Pagina 1 din 1

Probleme alternator CX.

Scris: Joi 22-Apr-2004 21:23
de MARIAN
Dupa ce pornesc motorul “martorul incarcare” ramine aprins pina cind ridic turatia motorului la 1500rot/min iar cind las motorul la ralanti acesta ramine stins. In timpul mersului,in general la drum lung “martorul incarcare” se aprinde(in general la turatii mici),uneori clipeste,alteori sta aprins cu intensitate luminoasa scazuta. :shock:
Am verificat :carbuni, diode si instalatia electrica;nu am constatat nimic in neregula.Cind am becul aprins tensiunea este de aprox.13.5V iar cind acesta se stinge tensiunea este de 14.1V.
Care ar fi problema?Exista vreo diferenta intre fuliile de GTI turbo si TRD turbo? :?:
PS:Alternatorul este Paris-Rhone 80A.

Multumesc,

Scris: Vin 23-Apr-2004 16:12
de eugenro2001
Salut

Nu stiu daca este vreo diferenta intre fulii, dar defectul poate proveni de la curea (aluneca), de la regulatorul electronic.
Poate sa ai o lipitura rece de la bobinajul statorului la puntea de diode.

Alternator cx

Scris: Vin 23-Apr-2004 20:26
de MARIAN
Am verificat cureaua ,toate diodele ,lipituri,bobinaje.Releul regulator nu vad cum as putea sa-l verific decit sa-i masor tensiunea care o scoate(cum as mai putea verifica?). :cry:
Eu am suspectat fulia pentru ca se aprinde becul de regula la turatii mici ale motorul.

Scris: Sâm 24-Apr-2004 11:50
de Vizitator
Marian,

fenomenul descris de tine "Dupa ce pornesc motorul “martorul incarcare” ramine aprins pina cind ridic turatia motorului la 1500rot/min iar cind las motorul la ralanti acesta ramine stins" l-am constatat si eu la CX-ul meu.
Avand in vedere ca sunt trei ani de cand se comporta asa, iar bateria este inca in stare perfecta de functionare, consider ca nu exista un motiv de ingrijorare, mai ales ca valorile de incarcare masurate de tine, par a fi cele normale.
Eu am constatat din experienta ca aprinderea acestui "martor" are o stransa legatura si cu nivelul de incarcare al bateriei. Daca bateria este descarcata, becul sta aprins mai mult timp (uneori chiar si 20-30 de minute de mers intins). Daca bateria este incarcata se stinge dupa cateva secunde de functionare a motorului la turatie peste 1500 rot/min.
In ceea ce priveste faptul ca becul se aprinde intermitent in timpul mersului, la drum lung, acest fenomen face parte din surprizele pe care instalatia electrica a CX-urilor le rezerva posesorilor, asa, ca sa le dea emotii si sa nu se plictiseasca.

Toate cele bune!

Scris: Sâm 24-Apr-2004 11:53
de Lucian T
Evident ca iar am uitat sa ma autentific, pentru mesajul de mai sus.

Lucian

Alternator cx

Scris: Sâm 24-Apr-2004 21:31
de MARIAN
Lucian scrie:In ceea ce priveste faptul ca becul se aprinde intermitent in timpul mersului, la drum lung, acest fenomen face parte din surprizele pe care instalatia electrica a CX-urilor le rezerva posesorilor, asa, ca sa le dea emotii si sa nu se plictiseasca.

Este exclus lucrul acesta pentru ca CX-ul meu este serie 1(nu prea au probleme la inst.) si mai ales pt. ca am verificat instalatia.Alternatorul acesta este montat de curind pe masina iar cu celelalte becul nu facea asa,deci cred ca problema(daca este vreuna) este undeva la alternator.
Multumesc.

Scris: Vin 30-Apr-2004 13:03
de nicum
Vezi ca aprinderea martorului de baterie nu inseamna neaparat probleme cu alternatorul, ci pur si simplu faptul ca in acel moment consumul de curent e mai mare decit productia. Tin minte ca am ramas o data in pana (datorita unei banale sigurante, n-am sa intru in detalii), dar datorita faptului ca eu eram incepator si toata povestea se petrecea noaptea si era si iarna, am stat aproape 2 ore cu lampa sa ma uit pe la motor. Rezultatul a fost ca martorul de la baterie s-a stins abia dupa citiva kilometrii dupa ce am reusit sa pornesc (gradul de incarcare al bateriei).
Nu stiu cum e la CX, dar la mine martorul se aprinde in ambele situatii: si cind subincarca si cind supraincarca. Cel mai bine ar fi sa-ti montezi macar provizoriu un indicator cu ac. El ar trebui sa te lamureasca. E posibil ca in anumite momente regulatorul sa o ia razna (greu de crezut, dar nu imposibil) sau sa iti apara vreun furt de curent pe undeva.
Daca spui ca ai montat un alternator, atunci asigura-te ca i-ai pastrat si functionalitatea complet. Din acest motiv eu am preferat sa-l repar pe al meu (vezi topicul de la vremea respectiva), decit sa pun un alternator de la alta masina.