Cablul de ambreiaj

Tot ce tine de Citroen Berlingo, dotari, oferte, versus, posesori etc.

Moderator: Echipa Tehnica

krystyanys
just curious
Mesaje: 17
Membru din: Lun 21-Iun-2010 09:11
Localitate: BUCURESTI

Cablul de ambreiaj

Mesajde krystyanys » Lun 21-Iun-2010 09:57

Am un berlingo pe care il folosesc de un an si jumatate ,are 172 000 km am schimbat cablul de ambreiaj de 4 ori ... acum s-a rupt definitiv fara sa dea niciun semn ... am apasat pedala si a ramas la podea, am incercat sa o ridic cu mana ca sunt patit si stiam ca ar trebui sa mai mearga ceva timp da ...nimic.
Am deschis capota si era rupt pur si simplu...
De ce se rup atat de usor...? sa fie doar din cauza cablului sau... nu functioneaza ceva normal?
Problema apare tot mai des , l-am schimbat la 7 luni la 4 luni si acum dupa nici 2 luni e rupt... cu masina merg constant si media de km /luna e 4000.
Kit-ul de ambreiaj e inlocuit de 35 000 km si oricum problema era si innainte, doar ca pana acum se intindea si nu mai debraia suficient.
De fiecare data am pus cablu original luat de la citroen .
Am avut dacia 1300 si nu am schimbat niciodata cablul de ambreiaj si era batrana ...

berlingopower
pasionat
Mesaje: 358
Membru din: Sâm 05-Sep-2009 18:47
Localitate: Bucuresti

Mesajde berlingopower » Lun 21-Iun-2010 22:04

Aceasta problema o mai semnalizeaza si un "frate geaman" de pe peugeot forum.
I-am raspuns >>Ia uitate mai bine la pedalier...nu cumva e ceva stramb pe acolo ?
Aceeasi problema a avut-o fratele meu la o Sierra (are ambreiaj pe cablu autoreglabil)....sistemul este foarte bun atata timp cat pedalierul e la locul lui.....daca pedala de ambreiaj sau axul ei e putin stramb....cablul se va rupe mereu.

krystyanys
just curious
Mesaje: 17
Membru din: Lun 21-Iun-2010 09:11
Localitate: BUCURESTI

Mesajde krystyanys » Mie 23-Iun-2010 09:56

Multumesc berlingopower, m-am gandit ca e ceva aiurea pe acolo da am verificat aseara cand am inlocuit cablul si ... totul pare ok. Cel putin pedala...e destul de zdravana ca sa se strambe si nu are joc in bucsa aia de la pedalier... Problema e ca nu s-a rupt cablul de la pedala ci de la furca de la cutie. Sa fie calitatea cablului??? ca e foarte subtire parca ar fi de acceleratie. Alta problema, cum functioneaza sistemul de autoreglare? ca am observat ca in timp devine pedala din ce in ce mai greoaie si debraiaza tot mai greu, sa fie oare o problema de acolo? Are cineva o schema a sistemului de actionare al ambreiajului de la citroen berlingo sau peugeot partner?
Multumesc frumos!

krystyanys
just curious
Mesaje: 17
Membru din: Lun 21-Iun-2010 09:11
Localitate: BUCURESTI

Mesajde krystyanys » Mie 23-Iun-2010 18:54

Berlingopower, am vazut ce ai postat pe pejo.ro si sunt curios ce fel de cablu se potriveste..., cumva sunt berlingo mai vechi sau alte variante care au cablul reglabil manual?
Multumesc mult!

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Mie 23-Iun-2010 20:55

merge greu pedala? nu cumva ai pus un ambreiaj ieftin care are un soare fff tare si atunci tot sistemul face un efort in plus ca sa invinga forta soarelui de pe placa de presiune?
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available

krystyanys
just curious
Mesaje: 17
Membru din: Lun 21-Iun-2010 09:11
Localitate: BUCURESTI

Mesajde krystyanys » Joi 24-Iun-2010 07:25

khan scrie:merge greu pedala? nu cumva ai pus un ambreiaj ieftin care are un soare fff tare si atunci tot sistemul face un efort in plus ca sa invinga forta soarelui de pe placa de presiune?

Kit-ul de ambreiaj e VALEO ( chiar m-am uitat la cutia in care a fost ) si nu apas cu greu padala atata timp cat e cablul montat de curand, dar in timp se "intareste" pedala si cred ca e din sistemul de autoreglare?!?! habar nu am cum functioneasa sistemul asta , e cumva pe cablu ? E si vremea urata si nu am chef sa ma bag pe sub capota sa studiez sistemul si nici timp nu am :( .
Oricum multumesc pentru raspuns, si sa-ti traiasca BX-ul si sa te bucuri de el. Am avut un GSA si jinduiam la un BX pe vremurile acelea :D [align=center]

krystyanys
just curious
Mesaje: 17
Membru din: Lun 21-Iun-2010 09:11
Localitate: BUCURESTI

Mesajde krystyanys » Vin 25-Iun-2010 19:59

Am aflat ca sistemul de reglare (automata) e in carcasa ambreiajului , asa ca...o sa merg la un service sa rezolv ce s-o putea rezolva .
Am pus aici o poza cu sistemul ala destept care functionaeaza pana se blocheaza .
http://www.peugeotclubromania.ro/forum/ ... 1203168879
Multumesc pentru raspunsuri si o sa revin sa povestesc ce a fost exact , pentru ca vad ca e o problema care apare pe multe forumuri la diferite marci.

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Sâm 26-Iun-2010 16:34

nu recunosc piesa aia nici in ruptul capului? iar topicul nu il vad ca sa inteleg despre ce e vorba. pune link catre topic
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf

http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service

Lexia available

Avatar utilizator
cbx
pasionat
Mesaje: 2924
Membru din: Lun 20-Mar-2006 23:09
Localitate: bucuresti

Mesajde cbx » Sâm 26-Iun-2010 17:29


berlingopower
pasionat
Mesaje: 358
Membru din: Sâm 05-Sep-2009 18:47
Localitate: Bucuresti

Mesajde berlingopower » Dum 27-Iun-2010 11:10

In curand cred ca va trebui sa imi iau si eu un cablu de ambreiaj de rezerva in masina...pt ca al meu este intins la MAXIM (am un distantier de cca 5 cm pus la reglajul cablului si tot imi tine jos.

krystyanys
just curious
Mesaje: 17
Membru din: Lun 21-Iun-2010 09:11
Localitate: BUCURESTI

Mesajde krystyanys » Lun 28-Iun-2010 09:17

khan scrie:nu recunosc piesa aia nici in ruptul capului? iar topicul nu il vad ca sa inteleg despre ce e vorba. pune link catre topic

Sa fie chiar asa mare diferenta, fata de sistemul de la berlingo? Daca e diferit incearca sa pui o schema sau o fotografie ( daca ai ) cu asta de berlingo/partener 1,9d
Multumesc frumos!
Asta-i link-ul : http://www.peugeotclubromania.ro/forum/ ... mbreiaj-(-)-407-2.0-hdi-cutie-manuala

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Lun 28-Iun-2010 11:55

mai oameni buni, despre ce vorbim noi si ce e in poza aia? acolo e vorba de mecanismul de autoreglaj de la volanta cu masa dubla de la P407. ce legatura are cu cablul de partner/berlingo? de aia am cerut link-ul, ca poza aia nu seamana cu nimic de la berlingo. ca sa revenim, cablul ala are pe el o parte mai groasa in partea dispre pedala. acolo e autoreglajul care consta intr-un arc si un mecanism asemanator cu acela de la clichet, care sare singur intr-o anume pozitie in fct de sarcina de pe cablu si se reseteaza de la mansonul de pe interior dinspre pedala. esti sigur ca cine l-a pus stia toate chichitele? sau a tras de el cu ranga sa il puna in pozitie?
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf

http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service

Lexia available

krystyanys
just curious
Mesaje: 17
Membru din: Lun 21-Iun-2010 09:11
Localitate: BUCURESTI

Mesajde krystyanys » Vin 02-Iul-2010 22:51

Am pus aici un link spre un manual de service pt. peugeot partener :arrow: http://www.netdrive.ws/286294.html ( cred ca e lafel cu berlingo , sa nu se supere khan pe mine )... la pagina 233 aveti cablul de ambreiaj .
Daca are cineva ceva mai clar,...ma refer la calitate si alta limba decat engleza, pt. cine nu intelege il rog sa posteze .
"SUCCESURI" !
Maine am sa postez si ceva poze detaliate cu sistemul ala de autoreglaj de pe cablul de ambreiaj.
Am asteptat sa'si mai dea cineva cu parerea, sau sa spuna din experienta da vad ca nu prea are lumea timp de forum. Oricum multumesc celor care sunt amabili sa posteze.

krystyanys
just curious
Mesaje: 17
Membru din: Lun 21-Iun-2010 09:11
Localitate: BUCURESTI

Mesajde krystyanys » Dum 04-Iul-2010 21:32

Asa cum am promis , iata cateva poze cu sistemul de auto reglaj.
Scuze pt postul de ieri, capitolul despre cablul de ambreiaj este pana la pagina 233.
Cred ca am rezolvat problema prin largirea gaurii din capatul pedalei , gaura prin care trece boltul de prindere al furcii de plastic din capatul cablului de ambreiaj, de la 8mm la 10mm .
Gaura respectiva fiind decalibrata permite un joc care face sistemul de auto reglaj sa micsoreze (lungimea camasii) si astfel cablul este mai lung si nu debraiaza suficient.
Poate nu este singura problema dar deocamdata s-a rezolvat si am mers cam 80-90 km in doua zile si nu am probleme.
Imagine

Imagine

Imagine

Imagine
Imagine

Avatar utilizator
mariuss
pasionat
Mesaje: 369
Membru din: Lun 19-Dec-2005 18:49
Localitate: Slatina,Olt

Mesajde mariuss » Lun 05-Iul-2010 17:29

E cablu original sau e aftermarket?
^
^


Înapoi la “Berlingo I-III”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187675
    Total subiecte 18618
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 24
    Users per day: 2
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11706
    Cel mai nou membru bern