Pagina 1 din 2
Top speed Berlingo 1.6 75CP : 160km/h
Scris: Lun 04-Mai-2009 06:35
de franciscf1
Avantajat cu o panta usoara in jos, viteza atinsa 160 la 3700 RPM.
Am o convingerea ca mai mult chiar nu poate. In talon scrie 150 viteza maxima, probabil fara panta aia nu depaseam 150.
Ce a fost interesant ca a inceput sa miroasa a ars in habitat (praf ars sau ceva de genu fier de calcat incins).
Ce am observat azi dimineatza e ca motorul nu mai suna la fel ca inainte. Tzacane mai mult a diesel, sper ca nu am rupt ceva acolo ;).
Scris: Lun 04-Mai-2009 07:52
de nicum
Astea-s masini de marfa, nu de viteza

Scris: Lun 04-Mai-2009 07:57
de franciscf1
Corect. Oricum ma batea lumea la capt ca prea o menajez. deaia fumega. Na acum i-am dat un pic in goarna. Cel putin mi-am dat seama ce poate.
Scris: Lun 04-Mai-2009 08:11
de PEDROS69
daca mai pui si 500 kg de marfa si ajungi iar pe la 165 Km/h poti sa te pregatesti sa schimbi setul motor.
Scris: Lun 04-Mai-2009 09:07
de franciscf1
Hmmm. Ingrijorator ce zici. Unii zic sa dai pana in 4000 de ture din cand in cand (eu nu am putut atinge turatia aia in "a 5-a"). Unde-o fii adevarul?
Scris: Lun 04-Mai-2009 10:09
de PEDROS69
sa-i dai in goarna nu inseamna sa mergi cu a 5-a la 4ooo rot/min ci se refera la schimbarea treptelor de viteza pe un palier mai ridicat, de exemplu pentru ca dieselul are cuplu ridicat chiar la turatii joase pentru o exploatare normala poti sa schimbi vitezel in plaja cuplului maxim ex. incepand cu 1800- 25oo rot./min, ca sa cureti motorul poti alterna pe bucati de drum unde traficul o permite sa schimbi vitezele peste 3000 rot./min., dar este moarte curata sa te duci ina 5-a la 4000 rot/min mai ales incarcat la maxim, s-ar putea sa iti fiarba motorul sau sa te lase ambreiajul inainte sa vezi acul turometrului pe rosu . cam asta ar fi.
Scris: Lun 04-Mai-2009 10:17
de franciscf1
Te intzeleg ce zici. Probabil asa este. Nu te contrazic. Dar sa mergi cu peste 3000 de ture in a 2-a, 3-a doar de dragul de a schimba peste 3000 de ture mi se pare prostie. Plus ca in perioada asta e peste 3000 de ture doar cateva secunde. Tehnicienii de la citroen mi-au zis ca unele componete ale motorului lucreaza la doar peste 3000 de ture si trebuie utilizat si peste turatia asta de dragul motorului

Scris: Lun 04-Mai-2009 17:45
de PEDROS69
mor de curiozitate care sunt componentele care lucreaza numai peste 3000 de ture la citroen >...
Scris: Lun 04-Mai-2009 20:06
de vldst
E recomandabil sa schimbi treptele la cel putin 2.200 de ture, preferabil 2.500, la un diesel HDi. Eu unul schimb in mod curent treptele la 2.500 de ture si cred ca asta face bine motorului. Cand ies din Bucuresti, o alerg si la 3.000 de ture.
Doar cand motorul este rece evit sa sar de 2.000 de ture pana intra in regimul normal de lucru. Din pacate, diesel-ul are nevoie de ceva mai mult timp pana se incalzeste. Mersul subturat dauneaza insa motoarelor diesel mai mult decat in cazul celor pe benzina.
Nu stiu daca exista componente care lucreaza "doar" peste 3.000 de ture, cert este ca la acea valoare a turatiei pompa de inalta presiune trebuie sa genereze o presiune mai mare in rampa de injectoare, exista solicitari mai mari in turbina, ca si in alte componente, dar asta e, diesel-ul are nevoie de nitica goarna din cand in cand...
Scris: Lun 04-Mai-2009 20:15
de khan
PEDROS69 scrie:mor de curiozitate care sunt componentele care lucreaza numai peste 3000 de ture la citroen >...
or fi bielele? sau rotile?
oricum , in alta ordine de idei, nu e chiar asa de negru dracul, adica nici un motor nu moare subit de la o singura talpa decit daca nu are ulei/apa prin el sau uleiul e neschimbat de ani de zile. cu alte cuvinte, eu alerg baba mea cu peste 4000 tr/min in vit 5 cit tine Germania de la vest la est si tot nu fierbe si nici nu crapa altceva. ia mai bine adu-ti aminte cind ai facut ultima revizie si daca nu cumva a lucrat vreun meserias pe la ea. si sa nu uit, mirosul de ars e normal, probabil ceva ulei a ajuns pe partile fierbinti s-a incins mai mult decit de obicei si a inceput sa puta, dar nu e nimic grav asa cum ziceam
Scris: Mar 05-Mai-2009 06:32
de franciscf1
Normal ca nu are nimic. Sunt absolut convins. Motorul asta nu a mers inca niciodata la viteza asta. Practic 99% a mers cu turatii pana la 2500.
De la ultima revizie am facut 5000 de km, motorul e neatins (km rulati 25k).
La revizia din iarna a fumegat binisor si mi-a fost recomandat (prieteneste) sa mai merg din cand in cand supraturat. Apropo, la viteza asta ai senzatia de camicaze (cacam pluteste masina).

Scris: Mar 05-Mai-2009 08:33
de DanT
pai este putin insatbila ca e cumva mai inalta ..
in alta ordine de idei, de unde a-ti mai scos-o ca mersul pana in 3000 rpm face bine motorului.
pana acum 2 luni am mers cu 1.9 aspirat, un motor de 20 de ani cu sutele lui de mii de km la bord ..
si frecvent vedea 4000 rpm fara sa zica nimic, fara sa consume ulei, fara sa se supraincalzeasca. totul era normakl daca talpile intrau in functie de un motor bine inclazit, cu motorina buna. motortul acela este impecabil.
Acum merg cu un turbo care sare destul de des de 4000 rpm( pe la 4500 mi se pare ca nu se mai infige la fel). si nu zice nimic ..
Daca va uitati, puterea motorului este undeva destul de sus in ture, asa ca ..
Scris: Mar 05-Mai-2009 08:36
de nicum
Fostul tau motor era aspirat si nu avea probleme cu gripatul turbinei si nici nu avea electronica pe el.
Actualul motor e turbo, deci pe masura ce turatia creste, cuplul incepe sa scada dramatic, astfel incit nu prea are rost sa o turezi peste 3500.
Scris: Mar 05-Mai-2009 17:54
de mbc
cu bx-ul turbo nu stiu cum poti sa nu dai in 4000 de ture cand pornesti de la stop... ideea e sa fii pe faza sa te opresti (adica sa dai a doua). Oricum, din cate am observat este destul de insetat bxul daca il tii mult in talpa.
La bx aspirat e cam degeaba sa dai 4000 de ture pentru ca nu primesti nimic pentru acele ture.
Scris: Mar 05-Mai-2009 18:28
de abarth_mcm
hm..160 pt un berlingo..cam cat prinde maxim un BX diesel aspirat.(de fapt la 155 e limitat BX-ul aspirat..dar daca umblii la cele doua surubele de la pompa de injectie te duci mai mult)
Nu are nimic daca l-ai fortat cu urmatoarele conditii: sa ai ulei f bun in masina, sitemul de racire sa mearga f bine si cel mai important masina sa fie incalzita

Iti mirosea urat pt ca a picat ulei incins pe undeva..sau ulei de cutie a picat pe ceva fierbine(uleiul de cutie miroase in general f urat)