Pagina 1 din 1
Zgomot de pompa?
Scris: Lun 21-Aug-2006 07:57
de sorin.
De catva timp am observat un zgomot la motor, pe care nu-l pot localiza, asemanator cu zgomotul facut de bila dintr-un tub cu vopsea, cu frecventa destul de mare si neregulata, si intensitatea aprox. egala cu bataia de culbutor. Apare NUMAI la turatia de 800 rot. sau mai mica.
Eu suspectez pompa hidraulica, deoarece zgomotul DISPARE cand pompa face presiune (de exemplu cand se ridica masina).
Daca este de la pompa, m-ar interesa daca poate sa cedeze brusc.
Zgomotul nu am observat sa se accentueze in cateva mii de km.
Scris: Lun 21-Aug-2006 08:29
de nicum
Zgomotul despre care povestesti pare sa fie de la pompa hidraulica. Verifica intii sa fie cureaua bine intinsa. 800 de ture nu e cam putin?
Scris: Lun 21-Aug-2006 08:40
de sorin.
Cureaua nu patineaza. Turatia normala de ralanti este de 750-800 rot.
La 900 rot. zgomotul se aude cu intreruperi, iar la 1000 rot. dispare.
Zgomotul in sine nu este deranjant, dar ma tem sa nu fie o piesa care sa cedeze brusc.
Scris: Lun 21-Aug-2006 09:32
de nicum
Pompa hidraulica nu cedeaza brusc. Zgomotul ala ca de lant se amplifica din ce in ce, pina la momentul in care nu mai baga presiune. E posibila si varianta in care pompa sa se blocheze, mai ales daca ai altceva decit LHM in instalatie.
Scris: Lun 21-Aug-2006 09:34
de sorin.
Sa fie oare de la lantul de distributie?

(presiune mai mica a uleiului la turatie mica, si tensionarea mai mare a lantului cand lucreaza pompa)
In urma cu un an am etansat capacul de la distributie cu Loctite, eliminand garnitura de pluta, si reducand astfel distanta dintre capac si lant.
Scris: Lun 21-Aug-2006 11:37
de khan
pai ar trebui sa se simta la mina vibratia daca s-ar atinge de capac lantul. oricum, pompa e intr-o parte, lantul in alta, ar trebui sa le poti deosebi
Scris: Lun 21-Aug-2006 11:51
de sorin.
pompa e intr-o parte, lantul in alta, ar trebui sa le poti deosebi
Pare ciudat, dar nu se poate localiza zgomotul (au ascultat si altii, dar tot degeaba

)
pai ar trebui sa se simta la mina vibratia
O sa incerc, dar cred ca daca s-ar simti la mana vibratia, zgomotul ar fi mult mai mare.
Scris: Lun 21-Aug-2006 14:05
de kosson
Asculta-l cu un sistem artizanal asemanator steteoscopului... il vei identifica destul de repede. Incearca ! nu-i nici o gluma...
Scris: Lun 21-Aug-2006 15:03
de sorin.
Chiar sunt curios, o sa incerc cu un stetoscop.
Scris: Mar 22-Aug-2006 00:35
de dj01fad
cred ca e mai simplu sa scoti cureaua de la pompa hidraulica si sa vazi daca bataia tot mai apare. eu am un zgomot asemanator, si am constatat facind manevra asta ca e bataie de piston

.
Scris: Mar 22-Aug-2006 07:54
de sorin.
Nu seamana cu bataie de piston. Se aude la fel si la rece si la cald, si DISPARE cand face presiune pompa.
Daca era diesel motorul, nu cred ca-l mai auzeam
Stie cineva ce anume din pompa ar scoate zgomotul ca de lant?
Scris: Mar 22-Aug-2006 20:31
de dj01fad
nu am vrut sa spun ca ar fi bataie de piston, ci ca dind jos cureaua de la pompa am descoperit de unde era defectul.
daca stau bine sa ma gindesc am o vaga banuiala ce se intimpla la masina ta. cred ca e conjunctorul cel care tacane, mai ales daca tacanitul seamana cu unul facut de o bila metalica. fa alta incercare: lasa jos masina, si dupa aia da-i comanda de normal; vezi daca tacane la fel ca la pornire.
Scris: Mar 22-Aug-2006 20:44
de sorin.
Am suspectat si eu conj., asa ca l-am schimbat acum 2 zile, dar face la fel. Cand se ridica masina, zgomotul dispare.
Zgomotul este exact ca cel facut de o bila metalica.
Scris: Vin 15-Sep-2006 19:38
de sorin.
S-a rezolvat prin curatirea sitei pt. ulei de la patina intinzatorului lantului.
A mers foarte usor localizarea zgomotului cu stetoscopul
Se pare ca zgomotul aparea prin lovirea axului patinei de catre piesa care asigura reglarea automata a intinderii lantului.