VTM 2009

Activitatea Citroen in lumea sportului cu motor

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
iwa
pasionat
Mesaje: 259
Membru din: Joi 31-Ian-2008 09:39
Localitate: Bucuresti
Contact:

VTM 2009

Mesajde iwa » Lun 03-Aug-2009 10:28

Duminica la Campulung am avut 2 reprezentanti:
- Aurelian Andronache cu Saxo VTS - Locul 12 la Grupa H
Imagine

- Bogdan Talasman cu Oltcit 12 TRS - Locul 29 la Grupa H
Imagine
--
I @m the B0Rg`
Blog RPR - www.oltcit.eu

Avatar utilizator
jgr1001
pasionat
Mesaje: 1533
Membru din: Mie 12-Ian-2005 10:37
Localitate: Bucuresti / Fagaras

Mesajde jgr1001 » Lun 03-Aug-2009 11:29

Bravo lor!

In special celor cu oltcitul! :wink:

Avatar utilizator
DanT
Moderator
Mesaje: 2870
Membru din: Lun 24-Iul-2006 13:10
Localitate: Bucuresti
Masina: Xsara Picasso 1.6 Hdi 2008
2: Citroen C5 2.0 HDi 2004
3: Saxo S1 16V VTS, Xantia X1 Activa

Mesajde DanT » Lun 03-Aug-2009 11:31

Felicitari pentru participanti si pentru cei care au pregatit masinile :):)
Dan
Dreptul de exprimare este liber, dreptul de a fi ascultat trebuie castigat!
Always aim for the Moon! Even if you miss, you'll land among the stars! - W. Clement Stone

Emil Paunas
pasionat
Mesaje: 173
Membru din: Mar 04-Mar-2008 20:00
Localitate: TARGOVISTE, DB

Mesajde Emil Paunas » Lun 03-Aug-2009 12:42

adevarul e ca merita felicitari! a fost un traseu destul de solicitant, au fost si abandonuri... asa ca BRAVO si LA MAI MARE!!!! si masinile arata chiar bine, se vedea ca apartin unor pasionati

Avatar utilizator
iwa
pasionat
Mesaje: 259
Membru din: Joi 31-Ian-2008 09:39
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde iwa » Lun 03-Aug-2009 13:50

Despre Saxo nu stiu mai nimic, in schimb despre Oltcit va pot spune ca au plecat de la 0 acum cateva luni (mai exact anul trecut in toamna). De atunci au muncit ca spartii la masina ajutati de cativa pe ici pe colo dupa cum a putut fiecare pentru ca ieri sa participe la prima cursa, si chiar sa ajunga fara mari probleme la finish.

Si un filmulet cu masina:
http://www.youtube.com/watch?v=RXVbCa2p ... re=related

p.s. Multumita lui WLD exista si un banner citroclub pe haionul masinii :wink:
--

I @m the B0Rg`

Blog RPR - www.oltcit.eu

Matrixu
pasionat
Mesaje: 2318
Membru din: Vin 15-Apr-2005 11:27
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde Matrixu » Lun 03-Aug-2009 15:08

N-am nimic cu nimeni, insa Oltcitul si Fiatul acela chiar n-aveau ce cauta acolo!!
Daca Fiat-ul mai era la Retro, Oltcitul trebuia sa stea cuminte acasa!
Atat Fiat cat si Oltcit, au avut rolul de a plictisi lumea... Eu inteleg ca nu e neaparat nevoie sa castigi, dar nici sa vii cu masini cu care se merge in regim de plimbare pentru ca atat pot!

Parerea mea :)

Avatar utilizator
DanT
Moderator
Mesaje: 2870
Membru din: Lun 24-Iul-2006 13:10
Localitate: Bucuresti
Masina: Xsara Picasso 1.6 Hdi 2008
2: Citroen C5 2.0 HDi 2004
3: Saxo S1 16V VTS, Xantia X1 Activa

Mesajde DanT » Lun 03-Aug-2009 17:27

sigur ca da ..

ar fi trebuit sa lase locul uni C4 WRC, nu? :evil: :twisted:

Pana la anuntul limitarii locurilor de participare, pana nu apare un C4 care sa fie in stare sa faca asa ceva .. na .. se joaca oamenii cu ce pot ..

pana una-alta, sunt strugurii acrii?

:evil: :evil: :evil: :evil:

Putem incerca un comentariu-doua, fara malitiozitate?
Multumesc anticipat!
Dan

Dreptul de exprimare este liber, dreptul de a fi ascultat trebuie castigat!

Always aim for the Moon! Even if you miss, you'll land among the stars! - W. Clement Stone

neghinita87
pasionat
Mesaje: 541
Membru din: Dum 21-Dec-2008 20:20
Localitate: ploiesti

Mesajde neghinita87 » Lun 03-Aug-2009 17:29

pai asta depinde cat de pasionat esti.nu trebuie sa ai o masina care sa rupa pamantul sa trebuiasca sa te duci la un raliu.cateodata te duci si sa arati munca ta altora.
SUPERMANsina rama in asfalt

neghinita87
pasionat
Mesaje: 541
Membru din: Dum 21-Dec-2008 20:20
Localitate: ploiesti

Mesajde neghinita87 » Lun 03-Aug-2009 17:31

eu unul urez felicitari participantilor :D :D :D
SUPERMANsina rama in asfalt

Avatar utilizator
cristi_s
pasionat
Mesaje: 223
Membru din: Mar 04-Aug-2009 07:57
Localitate: Brasov

Mesajde cristi_s » Mar 04-Aug-2009 08:15

Multumim de incurajari. :prayer: Si ne cerem scuze celor pe care i-am plictisit, dar singurul mod de a testa o masina de curse este in regim de cursa, pentru ca daca in garaj si in curte lucrurile par ok, ele nu prea sunt pe traseul de coasta.
Masina nu este nici pe departe gata, in plus problemele mari de la aprindere din zilele precedente ne-au impiedicat sa evoluam la parametri maximi, o munca aproape contina de circa 48 de ore ne-a permis totusi sa luam startul. Speram ca la urmatoarea cursa sa fie mult mai bine si sa venim cu temele mai bine facute. Principalul nostru tel a fost sa trecem de verifiacarea tehnica obligatorie a Federatiei de Automobilism Sportiv (si nu e un lucru usor, mai ales cand cu o jumatate de ora inainte de verificare admisia e intr-o parte a garajului si masina in cealalta parte :D :D) si sa facem cateva urcari in regim de cursa (primele din viata noastra).

La altii coexista Trabant 600 langa Peugeot 307 WRC fara a mai plictisi pe nimeni, desi sunt 200 de masini inscrise. :roll:

Bine v-am gasit, citesc demult din umbra forumul, pasionat de Citronele de cand ma stiu, pana acum nu am fost inregistrat, dar daca jgr1001 a facut primul pas si s-a inregistrat la noi pe forum, am zis sa intorc favorul.

Daca doriti detalii despre stadiul actual al Oltcitului de curse, precum si despre munca de aproape un an de zile, va pot da detalii cate doriti.
Nici macar Chuck Norris nu poate repara un XM ca sa fie functional 100
https://www.youtube.com/watch?v=ZkvdX-R8VSo

Emil Paunas
pasionat
Mesaje: 173
Membru din: Mar 04-Mar-2008 20:00
Localitate: TARGOVISTE, DB

Mesajde Emil Paunas » Mar 04-Aug-2009 09:11

Bine ai venit! eu unul chiar am apreciat pasiunea voastra! chiar daca nu ati facut cine stie ce rezultat(in opinia unora) numai si participarea este o mare realizare!
felicitari! =D> eu unul, ca si om care am readus din morti cateva masinute, chiar te rog sa ne povestesti aventura oltcitului rosu.... si poate reusim sa ajutam cu cate ceva..

Matrixu
pasionat
Mesaje: 2318
Membru din: Vin 15-Apr-2005 11:27
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde Matrixu » Mar 04-Aug-2009 09:37

DanT scrie:sigur ca da ..

ar fi trebuit sa lase locul uni C4 WRC, nu? :evil: :twisted:

Pana la anuntul limitarii locurilor de participare, pana nu apare un C4 care sa fie in stare sa faca asa ceva .. na .. se joaca oamenii cu ce pot ..

pana una-alta, sunt strugurii acrii?

:evil: :evil: :evil: :evil:

Putem incerca un comentariu-doua, fara malitiozitate?
Multumesc anticipat!


Nu sunt acrii deloc, ca nu ma pasioneaza astfel de competitii, e doar parerea mea, si nu am fost cu nimic malitios! Daca vroiam sa fiu malitios si aveam ceva cu marcile in sine, atunci ziceam si de cele 2 Dacii, care au facut spectatol(cel putin Dacia Coupe) a facut senzatie!
Pasiunea e mare, dar sa mergi intr-o competitie intitutalata " Camptionatul National de Viteza in Coasta" la plimbare...devii plictisitor!

Repet, nu vreau sa jignesc pe nimeni, mai ales munca depusa, insa sunt competitii unde masina trebuie sa fuga, nu fuge, mai surubaresti la ea, pana o faci sa fuga, macar pe linie dreapta!

Apropos competitia nu a fost VTM , a fost CNVC organizat de FRAS

Avatar utilizator
cristi_s
pasionat
Mesaje: 223
Membru din: Mar 04-Aug-2009 07:57
Localitate: Brasov

Mesajde cristi_s » Mar 04-Aug-2009 09:47

Pai povestirea e simpla (aparent). Dupa ani de zile de mers pe la curse, impreuna cu un amic, care este de fapt pilotul, am decis ca, daca am ajuns sa ne salutam pana si cu oficialii de pe probe, ar cam trebui sa facem ceva. Incurajati de exemplele Alex Filip si Valentin Porcisteanu, care au plecat de jos si au urcat incet incet, am decis sa cautam o masina pe care sa ne tina balamalele sa o intretinem. Optiunile erau Dacia Nova sau ... Dacia Nova. Atunci am decis ca, decat sa fim "altii cu Nova", sa iesim din tipar si sa preparam un Oltcit, mai ales ca pe asta il stiam din surub in surub. Am cumparat un TRS din 1995 care statea nemiscat de vreo 2 ani intr-o parcare, l-am desfacut pana la ultimul surub, caroseria dezechipata complet a intrat la tinichigerie, am alergat dupa teava de rolbar de am innebunit, in Romania gasesti cele mai bizare dimensiuni de teava, doar niste valori omenesti nu, apoi am dus-o la Sf. Gheorghe (Covasna, nu ala de pe Dunare :D) ca sa ii sudeze rolbarul pe caroserie (ca o paranteza, pana sa ajungem acolo am primit niste oferte de pret care mai de care mai naucitoare, sperau oamenii sa isi faca vila pe seama noastra, dar baietii de la Sf. Gheorghe sunt si ei pasionati de curse si nici macar nu au zambit cand au vazut la ce trebuie sa puna rolbar, ci s-au apucat direct de treaba). Intre timp am desfacut motorul bucatele, l-am curatat la sange (solutia de curatat aragaze Triumf face minuni la depunerile de ulei din motor), l-am modificat nitel, si anume:
- arcuri la supape intarite
- arbori cu came de 1.1 pe motor de 1.3 (turatia nominala a crescut cu circa 1000 rot/min)
- raport de comprimare marit de la 8,7 la 9,6 (aproape maxim posibil prin varianta adpotata)
- ghiduri de supape scurtate
- galeriile de admisie si evacuare din chiulase lustruite
- calota pistoanelor lustruita (am vrut sa usurez pistoanele, dar mi-a fost teama sa nu le dezechilibrez prea tare, nedispunand de dispozitive prea performante)
- carburator Weber de GSA (asta ne-a dat niste batai de cap incredibile pentru un carburator asa de simplu), urmeaza sa ii montez probabil 4 carburatoare Dellorto DRLA 36 - verticale, pe care le avem, ne mai trebuie facute galeriile de admisie, daca nu, injectie mecanica.
Trebuie neaparat un radiator suplimentar de ulei, la Campulung motorul s-a supraincalzit si de aceea pe mansa a doua de concurs a pierdut din putere si a inceput sa dea cu fum pe teava. Plus un simering la distributie care se pare ca a sarit de la locul lui.
Cutia de viteze este de Oltcit Special (652cmc), deci foarte scurta, se impaca foarte bine cu slickurile de 530 diametru. Mai avem o cutie de GSA in 5 trepte si una de GSA in 4 trepte, care merg puse fara prea mari batai de cap.
Suspensia este si ea modificata, are 2 lame de flexiune, bare de torsiune de Oltcit CS (papuc) pe spate, amortizoarele sunt de spate toate 4, pe fata sunt modificate masiv, sunt demonatbile si cu supapele din interior modificate, cursa de lucru este de circa 1,5 centimetri, cele de spate sunt intarite prin schimbarea uleiului cu unul mai vascos, dar din pacate nu prea tine figura, unul a curs deja, traseul de la Campulung e foarte denivelat.
Postul de pilotaj este si el modificat, scaunul pilotului e deplasat mult in spate, pentru a deplasa centrul de greutate, a fost necesara modificarea coloanei volanului, unghiul nu mai este asa de mare si volanul este deplasat spre spate. Timoneria cutiei de viteze este si ea modificata, levierul schimbatorului este deplasat circa 15 cm spre spate si inaltat, deoarece i-am facut short shifter, acum cursa levierului este de circa 1cm pentru a intra in viteza de la punctul mort.
Instalatia electrica[/b] a fost desfacuta complet, verificata continuitatea fir cu fir si eliminate firele care nu erau necesare (lumini mers inapoi, stergator luneta cu releul, motorasul si firele aferente, semnalizarile de pe aripi, etc) . S-a introdus de asemenea intrerupatorul general obligatoriu, conform FIA, cu comanda din interior si exterior. S-au introdus de asemenea ceasuri de temperatura si presiune ulei, plus un voltmetru cu indicator cu cifre.
Scaunele omologate FIA au fost montate pe niste traverse sudate special, au dat ceva bataie de cap si astea.
Conducta de frana spate si conducta de benzina (pompa de benzina e electrica si nu are nevoie de retur) sunt trecute prin masina. Toate conductele si furtunele sunt noi.
In rest, 2 extinctoare omologate FIA, jantele de aliaj in 3X115 prezoane pentru a intra pe butucii nemodificati sunt AMIL pentru Peugeot 104, Talbot Samba, Simca Rallye sau Citroen Visa, daca aveti asa ceva de vanzare suntem interesati. :D Slickurile sunt Matador 160/530 R13 SM2 (medii), normale pe fata si taiate suplimentar pe spate, pentru a se incalzi mai repede.
Masina a mers la Campulung cu niste bujii Beru obisnuite si cu un carburator de Oltcit de 1100, reglat standard (de fapt carburatorul de pe masina mea de strada, care a jucat rol de masina de asistenta si "donator de organe").
Cam toate piesele puse pe masina au fost noi, cine are/a avut Oltcit cred ca stie cat de greu/usor se gasesc piesele noi (si bune) de Oltcit.
Asta a fost prima cursa din viata noastra, suntem multumiti, ne-am bucurat de sprijinul multor oameni, unii dintre ei participanti in Campionatele nationale de raliu sau coasta, altii prieteni de pe forumul oltict.ro, unii simpli necunoscuti :shock: , familiile noastre (stiu ca suna a stereotip, asta este), si as vrea sa le multumesc tuturor pentru sprijin.
Data viitoare promitem sa fie mai bine, acum masina a mers la 60% din potential, iar pilotul la 30%. :D

P.S: Matrixu, Dacia aia are motor de Golf si nu mai e Dacie demult. Nu stiu ce spectacol a facut, probabil pe masura masinii, mai ales ca a fost facuta intr-un service profesionist si cu foarte multi bani.
Nici macar Chuck Norris nu poate repara un XM ca sa fie functional 100

https://www.youtube.com/watch?v=ZkvdX-R8VSo

Avatar utilizator
DanT
Moderator
Mesaje: 2870
Membru din: Lun 24-Iul-2006 13:10
Localitate: Bucuresti
Masina: Xsara Picasso 1.6 Hdi 2008
2: Citroen C5 2.0 HDi 2004
3: Saxo S1 16V VTS, Xantia X1 Activa

Mesajde DanT » Mar 04-Aug-2009 09:55

Felicitari inca o data! :):):)
Dan

Dreptul de exprimare este liber, dreptul de a fi ascultat trebuie castigat!

Always aim for the Moon! Even if you miss, you'll land among the stars! - W. Clement Stone

Emil Paunas
pasionat
Mesaje: 173
Membru din: Mar 04-Mar-2008 20:00
Localitate: TARGOVISTE, DB

Mesajde Emil Paunas » Mar 04-Aug-2009 09:58

super tare!adevarul asta e; unii cer prea mult pentru o sudura mig(aprox 100euro /kg de sarma) dar cu perseverenta si pasiune se rezolva totul.ma bucur sa aud ca acum sunteti si mai motivati! apropo, aratau super jantele!


Înapoi la “CITROEN Sport”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187734
    Total subiecte 18634
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 24
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11755
    Cel mai nou membru Ovidiu Niciu