Si eu ma pregatesc de iarna...
Moderator: Echipa Tehnica
-
- RETRAS LA PENSIE
- Mesaje: 2436
- Membru din: Mie 05-Mar-2003 09:19
- Localitate: Bucuresti
Si eu ma pregatesc de iarna...
... si am inceput prin a pregati un set de jante de tabla cu care sa le inlocuiesc pe cele de aliaj.
Prima miscare:
- se iau 4 jante bune din cele n ramase mostenire de la nenumaratele CX-uri avute
- se sableaza Iata rezultatul:
Au fost sablate cu bile de metal pe un sistem automat (ce pompos suna!). Adica un carucior se plimba printr-o cabina unde se afla duzele care arunca bilele. Din cauza asta si a faptului ca vopseaua originala era f tare, au mai ramas unele portiuni cu resturi de vopsea. Asa ca urmeaza pasul urmator:
- se curata resturile de vopsea cu peria de sarma pusa pe polizorul unghiular
- apoi se vopsesc electrostatic adica powder coating. Din pacate la atelierul respectiv nu se poate gri, doar rosu sau negru dar tinand cont ca vreau sa pun capacele de inox le voi face negre.
- se cumpara un set de anvelope de iarna 195 70 R14. Aici e mai complicat, din doua motive, 1 - tehnic (nu se prea gasesc) si 2 - financiar (nici bani nu se prea gasesc )
- se inlocuiesc rotile si se pun la pastrare pana la primavara cele de aliaj.
P.S. La Auto Soft, service roti unde a fost promotia cu azot free, au si masina de roluit la sediul de pe Fundeni si au si instalatie de spalat rotile.
Prima miscare:
- se iau 4 jante bune din cele n ramase mostenire de la nenumaratele CX-uri avute
- se sableaza Iata rezultatul:
Au fost sablate cu bile de metal pe un sistem automat (ce pompos suna!). Adica un carucior se plimba printr-o cabina unde se afla duzele care arunca bilele. Din cauza asta si a faptului ca vopseaua originala era f tare, au mai ramas unele portiuni cu resturi de vopsea. Asa ca urmeaza pasul urmator:
- se curata resturile de vopsea cu peria de sarma pusa pe polizorul unghiular
- apoi se vopsesc electrostatic adica powder coating. Din pacate la atelierul respectiv nu se poate gri, doar rosu sau negru dar tinand cont ca vreau sa pun capacele de inox le voi face negre.
- se cumpara un set de anvelope de iarna 195 70 R14. Aici e mai complicat, din doua motive, 1 - tehnic (nu se prea gasesc) si 2 - financiar (nici bani nu se prea gasesc )
- se inlocuiesc rotile si se pun la pastrare pana la primavara cele de aliaj.
P.S. La Auto Soft, service roti unde a fost promotia cu azot free, au si masina de roluit la sediul de pe Fundeni si au si instalatie de spalat rotile.
Re: Si eu ma pregatesc de iarna...
eugenro2001 scrie:- se cumpara un set de anvelope de iarna 195 70 R14. Aici e mai complicat, din doua motive, 1 - tehnic (nu se prea gasesc) si 2 - financiar (nici bani nu se prea gasesc )
Eu am luat in aprilie 4 anvelope 195 70 R14 de vara, SH (2 Michelin + 2 Bridgestone), cu 50 RON / bucata.
Dupa vreo 8.000 km se prezinta destul de bine, mai putin cel din stanga fata, care este cam chel pe interior (cred ca din cauza pivotului superior care are joc)
Le-am cumparat de la un depozit de anvelope de pe soseaua Ploiesti-Buzau, undeva pe langa satul Bucov. Nu (mai) stiu numele firmei sau adresa , dar cred ca as nimeri locul...
Stocul de 195 70 R14 era cam "subtire", dar s-ar putea sa aibe si anvelope de iarna
On-topic: - eu o sa imi pregatesc Cx-ul in halul urmator:
- se spala bine
- se da cu vaselina pe unde a sarit vopseaua
- se pune la hibernare pe o perioada de vreo 3 luni (dec + ian + febr)
-
- RETRAS LA PENSIE
- Mesaje: 2436
- Membru din: Mie 05-Mar-2003 09:19
- Localitate: Bucuresti
- sablatul a fost moka
- polizat-ul e moka ca l-am facut eu
- powder coating-ul inca nu stiu
Cele de aliaj trebuie sablate cu ceva mai putin agresiv, cu sare sau cu coaja de nuca, nu stiu cine poate face asa ceva in Ro.
Din fabrica au fost facute cam asa - turnate, luat la strung in asa fel incat sectoarele de cerc lucioase sa iasa drepte si frumoase, eloxate, apoi vopsite gri cu protejarea zonelor luate la strung, lacuite.
Daca eloxezi janta dupa sablare fara sa slefuiesti nimic, toate zonele lovite, corodate, vor arata urat, dupa eloxare se vede orice defect.
Nick, ai unde sa eloxezi piese asa de mari?
- polizat-ul e moka ca l-am facut eu
- powder coating-ul inca nu stiu
Cele de aliaj trebuie sablate cu ceva mai putin agresiv, cu sare sau cu coaja de nuca, nu stiu cine poate face asa ceva in Ro.
Din fabrica au fost facute cam asa - turnate, luat la strung in asa fel incat sectoarele de cerc lucioase sa iasa drepte si frumoase, eloxate, apoi vopsite gri cu protejarea zonelor luate la strung, lacuite.
Daca eloxezi janta dupa sablare fara sa slefuiesti nimic, toate zonele lovite, corodate, vor arata urat, dupa eloxare se vede orice defect.
Nick, ai unde sa eloxezi piese asa de mari?
-
- RETRAS LA PENSIE
- Mesaje: 2436
- Membru din: Mie 05-Mar-2003 09:19
- Localitate: Bucuresti
-
- RETRAS LA PENSIE
- Mesaje: 2436
- Membru din: Mie 05-Mar-2003 09:19
- Localitate: Bucuresti
-
- RETRAS LA PENSIE
- Mesaje: 2436
- Membru din: Mie 05-Mar-2003 09:19
- Localitate: Bucuresti
Nu cred si nu e vorba doar de redresorul de putere, daca nu stii, cu cat suprafata de tratat e mai mare cu atat trebuie curentul mai mare e vorba in primul rand de substantele chimice necesare.
Cantitatile necesare sunt destul de mari pentru a face o baie suficient de mare in care sa intre o janta.
Si nu e doar o singura baie, cea de eloxare, e una de curatare, una de pasivare si altele pe care nu le stiu. Daca vrei neaparat, pot vorbi cu cineva care asta lucreaza adica a lucrat ca s-a inchis sectia
Cantitatile necesare sunt destul de mari pentru a face o baie suficient de mare in care sa intre o janta.
Si nu e doar o singura baie, cea de eloxare, e una de curatare, una de pasivare si altele pe care nu le stiu. Daca vrei neaparat, pot vorbi cu cineva care asta lucreaza adica a lucrat ca s-a inchis sectia
-
- RETRAS LA PENSIE
- Mesaje: 2436
- Membru din: Mie 05-Mar-2003 09:19
- Localitate: Bucuresti
Dupa doua ore de periat tot au mai ramas urme de vopsea in special in locurile greu accesibile unde se unesc cele doua piese din care e formata janta.
Asa ca le-am aplicat un tratament cu Decanol. Tare solutia asta!
Astazi pleaca la vopsit.
Eu nu cred ca voi merge cu jantele la vedere, vreau sa imi pun capacele de inox dar in acelasi timp ma gandesc ca trebuie sa le pun niste antifurturi ca parca vad ca imi dispar subtilizate de reprezentantii minoritatii.
Asa ca le-am aplicat un tratament cu Decanol. Tare solutia asta!
Astazi pleaca la vopsit.
Eu nu cred ca voi merge cu jantele la vedere, vreau sa imi pun capacele de inox dar in acelasi timp ma gandesc ca trebuie sa le pun niste antifurturi ca parca vad ca imi dispar subtilizate de reprezentantii minoritatii.
-
- RETRAS LA PENSIE
- Mesaje: 2436
- Membru din: Mie 05-Mar-2003 09:19
- Localitate: Bucuresti
Daca cumva ati uitat ca traiti in Romania, va reamintesc eu TRAIM IN ROMANIA!
Am aflat ca in sfarsit jantele mele sunt vopsite dar.......
Vorbesc cu cel care lucreaza la firma care vopseste: "Sunt gata dar nu au iesit prea bine, noi de obicei vopsim cu rosu si pt negru am bagat in instalatie doar 5l de vopsea. Dar nu e nici o problema, daca nu va place, la primavara avem o comanda mare de piese de vopsit in negru si le vopsesc din nou. Jantele sunt la un amic, le luati de la el"
Il sun pe amic: "Au iesit urat, m-au pus vopsitorii sa cumpar 5l vopsea si 7l diluant, am luat de Policolor 250RON ( ) si apoi au cerut 200RONmanopera pt 9 jante (4 ale mele si 5 ale lui). Eu am dat banii, partea ta este 150RON. Dar daca dau cu unghia se ia vopseaua!"
Zic eu: "Pai cum vopsea Policolor, nu le-au vopsit electrostatic???"
El: "Ba da"
Cum naiba, pt electrostatic e ceva special, pulbere!
Il sun iar pe primul, zice "Nu domn'le, sunt doua modalitati de vopsit electrostatic, una cu pulbere si una cu vopsea speciala diluata cu toluen, dar noi nu am avut vopsea speciala neagra"
Si nu putea sa spuna de la inceput? Ca doar de aia m-am agitat pt ca era electrostatic iar vopseaua iese f tare. Pt cine nu stie, vopsitul electrostatic se face asa: se conecteaza piesa la (+) sau la (-) nu stiu exact si se stropeste cu o pulbere care ramane pe piesa datorita incarcarii electrostatice. Apoi se baga in cuptor la 100 sau mai mult de grade si pulberea aia se topeste si se polimerizeaza si devine f dura.
Asadar acum trebuie sa dau banii pt ca ala i-a dat din buzunar si altfel nu imi pot lua jantele si trebuie sa stept pana la primavara sa mi le vopseasca din nou asta daca nu vreau sa mi le faca rosii. Ori eu de aia le facusem, sa le am iarna, nu la primavara.
Si mai am eu incredere acum ca mi le fac cum trebuie? Pt ca ce s-a intamplat este un exemplu clar de teapa, Gica Vopsitoru' a zis, "lasa ca ce stie ala, i-am tras o fata cu pistolul si gata, i le-am vopsit electrostatic!"
Asadar intram in Europa cu mentalitatea noastra de tepari.
Am aflat ca in sfarsit jantele mele sunt vopsite dar.......
Vorbesc cu cel care lucreaza la firma care vopseste: "Sunt gata dar nu au iesit prea bine, noi de obicei vopsim cu rosu si pt negru am bagat in instalatie doar 5l de vopsea. Dar nu e nici o problema, daca nu va place, la primavara avem o comanda mare de piese de vopsit in negru si le vopsesc din nou. Jantele sunt la un amic, le luati de la el"
Il sun pe amic: "Au iesit urat, m-au pus vopsitorii sa cumpar 5l vopsea si 7l diluant, am luat de Policolor 250RON ( ) si apoi au cerut 200RONmanopera pt 9 jante (4 ale mele si 5 ale lui). Eu am dat banii, partea ta este 150RON. Dar daca dau cu unghia se ia vopseaua!"
Zic eu: "Pai cum vopsea Policolor, nu le-au vopsit electrostatic???"
El: "Ba da"
Cum naiba, pt electrostatic e ceva special, pulbere!
Il sun iar pe primul, zice "Nu domn'le, sunt doua modalitati de vopsit electrostatic, una cu pulbere si una cu vopsea speciala diluata cu toluen, dar noi nu am avut vopsea speciala neagra"
Si nu putea sa spuna de la inceput? Ca doar de aia m-am agitat pt ca era electrostatic iar vopseaua iese f tare. Pt cine nu stie, vopsitul electrostatic se face asa: se conecteaza piesa la (+) sau la (-) nu stiu exact si se stropeste cu o pulbere care ramane pe piesa datorita incarcarii electrostatice. Apoi se baga in cuptor la 100 sau mai mult de grade si pulberea aia se topeste si se polimerizeaza si devine f dura.
Asadar acum trebuie sa dau banii pt ca ala i-a dat din buzunar si altfel nu imi pot lua jantele si trebuie sa stept pana la primavara sa mi le vopseasca din nou asta daca nu vreau sa mi le faca rosii. Ori eu de aia le facusem, sa le am iarna, nu la primavara.
Si mai am eu incredere acum ca mi le fac cum trebuie? Pt ca ce s-a intamplat este un exemplu clar de teapa, Gica Vopsitoru' a zis, "lasa ca ce stie ala, i-am tras o fata cu pistolul si gata, i le-am vopsit electrostatic!"
Asadar intram in Europa cu mentalitatea noastra de tepari.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 7 vizitatori
- Cauta in forum
- Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
- PARTENERI
- Link-uri utile
- Statistici
- Totals
Total mesaje 187666
Total subiecte 18615
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 24
Users per day: 2
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11703
Cel mai nou membru Vertu