Pagina 1 din 1

Scris: Sâm 01-Mai-2004 12:54
de MARIAN
Salut si multumesc pt. raspuns,
nicum scrie:Vezi ca aprinderea martorului de baterie nu inseamna neaparat probleme cu alternatorul, ci pur si simplu faptul ca in acel moment consumul de curent e mai mare decit productia.

Eu nu cred ca 80A nu sunt de ajuns pt. toti consumatorii(mai ales ca motorul este un diesel.
Cel mai bine ar fi sa-ti montezi macar provizoriu un indicator cu ac.

Am masurat tensiunile (am scris valorile in primul mesaj din acest topic) iar cind turatia este joasa si becul se aprinde tens. este de 13.5V putin mai mica decit normal. :wink:
Daca spui ca ai montat un alternator, atunci asigura-te ca i-ai pastrat si functionalitatea complet.

:shock: Am montat un alternator de CITROEN(am scris tipul in primul mesaj din acest topic)CX 25GTI TURBO ier eu am un CX 25TRD TURBO asta este singura diferenta.
(vezi topicul de la vremea respectiva),

Te rog citeste pe acest topic sfatul pe care ti l-am dat eu atunci si o sa-ti dai seama ca nici eu nu sunt de acord cu improvizatiile.
Bafta,

Scris: Lun 03-Mai-2004 11:01
de nicum
Nu stiu daca 80A sint sau nu suficienti pentru un motor 2.5 TDI. La mine pentru un motor de 1.6 pe benzina alternatorul are 50A. Probabil ca in conditii normala ar trebui sa-i ajunga. "Problema" la motoarele diesel este ca la pornire au nevoie de mult mai mult curent decit un motor pe benzina. Numai ca dupa pornirea motorului aprinderea se face prin compresie, deci cel putin aprinderea nu mai are nevoie de curent, asadar consumul ar trebui sa se reduca semnificativ, fata de un motor pe benzina care consuma curent si dupa pornire.
Morala: eu cred ca daca incarca si daca nu pornesti motorul de 100 de ori pe zi ar trebui sa faca fata. Evident, ipoteza e ca bateria ta are amperajul cerut si merge normal.

Scris: Lun 03-Mai-2004 17:40
de WLD
80 A sunt arhisuficienti pentru un diesel. Alternatorul respectiv este luat de pe o masina cu motor turbo pe benzina si aer conditionat.
Dupa parerea mea, in cazul lui Marian avem una din 2 posibilitati:
- fulia de o alta dimensiune
- releul regulator "obosit"

Oricum, atata vreme cat voltajul minim masurat este 13.5V nu este nici o problema.
Marian, ai verificat daca tensiunile difera in functie de nr. de consumatori ?

Alternator cx

Scris: Lun 03-Mai-2004 21:21
de MARIAN
Sunt de acord cu tine in privinta defectiunilor posibile. :wink:

Daca turatia motorului depaseste 1500ture/min indiferent de numarul consumatorilor acul intepeneste la aprox. 14.1V .Nimic in neregula, nu?
De aceea am suspectat fulia si am sperat sa nu fie regulatorul .

Scris: Mar 04-Mai-2004 07:11
de nicum
Daca, depasind turatia de 1500 de ture, indiferent de numarul consumatorilor (faruri, aeroterma, electroventilator, stergatoare, etc), acul intepeneste la 14.1V, atunci esti intr-o situatie care tinde spre ideal. La mine, la vechiul regulator tensiunea varia in functie de consumatori intre 13.2 si aproape 16V catre sfirsitul vietii lui, cind l-am si schimbat. Acum tensiunea este de 14.2 +/- 0.2V in functie de consumatori.
Eu tot nu m-am prins de ce suspectezi fulia (patinaj?), dar ramin la parerea mea ca la un moment dat apar situatii de furturi/consumatori mari de curent sau din contra bateria este supraincarcata.

Alternator cx

Scris: Mar 04-Mai-2004 18:43
de MARIAN
Suspectez fulia pentru ca alternatorul a fost luat dupa un motor pe benzina iar eu folosesc alternatorul pe un diesel ,deci ar putea exista diferente la diametru.
Adica cea pentru benzina sa fie mai mare din cauza turatiei ridicate a motorului iar cea diesel mai mica din cauza turatiei joase.

Scris: Mie 05-Mai-2004 07:36
de nicum
Daca e asa, atunci inseamna ca la turatii mici alternatorul nu incarca sau incarca putin. In acest caz faptul ca becul se mai aprinde din cind in cind (turatii joase/consumatori mari) poate fi trecut cu vederea atit timp cit masina merge normal.

alternator cx

Scris: Sâm 08-Mai-2004 22:07
de MARIAN
Astazi martorul incarcare a ramas definitiv aprins.Am masurat tensiunile dar becul nu mintea, alternatorul chiar nu incarca.
Am schimbat regulatorul de tensiune si acum totul OK deci aprinderea becului la turatii mici anunta o posibila defectiune .
In concluzie regulatorul a fost vinovat.