Joi - 31 iulie 2008, ora 6:30
Sucesc cheia in contact iar cei aproape 1800 centimetrii cubi ai Zx-ului incep sa arda valtoarea de aer-benzina, ce ma va duce pana la un loc minunat aflat la peste 500 de km distanta - camping Martely, Ungaria
Drumul pana la Sibiu este strajuit de semafoare care de obicei le gasesti pe rosu - dar astept cuminte stiind ca am timp berechet.
Se fac circa 200 de km pe jurnalierul de bord si hotaram sa vizitam ceva.
De exemplu Castelul Corvinilor
Continuam in lungul Muresului, pana la Arad, unde ne oprim la pentru aprovizionarea cu mancare, bautura (alcool ) si ceva forinti
Granita o trecem pe la 6 seara si ajungem in zona pe la 8. Dupa ceva bajbaituri prin zona si telefoane ajutatoare suntem condusi la camping de catre amabilele gazde ungare - o familie imbarcata intr-un frumos 2CV Charleston
Ajuns acolo pun cortul, ne cinstim cu ceva vodca + schweps si.... se face dimineata
Realizez ca am ajuns mai devreme - cam cu o zi
Incet incet (mai un 2CV, mai un DS, un CX, un Traction ) sosesc si cei din Ungaria, de asemenea Adi cu sotia, imbarcati in HY si 2CV-ul cabriolet
Cam pe dupamasa spre seara ajunge si Lucian cu al sau CX.
Evident ca ne cinstim din nou (dupa instalarea lui si gratarele aferente)
Sambata, 2 august, se organizeaza startul catre oras.
Rulam in companie selecta...
Ajunsi in centru suntem expusi atat eu:
..cat si Lucian:
Expozitia a reunit circa 100 de masini - in principal o divizie de 2CV-uri
Primim premii pt participarea de la cea mai mare distanta
Si apoi urmeaza parada prin orasul Hodmezovasarhely (cat ne-am chinuit sa pronuntam corect numele asta... )
Partea cu vizita la "conservatoire-ul" lui Adi , o las lui Lucian. nu de alta dar nu am poze de acolo
Drumul spre casa in coloana de doua masini
Ne-am oprit si pentru o lectie de istorie la Tebea
Mai merita mentionate eforturile individuale de a evita un blocaj de 30 de km intre Deva si Sebes - Lucian a ales o varianta catre Petrosani.
Eu am ales sa ma aventurez noaptea pe drumuri comunale, neasfaltate, fiind in cele din urma condus de un localnic si traversand Muresul pe o luntre cu cabluri. A fost o experienta de neuitat
Cam atat pentru acum
Lucian, ai cuvantul
Reportaj - Intalnire Nationala Ungaria
Moderator: Echipa Tehnica
- Lucian T
- Stapanul Uleiului
- Mesaje: 174
- Membru din: Sâm 03-Apr-2004 21:03
- Localitate: Bucuresti
- Masina: CITROEN CX 20 RE, 1986
Incep si eu povestea calatoriei mele spre Ungaria cu... incalzirea, adica drumul spre Padis si participarea la Intalnirea Clubului Oltcit, exact cu o saptamana mai devreme.
Am plecat vineri dimineata din Bucuresti, dimineata la mine a fost ora 10 (inainte de pranz, trebuie sa recunoasteti) si pe un drum liber, lipsit de aglomeratia specifica in week-end am parcurs rapid traseul Bucuresti - Pitesti - Rm. Valcea - Horezu - Tg. Jiu, primii stropi de ploaie prinzandu-ne in Defileul Jiului. Drumul prin defileu, de o rara frumusete,
se impleteste de nenumarate ori cu raul
si cu calea ferata
(vestitul tronson Bumbesti - Livezeni, construit in anii `50 si care pastreaza ceva din romantismul amar al acelor vremuri),
iar la capatul lui ne asteapta orasul Petrosani - modern, curat si linistit - departe de imaginea intunecata pe care o aveam legata de mine insalubre si mineri furiosi.
Am urcat in continuare spre Deva, lasand in urma orasul strajuit de ruinele Cetatii Medievale
si dand bice ramasitelor celor 105 cai putere ai CX-ului (Cristi zice ca au mai ramas cam 85, restul s-au dus la pascut in cei peste 22 de ani de munca in slujba masinutei) am ajuns pe la ora 19,00 la poalele Muntilor Apuseni in localitatea Pietroasa. Privind in urma, spre campie, cerul era senin si luminos, in fata insa, nori amenintatori ascundeau crestele muntilor cat vedeai cu ochii.
Fara ezitare, am inceput urcusul pe drumul spre Padis
dar asa un elan aveam in dorinta de a ajunge pe lumina, ca m-am ratacit de 3 ori si cand am ajuns in tabara Clubului Oltcit era deja 10 noaptea si un frig napraznic. Din fericire CX-ul meu a tras cu inspiratie langa o surioara mai mare venita din Ungaria,
care pe langa ca a tinut de vant s-a dovedit a fi si depozitul temporar a unei sticle de palinca, care impreuna cu primirea calduroasa a colegilor Oltcitisti si Citroenisti prezenti acolo au constituit izvorul de energie necesar instalarii cortului, gratarului, instalatiilor de iluminat si a altor ustensile care fac viata la cort usoara si cele 12 ore de drum uitate.
A doua zi, dimineata ce poate fi mai frumos decat peisaj cu cort, CX, raulet, cer senin si munte
o gura de cafea fierbinte si una de aer rece si curat...
viciat totusi de niste intrusi cu VW Golf si gratar nou-nout pe care afumau de zor niste carnuri cu fete destul de zglobii pentru niste oameni care au calatorit toata noaptea de Vineri spre Sambata ca nu cumva sa rateze intalnirea.
Intrusii de mai sus (Cristi si Irina) alaturi de Nicu au fost insa tovarasi de nadejde in incercarea de a cuceri Cheile Ponoarelor partial cu masinile, partial "per-pedes". Traseul de intoarcere desi udat de o ploaie serioasa a fost o incantare privindu-l pe Nicu cum deschide tacticos umbrela si coboara cu ea deasupra capului in timp ce trecea cu pasi siguri si rapizi peste pietrele alunecoase din care era alcatuita poteca.
Intorsi in tabara, spre seara, ne-am delectat privirile de pasionati Citroenisti cu 2 CV-ul colegilor din Ungaria
dar si cu DS-ul sosit intre timp,
fiecare in parte fiind in opinia mea minuni ale tehnicii cu care merita sa te intalnesti in viata ca sa fie mai bogata si mai frumoasa.
Privirile fiind satisfacute, am constatat ca se pregatea ceva pentru celelalte simturi,
ceaunul din imagine suferind mai multe transformari succesive, initial devenind plin cu gulas si apoi uluitor de repede gol (sa traiasca colegii din Ungaria, ca bun a fost) si iar plin cu o super-gustoasa mancarica de ciuperci cu smantana care a disparut la fel de repede (o replica cel putin la fel de reusita a colegilor de la Oltcit)
Ce pot sa mai spun, desi nu am vorbit cu toata lumea prezenta, m-am simtit ca in familie... din latura unde aveam instalat cortul se vedea perfect toata tabara si eram fericit ca sunt acolo, ca am avut ocazia, din nou sa ajung intr-un loc frumos, inconjurat de oameni minunati!
Colegii din Ungaria mi-au facut o impresie atat de placuta si masinile care se anuntau la intalnirea lor atat de desprinse din cartile cu poze incat am decis ca nimic in lume nu ma va opri sa ajung peste o saptamana in Ungaria.
Asa ca, Duminica am plecat spre casa, nu inainte de a face un nou traseu off-road pana la Ghetarul de la Scarisoara
impreuna cu Cristi al carui Golf s-a comportat ca un veritabil Citroen pe tot traseul care pe alocuri semana izbitor de mult cu Transalpina.
Pana la ora 4,30 Luni dimineata cand am ajuns acasa nu m-am gandit decat la cum sa fac sa treaca mai repede saptamana si sa iau in piept cei peste 1400 de km dus-intors catre Martely (care in final s-au dovedit a fi aproape 2000), dar asta este o alta poveste pe care o sa incerc sa o scriu zilele urmatoare.
Pana atunci, week-end cat mai frumos tuturor.
Am plecat vineri dimineata din Bucuresti, dimineata la mine a fost ora 10 (inainte de pranz, trebuie sa recunoasteti) si pe un drum liber, lipsit de aglomeratia specifica in week-end am parcurs rapid traseul Bucuresti - Pitesti - Rm. Valcea - Horezu - Tg. Jiu, primii stropi de ploaie prinzandu-ne in Defileul Jiului. Drumul prin defileu, de o rara frumusete,
se impleteste de nenumarate ori cu raul
si cu calea ferata
(vestitul tronson Bumbesti - Livezeni, construit in anii `50 si care pastreaza ceva din romantismul amar al acelor vremuri),
iar la capatul lui ne asteapta orasul Petrosani - modern, curat si linistit - departe de imaginea intunecata pe care o aveam legata de mine insalubre si mineri furiosi.
Am urcat in continuare spre Deva, lasand in urma orasul strajuit de ruinele Cetatii Medievale
si dand bice ramasitelor celor 105 cai putere ai CX-ului (Cristi zice ca au mai ramas cam 85, restul s-au dus la pascut in cei peste 22 de ani de munca in slujba masinutei) am ajuns pe la ora 19,00 la poalele Muntilor Apuseni in localitatea Pietroasa. Privind in urma, spre campie, cerul era senin si luminos, in fata insa, nori amenintatori ascundeau crestele muntilor cat vedeai cu ochii.
Fara ezitare, am inceput urcusul pe drumul spre Padis
dar asa un elan aveam in dorinta de a ajunge pe lumina, ca m-am ratacit de 3 ori si cand am ajuns in tabara Clubului Oltcit era deja 10 noaptea si un frig napraznic. Din fericire CX-ul meu a tras cu inspiratie langa o surioara mai mare venita din Ungaria,
care pe langa ca a tinut de vant s-a dovedit a fi si depozitul temporar a unei sticle de palinca, care impreuna cu primirea calduroasa a colegilor Oltcitisti si Citroenisti prezenti acolo au constituit izvorul de energie necesar instalarii cortului, gratarului, instalatiilor de iluminat si a altor ustensile care fac viata la cort usoara si cele 12 ore de drum uitate.
A doua zi, dimineata ce poate fi mai frumos decat peisaj cu cort, CX, raulet, cer senin si munte
o gura de cafea fierbinte si una de aer rece si curat...
viciat totusi de niste intrusi cu VW Golf si gratar nou-nout pe care afumau de zor niste carnuri cu fete destul de zglobii pentru niste oameni care au calatorit toata noaptea de Vineri spre Sambata ca nu cumva sa rateze intalnirea.
Intrusii de mai sus (Cristi si Irina) alaturi de Nicu au fost insa tovarasi de nadejde in incercarea de a cuceri Cheile Ponoarelor partial cu masinile, partial "per-pedes". Traseul de intoarcere desi udat de o ploaie serioasa a fost o incantare privindu-l pe Nicu cum deschide tacticos umbrela si coboara cu ea deasupra capului in timp ce trecea cu pasi siguri si rapizi peste pietrele alunecoase din care era alcatuita poteca.
Intorsi in tabara, spre seara, ne-am delectat privirile de pasionati Citroenisti cu 2 CV-ul colegilor din Ungaria
dar si cu DS-ul sosit intre timp,
fiecare in parte fiind in opinia mea minuni ale tehnicii cu care merita sa te intalnesti in viata ca sa fie mai bogata si mai frumoasa.
Privirile fiind satisfacute, am constatat ca se pregatea ceva pentru celelalte simturi,
ceaunul din imagine suferind mai multe transformari succesive, initial devenind plin cu gulas si apoi uluitor de repede gol (sa traiasca colegii din Ungaria, ca bun a fost) si iar plin cu o super-gustoasa mancarica de ciuperci cu smantana care a disparut la fel de repede (o replica cel putin la fel de reusita a colegilor de la Oltcit)
Ce pot sa mai spun, desi nu am vorbit cu toata lumea prezenta, m-am simtit ca in familie... din latura unde aveam instalat cortul se vedea perfect toata tabara si eram fericit ca sunt acolo, ca am avut ocazia, din nou sa ajung intr-un loc frumos, inconjurat de oameni minunati!
Colegii din Ungaria mi-au facut o impresie atat de placuta si masinile care se anuntau la intalnirea lor atat de desprinse din cartile cu poze incat am decis ca nimic in lume nu ma va opri sa ajung peste o saptamana in Ungaria.
Asa ca, Duminica am plecat spre casa, nu inainte de a face un nou traseu off-road pana la Ghetarul de la Scarisoara
impreuna cu Cristi al carui Golf s-a comportat ca un veritabil Citroen pe tot traseul care pe alocuri semana izbitor de mult cu Transalpina.
Pana la ora 4,30 Luni dimineata cand am ajuns acasa nu m-am gandit decat la cum sa fac sa treaca mai repede saptamana si sa iau in piept cei peste 1400 de km dus-intors catre Martely (care in final s-au dovedit a fi aproape 2000), dar asta este o alta poveste pe care o sa incerc sa o scriu zilele urmatoare.
Pana atunci, week-end cat mai frumos tuturor.
Recunosc, mor de placere cand ma plimb cu liftul!
Înapoi la “Intalnirile altora”
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori
- Cauta in forum
- Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
- PARTENERI
- Link-uri utile
- Statistici
- Totals
Total mesaje 187681
Total subiecte 18620
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 24
Users per day: 2
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11708
Cel mai nou membru Ibr_subaib