Pagina 1 din 6

ABS CX

Scris: Joi 17-Noi-2005 11:29
de sorin.
Intrucat se apropie iarna o sa ma apuc sa repar ABS-ul la cx. (nu a mers de cand am luat masina, dar am tot amanat sa-l repar). O sa va tin la curent cu defectele gasite.

Scris: Joi 17-Noi-2005 15:18
de MARIAN
Pai se vf destul de simplu:
-se masoara senzorii
-se verifica electroventilele(se alim separat)
-releele mai ales cel mare
-si computerul

Scris: Joi 17-Noi-2005 15:20
de eugenro2001
ATENTIE!!! Electrovalvele NU se alimenteaza direct la 12V.
Cea mai intalnita defectiune este intreruperea firelor de la senzori.

Scris: Joi 17-Noi-2005 15:46
de sorin.
Tocmai am verificat releul de protectie(cel mare) : in loc de siguranta de 8A este pusa o sarma. Bobina releului si diodele (cea mare este o dioda Zener care filtreaza supratensiunile) sunt in regula. In rest contacte imperfecte.Trebuie sa adaptez releul electrovalvelor (nu-l mai am)

Scris: Joi 17-Noi-2005 16:04
de MARIAN
Ala este un relu obisnuit cu 5 contacte cu o dioda de protectie intre piciorusele bobinei de actionare a releului.
@Eugen ala este un mesaj de avertizare pe o schema refacuta de de Rick Voughan.Nu inteleg de ce spune treaba asta pt. ca electrovalvele se alimenteaza prin releul de mai sus direct de la +-ul bateriei.

Scris: Joi 17-Noi-2005 16:46
de sorin.
Sistez munca pana duminica. Se pare ca am probleme si la cablaj.

Scris: Joi 17-Noi-2005 17:24
de eugenro2001
Iata schema din manual:

Imagine

Comunul electrovalvelor este legat la plus dar ele sunt comandate prin intermediul circuitelor din ABS ECU. Ele sunt alimentate in impulsuri asa ca o conectare continua la 12v s-ar putea sa le arda.

Scris: Joi 17-Noi-2005 18:00
de sorin.
Electrovalvele nu se alimenteaxa la 12v ci prin 3 rezistente(are 3 canale....2pt.fata si unul in spate). Alimentarea cu plus al electrovalvelor se face prin releul electrovalvelor comandat de calculator continuu cand se apasa frana, apoi ajunge la calculator prin cele 3 R scazand tensiunea, apoi in calc. este trimis catre electrovalve cand este nevoie prin intermediul a 3 tranzistoare de putere comandate de calculator.

Scris: Joi 17-Noi-2005 18:12
de sorin.
Mai am niste nelamuriri legate de abs dar sper sa ma lamuresc cand ajung la tara unde am documentatia despre abs(uitandu-ma pe schema de mai sus nu inteleg ce legatura are martorul pt. pres. de ulei. De asemenea nu inteleg cum calc. nu inchide electrovalvele cand masina stationeaza in panta)

Scris: Joi 17-Noi-2005 18:25
de MARIAN
+12V de la baterie prin releu si se aplica direct la bornele electroventilelor.
-12V de la ECU pe fiecare electroventil
Comanda electroventilelor se face in curent.

Scris: Joi 17-Noi-2005 18:35
de MARIAN
Manocontactul "lipsa pres ulei" anunta ECU cand motorul este pornit sau oprit.Pai functioneza in functie de viteza rotilor adica de viteza vehicului daca nu se blocheaza nici o roata frana este clasica asa si la viteza "0".

Scris: Joi 17-Noi-2005 19:10
de sorin.
Manocontactul "lipsa pres ulei" anunta ECU cand motorul este pornit sau oprit

De asta mi-am dat si eu seama dar cu ce scop?
Pai functioneza in functie de viteza rotilor adica de viteza vehicului daca nu se blocheaza nici o roata frana este clasica asa si la viteza "0".

Asta stiam si eu. Nu inteleg cum calculatorul face diferenta intre cele doua situatii:1...stationare in panta (de unde stie calc. ca viteza este 0) si 2....roti blocate dar masina se deplaseaza

+12V de la baterie prin releu si se aplica direct la bornele electroventilelor.


uita-te mai atent la schema
Comanda electroventilelor se face in curent.

Normal ca prin curent, prin ce altceva?

Scris: Joi 17-Noi-2005 19:19
de MARIAN
Pai stie ca viteza este 0 de la senzorii de la roti.
uita-te mai atent la schema

Nu ma mai uit!Cand o sa gasesti rezistentele in circuitul electric sa mi le arati si mie.Cred ca faci o confuuzie intre simbolul de bobina care este chiar electroventilul si cel de rezistenta. :wink:
Normal ca prin curent, prin ce altceva?

:D curent,tensiune,frecventa ,cod binar si multe altele

Scris: Joi 17-Noi-2005 19:35
de sorin.
Cred ca faci o confuuzie intre simbolul de bobina care este chiar electroventilul si cel de rezistenta.

Ai dreptate.


curent,tensiune,frecventa ,cod binar si multe altele

Cum comanzi o bobina cu cod binar?Daca este curent, acesta are si o tensiune si o frecventa nu? (frecv. 0 in cazul curentului continuu) Daca ai comanda o bobina cu cod binar ar insemna ca esta inteligenta :lol:

Scris: Joi 17-Noi-2005 19:54
de sorin.
Pai stie ca viteza este 0 de la senzorii de la roti.

Cand masina se deplaseaza dar rotile sunt blocate calc. nu sesizeaza tot o viteza 0 la roti?