Pagina 2 din 3

Scris: Mar 05-Mai-2009 05:09
de jgr1001
De pe www.retromobil.ro

"perioada trecuta de la data incetarii fabricatiei modelului respectiv trebuie sa fie mai mare de 30 de ani . Prin model se intelege un ansamblu caroserie-motor . Nu se admit replici de vehicule istorice"

Eu am un Cx 2400 super care sa fabricat pana in 1980 (inclusiv) - deci cam in 2011 as putea sa incerc

Pt toate tipurile de Cx seria 1, cel mai sigur din 2016.

Scris: Mar 05-Mai-2009 07:55
de nicum
Asa e legea romneasca. In Germania e 30 de ani de la prima inmatriculare.

Scris: Mar 05-Mai-2009 09:05
de abarth_mcm
faza e ca daca ar fi contat doar vechimea masinii ar fi intrat si multe dacii in calcul...

oricum, se merita sa faci atestare de vehicul istoric doar daca ai o masina cu cap. cil . mare(peste 2000cmc) (ca sa scapi de impozit). In rest nu se merita sa iei acel certificat(parerea mea) ...plus ca dai si de o alta belea..treb sa faci ITP-ul doar la RAR :!: :!: :!:
Cand o sa dea taxa de mediu(sper sa nu), voi lua si eu la Fiat-uri certificat..pana atunci chiar nu are rost si ma complic mult prea mult...

Scris: Mar 05-Mai-2009 09:15
de dj01fad
itp la rar e mai simplu ca la statiile itp. doar ca, se pierde timp mai mult. aia de la statiile particulare se tot codesc ca cica ii verifica rar, ca etc etc, pe cand cei de la rar sunt de capul lor si nu ii verifica nimeni. eu am trecut pe la ei cu masina cu gpl neomologat si nu au zis nimic, in timp ce aia de la statiile itp nici nu au vrut sa auda :!:

Scris: Mar 05-Mai-2009 09:23
de abarth_mcm
Stiu..statiile particulare sunt blocate(daca nu iese o masina bine) si verificate mereu. :wink:
Totusi...eu nu as face ITP-ul la RAR(e doar o parere).
Dar..cum am mai zis..daca se vad acea taxa(si sa speram ca nu), voi face atestare la Fiat-uri si va fi faza tare..cu ele voi putea sa circul..dar cu BX-ul nu..

Scris: Lun 31-Ian-2011 14:31
de florin_cars
din cate stiu, CX Seria 1 nu va putea fi atestat decat odata cu terminarea productiei seriei 2 fiind vorba de ansamblu caroserie/motor, si sunt destul de identice, diferentele sunt cam cat un face-lift..

Daca cineva a aflat mai multe, rog sa spuna despre S1 daca s-ar putea atesta peste ~4 ani :wink:

Scris: Lun 31-Ian-2011 14:50
de jgr1001
Nu e asa!

O parte din cele S1 se pot atesta deja (cele narrow track fabricate pana in 80).
Legislatia se refera la un anumit model/tip, ori to zici de seria intreaga (care s-a facut pana in 1989)
Tipul este dat de o anumita combinatie carosierie-motor. In momentul cand unul din ele sufera modificari, tipul se schimba
De exemplu modelul 2400 super s-a facut pana in 1980.

Dacia 1300 cea fabricata cu motor 810-02 (adica pana in 1972) se poate atesta. Daca ar fi sa ne luam dupa intrega serie, s-ar putea atesta abia in 2034 (ca practic s-a construit aceiasi masina cu modificari de face-lift)
La fel este si pt VW broasca. Seria s-a fabricat pana in 2003, dar versiunile mai vechi de 30 de ani se pot atesta

Scris: Lun 31-Ian-2011 14:55
de florin_cars
la broscuta e alta treaba, cele nemtesti se pot atesta toate, pt ca s-au facut pana in 77 parca, cele de Mexic, NU.
la Dacia, in afara de 1100 stiu ca nu se atesteaza nimic, tind sa cred ca si la CX e la fel, dar te las sa faci demersurile cu breakul tau, sau poate altcineva si atunci ma voi convinge, sunt destul de implicat in miscarea retro si pana acum alte informatii nu am, dar astept pe cineva care a facut pasul, sa aflu noutati :D

Scris: Lun 31-Ian-2011 15:00
de jgr1001
Eu am sa incerc dar poate ca anul viitor. Anul asta am platit deja impozitul

Scris: Lun 31-Ian-2011 22:55
de florin_cars
nu e problema, ori ti se ramburseaza, ori ti se reporteaza pentru alte bunuri, locuinta, alta masina...
merita sa recuperezi 900lei aruncati pe geam, macar intreaba la RCR, sa fii impacat cu ideea :wink:

VEHICULE ISTORICE

Scris: Joi 31-Mar-2016 08:29
de dendrino
dragi colegi orice autovehicul care implineste 30 de ani si este original, sau atentie !!! are componente de tunning din epoca, poate deveni vehicul istoric !
....nu confundati cu 30 de ani de cand nu se mai fabrica modelul!!!!....legea a fost schimbata relativ de curand in sensul acesta....deci...daca tintiti vehicule valoroase sau rare incercati sa le salvati, sa le pastrati pana cand ve-ti reusi sa le restaurati, .....timpul va face sa le creasca valoare

30 de ani

Scris: Joi 31-Mar-2016 09:05
de dendrino
maestre!!!... cu talonul in mana...daca anul acesta a implinit 30 de ani.....sau mai mult......este vehicul istoric....daca, la anul impineste 30 de ani de cand s-a fabricat....atunci,la anul este vehicul istoric.!!!...deci singura fraza valabila este.....cand face 30 de ani, este originala si are eventual, tunninguri omologate de fabrica..... nu te miri ce improvizatii realizate prin tot felul de ateliere....mai mari sau mai mici !

Scris: Joi 31-Mar-2016 14:08
de jgr1001
Stim! Cunostem legislatia in detaliu :wink:
Pana in noiembrie 2014 se aplica regula cu 30 de ani de la iesirea din productie. Actualmente sunt 30 ani de la data fabricarii sau a primei inmatricularii

Cx-ul meu a fost primul atestat istoric din Ro, inca din 2012. Actualmente sunt 3 Cx-uri atestate istoric.


jgr1001 scrie:Eu am sa incerc dar poate ca anul viitor. Anul asta am platit deja impozitul


Acest post este din 2011 :lol:

citroen cx 25 trd turbo

Scris: Vin 01-Apr-2016 08:20
de dendrino
...am sa te rog sa mai pui unul pe lista pe al meu cx 25 trd turbo din 86.....data 30.03.2016 cu toate actele!

cu stima
Imagine

Scris: Vin 01-Apr-2016 10:46
de jgr1001
Nu e nevoie. Al tau era cel de-al treilea. Cunoastem si numarul atestatului si dosarul de atestare :wink: