Pagina 1 din 1

Facui o pana...

Scris: Mie 28-Feb-2007 11:00
de jgr1001
Duminica dimineata, prin satul Vladeni...si bum :shock: :!:

Imagine

Nu am patit nimic, nici macar nu am pierdut catusi de putin controlul. Aveam 50-60 Km/h, in curba la dreapta. S-a simtit cum brusc masina se coboara si incepe sa traga stanga, tot mai puternic
Nu s-a simtit nimic in volan. O fi de la diravi ? :D

Oare se poate repara cauciucul ? :roll:

Scris: Mie 28-Feb-2007 12:00
de eugenro2001
Se repara cu Poxipol si spuma poliuretanica :wink:

Scris: Mie 28-Feb-2007 12:08
de vldst
La cum arata cauciucul ala, zi merci ca nu s-a intamplat ceva mai rau, Doamne fereste! :prayer:

Cati km aveai cu cauciucul ala? L-ai luat de nou, second-hand sau resapat? Ce marca?

Scris: Mie 28-Feb-2007 12:17
de jgr1001
vldst scrie:Cati km aveai cu cauciucul ala? L-ai luat de nou, second-hand sau resapat? Ce marca?


Cauciucul a fost SH, luat anul trecut - Michelin MXV 195/70/14
Am luat 4 pneuri de la SH (cu asta cu tot), dar celelalte 3 de pe masina arata foarte bine dupa 10.000 de km

Dupa cam 2000 de km, "explodatul" a inceput sa arate ceva uzura pe partea interioara a caii de rulare (uzura care s-a accentuat). Pana acum nici unul din pneurile folosite de mine nu s-a uzat inegal. Anul trecut, cu masina pe rampa, am vazut mici crapaturi de suprafata. Cred ca era imbatranit...
Intentionam sa il schimb dar a decedat teatral inainte

Scris: Mie 28-Feb-2007 12:37
de vldst
Probabil ca si varsta caciucului a avut un cuvant de spus. Pe langa numarul de km acumulati de un cauciuc, e importanta si varsta lui. E bine ca la 3-4 ani sa fie schimbate cauciucurile, indiferent de rulajul lor.

Pe de alta parte, daca spui ca celelalte cauciucuri arata bine, dar cel explodat prezenta semne de uzura inegala, ar fi fost bine sa faci o echilibrare a rotilor si sa verifici geometria rotilor de pe puntea fata.

Scris: Mie 28-Feb-2007 13:00
de jgr1001
Au fost echilibrate cand le-am cumparat si montat. Geometria fata o fac singur :wink: Oricum masina nu tragea in nici o parte
Sunt sigur ca era "de-o seama" cu cel din dreapta (doar erau pereche), doar ca asta a avut vreun defect

Scris: Mie 28-Feb-2007 13:15
de vldst
S-ar putea sa fi avut un defect. Nimic nu e exclus. Dar erau totusi Michelin...

Scris: Mie 28-Feb-2007 14:54
de low
La gsa, si cel mai probabil si la restul cu hidraulica exista niste regulatoare de inaltime (nu imi dati in cap daca se cheama altfel), a caror rol este de pastrare a stabilitatii exact in situatii dinastea.Presupun ca la viteze mult mai mari decat cea pe care o aveai tu se comporta cam tot la fel, pe cand intr-o masina cu suspensii de tabla....mai bine nu ne mai gandim la dinastea...
Cat despre cauciuc...sunt de acord cu eugen


eugenro2001 wrote

Se repara cu Poxipol si spuma poliuretanica

Scris: Mie 28-Feb-2007 17:40
de nicum
Nu ai simtit nimic si nu ai pierdut controlul din cauza de DIRAVI. La o masina cu suspensii si directie normale, putea fi mai rau. Unui amic i-a explodat un cauciuc pe spate la dacie la 60 la ora si a ajuns in copac.
Probabil cauciucul ala s-a uzat inegal din cauza unghiurilor proaste pe partea aia. Iar cind ai luat curba, ti-a exlpodat cauciucul de pe exteriroul virajului, adica pe partea pe care se lasa masina. Si cum CX-ul e greu pe fata si cauciucul era slabit, a facut poc. Nu are a face cu faptul ca era SH.
Avind in vedere ca ai CX si DIRAVI, lucrurile sint un pic mai complicate. Si la o masina cu directie normala, pot sa fie unghiurile proaste si masina sa nu traga in lateral. Tu ai DIRAVI si asta poate compensa eventualele tendinte de abatere ale rotii.

Scris: Mie 28-Feb-2007 22:28
de razzwan
:shock: :shock: asta da pana . Am vazut azi dimineata pe unu cu o dacie avea pana de partea dreapta spate ... cand s-a oprit avea roata patrata aproape :lol: :lol:

Scris: Mie 28-Feb-2007 23:53
de cbx
@nicum -pana am facut si eu cu Dacia ,viteza 110 Km/h in plina depasire, roata fata ,totul depinde de noroc , nu poti da vina pe un tip de masina

Scris: Joi 01-Mar-2007 08:13
de jgr1001
Cred ca masina m-a ajutat, dar nu atat prin faptul ca are suspensii hidro si diravi, ci datorita faptului ca este mecanic in stare buna. Adica nu am jocuri si uzuri, iar per ansamblu masina este "inchegata"

Am totusi un regret: ca nu am mai mers cateva zeci de metrii (incet in treapta I), ca sa scot cauciucul cu totul de pe janta :lol:

Scris: Sâm 03-Mar-2007 01:13
de dj01fad
daca va mai aduceti aminte cand am venit eu la intalnire prin aprilie 2006, am avut o problema cu un cauciuc care era si aproape nou, la care sarise o buna bucata din suprafata de rulare si a facut ditamai galca pe vertical; faza tare e ca era tot michelin; sa fie vreo coincidenta cumva???