Clima influenteaza consumul de combustibil

Forum de discutii generale despre Citroen C-Crosser.

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
alex_maistoru
just curious
Mesaje: 21
Membru din: Joi 25-Noi-2010 16:11
Localitate: Craiova
Contact:

Clima influenteaza consumul de combustibil

Mesajde alex_maistoru » Joi 02-Dec-2010 23:26

As dorii sa stiu si eu daca influenteaza instalatia de climatizare consumul, cum il influenteaza AC-ul.
De ce cand selectez zonele pe automat se aprinde si becul de la AC (fulgul acela)?
Mi se spune Alecs dar prietenii imi spun BA !

mbc
pasionat
Mesaje: 4211
Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
Localitate: Cluj-Napoca
Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004

Mesajde mbc » Vin 03-Dec-2010 00:37

Climatizare inseamna aer conditionat.... Climatizarea e aer conditionat automat. Ideea e ca setezi temperatura dorita si masina incearca sa ti-o ofere cat de repede posibil dar dupa ce a ajuns la temperatura setata scade turatia ventilatorului / opreste compresorul de ac, etc in functie de situatie. Si, ca raspuns: da, climatizarea (sau aerul conditionat automat) creste un pic consumul cel putin atunci cand este cald afara si vrei frig in masina.

Citat, contine niste marketing, dar ideea o prinzi:
"O aerodinamicĂŁ optimizatĂŁ Âşi o vizibilitate corespunzĂŁtoare ĂŽn toate direcĂžiile necesitĂŁ utilizarea unui numĂŁr mare de geamuri, montate ĂŽnclinat.

ÂŞi ĂŽn condiĂžiile unei radiaĂžii solare reduse se constatĂŁ creÂşterea temperaturii din interior. Este necesar astfel un volum cât mai mare de aer rece. O atmosferĂŁ plĂŁcutĂŁ, cu un nivel care sĂŁ corespundĂŁ temperaturilor ĂŽncĂŁperii, poate fi obĂžinutĂŁ numai cu ajutorul unei instalaĂžii de climatizare. InstalaĂžia de climatizare este alcĂŁtuitĂŁ ĂŽn principal din sistemul de rĂŁcire, din cel de ĂŽncĂŁlzire, din regulatorul de umiditate Âşi din suflante. Acesta completeazĂŁ sistemul de ĂŽncĂŁlzire Âşi aerisire al unui autovehicul. O instalaĂžie de climatizare nu produce frig, ci funcĂžioneazĂŁ conform principiului pompei de cĂŁldurĂŁ utilizat Âşi la producerea frigiderelor. Într-o exprimare simplificatĂŁ, aerul trece printr-un vaporizator unde transferĂŁ cĂŁldura cĂŁtre agentul de rĂŁcire. Aerul rĂŁcit Âşi uscat este suflat ĂŽn habitaclu. Un compresor aduce agentul de rĂŁcire la temperatura optimĂŁ. Anumite sisteme, de exemplu cel disponibil pentru modelul Volkswagen Golf, sunt echipate cu un compresor cu reglare externĂŁ cu o temperaturĂŁ reglabilĂŁ a vaporizatorului ĂŽntre 2 Âşi 12 °C. Astfel, dezumidificarea aerului se realizeazĂŁ la nivelul necesar, ceea ce permite diminuarea necesarului de energie Âşi reducerea consumului de carburant. Pentru modelele sale, Volkswagen oferĂŁ atât o instalaĂžie de climatizare semiautomatĂŁ „Climatic”, cât Âşi un sistem automat de climatizare „Climatronic”. Toate instalaĂžiile de climatizare ale modelelor Volkswagen funcĂžioneazĂŁ ecologic Âşi nu necesitĂŁ agent de rĂŁcire cu hidrocarburi fluorurate."
"If in doubt, flat out!"

Avatar utilizator
cit_a
pasionat
Mesaje: 624
Membru din: Sâm 03-Mar-2007 12:17
Localitate: DEVA.

Mesajde cit_a » Dum 05-Dec-2010 17:45

Pai eu iti zic mai simplu : atat cat timp motorul este infranat de alte angrenaje ( alternator , compresor ,etc) consumul creste in functie de utlizare . Raspuns - creste consumul :lol:

marius74
pasionat
Mesaje: 254
Membru din: Mie 21-Ian-2009 21:57
Localitate: CRAIOVA

Mesajde marius74 » Dum 05-Dec-2010 18:20

acum ceva timp a fost un reportaj la Discovery pe tema asta si din cele 3 probe facute(geam deschis,trapa si AC)ultima varianta a fost cu cel mai mic consum inregistrat.datorita frecarilor.
o seara buna.

mbc
pasionat
Mesaje: 4211
Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
Localitate: Cluj-Napoca
Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004

Mesajde mbc » Lun 06-Dec-2010 08:02

In episodul cu discovery, rezultatul era ceva de genul: daca ai viteza pana la 80km/h consuma mai putin daca lasi geamul deschis. Daca ai viteza peste 80 km/h consuma mai putin daca ai ac-ul pornit. Mie mi s-a parut irelevant testul pentru simplul motiv ca la 80km/h nu mai poti tine geamul deschis pentru ca se produc zgomote si aerul bate pe tine. Plus ca nu este practic pentru ca daca afara e cald (foarte probabil vara) degeaba deschizi ca nu o sa iti fie mai rece, ci doar o sa bata aerul pe tine.
"If in doubt, flat out!"

Avatar utilizator
bogdan78
pasionat
Mesaje: 1341
Membru din: Vin 17-Oct-2008 13:41
Localitate: Bucuresti

Mesajde bogdan78 » Mie 08-Dec-2010 01:26

Conteaza mult marimea si puterea motorului. In cazul tau 2.2 si peste 150 cai eu zic ca nu o sa iti dai seama niciodata. Probabil o sa fie pana in 100-200grame in plus pe suta de km.
Accelerezi, virezi simti usor cum derapeaza, pulsul se acelereaza, adrenalinĂŁ.. si toate grijile dispar...
Cei care au nevoie pot apela cu incredere pentru Studii Geotehnice, foraje...

mbc
pasionat
Mesaje: 4211
Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
Localitate: Cluj-Napoca
Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004

Mesajde mbc » Mie 08-Dec-2010 08:44

eu cred sincer ca pick-up-urile alea americane aveau motoare mai mari de 2.2 adica vreo 4-5-6 litri. Daca la namilele lor s-a simtit, singura diferenta ar putea fi ca crosserul are motor diesel.
"If in doubt, flat out!"

MUGUREL PIRSCOVEANU
Pro Motor Rm.Valcea
Mesaje: 823
Membru din: Lun 03-Oct-2005 09:28
Localitate: ramnicu valcea
Contact:

Mesajde MUGUREL PIRSCOVEANU » Vin 10-Dec-2010 17:20

mbc scrie:Climatizare inseamna aer conditionat.... Climatizarea e aer conditionat automat. Ideea e ca setezi temperatura dorita si masina incearca sa ti-o ofere cat de repede posibil dar dupa ce a ajuns la temperatura setata scade turatia ventilatorului / opreste compresorul de ac, etc in functie de situatie. Si, ca raspuns: da, climatizarea (sau aerul conditionat automat) creste un pic consumul cel putin atunci cand este cald afara si vrei frig in masina.

Citat, contine niste marketing, dar ideea o prinzi:
"O aerodinamicĂŁ optimizatĂŁ Âşi o vizibilitate corespunzĂŁtoare ĂŽn toate direcĂžiile necesitĂŁ utilizarea unui numĂŁr mare de geamuri, montate ĂŽnclinat.

ªi în condiþiile unei radiaþii solare reduse se constatã creºterea temperaturii din interior. Este necesar astfel un volum cât mai mare de aer rece. O atmosferã plãcutã, cu un nivel care sã corespundã temperaturilor încãperii, poate fi obþinutã numai cu ajutorul unei instalaþii de climatizare. Instalaþia de climatizare este alcãtuitã în principal din sistemul de rãcire, din cel de încãlzire, din regulatorul de umiditate ºi din suflante. Acesta completeazã sistemul de încãlzire ºi aerisire al unui autovehicul. O instalaþie de climatizare nu produce frig, ci funcþioneazã conform principiului pompei de cãldurã utilizat ºi la producerea frigiderelor. Într-o exprimare simplificatã, aerul trece printr-un vaporizator unde transferã cãldura cãtre agentul de rãcire. Aerul rãcit ºi uscat este suflat în habitaclu. Un compresor aduce agentul de rãcire la temperatura optimã. Anumite sisteme, de exemplu cel disponibil pentru modelul Volkswagen Golf, sunt echipate cu un compresor cu reglare externã cu o temperaturã reglabilã a vaporizatorului între 2 ºi 12 °C. Astfel, dezumidificarea aerului se realizeazã la nivelul necesar, ceea ce permite diminuarea necesarului de energie ºi reducerea consumului de carburant. Pentru modelele sale, Volkswagen oferã atât o instalaþie de climatizare semiautomatã Climatic, cât ºi un sistem automat de climatizare Climatronic. Toate instalaþiile de climatizare ale modelelor Volkswagen funcþioneazã ecologic ºi nu necesitã agent de rãcire cu hidrocarburi fluorurate."

Foarte tare explicatia ta. Sunt curios cat crezi din tot ce ai citit si ai scris acolo. Pompa de caldura? Nu prea are legatura cu AC.
Climatic este, de fapt un aer conditonat manual, dar are o denumire comerciala cat sa iti ia ochii. Climatronic? Deja e o obraznicie! Se scrie in romaneste Climatizare automata.
De fapt atunci cand mergi pe automat, compresorul merge in continuu. Crede-ma, si iti spun prieteneste, nu e inca in productia de serie ceva care sa faca sa se invarta mai incet compresorul. El comprima acolo la nesfarsit. Exact cum ai spus, produce aer uscat. Avantaj care are rol vizibil de dezaburire. Imagineaza-ti ca din cand s-ar opri compresorul pt k a fost atinsa temp ceruta in interior. S-ar aburi pe loc geamurile! Deci nu sta in picioare teoria ca stii, autoreglari, bull shit-uri comerciale. Cea mai complexa instalatie de AC pe care am vazut-o era pe BMW GT, si nu prea departe de ce are noul C5, care face mmmulte reglaje, dar, crede-ma, compresorul merge intr-una.
Si aprops.... Toti constructorii folosesc R134A ca agent refrigerant.
Nu ti-am spus cu rautate toate astea, dar nu e cazul sa ne plecam in fata unor sloganuri comerciale nemtesti inutil ne plecam in fata unor realizari de exceptie, dar nu atunci cand un sistem simplu are o denumire comerciala sa ai impresia ca face ceva smecher rau
Cu prietenie,
Mugurel

crys71
simpatizant
Mesaje: 77
Membru din: Mar 14-Dec-2010 15:07
Localitate: CLUJ NAPOCA

clima

Mesajde crys71 » Sâm 05-Feb-2011 17:09

totusi.. daca e frig afara si dai pe butonul automat de la clima.. sa zicem ca reglezi pe 24 de grade.. iti consuma mai mult combustibil sau asta e doar vara cand faci rece in masina?

Avatar utilizator
alex_maistoru
just curious
Mesaje: 21
Membru din: Joi 25-Noi-2010 16:11
Localitate: Craiova
Contact:

Mesajde alex_maistoru » Mar 22-Feb-2011 20:31

mi-a ajuns consumu stand pe loc pe la 14 cu caldura pornita :shock:
consuma mai putin mergand cu ea decat stand pe loc :lol:
Mi se spune Alecs dar prietenii imi spun BA !

mbc
pasionat
Mesaje: 4211
Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
Localitate: Cluj-Napoca
Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004

Mesajde mbc » Mar 22-Feb-2011 20:53

nu e asa simplu cum zici tu....

Iti consuma 14 ce? litri pe suta de km? pai cum sa iti consume litri pe suta de km daca stai pe loc? Eu credeam ca toate masinile mai noi au trecut la litri / ora cand stau.

Ce se intampla de fapt, daca e asa cum am zis... tu faci sa zicem 100 de km, la care iti consuma 10 litri, deci iti arata un consum mediu de 10l/100km. Bun. Dar tu te opresti si lasi motorul pornit. Ce se intampla acum este ca combustibilul se consuma dar distanta nu creste. Adica tu ai tot 100 km parcursi, dar deja poate ai 11 sau 12 litri consumati si de aceea iti arata 12l/100km. Ca sa iti faci o idee, o masina cu motor normal consuma cam 1-2 litri pe ora cand stau. Bineinteles ca cele pe benzina un pic mai mult si bineinteles ca atunci cand motorul este rece se consuma mult mai mult.
"If in doubt, flat out!"

Avatar utilizator
alex_maistoru
just curious
Mesaje: 21
Membru din: Joi 25-Noi-2010 16:11
Localitate: Craiova
Contact:

Mesajde alex_maistoru » Mar 22-Feb-2011 20:57

mbc scrie:nu e asa simplu cum zici tu....

Iti consuma 14 ce? litri pe suta de km? pai cum sa iti consume litri pe suta de km daca stai pe loc? Eu credeam ca toate masinile mai noi au trecut la litri / ora cand stau.

Ce se intampla de fapt, daca e asa cum am zis... tu faci sa zicem 100 de km, la care iti consuma 10 litri, deci iti arata un consum mediu de 10l/100km. Bun. Dar tu te opresti si lasi motorul pornit. Ce se intampla acum este ca combustibilul se consuma dar distanta nu creste. Adica tu ai tot 100 km parcursi, dar deja poate ai 11 sau 12 litri consumati si de aceea iti arata 12l/100km. Ca sa iti faci o idee, o masina cu motor normal consuma cam 1-2 litri pe ora cand stau. Bineinteles ca cele pe benzina un pic mai mult si bineinteles ca atunci cand motorul este rece se consuma mult mai mult.



Arata L/100, asa este cum zici tu :oops:
Mi se spune Alecs dar prietenii imi spun BA !

DMX
pasionat
Mesaje: 748
Membru din: Vin 02-Dec-2005 15:32
Localitate: RO.Bucuresti
Contact:

Mesajde DMX » Mie 23-Feb-2011 01:13

2.2 diesel , este un motor cu o cilindreea mare , sa nu te astepti sa ai un consum de 5-6% / 100 km

Daca stai pe loc , consumul o sa creasca , la opel imi arata consumul 1,6L-- 1,9L / pe ora (am posibilitatea sa vad consumul instantaneu ) cu "climatronicul" dat drumul , la citroen (motorizare 1.4 i ) am consum 12,5 % in Bucuresti . Daca ti-ai luat SUV ptr consum , cred ca ai gresit :wink:

mbc
pasionat
Mesaje: 4211
Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
Localitate: Cluj-Napoca
Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004

Mesajde mbc » Mie 23-Feb-2011 09:47

7.4l e o cilindree mare. 2.2 e mediu in cel mai rau caz.
"If in doubt, flat out!"


Înapoi la “Citroen C-Crosser”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 8 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187752
    Total subiecte 18613
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 24
    Users per day: 2
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11707
    Cel mai nou membru AdnanS2024