect ca o piesa sa nu se schimbe decat atunci cand e stricata sau cand manopera e prea scumpa ca sa nu schimbi si piesa adiacenta lucrarii (ex: kit ambreiaj merita schimbat tot chiar daca s-a stricat doar rulmentul de presiune si placa + discul mai duc 10 mii).
Alt principiu care mi se pare sanatos e ca piesa originala cu care vine echipata masina e totdeauna cea mai buna si nu trebuie schimbata decat cand esti sigur ca e stricata.
Piesele originale nu se schimba preventiv.
Spor.
-
- pasionat
- Mesaje: 588
- Membru din: Dum 04-Mar-2012 00:22
- Localitate: Bucuresti
- Masina: Citroen C5 III 2.0hdi Automat H3+ 100kw
- 2: Audi S5 V8 4.2FSI 260kw
Este discutabil ce spui aici , in special pentru ansamblurile ce lucreaza impreuna. Tampoanele dreapta lucreaza impreuna , individual doar in N, impreuna in D/R.
Acelasi exemplu este si cu amortizoarele fara perne de aer. Din ce stiu eu se schimba in pereche. Daca schimb unul pe o parte este bine sa il schimb si pe cealalata, altfel trage dupa el si pe celelalte 3. Cel putin asa mi s-a zis.
Cat despre original, incep sa ma conving ca face diferenta. Este prima oara cand o asa mare diferenta intre un OE si Aftermarket, nici nu ma gandeam ca pot fi asa diferenta. Dar suspicios erau si preturile mari ca diferenta. Exemplu tamponul cutiei era 39 lei Febi si 140 lei original.
Acelasi exemplu este si cu amortizoarele fara perne de aer. Din ce stiu eu se schimba in pereche. Daca schimb unul pe o parte este bine sa il schimb si pe cealalata, altfel trage dupa el si pe celelalte 3. Cel putin asa mi s-a zis.
Cat despre original, incep sa ma conving ca face diferenta. Este prima oara cand o asa mare diferenta intre un OE si Aftermarket, nici nu ma gandeam ca pot fi asa diferenta. Dar suspicios erau si preturile mari ca diferenta. Exemplu tamponul cutiei era 39 lei Febi si 140 lei original.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187775
Total subiecte 18654
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11819
Cel mai nou membru Tudoo